{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Ville du {{forumTopicSubject}}

tilbyde din hund til parring?

Vi er flere gange blevet stoppet på gaden og andre steder af folk som gerne vil have deres tæve parret af Joey... Af flere grunde kan det ikke lade sig gøre.

For det første er han kast.
For det andet har han mange arvelige sygdomme jeg på ingen måde ønsker at avle videre på
For det tredje er han en blanding og synes af princip ikke man skal avle videre på blandinger
For det fjerde kunne jeg ALDRIG drømme om at lade ham parre en tæve jeg ikke kender uanset om hun er nok så sød og ville ikke låne Joey ud til mennesker jeg ikke kender...

Her til aften var der igen nogle der stoppede os og spurgte til en parring med ham da de havde set ham før og synes han var perfekt.. Så gik jeg hjem og tænkte: Er det bare normalt at man stopper folk og spørger om en parring? eller hvordan gør man "normalt"? Og ville I lade jeres hund stå til rådighed hvis nogen stoppede jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du
  • #1   2. dec 2008 Hvis det var at Silas skulle være med til det, så ville jeg nok lede på nettet efter nogle, der helt seriøs ønskede det.

• #2   2. dec 2008 Men jeg har da tænkt tanken smiley
    Men ville dog ikke lade ham parre med en fremmed tæven. Han skal bruge en del tid på at lære den at kende først synes jeg.

• #3   2. dec 2008 jeg synes ikke du skulle sige ja når de bare så'n kommer og spør' de burde lærer at hvis folk vil have deres hund parret laver de vel en slags annonce med det...

• #4   2. dec 2008 Silas ville kun blive tilbyde parring hvis han blir avlsgodkendt og hvis jeg synes han skal. Hvis ikke blir han kastreret.
    Skulle han blive avlsgodkendt, så ville han kun blive tilbudt til parring af samme race i DKK.

• #5   2. dec 2008 Jeg er aldrig blevet stoppet på gaden, men der var en herinde med en blanding, hvori der var australsk terrier, der spurgte efter en parring på Luka... men jeg sagde da nej... skulle han parre skulle det da være med en god tæve med tavle, da der er meget få af hans slags....

• #6   2. dec 2008 Jeg er også blevet stoppet nogle gange om Chunta ikke kan parre en tæve og hvad han koster at "låne" J

Jeg har hver gang afvist dem blankt! Chunta skal ikke avle og hvis han endelig skal bliver det med en tæve som er undersøgt i hoved og numse i samme race osv osv osv

• #7   2. dec 2008 Jeg er kun blevet spurgt én gang, og der svarede jeg at det ville komme helt an på stamtavlen (det blev hellere aldrig til noget for de valgte at kontakte egen opdrætter for at få hjælp den vej - hvilket jeg også synes er bedre). Min hund indgår ikke i avl med en tæve jeg ikke har undersøgt ad Hundeweb og mit racenetværk.

• #8   2. dec 2008 er blevet spurt nogle gange.. om det ikke kunne blive nogle søde hvalpe hvis vi nu parede hendes hanhund med min, hvilkede jeg må svar nej til for det første vil jeg ikke smadre min chance for en avlsgodkendelse.. pluds hun er ikke chekkede for noget som helt så ved ikke om hun er i orden ud over dyrelægen siger hun er sund og rask.. pluds jeg vil ikke sætte hendes liv på spil for en sjov ide. pluds det er hamrene svært at komme af med hvalpene.. og jeg gidder ikke have 7 hunde mere fordi jeg ikke kan komme af med dem

• #9   2. dec 2008 *G*
    Jeg blev spurgt i søndags da jeg var på stranden med Monty.....
    Tæven var en en langhåret blanding, ikke så bredt bygget og mellemstørrelse. Parret synes at Monty var flot og kunne give nogen store fine hvalpe. og jeg kunne få 4000,- for det...
    Det tror jeg da også at han kunne så et kort øjeblik overvejede jeg.... Indtil jeg kom i tanke om at min "Monster-Monty" er kastreret og kun 10½ måned gammel...ØV da- der gik jeg lige glip af 4000,-...*GGG*

• #11   2. dec 2008 iben k - bi kan parre beate og joey og få mini pharaphunde - hold op hvor er hun skøn =)

• #12   2. dec 2008 Jeg har 4 hunde , de er alle avlsgodkendte i DKK, men jeg ønsker, kun de 2 af dem skal gå vidre i avl, og det KUN hvis jeg mener tæven , lever op til mine krav, som ud over avlsgodkendelse, og DKK stambog, også indeholder, vægt over 2 kg, alder på tæven, antal kuld, den har fået , og personen/ opdrætteren , er undersøgt i hoved og r.. ! hvis ikke kravene kan opfyldes, så bliver der ingen parring , da de ikke skal gå vidre for en vær pris :o)

• #13   2. dec 2008 Nej, Sigurt skal ikke bruges til avl, faktisk skal han snart kastereres.
    Men jo, jeg er da blevet spurgt en enkelt gang.

• #14   2. dec 2008 Nej

For det første har Balder allergi
    For det andet har det aldrig været planen - Ellers havde købt én med tavle (ved godt at det muligvis lyder dobbelt moralsk..)
    For det tredje ville jeg aldrig gøre det blot forbi nogle syntes at ens hund var flot at se på.....

• #15   2. dec 2008 Aldrig i livet.. Han har ingen tavle og dermed er den potte ude !

• #16   2. dec 2008 Kan tilføje,at ingen af mine tavlehunde har været gode nok,til at JEG ville sætte dem i avl..

Skulle jo gerne forbedre racen,ved at sætte mine hunde i avl.. I ikke holde den i stave eller forringe

• #17   2. dec 2008 Nu er det jo meningen at Reiki på et tidspunkt skal indgå i avl (såfremt alt self er i orden), så både ja og nej.

Ligefrem tilbyde ham (som man ser steder som her på HG o.l.) ville jeg ikke nej, men han vil jo komme til at blive brugt hvis han bliver godkendt.

Jeg er blevet spurgt et par gange ikke så længe efter jeg fik ham. Svaret var et blankt nej -både pga hans alder på tidspunktet manglende avlsgodkendelse og at tæverne var helt andre racer (der heller ikke var undersøgt eller på anden vis havde nogen gode argumenter for hvorfor de skulle avles på -og nej, sådan et kuld ville jeg aldrig lægge hanhund til).

Om Reiki vil blive brugt til andre kuld end de opdrætter har krav på skal jeg ikke kunne sige. Det afhænger jo af om/hvem der evt måtte efterspørge lige netop ham...

• #18   2. dec 2008 Jeg er også blevet spurgt et par gange af folk jeg har mødt på lufteture. Den værste var en med en hund der var blanding af 3 racer, som hun gerne ville have hvalpe på, og da faren til hunden var gul labrador, ville hun gerne, at den skulle have hvalpe med min hund, da han jo ligner en gul lab. Da jeg så fortalte at min er en blanding af lab og golden faldt interessen lidt *GG*

• #19   2. dec 2008 jeg er belvet spurgt flere gange, men Link er kun 10 mdr. men det kan da godt være at jeg vil bruge ham, afhængig af hvordan han er sundhedsmæssigt, når han er gammel nok til det

Kommentér på:
Ville du

Annonce