{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Jeres mening om basta..? {{forumTopicSubject}}

Ja nu sad jeg så klistret til skærmen, i håb om at få relevante oplysninger ud af programmet om hundehandlere....

Jeg må tilstå jeg er skuffet...!

Det der udspillede sig på skærmen, var absolut ikke noget jeg ikke kendte til i forvejen...

Jeg havde nok håbet på, at man fik lidt mere informationer omkring hvordan man står lovmæssigt, når man står overfor en hundehandlere.

Ja... Vi så en advokat der informerede om bestemmelser..

Ja.. Vi så en ung sympatisk politibetjent, der op til flere gange sagde at de nok skulle rykke ud.... BAH.... AFTENENS STØRSTE LØGN......

Herregud, vi kan knapt nok få politiet til at rykke ud i almendelige misrygtsager, langt mindre til hundehandlersager.... Men okey.... Det lød godt....bare ikke i mine ører.....

Og når de så slutter af med at kontakte *BIIIIIP* en hundehandler som har solgt for unge hvalpe, og syge... så står hun gud hjæklpe mig og fortæller hun lige skal have solgt de sidste 2 hvalpe, så skal hun nok stoppe....YEAH RIGHT.......

Jeg ved ikke hvad jeg skal synes om det program...

Lige nu har jeg vist bare brug for at komme af med lidt skuffelse omkring den udsendelse , som i hvertilfalde JEG havde forventet lidt mere omkring.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening om basta..?
  • #1   13. nov 2008 Ja det var lige til at lukke op og sk*de i

• #2   13. nov 2008 ja det var sku noget tamt.. når man ved hvor meget der bliver gjort i det, så kunne programmet godt ha været mere dybtgående.

• #3   13. nov 2008 Bedre end ingenting!
    Forhåbentlig blev nogle mennesker der ude klar over "stueopdræt" ikke nødvendigvis er det samme som alt er fred og idyl. Og at det er tilladt at tænke sig om inden man køber hund!
    At de så ikke får gravet helt så meget efter bagmændene som ønsket er ja øv. De får fremstillet nogle stykker med navn som folk kan holde sig fra (hvis de da kan huske navnene i morgen). Men det var desværre ikke nogle af bagmændene bag importen. Og derfor næppe gjort den store forskel...

• #4   13. nov 2008 Det var SÅ skuffende... Havde ellers glædet mig til at se dem få sådan en røvfuld, men det skete da på ingen måde... Sgu da lige før det opfordre folk til at gøre det, så tamt som det var...

• #5   13. nov 2008 Ja det gik ikke så meget i dybden som jeg havde håbet på

• #6   13. nov 2008 Til gengæld kan det være at den almindelige dansker har fået øjnene lidt op for at en hund ikke bare er en hund når man skal ud og vælge hvalp.

• #7   13. nov 2008 Det kan vel ikke blive særligt dybdegående på så kort tid...
    Men man kan da håbe, at nogle kommende hvalpekøbere tænker sig om en ekstra gang, inden de går ud og køber hund.

• #8   13. nov 2008 Hvad havde I forventet?

Det er jo ikke et program, der henvender sig til dem, der har viden om det i forvejen. Det er et generelt forbrugerprogram.

Jeg synes det gjorde hvad det skulle - informerede den almindelige dansker om, at man skal passe på, hvad man gør, når man køber hund.

• #9   13. nov 2008 Jeg er enig med CH smiley

• #10   13. nov 2008 Ja det er måske rigtig nok, havde meget store forventninger til det...

Det jeg håber der kommer ud af det er at folk som ikke ved ret meget om hunde stamtavler osv vil tænke sig mere om, men synes nu alligevel godt de kunne ha gjort mere ud af at de fx havde solgt hvalpe under 8uger...

Altid noget der kommer fokus, men havde i den grad håbet på der var mere gods i det...

• #11   13. nov 2008 Og hvad er så alternativet, spørger den almindelige dansker nu?

Hvor var DKK, hvor var informationen om vigtigheden af at undersøge race, opdrætter, forældre. Hvor blev der nævnt specialklubber, købers ansvar?

Alt blev lagt over på at være hundehandlernes ansvar. Men hvis der ikke var så latterligt mange købere, så ville der sgu heller ikke være nogle hundehandlere!

• #12   13. nov 2008 Tjaaaa - jeg synes jo så at hvalpekøberne var dummere end loven tillader.

Ham i kørestolen som havde købt en hvalp, fordi han ville gå på udstilling og avle på hunden, han var da ikke et klap bedre end hundehandleren. Han havde tænkt sig at starte avl, uden at have et klap forstand på hunde...........

Moral er godt, og dobbeltmoral er åbenbart dobbelt så godt.

• #13   13. nov 2008 Mie ... du er inde på noget der....

