Zanto vil ikke gå på trapper indendørs Zanto vil ikke gå på trapper indendørs
Ok nu synes jeg efterhånden at det er ved at være et problem.
Zanto på 7 mdr nægter simpelthen at gå op eller ned af trapperne i opgangen. Udendørs har han intet problem med trapper og styrter både op og ned af dem. Men han bliver skrækslagen hvis vi prøver at få ham til selv at gå ned af trapperne i vores opgang. Han er altså ved at være for tung til at blive båret op og ned, da han efterhånden vejer 20 kg.
Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op. Vi har prøvet at fører hans poter for ham, trin for trin, men han var stiv som et bræt, og nægtede at bevæge sig af sig selv. Vi bor på 1.sal, og mellem 1.sal og stuen er der et vindue som man kan se ud på vejen fra. Han kigger meget hen på vinduet som er lige ud for repóen mellem trapperne der skiller stuen og 1.sal.(meget forvirrende, håber i kan følge med). Det virker som om at han tror at gulvet forsvinder under ham. Sætter vi ham på repóen, og prøver at lokke ham op ad trapperne, begynder han at ryste frygteligt og bliver virkelig bange. Aner ikke hvad vi skal gøre, for vi kan jo ikke blive ved med at bære ham. Men jeg får det så dårligt når jeg kan se at han bliver så bange.
Jeg har meget dårlig ryg efter en bilulykke, og hunden skal jo altså ned og luftes, men jeg kan jo af gode grunde ikke altid bære ham når jeg har en dårlig dag med ryggen.
Kan en hund lide af højdeskræk? ja det lyder måske dumt. Håber der er nogen der har et godt råd.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Jeg havde næsten samme problem med Fie eller hun ville ikke gå ned, op var der ingen problemer.
Hvis du er medlem af DKK så er der i bladet "hunden" et telefon-nr. hvor man kan ringe om aften og få gode råde, det koster dog lidt ekstra på regningen.
Jeg fik et par gode råd og allerede samme aften gik hun ned af trappen *S*
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
feb 2006
feb 2006
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
feb 2006