{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Hunde Tæsk ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg håber ved GUD at jeg tager fejl i min mistanke af følgende:

Da jeg fik Nala var hun en meget nervøs hund, hvilket jeg hurtigt fik ud af hendes system, mere eller mindre. Nu gir det sig mere udslag i seperations-angst og ikke nervøsitet overfor alt omkring hende. Jeg har ALDRIG i mit liv slået hende, og ku aldrig drømme om at slå hende. Ej heller noget andet dyr smiley I mine øjne er det kun svage folk der slår på deres dyr i ren og skær afmagt og disse mennesker burde slet ikk være i nærheden af dyr og da slet ikke anskaffe sig et !!!!!!!!

Men nu er det sådan at en bekendt får mig til at tvivle! Han siger at han ikke har slået hende, men ville man også indrømme sådan noget LAVT LORT???

Eks: Jeg var i bad en dag, med bruser-lyd og bag lukket dør. De var i stuen! -Pludselig hører jeg Nala pive og det gør hun MEGET MEGET sjældent.. Og det var ikk det gode piv-piv, det var fordi der var noget der gjorde ondt. -Jeg tonser ud af badet med sæbe i håret og jeg ved ikke hvad, for der er INGEN der skal røre min hund på den måde OVERHOVEDET! -Jeg spørger ham RIMELIG bestemt hvad F***** der foregår og hvorfor hun piver.. Han siger bare han ikk har gjort noget. Jeg kalder på Nala som ligger helt fladt i sin kurv og hun tør ikke engang REJSE sig og komme over til mig... Jeg bliver nødt til at gå over til hende, sætte mig foran hende og snakke stille og roligt til hende, før hun (helt stiv i kroppen vel at mærke) sniger sig ud af kurven, og over i alt det, så tisser hun en smule på gulvet..!? WHAT THE F IS GOING ON, tænker mor her ..! Og jeg kan bare mærke hvor TOSSET jeg blir i hjernen, for ET ELLER ANDET har han fandme gjort ved hende. Så spørg jeg igen og siger det er SIDSTE chance for at sige hvad der er foregået ellers kan han edderma'me godt pisse ud PRONTO!!!! -Og så siger han: Jamen jeg kom måske til at hive hende lidt for hårdt i poten!
Aha, mmm, okay... OG HVAD SKAL HAN OVERHOVEDET HIVE HENDE I POTEN FOR?????? Jeg blev så stik hamrende gal i skralden at jeg næsten ku skyde lyn ud af øjnene ... Men jeg tvivler så MEGET på at det "bare var det han gjorde".
Igår aftes var hun også angst for ham og fulgte mig overalt og bare jeg rørte hende var det nærmest som om hun fik kuldegysninger !!!!
Det skal lige siges at hun ikke er længere er ALENE med den person, for den chance tager jeg bare ikke. NO WAY!

Men jeg ville høre jer hvordan i syns det lyder! -Det er rimelig svært for mig når jeg stort set kan beskylde ham for noget uden beviser... Men min fornemmelse kører for højtryk og det er satme ikke rart mand !!
Nogen der har noget "kendskab" til dette, så skriv endelig ...

Takker!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde Tæsk ???
  • #1   25. maj 2007 hvem skulle have slået hende, jeg kan ikke se om det er kæresten du mener eller en anden, jeg syntes bare se hundens tegn når vedkommende er i nærheden af hende , er det en som bor hos dig og det er din bolig så smid vekommende ud, tilkald evt politiet, men aller bedst prøv at de hundens reaktion når du ser dem sammen, se det på den kropsprog, øjne osv - det næsten ligesom mennesker der føler frygt eller er bange.. Lad ingen mishandle dit vuffer- er det en kæreste smid ham eller hende ud permenent - sådan noget høre ikke hjemme- måske hvis du har en mobil eller en båndoptager tryk på rec som optag så har du det som vidne-

• #2   25. maj 2007 er det en fyr du er sammen med, så smid ham ud med øjeblikkelig varsel, evt kontakt politiet, husk at få dine nøgler eller bedst at skifte låsen ud- Stakkel hund og jeg syntes også det er synd du skal opleve-

• #3   25. maj 2007 Ka se hun er fra 2006 og i den alder ses ofte spøgelser...noget du har overvejet ?

