Hvad ville du gøre? (Kasteration) {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at min gamle/midaldrende dreng har forstørret prostata. Det kommer sig til udtryk ved, at han lige pludselig taber en kæmpe sø af tis på gulvet, fordi han ikke har kunnet komme af med det på tur. Han blev scannet, og den var lige så stor som hans nyre (hvis størrelsesforholdet er det samme som ved mennesker, så var den på størrelse med en knyttet næve og skulle have været som en valnød)
Den holdbare kur er kastrering. Men han fik en pillekur, hvor en pille om dagen i syv dage (til 200 kr i alt) ledte testosteronen uden om prostata, og denne blev mindre kunne vi se på scanningen. Kuren skulle virke i 5 måneder. D.20/5 var der gået fem måneder og d.14/5 Havde han et uheld inde med en stor sø. Nu er mit dilemma- en pillekur mere med noget, der roder med hans system fem måneder efter indtag (altså det må være noget krads noget) som han ingen bivirkninger har af, men åbenbart skal have hver 5. Måned måske resten af livet. Eller skal jeg lade ham kastrere? Han er jo en uld-hund med en masse underuld, som jeg frygter går i kage, han er ikke en specielt modig hund og eget-kønsaggressiv, han har dårlige knæ og må ikke tage på (han har altid mad stående fremme og er i perfekt stand uden, at jeg blander mig).
Han har været i narkose en gang sidste år, og det gik uden problemer, men det er heller ikke fedt at putte en 8-årig hund under.
Hvad havde du gjort?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Jeg ved der er stor risiko ved narkose, men dyrlægerne i dag har altså virkelig lært lektien, og de er i den grad blevet bedre på det område
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
Dog ville jeg i dit tilfælde kastrere. Min hunds var ikke så slemt. Han tog bare rigtig lang tid om at tisse men han ku godt holde sig.
feb 2006
Måneder
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Maden/vægten kan du jo lynhurtigt få styr på
feb 2006
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074