Hvorfor SÅ sur ? {{forumTopicSubject}}
Undrer mig altså over at nogen dage bare kan være de mest lorteagtigt uden egentlig grund..
Idag startede jeg med at få ungerne i tøjet, spise moregnmad og smøre madpakke. Så afsted mod dagpleje med den mindste. Glæde sig sammen med ungerne og hunden over den smule sne det lå så fint.
Aflevere lillepigen og så videre med børnehaven med Junior.
Skændes med ham på vejen og at han ville op af en trappe og jeg ikke ville den vej. Blev gode venner med ham igen..
Komme over til børnehaven hvor jeg fik at vide at jeg ikke må sætte hunden indenfor hegnet i børnehaven.
Jeg sagde at jeg gjorde dette da jeg var bange for at hun vil blive stjålet hvis jeg sætter hende på den anden side af hegnet (Og kan generelt ikke forstå at hun ikke lige må sidde og vente indenfor hegnet i de par minutter det tager at aflevere. Børnene kommer alligevel ikke ud og leger før de har spist frugt, og der er vi gået igen)
- Så smiler pædagogen skævt og siger at hunden da ikke bliver stjålet..
Og så ryger det bare ud af mig at "Du behøver ikke at stå der og grine, det sker altså at hunde bliver stjålet"...
Det ligner altså ikke mig at sige sådan noget til et andet voksent menneske. Og slet ikke når hun bare siger at man ikke må sætte en hund 2 cm inde på børnehaveområdet..
Hun bliver også helt mærkelig i hovedet og begynder at undskylde at hun altså ikke smilede for at latterliggøre mig.
Og jeg undskyldte og sagde at jeg nok skulle lade være med at parkere hunden på området.
Har tænkt rigtigt meget over det efter..
Var helt depri da jeg gik derfra. Plejer altid at snakke pænt til folk der snakker pænt til mig. Specielt når hun jo bare forklarede mig om nogle børnehaveregler....
Håber at jeg bliver lidt mere glad idag...
Det bliver helt pinligt at hente junior igen senere..
"Så kommer hende den sure mor bare igen"
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
jeg er sikker på at hun i stedet at mene du er den sure mor, bare mener at du har en skidt morgen..
Det sker sq for alle, og hun ved da godt at du plejer at snakke pænt til dem..
af og til er jeg også bare sur når jeg står op!.. Det er skideirriterende, især fordi man ved at det også er belastende for andre..
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Puha, ja jeg håber altså også at hun bare tænker det.. ærgrede mig selv over bagefter at jeg ikke fik sagt at jeg bare havde fået det forkerte ben ud af sengen..
Det er noget underligt noget det der med at være morgensur...
jun 2007
Hun grinede jo ikke ligefrem direkte, men smilte skævt. Men det var åbenbart nok til at tænde mig en smule af.
Nej jeg synes heller ikke at det er ok men hun er den mest pædagogiske pædagog i børnehaven og ved at hun ikke gjorde det for at være nedladende..
Synes bare ikke at det var ok af mig at sige som jeg gjorde. Det var jo ligesom at irettesætte et uartigt barn
Hun blev også meget forfjamsket og begyndte at fortælle om at hendes forældre også har en lille hund og hun selv også er bange for at den bliver stjålet (Måske bare for at sige et eller andet)
Håber bare ikke at jeg har ødelagt hendes dag..
jun 2007
*Gg* Ja så er jeg nok ikke så slem i forhold til dig
Nej kan egentlig godt forstille mig nu jeg tænker over det , at de må få smidt mange værre ting i hovedet af alle os forældre med vores perfekte børn..
Ja, ryster det af mig så.
Nu har jeg også fået lidt luft herinde *G*
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvis det var mig, der var den pædagog, så ville jeg bliver rigtig glad for at høre, at du have tænkt som du gør. Og at du tager den på dig og siger, at det var dig, der var på det forkerte ben til morgen.
Det er sådan noget der gør, at man får mere overskud til også at kapere forældrene til de børn, man har i institutionen :o)
En lille bemærkning ville jeg synes var HELT fantastisk. Bare naturligt - jeg er ked af at jeg var gnaven i morges, det var en af den slags morgener, du ved..
Slut, overstået ;o)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
dec 2008
aug 2006
Ville du ikke synes det var styrkende for jeres indbyrdes forhold, hvis en forældre efter sådan en episode sagde til dig, at det var en lille svipser?
Ligesom det i mine øjne er naturligt at gøre det den anden vej, hvis og når de svipsere forekommer.
aug 2006
(Jeg er også pædagog, og kender også hele møllen fra min tid i SFO ;o))) )
jun 2007
Ja jeg har også selv tænkt på om det ville være ok lige at lade en bemærkning falde når jeg møder hende igen (Det er manden der henter ungerne idag)
Har selv arbejdet i både dyrehandel og restaurant så hár prøvet sure kunder og har ikke altid bare kunne lade det ryge ind af det ene øre og ud af det andet.
Til stor overraskelse for kunderne...
Og jo, jeg tror at siger jeg indenting så vil det bare blive lidt akavet når vi mødes i børnehaven fremover !
Tænk at sådan en lille bidende bemærkning der falder ud mellem tænderne, kan påvirke én så meget *G* ...
Men nu må Laura for fremtiden blive forvist til at stå tøjret til cykelskuret, men det er også afsides og ikke lige ud til den store gåsti hvor der er nogen der hapser hende...
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
dec 2008
Jeg arbejder lige præcis i SFO :D. Af og til, ville det godt nok være nemmere, hvis ikke man også skulle "passe" forældrene :). Heldigvis er de fleste jo rigtig søde, men desværre kan de få sure komme til at fylde en del i billedet
dec 2008
Ja pas hellere på, ellers kommer vi sgu efter dig :D. Nej helt seriøst, så ville det altså være rart, hvis flere kunne få et lillebitte "det må du undskylde" over deres læber, men på den anden side synes jeg ikke, det er noget, du skal gå og have det dårligt over til du ser hende igen
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Det vil pædagogen godt kunne forstå
Hvorfor SÅ sur ?