• #4   25. maj 2007 lille stakkel en amstaff her normalt en meget sotr smerte terskel så der skal meget til før de piver så den med poten tror jeg ikke holder, og hvad h...... skal hen rette på din hund eller straffe den for. det var der ingen der skulle gøre ved mine hunde.. lad ham aldrig være selv med din hund igen han ødelagger kun hvad du bygger op af tillid i hende, og hun skylle jo nødig få frygt for andre pge sådan et fjols..

• #5   25. maj 2007 Hmm! Stof til eftertanke smiley

Havde faktisk ikke tænkt på den med smertetærsklen, nu blir jeg mere sikker i min sag!!
    Ud over det så har Nala nappet ham 4 gange, så hun har bidt et lille hul i ham. Og det har været 4 advarsler og denne her race advarer som regel ikke!

Mht. hendes krops-sprog i hans nærvær, så er det meget usikkert. Den ene dag kan hun lægge ørene tilbage som tegn på hun ikke kan li situationen, bare når hun ligger ved ham og senere kan hun logre med halen og lege med ham. Men sådan er hunde nu engang, ubetinget kærlighed !!!!

TeamFrosty: Det er en ven, som har været meget hos mig igennem de sidste par måneder, samt sover hos mig!

• #6   25. maj 2007 Sus - Speedy: Spøgelser??? Hvordan mener du.. Det har jeg ikke hørt om før. Intereserret !!!!

• #7   25. maj 2007 ja undskyld men det er åbenbart en ven du ikke kan stole på ang din hund, og et eller andet sted så må dit venskab ikke betyde det store for ham for hvis det gjorde det så ville han da på ingen måder behandle din hund sådan.. ingen af mine venner kunne nogensinde finde på at gøre mine hunde noget og gjorde de så ville jeg ikke mene de værtsatte mit venskab til dem, og de ville straks bælive slettet af min venneliste..

• #8   25. maj 2007 Anika:

Du har så meget ret. -Jeg har bare været for DUM altså... Jeg ser altid efter de bedste ting i folk og er som regel også kritisk i min "analyse af folk", men denne gang har jeg nok bare ladet mine følelser for denne person, gjort mig en smule blind !
    Det er SLUT ... Det er rart at høre andres input om det også... Hjælper mig med at træffe den endelige beslutning..!

• #9   25. maj 2007 Pernille L:

Du har ret. Sådan ser jeg også selv på det.. Har personligt været igennem en meget svær periode, med angstanfald og det er MEGET ubehageligt sådan noget. Og det har gjort mig usikker på mig selv.. Men NEJ, det skal satme ikke gå ud over min hund.. Det er helt sikkert.

• #10   25. maj 2007 en det en kæreste der gør din hund noget, er det måske dig næste gang- men du skal selvfølgelig vide konkret hvad der sker, se tiden an og sker der noget tilsvarende og du ved med sikkerhed han gør noget med hund, behold din søde hund, men smid manden ud, han er jo ikke værd at samle på når man han gøre sådanne ting- men selvfølgelig op til dig, men for din hunds bedste og dig selv- kyl din ven eller kæreste af HT han er ikke værdi at samle på...

• #11   25. maj 2007 anika hi hi ja det har du jo set griner

• #12   25. maj 2007 lila det kunne jo være dig der stod for tur næste gang han fik trang til at være ond, sorry det er ikke sjovt når man ser realiteterne i øjene, men tvivl ikke på dig selv der er mange derude der ville være meget bedre venner for dig og din hund

• #13   25. maj 2007 anika je det er han og efter vi er begyndt at barfe ham er han blevet større endnu.. men en dejlig stor basse er han..

