{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

kan kommunen godt det ?? {{forumTopicSubject}}

altså jeg var nød til a droppe ud a skolen på grund a jeg var i trafik uheld... siden har det været umuligt for mig a lave almindelige hverdags ting uden flere timers vil... kom bare på kontant hjælp... ikke det bedste men hva skal jeg ellers gøre... så for jeg har til morgen et brev om a jeg nu er tilmeldt arbejdsformidlingen... kan de bare gøre det uden a min sagsbehandler kontakter mig når de ved jeg ikke kan arbejde eller gå i skole ?? bliver lidt sur for jeg har jo ik droppet min udda´ndelse for sjov skyld ....
hilsen christina..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan kommunen godt det ??
  • #1   27. apr 2006 Du skal sygemelde dig... tror det er vis din sagsbehandler og så sender de dig til lægen.

• #2   27. apr 2006 via

• #3   27. apr 2006 når man får kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet derfor meldes man automatisk til Af.

• #4   27. apr 2006 men de siger a jeg ikke kan syge meldes for de jeg ikke var i arbejde men under uddandelse... har hørt noget fra andre om revelidering ??

• #5   27. apr 2006 Så skal du få din læge til at sygemelde dig og kontakte din sagsbehandler om videre forløb.

• #6   27. apr 2006 Jeg får også kontanthjælp, men det er fordi jeg har fået sygedagpenge så længe det er muligt (1 1/2 år)... jeg er dog sygemeldt samtidig med jeg er på kontanthjælp.

• #7   27. apr 2006 men der gået 3 måneder siden jeg kom på kontant hjælp...

• #8   27. apr 2006 Er du sygemeldt?? Hvis du ikke er det så SKAL du være tilmeldt AF og du kan blive tvunget i aktivering! Tal med din sagsbehandler og din læge (lægen først) hvis kommunen så vil have en sygemelding er det dem der skal betale for den! Men hvis din læge ikke vil sygemelde dig må du håbe på en forstående sagsbehandle (jo, de findes faktisk).

Det blev lidt langt men jeg håber du kan bruge noget sf det!

Held og lykke og god bedring
    Tanja

• #9   27. apr 2006 revalidering er ikke for "alle". Der er særlige regler.

• #10   27. apr 2006 jeg har slet ik snakket med min sagsbehandler endnu hun har ik kontaktet mig eller noget... og når jeg har været der ovre så har hun ikke tid til a se mig ...

• #11   27. apr 2006 Bestil en tid hos hende og få en snak om videre forløb. Men melder du dig ikke til hos Af mener jeg de kan tilbageholde dine penge til du gør.

• #12   27. apr 2006 Du skal ringe og få en tid, ring ALTID ved 8 tiden, så er der størst chance for at få dem i røret!!

• #13   27. apr 2006 Christina :

Hvad er der sket ved det trafik uheld - ???

Er selv blevet påkørt for 3 år siden -og lider stadig af stærke smerter - Ikke skide sjovt -

Kommunen var i starten også skrup umulige, - men fik dem arbejdet påplads -
    MEEEEN det kan være sejt at tage den kamp - hvis man samtidig er smerteplaget -

Det er vigtigt at du gennem de læger du har været ved - i forbindelse med erstatningssagen etc tager kontakt til kommunen -

Har du været til diverse undersøgelser på hospitaler, speciallæger etc etc - så dem til at sende kopi af akterne til din sagsbehandler -
    Det er IKKE rigtigt at du ikke kan sygemeldes - det er rigtigt at du ikke kan komme på SYGEDAGPENGE - men du kan SAGTENS sygemeldes på kontant hjælp... du skal bare arbejde i den rette rækkefølge -

Har du en advokat ?! ?!
    Tag ham / hende med på råd - De kan hjælpe dig -

Har du brug for råd - så skriv - smiler...

Held og lyke med det hele -

• #14   27. apr 2006 tror jeg tager der op i morgen og snakker hvis ik med hende så med en anden... det kan ik være rigtigt når jeg ikke engang kan lave mad uden a tage en pause på en time bagefter og så tror de a jeg kan arbejde....

