Skæbnens ironi Skæbnens ironi
Hvor er jeg træt af katte, der leger udenfor vore vinduer, hvor mine 3 hunde ligger - halvdelen af dem er store killinger og ny erhvervede, men under vinduerne skal de være til stor frustration især for især min hanhund - Jeg tog hundene ud på deres eftermiddags gåtur i går og mumlede til naboerne noget om, at jeg også ville lade min hanhund lege med kattene om formiddagen (ejerne har det med at stå udenfor og se kattene lege til trods for at vi har megen udenoms plads) - Man skal passe på hvad man siger, for skæbnen ville, at her til morgen slap min hanhund, Mickey ud af sit halsbånd på vor morgen gå tur og så gik den vilde jagt ! han fik jaget en del katte op i træerne, men tog så desværre fejl af en kat og en yorkshire terrier, der lige er flyttet ind - Mickey bider ikke han kom bare med stor fart og ramlede ind i hunden, der blev forskrækket og skreg og samme gjorde den mandlige ejer ................. jeg måtte vente til jeg endelig fik Mickey til at komme hjem og gik så hen til yorkshire ejeren, der var meget bekymret, men der var ingen bid - hvilket jeg heller ikke havde regnet med - min hanhund har det med at puffe ikke bide - men det vidste yorkshire ejren jo ikke - Min store skræk er altid, at Mickey bliver kørt ihjel da en basenji ikke er bange for lastbiler og den største dødelighed er, at de køres ihjel, men man skal passe på hvad man siger, det kan hurtigt blive til virkelighed, så fremover må jeg nok hellere tie stille når vi møder katte og deres ejere ! For det her var vist skæbnens ironi -
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Jeg har så altid haft den frygt, at det en dag lykkedes ham at få trængt en af dem op i en krog og han ville få en på lampen - med den risiko, at hans øjne bliver ramt.
Og for godt en måned siden skete det så - hunden jagede en kat, fik den trængt op i en krog (kunne vi se på hans næse bagefter, vi så det desværre ikke ske, det var inde i et rum), og så må guderne vide, hvad der skete.
Hunden kom ihvertfald ud derfra med et totalt ødelagt knæ, der indtil videre har kostet næsten 5 uger i total ro - de kommende 6 uger i total ro, 6 måneders genoptræning... Og så - indtil nu - 18.000 kr.
Det har også for os været skæbnens ironi...
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
CH, kvinde, 34 år . det lyder da voldsomt, at jeres hund fik ødelagt sit knæ - katten har vel næppe sat tænderne i knæet på hunden? - er han gledet på noget i rummet og har forstrukket noget ?
aug 2006
Han lignede i øvrigt et cykelstyrt, da han kom ud derfra - hvad, der præcist er hændt ved vi ikke, men det involverer katten, en tallerken og et rum på omtrent 10 kvm...
Jeg vil tro, det har noget med hurtige opbremsninger og vendinger at gøre..
Sofie - Ja, man må sige, at katten der trak det længste strå - hvilket jeg ofte synes de gør ;o) Det er ikke så sarte ;o)
okt 2005
aug 2006
Jeg går ud fra, at den ihvertfald har været lidt involveret, at hunden havde en lille flænge fra noget skarpt lige der, hvor skaden er sket.
okt 2005
Skæbnens ironi