2. aug 2007 Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Jer med børn (drenge) {{forumTopicSubject}}
Ja nu må jeg altså undres og spørge jer:
Er det efterhånden blevet almen holdning at børn ikke længere må lege ude og blive godt og grundigt beskidte?
Min søn på 13 og hans kammi på 12 elsker at rende ude og tumle. Der er så ved at blive gravet ud til nybyggeri her i nærheden, og der var de så nede og tumle idag sammen med hunden. De blev selvfølgelig godt mudrede og fik våde sko men hyggede sig gevaldigt. Det blev kammeratens mor sur over og sagde at han ikke måtte lege mere med min søn! Hvad sker der lige?
Jeg mener jo det er betydeligt sundere for de store knægte, at de kan rende ude og brænde noget energi af fremfor at side inde hele dage med Xbox, PS eller TV...... Så må man da bare vaske noget mere tøj og glæde sig på ungernes vejne...
Er jeg helt forkert på den?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.138
Børn skal BÅDE rende ude og blive beskidte OG sidde på den flade med deres spillekonsol
Og så må forældrene altså købe tøj, der enten kan holde til det eller er så billigt at det bare kan blive drønet ud, når det ikkke kan holde til mere..
dec 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 3
men er klart enig med dig.
Da jeg var barn legede vi ude hvor vi kunne og blev beskidte.
børn skal blive bestidte ja selv som voksen har man jo perioder hvor man bliver som et barn og syntes det sovt at tumle med underne i muderet eller andet
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 256
- Det gør noget meget phygisk ved sådanne små børn, og jeg har haft problemer med at gå i skole/mobning lige siden.
Sådan er livet nu om dage
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 404
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 404
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
aug 2007
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 875
nej du er ikke galt på den, men måske den anden mor havde tænkt at han skulle være pæn nu han skulle lege - og så får man en beskidt søn hjem *Gg*
ej jeg ved det ikke - jeg syntes det er langt bedre at lege ude end at børn spiller pc osv hele dagen - jeg forstår ikke forældre der giver lov til det - de må jo være lidt ligeglade , sidder børnene på værelset og spiller dagen lang - ofte - ja så læsser de jo lidt ansvaret fra sig ..
(nu tænker jeg børn fra ganske små op til omkring din søns alder¨)
så jeg stemmer for udeleg med kontrolleret spil på div maskiner
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
Måske er der så meget prestige i at ens børn altid er klædt i dyrt mærketøj som helst ikke må slides for så kan det ikke sælges brugt at børn ikke må røre sig.
jeg kunne måske forstå hvis forældrene sagde stop hvis det var fordi byggegrunden var farlig at lege på.... det går jeg ud fra at den ikke er.
for omkring 20 år siden var jeg pædagogmedhjælper i en børnehaveklasse + sfo (i aktivering og havde derfor ingen taleret, jeg skulle bare lystre) der var der en dreng der af forældrene fik lov til at være rigtig dreng og han var møg beskidt hver dag efter skole + sfo.... og hold da kæft hvor den børnehaveklasselærer brokkede sig over at drengen ikke havde en nyvaske flyverdragt på hver dag..... den (han havde vist flere) blev tørret i deres fyrrum og rystet for grus, men udvendig var den som tøj nu ser ud når det har tilbragt mange timer i en sandkasse.
Så vidt jeg husker havde drengen skiftetøj med som han (under protest) måtte skifte til hvis de skulle noget direkte fra skole/sfo
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
De har altid leget i mudder , sne , klatret , spillet bold , rullet på rulleskøjter , isskøjter og senere spillet den farlige sport ... rullehockey, de har kørt knallerter der var ulovlige , kørt biler , sjlet speedbåde , fisket fra kutter og vandbred , de har rodet med motorer , drukket sig i hegnet og det der er værre , hygget med pigerne hehe
De har levet som drenge .... ( og gør det stadig 20 og 27 år )
Men min søster har en dreng som ikke måtte noget , overhoved !!!
Til hans fødselsdag købte jeg en 3-hjulet cykel til ham , da han ikke havde noget " køretøj " , men ak , den måtte ikke komme ud på legepladsen for så blev ringene på cyklen beskidte.
Vi er bare SÅ forskellige , men jeg kan ikke se noget galt i det mine drenge har fået lov til og til gengæld kan min søster ikke se noget galt i hendes begrænsning af sønnes leg.
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
Godt vejr var ude vejr. Ja, de måtte også være inde, men så var det for at tegne, læse, sidde og snakke på værelserne.
Og det fungerede faktisk helt perfekt.
Mon ikke vi forældre i dag er blevet så vant til at vores unger bliver beskæftiget med alt deres elektronik, at vi glemmer at give dem mulighed for andre beskæftigelser.