• #15   27. apr 2006 Føler med dig, og VED hvordan det er at ikke kunne fungere normalt!
    Håber de (kommunen) ikke bliver alt for besværlige (Kbh er ikke de hurtigste eller mest forstående efter mine erfaringer).

Tanja

• #16   27. apr 2006 Christina :

Tror ik du får så meget ud af at tage derop, og forvente at de har tid til at tage dig ind - Ring til hende og bestil en tid - i dagene inden laver du en mappe med hele din sag -
    Indhenter alle akter fra hospital etc - så du er klar til at stå overfor hende -

I forbindelse med kommunen er det ret vigtigt at være velforberedt -

Hvilken form for behandling får du ???
    Den skal kommunen også betale - hvis du ikke får det betalt af forsikringsselskabet - Husk det - smiler...

Men kan nemt blive forvirret af det system - men husk dine rettigheder - det er sgu vigtigt -

• #17   27. apr 2006 julie ... vi påkørte en skolevogn (vi fik halv halv skyld fordi hende der kørte bilen gik i panik i et sving så hun fik bilen til a gå i stå og køre læren ikk gjorde nogt men bare satte den i bakgir) har ikke set nogle spicel læger eller noget... min læge er lidt mærkelig og fylder mig bare med piller og har anbefaldet fyseterepi selv om jerg ved det ikke hjælper... (har gået til det i mange år og de har intet gjodt) vi har været meget uheldige og var i endnu et trafik uheld her i starten a måneden hvor en taxi ville lave en uvending i et kryds i kbh. jeg har altid lidt a migræne men det er gange med 100 nu og hold i nakken næsten hver dag...

• #18   27. apr 2006 Jeg blev nødt til at droppe min uddannelse på grund af sygdom.. og jeg går sygemeldt nu.. jeg vil gerne have nogle timer om eftermiddagen i en dyrehandel, men det må jeg slet ikke få fordi jeg er sygemeldt og ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet..

Nu ved jeg ikke hvordan de gør det der hvor du bor, men der er det AF jeg skal snakke med om sådanne ting, det har min sagsbehandler intet med at gøre

• #19   27. apr 2006 han kørte ind i fronten på os og har siden fået det meget værre selv om der ikke var noget da det skete...

• #20   27. apr 2006 er det piskesmæld?........

• #21   27. apr 2006 tak for hjælpen alle sammen... men bliver nød til a smutte ska hente smøger og uden dem kan jeg sku slet ik fungere overhovede :O) hihi

• #22   27. apr 2006 Christina S ... Jo det kan de desværre godt for det er din pligt at redegøre for at du ikke kan arbejde .. Og revalidering kræver mere end 3 mdr sygdom mener jeg ... Så det er ikke lige til at få ...

Hvad skete der med dig i uheldet ??

• #23   27. apr 2006 ja fik piskesmeld og min nakke rykkede sig et par milimete eller sådan noget... det er utroligt hva der kan ske når man kun køre 20 ik ??

• #24   27. apr 2006 Christina...

Blev der ik skrevet skades papirer ved uheldet ???

Det er vigtigt at du får gjort noget RIGTIGT ved de skader -

FInd en anden læge - ellers vil du resten af livet leve i det helvede -
    Jeg er selv over stationærpunktet - og ved ( fra lægerne ) at de smerter jeg lever med idag - ( Piskesmæld ) ikke bliver bedre -
    Men man kan gøre meget for at leve bedre med dem - hvis man får den rette vejledning -
    HAr samme erfaringer med Fysser som du - det er IKKE et vidundermiddel - Har været til MANGE speciallæger - og de har også anbefalet at jeg stoppet fyssen - det har jeg så gjort - og modtager udelukkende massage når det bliver for slemt - Udover piller...
    Men piller resten af livet i så store doser er IKKE holdbart...

Ved du om det er en piskesmældsskade du er ramt af ???
    Hvem kørte bilen - ???

Har du en ulykkesforsikring - ??

