{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du lade dig vaccinere? (H1N1)
  • #1   25. okt 2009 Det er helt ok - forstod meningen :o)

• #2   25. okt 2009 Det er også det jeg har hørt. At det hele er noget opblæst, men ville self gerne høre jeres mening.

Jeg er blevet tilbudt vaccinen.

• #3   25. okt 2009 Åh gud jeg ville gerne kunne sige en hel mase! ... men NEJ! ikke på vilkår. Og den vaccine burde aldrig have været på dagen. I sverige menes der er 4 er døde af vaccinen. Og 2 af H1N1 ... OG give det til scleroce patienter er næsten som at give dem gift. Så NEJ NEJ OG NEJ ... Har i dag desværre fået nogle for-urolige oplysninger ang. den vaccine. Så no way in hell jeg nærmer mig den der vaccine.

/Jeppe

• #4   25. okt 2009 Jeppe du må meget gerne dele ;o)

• #5   25. okt 2009 TINNA... Det er lidt der problemet ligger... ved ikke hvor meget jeg må sige pt. da jeg ikke ved hvordan og hvor ledes. :s Men jeg vil så absolut sige nej. Min Onkel der er Hjerte læge ville også sige nej! det sammel ville min moster der er udd. Bioanalytiker....

• #6   25. okt 2009 Jeg har haft svineinfluenca og kan kun sige at det er opblæst, vil heller have den end alm influenca, det er helt sikkert, for var ikke nær så syg, som da jeg havde den, så nej det ville jeg ikke smiley

• #7   25. okt 2009 Det lyder til at min første reaktion, som var fanme nej, er god nok.

Må indrømme at jeg er mere bange for nåle end jeg er for influenza A

• #8   25. okt 2009 Jeg er normalt rask, men er blevet tilbudt den fordi jeg er overvægtig.
    Men jeg havde i februar måned alm influenza, jeg plyrede, men kom da igennem den på 2 uger - som alle andre normale mennesker.

Forstår ikke hvorfor jeg skulle være mere i risiko end andre danskere, når det kommer til influenza A.

• #9   25. okt 2009 har takket nej til tilbuddet..

• #11   25. okt 2009 Jeg ville ikke have den, synes de gør et for stort nr ud af det og jeg bliver jo heller ikke vaccineret mod alm influenca smiley

• #12   25. okt 2009 ved ikke om jeg vil vacineres..

med forskjellen på denne influensa og den normale er at unge mennesker dør, også de som ikke er i risikogruppen . i Norge er det 9 personer døde af influensa A ( måske flere ) og den ene damen var i 30 -årene og hadde lige fået en baby...

her i norge har også svinene fået influensa a ( har vist blevet smittet af bonden) og mange af dem blev aflivet...

• #13   25. okt 2009 Nej. aldrig i livet. Arbejder i sundheds sektoren og vil ikke vaccineres.Tror det bliver værre og værre, jo mere vi vaccinerer os. Har lige set at nu har mink, tror jeg det er, også en sygdom som måske kan spredes til mennesker. Først fugleinfluenza, så svine og så videre og så videre. Vi bliver bare immune til sidst. Og det er naturens orden, at de svageste må dø. Sådan er det bare.

• #14   25. okt 2009 Jeg ved det endnu ikke - vil lige tale med min læge om det.

Er i risikogruppen (diabetes 1) og tror jeg har haft H1N1 for knapt en måned siden - mit blodsukker var ikke til at styre under sygdommen og kunne snilt ha gået hen og være livstruende.
    Således vil jeg spørge hende om det kan tjekkes på nuværende tidspunkt, om jeg har haft det.

• #15   25. okt 2009 Jeg kan så svare fra et andet synspunkt og det er jeg har haft den svineinfluenza..
    Nogle siger det er opblæst og andre siger at det er en meget alvorlig omgang.. Hvis det ikke er så alvorligt så giv mig en god begrundelse til hvorfor at dem der tog imod mig på Medicinerhuset i Aalborg havde BÅDE beskyttelsesdragter på + beskyttelse over næse/mund og briller på + 2 par gummihandsker..
    Og det samme havde vagtlægen da han kom her for at undersøge mig inden indlæggelse og der var jeg testet positiv for det..

Og ja.. jeg var pille syg... er du gal hvor jeg bare lå og kunne intet...

sååå jo jeg ville nok tænke mig om en extra gang..

men da jeg nu har haft den så behøver jeg ikke blive vaccineret for du kan kun få den 1 gang... med mindre den mutere med en anden influenza..

• #16   25. okt 2009 Jeg skulle være uden for risikogruppen, så jeg ser ingen grund til at jeg skulle vaccineres.