• #14   25. maj 2007 nu har jeg ikke æst hele tråden. men jeg må lige sige når man leger med izo og man piver ham lidt i ørne så piver han osse MEN dog ikke et piv der på nogle måde sriger om smerte(hvis i forstår) en syntes osse du måse skulle prøve og ta en tang og pive ham i en af fingerne så kan han sku mærke hvordan det er smiley

• #15   25. maj 2007 i stedet for pive i øret skal der stå hive

• #16   25. maj 2007 lila >> få ham ud, og sig til ham at han er ikke velkommen så længe han ikke behandler hunden ordentligt... sig at du kan se det på hende... beskyt hende, hun har kun dig...
    en hund som ligger fladt bagefter og har pevet meget højt, har det gjort ondt på... der er ikke noget at sige til at hun følger dig, for er hun ved dig, gør det ikke ondt.... hvis du ikke vil smide ham ud, så sørg for at hun altid er ved dig og aldrig er alene med ham, desværre tror jeg det er for sent, for hun er nok bange for ham nu... :o(

• #17   25. maj 2007 ..Hjortsholm det vl jeg gi dig ret i

• #18   25. maj 2007 Philly blev så SKIDE bange for en af mine venneres venner forleden at han skreg og gøede og tømte analkirtlerne ... jeg var der hele tiden. personen, ignorerede ham fuldstændig, men philly var skide bange for ham heeele tiden.. Med det prøver jeg at sige at nogle gange "tricker" hunde på noget som vi umiddelbart ikke kan få øje på, det kan være lugt, adfærd. mm..

• #19   25. maj 2007 Et eksempel > da min hund var yngre og og i den følsomme alder, blev han kolosalt bange, da min søn blot knipsede...Sakki sad næsten 2 m. fra ham...alligevel krøb han under bordet og pev..Det var først glemt efter 1 time...

• #20   25. maj 2007 Hmm.. Hans personlighed. Lad mig sige det kort og kontant: JEG STOLER IKKE PÅ HAM! -Han var været igennem hårde tider ham hér.. Og er det sådan set nok stadig. Men, men, men... Ingen undskyldning. Absolut NEJ!

-Så siger han til mig han ikke har gjort det. Så tror jeg ikke på det ... Derfor "tråden" her..! -Stolede jeg på hans ord, var der ingen grund til bekymring som jeg ser det lige PT.

Og har han gjort, VED jeg med 100% sikkerhed at jeg ikke får ham til at indrømme det...

• #21   25. maj 2007 Jam ingen herinde ka jo vurdere sammenhænget, da sagen kun ses fra een side.
    Hunden er jo ene og alene dit ansvar, så gør hvad der er fornuftigt...iøvrigt held og lykke med DET...ss

• #22   25. maj 2007 hmm ..
    jeg ville sige ud med manden .
    for det er utroligt vigtig at hunden føler sig sikker og tryk i sine omgivelser.
    og især trykke ved sine mennesker .
    og som skrevet er hunden utrolig usikker på manden .
    så hvis der er noget om det at manden har haft fat i hunden . ja så skal han da ud .
    men hvis det er noget andet . ja så må man arbejde med det så de bliver trykke ved hianden ..

• #23   25. maj 2007 Som før nævt, så har jeg været ekstremt usikker på mig selv og mine beslutninger efter det jeg oplevede med angst-anfald for et halvt år siden nu. Lige omkring da jeg fik Nala. -Jeg ved ikke om nogen af jer har prøvet det, men jeg kan sige EN ting om det: Man ved IKKE hvad det vil sige, før man selv har været igennem det !!!!

-Derfor er manden ikke ude... ENDNU smiley

• #24   25. maj 2007 Lila - Ved hvad du snakker om... har haft det siden jeg var 18 år.. Du er ikke alene i hvertfald ;o)

• #25   25. maj 2007 Har du undersøgt om hunden kan have en rift eller andet i poten, som kan gøre at den har smerter, som jo selvfølgelig bliver stærke hvis man tager fat i den pote ?
    Min hund løber så stærkt at hun jævnligt får rifter i trædepuderne.
    Sker det så er jeg den eneste der kan se på den pote uden at blive bidt....

• #26   25. maj 2007 kender godt det med angstanfald . har selv været igemmen det . og kan godt forstå det .
    men det må bare ikke gå uset hen hvis nogen ikke er sød overfor hunden . det skal der gøres noget ved . hunden har ikke valgt jer .
    så hvis hunden er din . skal du sørger for at den er i trykke omgivelser , det er dit ansvar overfor hunden ..
    held og lykke .

Kommentér på:
Hunde Tæsk ???

Annonce