Hvis jeg var dig ville jeg bestemt gøre noget mere for at få en løsning på den sag - det lyder IKKE som om du har fået den rette behandling - hverkan smertemæssigt eller juridisk -

Julie -

• #25   27. apr 2006 men har været "syg" siden starten a året nu ??

• #26   27. apr 2006 Christina :

Hvis du er her endnu - kontakt Piskesmældsforeningen - de vil kunne hjælpe og råde dig - oxo med gode advokater - -

Du skal ikke lade dig spise af med smerter - de forsvinder IKKE af sig selv hvis dte er piskesmæld - ja de forsvinder nogengange slet ikke... Desværre -

• #27   27. apr 2006 Jeg holder med Julie ...

• #28   27. apr 2006 christina

Min mor fik det for et par år siden og i starten kæmpede hun en kamp uden lige mod forsikringselskaber og kommunen, men du har vel kigget på denne her side : http://www.whiplashforeningen.dk/

der er også hjælp at hente, hvis du ikke selv kan overskue det hele lige nu.

Håber du har fået optaget rapport på skadestuen og så er en god ting at føre en slags dagbog over smerter o.s.v

• #29   27. apr 2006 ja fik piske smeld og det står der også i skadesreporten fra hosp. skal flytte her den 1/6 og der skifter jeg til en ny læge... min kærste kørte bilen og han fik en høreskade... ingen ulkkeforsikring nej... har kempet md komm. før.. da min far døde der blev jeg sendt i arbejde næste dag... sagde hun kunne stikke arbejdet langt op...

• #30   27. apr 2006 Rene : Nemlig - dagbog er en god ting -

I mit tilfælde ha rjeg jo fx oplevet ( LÆS : oplever ) at hukommelsen er lig nul. Så alt skrives ned ellers glipper det -
    IK SJOVT...

• #31   27. apr 2006 Christina :

Du skal have en forsrikngssag på det der... Selvom du ik har en ulykkesforsring har modparten jo en på bilen - Og his i har fået halv skade hver - så skal du dækkes under hendes - / hans -

• #32   27. apr 2006 Problemet med smertestillende piller kan jo også hurtigt blive den at de giver "medicinudløst hovedpine" Har selv haft en læge der bare har proppet så mange piller i mig at jeg nu skal have morfinpræparater for at kunne fjerne hovedpine.. og tager jeg dem hver gang jeg har ondt i hovedet, går der ikke mere end en måned før hovedpinen tiltager hver eneste dag fordi jeg har fået smerter af det smertestillende.. bare lige en reminder til de mange mennesker der desværre er nødt til at bruge receptpligt smertestllende for at kunne holde hverdagen ud

• #33   27. apr 2006 ja har oplevet a min hukommelse er taget på fe´rie siden det skete... kan gå rundt og tro det er mandag og så er det sku onsdag :O) hihi

• #34   27. apr 2006 Julie

Min mors kortids hukommelse er også tit lig nul smiley

Hun har også advokat på sagen stadig, da de ikke kan blive enige om den sidste rest af erstatningen.

Hun går stadig til en masse behandlinger her lidt over 3-4 år efter det skete.

• #35   27. apr 2006 Christina : IK fedt med hukommelsen nej -

Spørg mig hvad jeg lavede igår - du får svar om 10 minutter - når jeg enten har fået det gravet frem - eller har fundet kalenderen -
    Langt ude at skulle leve med...

• #36   27. apr 2006 Rene _ Frygteligt at skulle leve med - nogle dage er humøret sgu lidt nede - fordi udsigten til at leve sådan her mange år endnu - den er så.... Grrr... Ja tanken er ik til at holde ud...

• #37   27. apr 2006 sagen køre stadig og venter og venter på der ska ske noget med fors. læge ska kontakte mig... har altid lidt a migræne og lå mange dage i sengen som lille... men den var nåsten reduseret til en gang om måneden før det skete... men nu hihi så det værre end da det var på sidt værste da jeg var barn... de sagde da jeg var lille det har noget a gøre med a jeg min rygrad er slange formet og min nakke er skæv... skulle have været nåsten 10 cm. højere men fordi min rygrad er så buet så er jeg ikk... og min ryg er konstant i spændig selv om jeg ligger ned..