• #17   25. okt 2009 Jeg er af min afdeling på sygehuset blevet anbefalet at lade mig vaccinere. Jeg har spurgt min mand, hvad han synes, og han føler sig tryggest hvis jeg gør det - så det gør jeg naturligvis.

Det kommer til at foregå i uge 46.

Sygehuset anbefaler i øvrigt også almindelig influenza-vaccine, så det gør jeg også.

• #18   25. okt 2009 Heller ikke jeg.

gennem over tyve år har jeg været set/oplevet kollegaer der har influenza både en og 2 gange om året. Jeg har aldrig haft influenza i samme periode, så jeg ser mig ikke som værende i risikozonen mere end som alle andre.

• #19   25. okt 2009 Jeg vil være en af dem der får den tilbudt fordi jeg er kronisk syg, men tager ikke imod den da jeg med 99% sikkerhed ikke vil kunne tåle den, de fleste vacciner er lavet på æg og det er jeg hyper allergisk over for, så mine chancer er nok bedre uden at blive vaccineret.

• #20   25. okt 2009 Doggyman.....

du skriver " Og det er naturens orden, at de svageste må dø "

ja men denne influensa er det friske mennesker som dør og aldersgruppen er under 50 år på de som dør af den... og hvordan kan et frisk ungt menneske som ikke er i risikogruppen være en af de " svageste "

• #21   25. okt 2009 Synes måske også at argumentet med naturens orden og de svageste må dø ikke rigtig holder her i det 2100 århundrede :o)

Der er ikke meget Survival of the fittest over det liv, vi lever nu.

Jeg tror nu heller ikke, at man har den holdning, hvis man selv eller en af ens nærmeste er blandt de svageste i den sammenhæng. Det er jo ganske naturligt, menneskeligt og i orden at kæmpe for både eget og andres liv.

• #22   25. okt 2009 Adapt, som i tilpasse.

Det er jo hele evolutionens grundvilkår, men også noget, vi mennesker har sat lidt ud af spillet, da vi, hvis vi ikke er i stand til at tilpasse os, kan tage en pille mod det ;o)

• #23   25. okt 2009 jeg passer en mand som sidder i en respirator - så vi er selvfølgelig blevet tilbudt den.

men der ud over er vi nød til at være strikse ved bare den mindste mistanke - jeg fik pludselig feber i sidste uge og måtte melde mig syg. også selvom jeg måske nårmalt ville være taget på job. men vi kan simpelteh ikke risikere han bliver smittet med noget

• #24   25. okt 2009 Jeg er også blevet tilbudt, da jeg har gigt og er på biologisk medicin, som nedbryder mit imunforsvar. Så ja.. Jeg vil tage imod den..

• #25   25. okt 2009 Karina - Remicade eller Humira?

Jeg får Remicade - derfor siger jeg også ja.

• #26   25. okt 2009 (og er derfor blandt de svageste, men synes egentlig ikke jeg har lyst til at dø af den grund ;o) )

• #27   25. okt 2009 Nej vel CH ;o))))

• #28   25. okt 2009 Jeg er ikke blevet tilbudt den endnu men det er kun et spørgsmål om tid. Lider af 2 kroniske sygdomme og har en datter på under 2 år i huset så der er ret mange risikofaktorer her..
    Jeg ved endnu ikke helt om jeg vil tage imod den eller ej...

Jeppe...det du ved mht sclerose patienter må du MEGET gerne sende denne vej, det lyder som om det er ret vigtigt!

• #29   25. okt 2009 Jeg er ikke i gruppen der får den tilbudt.
    Men var jeg syg og derfor fik den tilbuds, så ved jeg ikke om jeg havde sagt ja. Fik jeg den tilbudt grundet job f.eks. i sunhedssektoren og ellers var sund og rask - så havde jeg klart sagt ja!

• #30   25. okt 2009 Nej, under ingen omstændigheder. Medicinalindustrien kan brænde inde med sit lort. Jeg skal ikke have det.

Jeg har hørt at Tamiflu blev lavet i forbindelse med udbruddet af fugleinfluenzaen i Asien, men at det ikke solgte da folk ikke var bange for at blive smittet.

Så medicinalfirmaet brændte inde med kæmpe lagre af tamiflu vaccinen, og der gik lidt panik i dem. Det er jo mange penge det drejer sig om. Så derfor blev de nødt til at lave en ny influenza for at få gang i salget. Men desværre havde medicinen en sidste salgsdato i juni 2009.

