{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Hvor meget skal jeg acceptere???? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften lyder så er jeg kommet meget i tvivl om Zanto er den rigtige hund for os. Den sidste uges tid har han gjort 5-6 alvorlige (tilsyneladende uprovokerede) udfald mod Vega - og hun er næsten ved at være bange for at gå i sit eget hjem.... Hun tør ex ikke gå forbi ham og ud i køkkenet hvis han ligger ved døren.

Når de leger er det selvfølgelig i orden at det kan gå lidt vildt for sig. Men ved disse voldsomme udfald mod hende kan jeg slet ikke komme igennem til ham - man kan se på ham inden det vil ske (han ser virkelig ond ud i sulet på Vega....), men det er jo ikke altid man kan nå at stoppe det i tide. Når han gør disse udfald mod hende og får fat i hende viser hun alle tegn på underkastelse: hun smider sig på ryggen, piver og har halen mellem benene, men alligevel stopper han ikke før jeg får så godt fat i halsbåndet at jeg kan smide ham udenfor.

Noget af det jeg kunne frygte er at mine børn en dag står imellem dem (børnene er 5 og 6 år) Børnene og hundene er aldrig alene sammen, men i leg kan de jo uheldigvis befinde sig det forkerte sted på det forkerte tidspunkt!!

Puha, undskyld det blev lidt langt, men jeg er virkelig i syv sind (og dybt rystet over hvor voldsomt det er - han gjorde det så sent som i formiddags!!)

Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget skal jeg acceptere????
  • #1   31. mar 2008 Hvis det var mine hunde og jeg virkelig elskede dem, ville jeg nok søge proff hjælp, da vi herinde ikke kan se hvordan det hele foregår og hvad de to hunde sender til hinanden af signaler.

    Det kan vise sig at være en relativ enkel ting som får det hele til at vælte. Børnene ville jeg ikke være rigtig nervøs for så længe de er under opsyn - jeg ville allerhøjest sørge for at de ikke leger vildt med hundene og høre hvad proffen siger. Siger Han/hun at der er fare for børnene ville jeg skride ind.

    Det var hvad jeg ville, men jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal.


  • #2   31. mar 2008 Han har aldrig nogensinde vist aggressioner over for os (hverken min mand eller børnene) så jeg er heller ikke bange for at han vil gå til angreb på os med vilje, men hvis nu børnene ved et uheld skulle stå imellem hundene når han bliver gal på Vega så....

    Hundene er adskilt af en låge når de er alene hjemme så jeg er egentlig heller ikke så bekymret for at der skal ske noget når vi ikke er her.

    En af mine største bekymringer går også på Vegas psyke - jeg vil jo helst ikke ende med at have en lille kyst beagle der render rundt i hjørnerne og ikke vil komme hen til mig af skræk for repressalier fra Zanto....


  • #3   31. mar 2008 Nu er han ældre.. har I haft ham hele tiden?

    Kan han have ondt?

    Hvad alder har Vega? Kan det være hendes hvalpepas er ved at løbe ud?


  • #4   31. mar 2008 Kiggede lige på Zantos billeder og jeg bemærker at han ikke har udpræget meget muskulatur på lårene.
    Har I fået ham tjekket for HD - eller andre smertetilstande i bagkroppen?



  • #5   31. mar 2008 Ja selfølgelig... Jeg ville have taget ham en tur til dyrlægen først..
    Nogle gange tænker jeg mig ikke om. Det er kun et år siden jeg stod i samme situation. Min 2-årige som elskede alt og alle gik UDEN provokation til angreb på min 6-md. Den bette kunne bare ligge og sove når den store gik på ham. En tur til dyrlægen viste gigt i begge hofter.

    Beklager at jeg ikke lige huskede det. Men mit hjerte går ud til dig - jeg kender situationen alt for godt


  • #6   31. mar 2008 CH nej han er ikke tjekket, men smerter er faktisk også noget jeg har overvejet om det kunne ligge til grund for det. Det skal så siges at da vi overtog ham i oktober var han totalt motorikspasser - han kunne ikke springe eller noget uden at falde, men det kan han nu.... Så han har fået noget stærkere muskulatur, men jeg vil helt klart overveje at tage ham en tur til dyrlægen og få det tjekket....

    Jeanette Vi fik ham i oktober da han var 2½ år - han er ikke en problemhund i den forstand, men dem vi overtog ham fra havde bare ikke overskud til så aktiv en hund som en schæferhund jo er!! Vega er 1½ år og hende har vi haft fra hun var 8 uger. Det er også derfor at hvis vi kommer derud hvor vi bliver nødt til at skille os af med en af dem bliver det Zanto der skal væk.

    Nu er der heldigvis faldet ro over gemytterne, men Vega holder sig langt fra Zanto og vil slet ikke have noget mede ham at gøre!!


  • #7   31. mar 2008 Rikke. okay.. Jeg ville nok tage ham til dyrlæge og få ham tjekket helt igennem..

  • #10   1. apr 2008 Puha - det er godt nok ikke nemt, men jeg har planer om at ringe til dyrlægen og få en snak med dem i morgen.... Så vil jeg nok have tjekket Zanto igennem og så må vi hvad det viser og tage den derfra....

    Idag er det heldigvis gået rigtig fint derhjemme og der har slet ikke været noget med nogen af hundene - men det bekræfter jo også bare min mistanke om smerter :-((


  • #11   1. apr 2008 Fuldstændig enig med Sanne, Sille og Foxy smiley

    Det er synd for din beagle !


  • #12   1. apr 2008 I-Rockeren Ja det synes jeg også, så vil også tage konsekvensen hvis Zanto ikke fejler noget.....

Kommentér på:
Hvor meget skal jeg acceptere????

Annonce