{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Hund får tæsk, hvad kan man gøre?? {{forumTopicSubject}}

Ja det her er nok ikke det man har lyst til at høre om i julen, men jeg har simpelthen brug for at fortælle om det.

I går skulle mig og min kærste Kasper op til en bekendt og hans kæreste for at hente nogle penge som han skyldte os, jeg ventede udenfor mens Kasper gik ind. Jeg stod og ventede længe og kunne ikke forstå hvorfor at det tog så lang tid. Pludselig kunne jeg høre råben og jeg kunne høre at det var Kasper der råbte. Jeg løb hen og ringede på døretelefonen, så kom min kæreste ud med hans kæreste og en af deres to amstaffe.
Hun græd og Kasper så meget oprørt ud. Jeg spurgte hvad der forgik og Kasper fortalte at da han kom ind stod fyren med sin hund og var i gang med at kvæle den!! Kasper prøvede på at få ham til at stoppe mens kæresten stod og hylede. Til sidst sagde kasper at han ville smadrer ham hvis han ikke lod den stakkels hund gå. Han gav tilsidst slip og kasper spurgte hvad fanden han havde gang i! Det eneste idioten kunne sige at hunden skulle sættes i respekt!!! Kasper sagde til ham at han ville ringe til politiet og hvis han rørte den hund mere så ville han få en på hovedet. Så tog kasper den anden af deres hunde og sagde til kæresten at han gik ud for at ringe til politiet. Hun gik med ud og der stod jeg og fattede ingenting. Jeg blev så rystet over siturationen at jeg svinede ham til og derefter ringede til politiet. og der kommer det væreste. Ham jeg snakkede med sagde at hunden skulle opdrages på den måde og at han kunne ikke gøre noget. Jeg var fuldstændig rystet og sad bare der og følte mig magtløs!! Jeg sad hele aftenen og tudede kunne ikke forstå hvorfor sådan nogle svin kunne for lov til at behandle dyr på denne måde!! Ham har vi da snakket lidt med og vi anede ingenting. Vi vidste godt at den ældste hund var lidt sky, men det tænkte vi ikke på for når vi så ham med hundene virkede det til at han var god mod dem.
Det er jo klart at de bider mennesker når de ikke har en skid tillid til andre og får tæsk på den måde. Og speciel når man har sådan et politi der syntes det er ok at man kvæler sin hund, Hvad fanden forgår der???

Hvad kan man gøre og kan man overhovedet ikke få fjernet den stakkels hund/hunde fra hjemmet????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund får tæsk, hvad kan man gøre??
  • #2   24. dec 2005 Jo tak smiley
    Kæresten var så klar over at han gjorde det, men sagde at hun ikke ville se eller høre det! Ved ikke lige hvad hun tænker på! Jeg håber bare at hun får øjnene op for hvad han laver og går fra ham!!!
    Ja sikke noget lige op til jul, jeg har i hvert fald mistet lidt af mit jule humør..

• #3   24. dec 2005 Mange tak for ideerrne. Min kæreste har også ringet til politiet og anmeldt ham.

• #4   24. dec 2005 Grrrrrrrrr.....sådan en spade. Godt at din kæreste tog affære da han så det. Håber da virkelig at i kan huske navnet på den betjent, som mente at det var en ok opdragelsesmetode. Håber ikke han har hund derhjemme.
    Hvor er hunden så nu ?....både den som det gik ud over og den anden ?......jeg kunne forstå at det var den anden hund som din kæreste tog med.

• #5   24. dec 2005 Sådan en klaphat!!!!!! Det væste er at hvis hundene en dag bider fra sig, er det jo dem der får skylden, og igen er det Amstaffen der får et dårligt ry.
    Men man kunne godt ønske at de ville give ham, noget af hans egen medicin tilbage.
    Jeg kan godt forstå, at i er rystet. Godt at i har meldt ham til politiet.
    Men det er da godt at i kom, selv om at det var en grim oplevelse.
    Men trods alt, håber jeg at i får en god jul, samt et godt nytår.

Knuzz fra.
    Sofus og Joan K.

• #6   24. dec 2005 Sindsyge person ... Amstaffen er så mild at der ikke er nogen grund til den slags .... Håber de bliver fjernet fra hjemmet ...

• #7   24. dec 2005 Ring til et ordenligt politi !

