{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

hund får tæsk {{forumTopicSubject}}

har lige set på nettet muskelhunde der simpelhend er skambidt og slået og tænker lidt over hvordan kan folk se på det er personligt selv ved at græde over der er nogle der kan være så gruesomme

har det selv svært når vores lille trold kigger på os når vi har skældt ham ud over tis på gulvet

men hvad siger i til folk når i ser dem slå eller være grove ved deres hunde ??

tit er det ikke hunden der burde skældes ud når jeg ser på det men ejeren der skal pakkes ned

havde engang en kammerart som var grov ved en amstaf fordi han ik kom når han kaldte tog han den i ørene og svingede den rundt så det ik selv
for han viste jeg lige skulle se det og jeg havde taget hunden men hvad siger i

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund får tæsk
  • #1   2. jul 2009 Du opstiller faktisk selv en situation hvor jeg ikke mener hunden skal skældes ud -nemlig når den har tisset på gulvet;o)

Men bortset fra det, hvad regner du så med at få af svar?
    "ja jeg synes hunde skal bankes når de gør noget galt" eller?

Self skal hunden hverken tæves, sparkes eller noget som helst i den retning.

• #2   2. jul 2009 Der var engang mig og min eks kom kørende i bil. På cykelstien stod en mand og slog sin hund i hovedet med dens snor, hunden havde lagt sig ned og ville ikke gå længere. Jeg nærmest skreg til min eks at han skulle stoppe bilen, men han kunne jo ikke bare stoppe midt i det hele så der går et par minutter før vi får parkeret. Jeg styrter hen til det sted hvor jeg så dem, men manden var allerede væk. Aner ikke hvad jeg havde sagt til ham, men et eller andet havde jeg sagt! Jeg siger dig jeg kogte af raseri!!

Med hensyn til din ven så er han da ikke den koldeste cola i køleskabet: Hvorfor skulle hans hund have lyst til at komme hen til ham hvis den bare bliver hevet i ørene? Ja, jeg havde ihvertfald ikke kommet hen til ham hvis jeg var hans hund, det er da soleklart..

• #3   2. jul 2009 Men ja, ligesom Michelle siger så skal en hund ikke skældes ud hvis den besørger på gulvet. I SKAL tage den i det, I kan ikke bare skælde ud bagefter for hunden aner ikke hvad den bliver skældt ud for. Fang ham i det, bær ham udenfor og ROS ROS ROS når han tisser/skider udenfor - også selvom det bare er en enkelt gylden dråbe:D

• #4   2. jul 2009 oki nu ville jeg jo mene nan lige skal fortælle hunden det er forkert at tisse inde men den skal roses til skyerne når det er ude og han er næsten renlig så det er da ik helt forkert det jeg gør
    søger jeres svar i om i ville sige eller gøre noget til ejeren uanset størrelse

• #5   2. jul 2009 Jeg ville uanset ejers størrelse gå bananas hvis jeg så en hund få slag.

Men din Milo er slet ikke gammel nok til at KUNNE holde sig endnu så jo det er forkert at skælde ud. Det skal ignoreres og så kan man skælde sig selv ud fordi man var for langtsom til at opfatte hvad ens hund vil.

• #6   2. jul 2009 min hund har ikke lige fortalt hvad den vil hvis den bevist tisser lige for åben dør så er det forker!!! eller skal det os endnureres
    og det med han ik kan holde sig den holder ikk for lige så snart vi ikker er hjemme sover han i buret og der laver han intet og han laver heller ikke noget om natten så lidt tager i nu fejl han er ung

• #7   2. jul 2009 min mor har stjållet en hund der gik og spiste sten det ku hun ikk holde ud og se på så hun tog ham fra manden
    hun arbejdet osse på hunde internatet lige der så den fik det godt
    årsagen til den spiste sten var den ikke havde noget i maven at arbejde med

men tro mig det er srtafbart og tage en hun på den måde hun fik en loftet pegefinger smil

• #8   2. jul 2009 Pernille: En hund tisser/skider aldrig det sted de sover. Det gør de bare ikke.

• #9   2. jul 2009 Men modigt gjort af din mor ihvertfald:)

• #10   2. jul 2009 (link fjernet)

Den her er rigtig god!!

• #11   2. jul 2009 så kan han os holde sig hvor er forskellen???

