{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Signe L
Signe L
Tilmeldt:
7. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Når lejer har skrevet under... {{forumTopicSubject}}

Vi har en ejendom, som vi udlejer. Den er nu klar til en ny lejer, og lejeren har skrevet under på lejekontrakten fra LLO.
Alt er skrevet, sådan der ikke er noget tage fejl af.
Men nu 5 dage før at lejer skal have nøglen, får jeg afvide at lejer ikke kan skaffe depositumet.
Hvad gør vi så ??

Vi har endda været flinke at skære 3000,- kr dep. for at se om det kunne hjælpe hende.

Men hvad gør vi egentlig i sådan en situation?? Grundejerforeningen ved det ikke, de skal først undersøge det, og spørge en af deres eksperter. osv. og der er der over 1 uges ventetid lige pt for svar.

Men jeg mener da at når kontrakten er skrevet under, og hun har godkendt det, så hæfter hun vel stadigvæk for de 3 mdrs husleje (opsigelse)... eller er det bare mig der har misforstået det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når lejer har skrevet under...
  • #1   1. sep 2009 Jeg ved det ikke med 100% sikkerhed, men jeg vil mene du har ret.

  • #2   1. sep 2009 jeg vil sige ja ,når man skriver under på noget hænger man på det , men er også lidt i tvivl , prøv at snakke med en af de store boligforininger hvad de gør eller
    prøv at kotakte en advokat


  • #3   1. sep 2009 Det ville være dybt ulogisk hvis hun ikke hænger på 3 måneder, hvis det er hendes opsigelse - men en anden ting er så at få det ført ud i virkeligheden - for hvis hun virkelig ingen penge har - ja så kan man ikke rigtig komme efter hende. Vi har haft en lignende erstatningssag - dog ikke med lejekontrakt, men en sag hvor vi skulle have erstatning for nogle ting som en "kælling" havde solgt - der var vores ting - men hun havde ikke pengene og så kunne man ikke komme efter hende...... Sygt system.

  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   1. sep 2009 Jamen det er da tragisk, men jeg skal have ringet til hende idag for at høre, om hvad der sker.
    Det er træls for jer at ikke fik jeres penge, og det er da rigtig frækt at sælge jeres ting.

    men jo jeg skal have fat i en advokat, for der har været 4 der ville leje det, imens hun havde skrevet under. Så vi har mistet penge uanset hvad.


  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #6   1. sep 2009 Ja det vil jeg også selv mene. så er der jo ingen grund til at lave kontrakter overhoveder, hvis folk alligevel bare kan slippe udenom.
    Må indrømme jeg ret skuffet.


  • #7   1. sep 2009 Har i prøvet at ringe til LLO?

  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   1. sep 2009 Ja dem har vi ringet til og de kunne ikke hjælpe os da vi er udlejere. smiley

    Men jeg har engang set sådan en hjemmeside, hvor man kunne skrive ind og få gratis råd.

    de der gratis advokater eller hvad det nu var.


  • #9   1. sep 2009 http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780

    se dette link, det brugte jeg - man møder bare op og så kommer man ind og fremlægger sit problem for en advokat og så rådgiver de en.


  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #11   1. sep 2009 Pepsi: Det var nemlig lige dem, har også lige fundet ret og råd. de kontakter mig her efter kl.13. Og så må vi se.

    Carina A: Tak skal du have, ja vi håber da der kan findes en løsning.


  • #12   1. sep 2009 Hvor surt.. så burde hun jo ikke have sagt ja..

  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   1. sep 2009 Jeanette og Luna: Nej og så burde hun hellere ikke have skrevet under. hun burde have undersøgt om hun kunne låne penge til indskud før hun sagde ja til leje målet.

  • #14   1. sep 2009 Ja, jeg render jo og leder efter bolig, men jeg ved, at jeg har indskuddet (medmindre det er vildt meget).. så derfor er jeg lidt mere sikker..

    Ville da aldrig sige ja, eller skrive under uden sikkerhed..


  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   1. sep 2009 YES hvor er du en skat. Tak det var lige svaret jeg søgte...


  • #16   1. sep 2009 Hvad med at se om du ikke kan leje lejligheden ud til en anden lejer, og så lade hende slippe ud af den pine hun står i. Måske en af de 4 som var før interesseret, stadig er interesser i at leje den. Ring til dem og spørg. Så er det vel en win - win situation for alle parter?

  • #17   1. sep 2009 hvis hun har gjortr dig opmærksom på at hun skulle søge depositummet på kommeunen, så ved hun også godt at hun ikke må undeskreive kontrktan før hun har fået svar fra kommunen om de vil hjælpe hende eller ej,

  • Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #18   2. sep 2009 Det med at søge hos kommunen fik vi først afvide da hun skrevet under, på den. Da vi stod udenfor og hygge snakkede. Så i bund og grund er det ikke mit problem. At hun når står i en rigtig træls situation.

    De andre mulige lejere, har jeg prøvet at ringe forgæves til.2 af dem har ringet tilbage, og sagt at de havde fundet noget andet.

    Jeg har snakket med en advokat her til morgen, og han henvidste mig til en §92 eller 96 stk 2 om misviligeholdelse af kontrakten. Vi skal så skrive til hende, og give hende 14 dage til at betale depositummet, og hvis dep. ikke er betalt så opsiges lejemålet med øjeblikkelig virkning. Og dertil har hun 3.mdr opsigelse, hvor hun hver måned skal betale huslejen indtil vi har lejet det ud igen. Men max 3 mdr.

    Så det var lige opdate.

    Tak for hjælpen herinde, og de gode input.



  • #20   2. sep 2009 Malou C: ja du har ret - desværre kan man ikke plukke håret af en skaldet. Vi har stået i samme situation . men kunne ikke få erstatning, da damen ingenting ejede....

Kommentér på:
Når lejer har skrevet under...

Annonce