Det blev så til "svineinfluenzaen" og det gik desværre ud over Mexico City. I huj og hast blev det godkendt af den amerikanske sundhedsstyrelse, at sidste salgsdato blev rykket til 2011, så nu kunne overskudslagret af tamiflu igen anvendes.

Men den "nye" virus var ikke så dødbringende som "de" havde regnet med, men medierne har jo en vis magt så der blev lavet store indslag om hvor farlig den "nye" influenza var, og der ville komme en pandemi der ville ramme hele verden. Og hvis man ikke blev vaccineret var det så godt som den sikre død. Og så var massehysteriet godt i gang.

Der er ingen penge i raske mennesker, men der er milliarder af kroner i syge. Tro ikke at medicinal firmaerne er ude på at kurere sygdomme. Nej de lever af dem. Ingen er interesseret i at finde kuren mod kræft for eksempel, for det er der ingen penge i. Så kynisk er vores verden.

• #31   25. okt 2009 CH

Jeg har fået HUMIRA siden december.. Før det fik jeg Remicade, men HUMIRA giver bedre virkning på mig..

Efter en uge med influenza, har jeg også besluttet mig for at tage imod den alm. influenza vaccine til næste år..

• #32   25. okt 2009 Der er jo også folk der dør af den "almindelige" influenca, tror "bare" at folk går i panik over hvad de høre, men kan helt klart godt forstå dem med små børn og kroniske sygdomme, som vælger dette, da det kan forværres af dette smiley

• #33   25. okt 2009 K N - du tror da vel ikke på den slags konspirationsteorier?

Du ER klar over, at det ikke er tamiflu, der bruges til denne vaccine, ikke?

Når verden er i beredskab overfor denne influenza, så er det fordi, den smitter lettere end sædvanligt. Dertil kommer, at den har vist sig at have et efterforløb af komplikationer for nogle - langt fra for alle.
    De to tilsammen synes jeg er fornuftige årsager til, at lave et bredere vaccinationsprogram end sædvanligt - ganske enkelt fordi det vil være hamrende dyrt at lade være.

Husk i øvrigt også, at størstedelen af de grupper, der nu få tilbudt vaccine mod H1N1 også får tilbudt vaccine mod almindelig influenza og derfor i forvejen er i risikogruppen.

• #34   25. okt 2009 De første er blevet tilbudt vaccinationen ude på mit arbejde, og jeg gør også selv inden året er omme. Men jeg skal ikke vaccineres og mange af mine kolleger takker også nej. De første bliver vaccineret i uge 45.

Jeg mener ikke at raske, unge mennesker behøver vaccinere sig. Og det er der jo flere personer længere oppe i sundhedssektoren der udtaler i pressen. Så jeg har det helt fint med at sige nej smiley

• #35   25. okt 2009 CH - jo det er nemlig tamiflu der bruges mod H1N1. Det er i hvert fald det patienter der er smittet med svineinfluenza bliver behandlet med.

Citat fra netdoktor.dk:

"Behandlingsmuligheder:

Det gode ved den nye svineinfluenzavirus er, at den er følsom for lægemidlet Tamiflu (oseltamivir), der er købt meget store lagre af, på grund af den pandemiplan, som sundhedsstyrelsen har udarbejdet for at være forberedt på en fugleinfluenzaepidemi. Tamiflu skal indtages så tidligt i sygdomsforløbet, som muligt for at kunne afsvække og forkorte sygdomsforløbet. Det kan også ved særlige forhold gives forebyggende for eksempel til sygehuspersonale, som skal passe influenzapatienter."

citat slut.

Er det ikke bare utrolig heldigt, at der var købt store lagre af Tamiflu pga. fugleinfluenzaen, og at det så kan bruges på den nye store pandemi svineinfluenza, så de store lagre kan blive brugt..?

• #36   25. okt 2009 jeg er osse kronisk syg og får en del medicin, bla, prednison høj dosis det gør immumforsvaret meget dårligt så jeg må ikke få den vacine men ville hellere ikke sige ja hvis jeg måtte , jeg skal bare holde mig fra syge mennesker (lægens ord) det jo svært,

• #37   26. okt 2009 Jeg har haft en formodet h1n1 og ja den varede godt nok 13 dage, men jeg var ikke lige så syg som ved en almindelig influ.. smiley

Nej jeg ville ikke tage imod vaccinen, tror på jeg bliver mere syg af den end af influenzerne

• #38   26. okt 2009 ¤ Frk~Sjørslev ¤ og andre...hvorfor sku man blive ligeså syg af vaccinen el mere syg ?
    Jeg har fået vac. mod den alm. og det har jeg da intet mærket til ?

• #39   26. okt 2009 Sus ehmm gennem mit job har vi fået tilbudt en alm influvaccine, og der står der at man kan blive syg af denne.