• #8   24. dec 2005 Uhhhh - hvor forfærdeligt!

Stakkels hunde.

Jeg vil vædde en årsløn på at kæresten også er bange for fyren. Kan man behandle sine dyr sådan, er det overvejende sandsynligt at lunten også er kort over for hende.

Jeg håber at oplevelsen af at nogen sagde fra over ham ( nemlig jer ) åbner hendes øjne, så hun enten tager skeen i den anden hånd, eller kommer væk.

Desværre er det nok ikke ham hundene ryger på, da de givet er p....bange for ham. Det er mere sandsynligt en person /hund, som de så ser som svag. Og det kan jo være et hvilket som helst venligt individ, som faktisk bare behandler dem pænt.

De hunde får jo et fuldstændigt forskruet forhold til magt/ afmagt.

Det er set med mennesker også - hvis man vokser op med vold, bliver man selv voldelig.

Han er sådan en fyr, som burde frakendes retten af at omgåes dyr.

Jeg fatter slet ikke politiet - men må indrømme jeg har samme erfaringer med dem. Da var det bare mig, det gik ud over.

Men bliv ved!! Jeg endte med at få overfaldsalarm, og direkte kontakt til politiet 24 timer i døgnet gennem 3 år, indtil fyren droppede sin trusler.

M.v.h.
    Nette

• #9   24. dec 2005 Hold da kæft en historie !!!
    Nu ved jeg ikke hvor mange penge han skylder jer, men hvis det er et mindre beløb, skulle din kæreste tage op til ham. Tag hundene og sige det går lige op, samtidig ha lavet en kontrakt som han bare skal tvinges til at skive under på, derefter kan i så sørge for de for et ordentligt hjem enten ved at sælge dem, dyreinternat eller selv beholde dem smiley Hmmm ja ja jeg ved godt at det er nemmere sagt en gjort og at det kræver lidt plads, men det var bare et forslag.....

Mvh. og god jul Anders

• #10   24. dec 2005 jeg ved godt man ikke må men jeg tror jeg havde taget hundene med mig med det samme og så prøvet at få dem formidlet videre.. men jeg har også den dårlige vane at købe dyr hvis der er noget der er synd for dem :o)
    men ja som mange her inde siger bare gi ham en omgang og måske ringe til dyreværnet de er vidst lidt mere på mærkerne med dyr end politiet er..

• #11   24. dec 2005 ja ja men alligevel *gg* men et eller andet må man da gøre
    det er jo ting der bare lige falder en ind når man hører sådan noget..

• #12   24. dec 2005 Hunden er stadig i hans varetægt, min kæreste turde ikke tage hunden med hvis den nu blev bange og bed. Den har ellers altid kunne lide os, men den var virkelig bange fortalte han. Jeg er også glad for jeg ikke så det, så ville jeg bare blive sindsyg

• #13   24. dec 2005 Han skal meldes . send et brev direkte til Politi Direktøren i den komune hunden er registreret og forklar situationen, hvornår du indgav andmeldelse og at du ønsker oplyst navnet på vagthavende betjent du talte med ved dit første opkald,da dette åbenbart er yderligere et eksempel på at Politiet ikke skrider ind ved mishandling af dyr GØR OPMÆRKSOM PÅ DU SKAL BRUGE INFORMATIONERNE. TIL DYRENES BESKYTTELSE vidregiv alt til dem.. derudover har politiet fået en ny hundelov de her kan bringe i andvendelse, de bør tjekke om hunden er registreret , forsikret og lever under ordentlige forhold. Denne stakkels hund er i fare for at ende som angstbider eller i yderste konskvens en uberegnlig og agressiv hund, uanset hvad et dette meget farligt for andre hunde og mennesker hvis denne hund angriber et menneske vil politiet kunne bebrejdes mangelende rettidig omhu,derudover vil jeg mene den pågældende betjent der modtog din opringning bør undersøges nermere .. hvad nu hvis manden har en hund..?næste gang politiet råber op om efteruddannelse var et kursus hos fks. DCH eller DKK ikke nogen dårlig ide.... glædelig jul ps. Hvad med et indlæg i din lokale Ugeavis eller dagblad (mand torturerer sin hund..politiet vil ikke gøre noget hund elsker stadig sin ejer...!)

Kommentér på:
Hund får tæsk, hvad kan man gøre??

Annonce