Jeg kan i hvert tilfælde ikke selv sige mig helt fri for det.
Så jo lad da ungerne lege ude og blive beskidte.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 754
TS: Jeg er 100% enig med dig, børn skal have lov til at udfolde sig, de skal have lov til at smage mudder og bygge huler og LEGE og bruge deres FANTASI. Så kan forældrene klæde børnene på efter BØRNENES behov og ikke FORÆLDRENES!!!
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Det er jo bare tøj og sko, det kan da vaskes og drengene kan komme i bad!!!
Nu min yngste er i en sfo hvor de har en bæk i baghaven.... Spørg lige hvordan han ser ud hver dag når han komme hjem, når nu det bedste er, at lege i/ved bækken.....
Derfor køber jeg også altid 2 par sko til hver, så er der altid tørre sko at få på LOOOOL
Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed overfor drengens mor.... Det er da hendes problem, hvis hun er så fise fornem og hendes dreng ikke må blive beskidt!!! Send du bare din dreng ud at tumle i det nybyggeri, Miemiv
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 103
Hun skulle skamme sig den mor! Drengen har hygget sig og for en gangs skyld ikke foran div spillemaskiner!!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.790
Derefter kan man forvente alt
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Lad mig sige det sådan, at de to drenge var pæne i kirken!!!! Efter kirken var der festmiddag hos fætteren som har en dejlig Nova scotia duck tolling retriever på 1 år.
Den vilde leg/jagt går i haven og i løbet af 5 sek...... ja, jeg kan næsten ikke beskrive det! Men de så ikke pæne ud da vi satte os til bords. Nu kunne mor her jo også bare lade være med at give dem lyse skjorter på
Nu kender vi jo ikke alle på hans kones side, men flov var jeg ikke. Alle kunne jo se hvordan de havde hygget sig.... Jeg tror også hunden sov i 14 dage i træk efterfølgende....ggg
Der var 2 piger med fra kones side på alle alder som mine. De måtte ikke lege med for deres forældre i deres kjoler...... De sad bare og kiggede misundeligt på.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 19
Selvfølgelig skal de da have lov til at tumle sig udenfor, ligesom vi andre har fået lov til [ og stadig får ] .. alt andet er jo røv sygt
aug 2007
Der er overhovedet ikke noget farligt ved byggepladsen i weekenderne, men i hverdagene, når der kører maskiner dernede, skal ungerne selvfølgelig ikke rende rundt på stedet.
René - Ja lige præcist! *GG*
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
ps. Er dog ikke selv mor der skal stå for pletter osv,,,,,, Muhahahahah...
Men havde jeg børn skulle de da ha lov til at lege lige så meget ude og blive beskidte som de vil:o)... Ville nyde og have dejlige trætte unger.... Synes drengens mors holding er noget vanvittig synes jeg...
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
I en skovbørnehave, jeg arbejde i tidligere, blev forældrene opfordret til max. at vaske flyverdragt i weekenden og ellers bare børste jorden af, når de tørrede. Det var som om, det lettede presset lidt, for ingen skammede sig over, at sende børnene afsted i beskidt overtøj, når de andre gjorde det samme.
hvis jeg havde børn og en af de andre forældre havde det på den måde, kunne jeg finde på, at have et sæt gammelt tøj liggende, som han kunne komme og låne før de skulle lege og så sende ham hjem til mor i det fine, rene bagefter. Stakkels knægt
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.946
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Jeg kan ikke blive sur over hun kommer møj beskidt hjem, det tyder jo bare på hun har haft en super sjov dag:) Jeg kan da selv finde på at springe ned i den største vandpyt jeg møde....folk er blevet så alvorlige:)
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
vi har ikke tøj der ikke må leges i, og intet tøj er for dyrt at få på en regnvejrs dag på legepladsen.. det er jo ikke små pynte genstande man har sig.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 247
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Selvfølgelig er der noget der hedder pænt tøj, og jeg synes faktisk det er godt hvis børnene lærer at der er nogle sæt tøj man passer på.
Men når man skal lege, skal man da lege! Og hvad forventer hun af drengebørn på en regnvejrsdag?..
Det er da godt at de har haft det sjovt..
Den holdning forstår jeg lige så lidt, som når forældre køber dyyyyyyrt tøj til deres børn. Hvis ikke det bliver slidt op/for hullet på knæene/ misfarvet inden for 6 mdr. så er barnet alligevel vokset fra det. Køb noget rart til en god penge.. Alt andet er pjat..
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 472
Og så vasker jeg med glæde lidt mere tøj og finder mig i slidte/beskidte knæ
Jer med børn (drenge)