Så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle blive vaccineret hvos jeg alligevel kan blive syg.

http://www.youtube.com/watch?v=mScGC7nFDxM og så har jeg set denne og det hjælper ikke på mig. Om det er den samme vaccine vi får herhjemme, ved jeg ikke.

• #40   26. okt 2009 Jeg er gravid, og får vel derfor sandsynligvis os tilbudt den.. Men synes det er rigtig svært at vurdere om man skal ta i mod den eller ej.. Men i første omgang vil jeg nok sige nej.

• #41   26. okt 2009 K N - nej, man bruger ikke tamiflu til vaccination mod H1N1.
    Den må slet ikke bruges forebyggende.

Der er nogle strenge af H1N1, der har udviklet resistens overfor tamiflu, så i nogle tilfælde vil den være fuldstændig uvirksom - dette er sundhedsmyndighederne opmærksomme på, og der er da også indkøbt et andet stof til brug, hvis en pandemi med resistent virus skulle brede sig.

• #42   26. okt 2009 Det fede er, at der jo altså ikke er tale om tvangs-vaccine.

OG det bliver kun tilbudt en tredjedel af befolkningen, som selv kan vælge til eller fra.

Jeg har svært ved at se, hvordan det kan være at overreagere? Vi har jo i forvejen et vaccinationsprogram i forbindelse med almindelig influenza, som nogenlunde henvender sig til de samme som dette gør - hvori ligger overdrivelsen?

Almindelig influenza slår svækkede mennesker ihjel, og det gør denne også, blot en tendens til, at også raske og unge dør af den.

Som værende i risikogruppen synes jeg, det er det ansvarlige at gøre - at tilbyde folk at dække sig ind, hvis de vil.
    Men det er meget muligt, at man skal være i risikogruppen for at kunne se det - ser man det fra den vinkel ser det helt anderledes ud.

• #43   26. okt 2009 Mullet - jeg tror ikke der i DK findes vacciner, der ikke er livsnødvendige.

Jeg har ikke styr på, hvilke programmer de har i USA, så jeg er ikke i stand til at sammenligne.

• #44   26. okt 2009 Når du skriver at børn får 36 vacciner, er det så alle børn og pr. automatik?

Hvor mange vacciner tilbydes i DK?

Kan man tænke sig, at der er forskelligt smittepres i forskellige dele af verden? Forskellige sygdomme at tage højde for?

Jeg vil indskyde, at der faktisk nogengange er rigtig god mening i, at vaccinere alle. Altså at tvinge en vaccine igennem. Flere tilfælde kender vi jo fra vores del af verden, hvor man faktisk fuldstændig har fjernet sygdomme - polio, difteri, i lang tid tuberkulose. Det synes jeg ikke er så skidt endda?
    Man undgår faktisk nogle ret voldsomme, invaliderende og dødelige sygdomsepidemier.

• #45   26. okt 2009 Jeg er HELT og aldelels på linje med lægerne i disse klip.

Jeg synes der mangler perspektiv. Man glemmer at se på, hvad vaccinationerne faktisk udretter.

Og så mener jeg ikke, at vi kan sammenligne amerikanske forhold med danske - flere ting i disse links var i direkte modstrid med måden, man vaccinerer på herhjemme.

Ydermere er jeg fuldstændig enig i, at det, der udgør den største fare er de grupper, der vælger ikke at vaccinere deres børn.
    Når man undlader det, træffer man ikke blot valg på sine egne børns vegne, men også på andres.

• #46   26. okt 2009 En anden ting - de ting, der bliver sagt i de videoer bør udsættes for kildekritik før de gives videre.

Det er ikke just upartiske mennesker, der udtaler sig ;o)

• #47   26. okt 2009 Som jeg ser det, går skrækkampagnerne begge veje - heldigvis føler jeg at vi i Danmark netop ikke slår det større op end det er....man maner til fornuft og tilbyder kun de svageste i denne forbindelse samt folk der som flg. af deres arbejde bør vaccineres.

Amerikanske tilstande får vi næppe ;o)

• #48   26. okt 2009 Den forebyggende H1N1 vaccine hedder pandemrix. Men den vil jeg heller ikke have. Konserveringsmidlet i denne vaccine er thiomersal og formaldehyd.

Ikke i hundrede år om jeg frivilligt lader mig injicere med formaldehyd og kviksølv. Så hellere en gang influenza og lidt kærlig pleje af min mand.

• #49   26. okt 2009 Nej, er sprøjteangst..

Kommentér på:
Ville du lade dig vaccinere? (H1N1)

Annonce