{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Hvad ville du gøre? (Kasteration) {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at min gamle/midaldrende dreng har forstørret prostata. Det kommer sig til udtryk ved, at han lige pludselig taber en kæmpe sø af tis på gulvet, fordi han ikke har kunnet komme af med det på tur. Han blev scannet, og den var lige så stor som hans nyre (hvis størrelsesforholdet er det samme som ved mennesker, så var den på størrelse med en knyttet næve og skulle have været som en valnød)
Den holdbare kur er kastrering. Men han fik en pillekur, hvor en pille om dagen i syv dage (til 200 kr i alt) ledte testosteronen uden om prostata, og denne blev mindre kunne vi se på scanningen. Kuren skulle virke i 5 måneder. D.20/5 var der gået fem måneder og d.14/5 Havde han et uheld inde med en stor sø. Nu er mit dilemma- en pillekur mere med noget, der roder med hans system fem måneder efter indtag (altså det må være noget krads noget) som han ingen bivirkninger har af, men åbenbart skal have hver 5. Måned måske resten af livet. Eller skal jeg lade ham kastrere? Han er jo en uld-hund med en masse underuld, som jeg frygter går i kage, han er ikke en specielt modig hund og eget-kønsaggressiv, han har dårlige knæ og må ikke tage på (han har altid mad stående fremme og er i perfekt stand uden, at jeg blander mig).
Han har været i narkose en gang sidste år, og det gik uden problemer, men det er heller ikke fedt at putte en 8-årig hund under.
Hvad havde du gjort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville du gøre? (Kasteration)
  • #1   28. maj 2014 Jeg havde kastreret ham.
    Jeg ved der er stor risiko ved narkose, men dyrlægerne i dag har altså virkelig lært lektien, og de er i den grad blevet bedre på det område

• #2   28. maj 2014 Narkosen er den mindste af min bekymringer. Overproducering af underuld og angst er mine største men'er

• #3   28. maj 2014 Har selv en hund der havde forstørret prostata sidste år. Jeg har valgt pillekuren til ham fordi han reagere godt på den. Han har lige været på hans 2 pillekur og min dyrlæge var meget positiv fordi den er meget lille.
    Dog ville jeg i dit tilfælde kastrere. Min hunds var ikke så slemt. Han tog bare rigtig lang tid om at tisse men han ku godt holde sig.

• #4   28. maj 2014 Det er måske en gang hver 4. Måned, at han tisser på gulvet. Han reagerede rigtig fint på kuren og den kom ned i normal størrelse, da vi scannede efter 2
    Måneder

• #5   28. maj 2014 Prøv med en kemisk kastration først og se hvordan han kommer til at se ud, og om han bliver så sulten at det er svært at styre. Den kemiske virker fra 6 til 12 mdr

• #6   29. maj 2014 Tror også jeg havde kastreret ham. Nu har jeg ikke synderligt viden inden for det område. Nu spørger jeg måske dumt smiley men er de der piller ikke kemisk kastration? I så fald burde du vel kunne se om pelsen reagere allerede nu ? Eller Hva'?

Maden/vægten kan du jo lynhurtigt få styr på smiley

• #7   29. maj 2014 Pillerne er ikke kemisk kasteration. Den kemiske stopper testoteron-produktionen, som hvis man fjerner testiklerne. Her ledes det bare uden om prostata (hvordan pokker syv piller så kan gøre det)

• #8   29. maj 2014 Jeg vil også sige, prøv med en kemisk kastration først.... reagerer han ikke som ønsket, går det jo over igen, og du får din gamle hund tilbage smiley

Kommentér på:
Hvad ville du gøre? (Kasteration)

Annonce