Uden købere -ingen forretning....ingen hundehandlere....

• #14   13. nov 2008 Lise, lige præcis..

Det er selvfølgelig altid nemt at være bagklog... Meeeeen... Man skal da være lidt naiv, for at købe hund sådan et sted.

• #15   13. nov 2008 Det er utroligt at købere som de man oplever i et sådant program er yderst tilfredse med deres køb af en hund til halv pris, lige indtil Fido skvatter om og dør eller har knæ der er sat omvendt på..

Når de så selvfølgeligt ikke får en hujende fis ud af sælger, så er vedkommende så sandelig også både en slyngel og svindler og andet godt fra havet.

Og selvfølgelig er intet af det de oplever købernes egen skyld, slet ikke..
    Det er sgu dumhed ud over alle grænser!

• #16   13. nov 2008 vil ikke klage vildt over det, men syntes godt der kunne have været nogle flere brugbare oplysninger...
    og så havde jeg faktisk håbet på at der var noget om alle de her mode hunde, alle dem som der bliver hentet i polen elelr andre lande...

• #17   13. nov 2008 Tror da folk, der køber sådanne steder har kigget annoncer og sammenlignet priser... Og så falder de over en "billig raceren"... hmm...
    og haps, så skal de lige have ugens tilbud...
    Så egentlig kan det da ikke kun være naivitet, men nærmere nærighed... Som kommer til at koste dyrt på sigt.

• #18   13. nov 2008 Hvis bare folk var lige så grundige, når de køber hund, som når de køber ny fladskærm, tror jeg, hundehandlernes dage ville være talte...

• #19   13. nov 2008 Jeg bliver sørme harm over at der er så mange, der er så nærige, at de vil sætte prisen over sundheden...

• #20   13. nov 2008
    CH, kvinde, 34 år .

Det handler jo ikke om at være bagklog - manden sagde for åben skærm, at han havde købt hvalpen fordi han ville udstille og avle, samtidig med at de jo afslørede at han ikke havde nogen som helst forstand på hunde.

• #21   13. nov 2008 Lise, jeg er ganske enig. Manden var dybt naiv... Eller dybt nærig.. Måske begge..

Men NU er han måske blevet klogere.. det vil jeg da håbe.

• #22   13. nov 2008 Tænk hvis den mand havde købt en tavlehvalp - så havde han avlet hvalpe af måske tvivlsom kvalitet - det at avle er jo ikke noget man bare gør.

• #23   13. nov 2008 Lise, nej i det tilfælde kan han have ligeså meget juks som den forhandler, han købte hund af..

Hæleren er som bekendt ligeså god som stjæleren ;o)

• #24   13. nov 2008 Mener det er korrekt at folk med en lidt bredere hundeviden end den almene dansker syntes det var lidt tyndt, men stadigvæk også lidt skræmmende. Helt fint med fokus på vigtigheden af at vælge den rette hund og ikke mindst opdrætter. Savnede i stor grad DKK i denne udsendelse, men mion ikke de kommer frem i pressen imorgen, nu er der jo fokus på det her store problem.
    Men så længe der er købere er der hundehandlere, og dem er der mange af, husker stadig den unge pige her på HG som ville høre om ikk det var ok at give 9500 kr for en chivauva uden tavle!!!!!!

Vi har jo også åbne grænser, så folk vil kunne få hunde til at suse ind i landet unden problemer.

Håber bare folk vil vågne op, men det sker jo desværre nok aldrig. Flok glemmer hurtigt sådant et program.

/Krejberg

• #25   14. nov 2008 jeg syntes det var alt for kort fortalt slet ikke omfattende nok!
    og jeg syntes de greb det helt forkert an mod damen der solgte hvalpene (jeg gør det aldrig mere)ih den er ret svær at tro på!

suk

(men trods alt, var det da godt emnet blev luftet......)

• #27   14. nov 2008 OBS - har ikke læste alle indlæg smiley

Hmmm, jeg ved ik hva jeg forventede af programmet i aftes.
    Basta er jo Basta -hvilket i mine øjn er et okay program, hvori de tager relevante problemstillinger op (dog ser jeg det ikke så ofte)

Jeg vil ik sige, at jeg blev skuffet over udsendelsen.
    Og når det er Basta der er tale om, forventer jeg heller ik et program hvor der virkelig er "kød" på.......

Man ka jo på ingen måde sammenligne Basta med Operation X -hvilket jeg desværre tror mange gør smiley

• #28   14. nov 2008 Nemlig....... ligesom Morten Spiegelhauger gør det smiley

• #29   14. nov 2008 Ja se DET ville i mine øjne virkelig kunne åbne øjnene på her og fru danmark....!

Kommentér på:
Jeres mening om basta..?

Annonce