• #12   2. jul 2009 forskellen er tvang

• #13   2. jul 2009 helt enig i det og har den samme menig til det men i får det til at lyde som om jeg er helt forkert på den at jeg er vild tosset på min lille dreng og at han aldrig får ture eller kommer ud nix passer ik vi er tit ude og har stor have og døren er åben 24-7 næsten vel og mærket og når han er i bur er det højest 6 timer og når det er de korte dage som i dag på 4 timer kommer han heller ik i bur for det er min tilids prøve til at han selvføgelig os skal ku være uden for buret alene og han tisser måske ved et uheld 1 gang om dagen inde og det eneste er jeg lige bruder setmningen da det er forkert når døren er åben ellers siger jeg faktisk ik det store han ved enda at torilettet er det oki at gøre det for det er lige til at skylle for har aldrig sagt noget der men var jo ikke det i skulle falde over ved godt hvordan man opdrager en hund har da kligger kurser og adfærs kurser er udd dyrepasser men prøv og læs det jeg skriver inden i andgriber folk!!!!

• #14   2. jul 2009 hvor kom alt det andet en lige det med om man skulle skælde ud eller ej ind henne??

• #15   2. jul 2009 WHAT?? Det har vi aldrig nogensinde sagt. Vi prøver at give dig et godt råd og det gør vi på en meget pæn måde.. I gør det sikker i bedste mening..

• #16   2. jul 2009 er ikke helt på hvad du mener med hvor det kom ind henne michelle kommeteret mit indlæg med at jeg er forkert på den det er jeg måske i jeres øjne men jeg er da ik ond

• #17   2. jul 2009 Nej du er ikke ond, slet ikk. Det har ingen af os sagt! Du lyder som en pige der behandler sin hund godt, men derfor kan man jo sagtens være forkert på den. Prøv at hør her: Da jeg fik min hund fik jeg af vide at hvis han var ulydig så skulle jeg vende ham om på ryggen og "sidde" over ham for at vise jeg bestemte. Det gjorde jeg lige indtil folk herinde fik mig på bedre tanker. Den dag idag kunne jeg aldrig finde på at behandle en hund sådan, man lærer af sine fejl:) Så længe man indrømmer dem.

• #18   2. jul 2009 Nej hun kommenterede at HUN IKKE VILLE gøre det på den måde.Hun sagde ikke at hun synes du er forkert på den.

• #19   2. jul 2009 helt enig men her er os mange måder at gøre det på og ja den med vend hund på ryggen den kender jeg udemærket godt os er jo helle ik uenig med jer men tak alligevel smil
    renligheds indlæget er da altid en opbagning hvis man skulle glemme hehe i farten

• #20   2. jul 2009 Hvis hunden vidste at den slags skulle ske udenfor, så gjorde den det osse!

AT døren står åben, nytter jo ikke når hunden ikke ved at det er ude den slags foregår. SÅ må man gå med hunden ud.
    Da du lærte at regne med plus og minus, fik du vel heller ikke skideballe når du regnede forkert? Det ville jo ikke have nyttet noget -du var ikke blevet klogere på hvordan man så gjorde det rigtigt.
    Istedet vil jeg tro læreren prøvede at forklare dig hvordan du skulle gøre det rigtigt (tage hunden ud og rose når den gør det der = forklare hvordan det gøres rigtigt)

Tilbage til spørgsmålet: Hvis jeg så nogen banke deres hund, ville jeg sige noget til dem ja.

At din mor har stjålet en hund, synes jeg tilgengæld ikke er noget at råbe hurra for. Tværtimod. Det kaldes selvtægt, og er strafbart. Den slags sager bør køres på lovlig vis. Hvis hunden blev/bliver fundet, kan ejer nemlig kræve den tilbage (logisk -den blev jo stjålet fra ham/hende).
    Og at stjæle hunden fordi den spiser sten???

• #21   3. jul 2009 Citerer dig lige Pernille: "og han tisser måske ved et uheld 1 gang om dagen inde"

Du skriver jo selv det er et uheld, så derfor er der ingen grund til at skælde ud. Man skal huske at hunden ikke har noget ud af at tisse indenfor af trods eller for at "være fræk" så når den gør der er det nok udelukkende fordi den ikke er klar over at den SKAL gøre det ude. Det ved den jo ikke kun fordi døren står åbent.

Det er rigtig vigtigt at I går med ud i haven - så må i bare gå derud tit og så ind hvis den ikke skal noget. Men i hvert fald - ud i haven så tit at den ikke bliver trængende indendøre - så stopper uheldet nok....

Men held og lykke.

Kommentér på:
hund får tæsk

Annonce