• #38   27. apr 2006 Julie

Nej det må absolut ikke være sjovt:-(

Og som om det ikke er slemt nok, så er "skjult" sygdom noget af det værste, folk udefra kan jo forholde sig til f.eks et brækket ben, men har skide svært ved at acceptere at personen ikke har overskud til det ene og andet, for de ser jo ikke ud som om de er syge.

• #39   27. apr 2006 må smutte nu... kan ikke uden en smøg længre hihi :O)

• #40   27. apr 2006 har selv et et meget svært whiplash og facetsyndrom samt tryk i hjernens hulrum
    er på kontanhjælp har været i systemet siden 1996

har disse links til dig (link fjernet)
    http://www.sr-bistand.dk/

• #41   27. apr 2006 tror du vil få en meget svær sag om erstatning, da forskring vil sikkert køre i at du har en rygrad som er s formet, det kan være derfor du døjer, og din migræne vil der også sikkert køres i.
    så det vil blive en lang og træls sag, hvor du vil rende til den én speciallæge til den anden :o(

• #42   27. apr 2006 og det koster en helvedes masse penge, det kender jeg alt for godt til

• #43   27. apr 2006 tak mopsen.nl ¤

• #44   27. apr 2006 Jeg sidder lidt i samme situation.

Jeg kørte galt tilbage i juni, og sidder nu med piskesmæld. Jeg har sat en advokat på sagen, for at få modpartens forsikring til at udbetale erstatning.

Jeg prøvede også at søge om kontanthjælp, men fik at vide at jeg ville blive sendt i aktivering med det samme. Jeg har så valgt at starte på nyt arbejde på trods af mine smerter, selvom jeg har sagt 2 jobs op og kvittet min uddannelse pga smerter.

Men jeg er sgu blevet stædig, og nægter simpelthen at leve mit liv efter mine smerter. Jeg vil have lov at leve som jeg gjorde før, og VIL derfor tilbage og arbejde. BASTA. det er ingen dans på roser, men hyr for guds skyld en advokat!!! De kan hjælpe dig Christina;)

Held og lykke med det hele.

• #45   27. apr 2006 christel du kan også få et problem med at få erstatning for erhversevne tabt da du kan arbejde.
    ved det da som sagt jeg har været i systemet siden 1996. det kigger de meget på. de vil skide på hvor mange smerter man har og hvor mange piller man tager for at kunne klare sit arbejde :o(
    for i den sidste ende ser det pænt ud på papirene at du kan arbejde :o((

• #46   27. apr 2006 det man kan gøre hvis man bliver udsat for man ikke kan klare sit arbejde, kan man at gå til egen læge og snakke om dette og få han/hun til at søge om Revalidering
    og bliver man god kendt, hedder det Forrevalidering hvor der findes ud af hvad man kan osv.
    link (link fjernet)

• #47   27. apr 2006 Jeg er godt klar over at jeg ikke vil kunne få erstatning for tab af erhvevsevne, men det betyder såmænd heller ikke noget for mig...

Jeg er sådan set "kun" interesseret i min mén grads erstatning, da jeg vil kæmpe med næb og kløer, for at kunne blive på arbejdsmarkedet....

Jeg tror de fleste har lidt den der holdning: VIL SELV, KAN SELV. Og den har jeg, og vil derfor ikke acceptere at mit piskesmæld skal ændre på fremtiden. Godt nok måtte jeg droppe ud af min uddannelse til pædagog, hvilket min advokat også vil søge om erstatning for, da min uddannelse jo klart er blevet forsinket og måske aldrig bliver til noget pga mine smerter...

Men tiden vil vise, hvordan sagen vil udvikle sig. Min advokat siger i hvert fald at vi er halvvejs:)

• #48   27. apr 2006 det var og er også min Indstilling jeg kunne desværre ikke, efter 2 år mere og den dag i dag må jeg bøde for det :o(
    økonomisk og fysisk og psykisk

håber du har mere "held" med det, end jeg har haft ;o)

Kommentér på:
kan kommunen godt det ??

Annonce