{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.625 visninger | Oprettet:

Mp
Mp
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 27

Jeres mening? {{forumTopicSubject}}

Om overtøj til hunde.. Jeg selv er af den holdning at overtøj er for kort håret hunde der ikke selv kan holde varmen i vinter perioden, og kan godt blive en smule harm når man pakker en shih tzu eller ling. ind i overtøj. Men hvad er jeres holdning og mening?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening?
  • #1   1. feb 2012 Overtøj har jeg umiddelbart intet problem med....dog synes jeg, det skal være med måde og udelukkende, hvis det er en nødvendighed for HUNDEN smiley

Mange af de små langhårede hunde får sneboller/isboller i pelsen, hvorfor jeg godt kan forstå, at ejer vælger at give dem "overtøj" på.

• #2   1. feb 2012 Hvis hunden fryser skal den selvfølgelig ha tøj på. Uanset race.

• #3   1. feb 2012 Hvis hunden fryser er det da synd ikke at give den noget på....

Jeg synes i øvrigt også at sko til hunde er en fin ting.

• #4   1. feb 2012 Jeg har faktisk ikke rigtig nogen mening om det.....men jeg kan bestemt ikke blive " harm " over hvad andre gør.... for det vedkommer ikke mig og er folks egen vurdering.... :o)

• #5   1. feb 2012 Hvorfor bliver du dog harm over det? smiley
    jeg bruger dækken til min langhårede Border Collie inden og efter hver træning, samt i pauserne til stævner, for at forhindre hurtig afkøling.
    Der kan være mange grunde til, at folk smider et dækken på deres hunde.

• #6   1. feb 2012 Jeg har ikke et problem med sko eller frakke, så længe det har et formål og ikke er til gene for hunden.

• #7   1. feb 2012 Nu er en masse pels jo heller ikke automatisk lig med at hunden er smaddergod til at holde varmen.

• #8   1. feb 2012 At give et dækken på genere mig ikke. Overvejer selv at købe et til når vi er til agility, så Elli ikke bliver kold, når vi ikke lige render rundt.
    Det genere mig lidt når man giver sin hund kjoler osv. på for pynt skyld fordi det ser så nuttet ud :S

• #9   1. feb 2012 Prøv at gå med en Shih Tzu i sne, så ved du hvorfor nogle giver dem en helfragt på:o)

• #10   1. feb 2012 Indica S: Har du et mønster til det dækken? Fedt dækken forresten smiley

• #11   1. feb 2012 Overvejer personligt at købe et dækken og nogen sko til Vaks, hvis vintrene bliver ved med at være så kolde og lange, som de har været de sidste år..

• #12   1. feb 2012 Dækken er da en super ting, hvis det behøves, bruger det selv til min selvom han er langhåret, han har nemlig ( som flere andre langhårede raser) ingen underuld
    Charlotte , selvfølgelig en super ide til træning, der havde jeg ikke lige tænkt på , men det gør man jo altid når man træner heste så et vil jeg huske.

• #13   1. feb 2012 Det handler jo ikke om, hvorvidt hunden har lang pels eller ej.

Det handler om underuld - og så handler det om at se på sin hund. Hvis kulden og sneen er til gene for hunden, så skulle man da være et skarn ikke at afhjælpe generne. Uanset racen. Og pelslag.

• #14   1. feb 2012 Min border collie har iøvrigt også dækken på i pausen til træning

• #15   1. feb 2012 Indica S: Ja meget gerne tak:)

• #16   1. feb 2012 Hvis hunden fryser, skal den selvfølgelig have tøj på. Har selv maltesere, og selvom de har meget lang pels, så har de ikke underuld, og dermed ikke noget til at holde varmen med.
    Kan stadig huske, da mine var hvalpe og vi gik til hvalpetræning med dem. Det var efterår og både vådt og koldt. Sissi ville bare ingenting, så strikkede jeg et dækken til hende, og da hun fik det på, var hun en helt anden hund, og ville lige pludselig igen deltage i træningen, så jo, hunde kan have stor glæde af tøj:-)

• #17   1. feb 2012 det kommer helt an på formålet, er det fordi hunden fryser, eller i forbindelse med træning på kolde våde dage, har jeg intet imod det, men er det for at tilfredstille ejeren der skulle have haft en barbie dukke eller et barn i stedet, så kan jeg godt blive vred:

• #18   1. feb 2012 Jeg synes det er fint hvis hunden ikke bliver generet eller hæmmet af det (uanset pelstype)

• #19   1. feb 2012 Bare fordi de er langhårede betyder det ikke de ikke bliver generet af kulden. Det er forskelligt fra hund til hund.
    Min chihuahua/dværgpinscher får tit hættetrøje på. Og jeg pynter hende da også med blingbling halsbånd og line. Kan ikke se hvorfor det skulle gøre dig harm? Bliver du seriøst harm når jeg fortæller hun har tanktop på om sommeren fordi jeg synes det er sødt ? ;D Så bør du nok finde dig noget mere interesandt at gå op i.

• #20   1. feb 2012 Jeg forstår godt hvorfor man stopper en shih tzu i en heldragt eller giver den et dækken på.
    Der kan samle sig uanede mængder af sneklumper i flere af de langhårede hundes pels. Alt andet lige tror jeg det er mere behageligt for hunden at være pakket ind, end at rende rundt med kolde, våde klumper af sne, der både vejer og generer.

• #21   1. feb 2012 her hvor jeg bor er det nødvendig med dekken ... lige nu er det 15 kuldegrader i norge , og jeg har en hund med muskelproblemer efter operation og jeg ved selv når det er koldt er det ikke bra for musklene...

en hundetur skal være behagelig for alle og uansett om det er 15 kuldegrader synes jeg at hunden har rett til lange ture uden at fryse...
    så jeg har dekken , overall og hundesko til mine...

• #22   1. feb 2012 Har heller ikke et problem med trænings dragter og dækkner for at forhindre hurtig afkøling, men de hunder der bliver klædt på for ejers skyld bliver jeg harm over.. Er det en grund til at pakke hunden ind er det iorden men pynt og udklædning syntes jeg ikke er i orden..

• #23   1. feb 2012 Synes det er fint, hvis det er en korthåret race, der ikke kan holde varmen.

Min har normalt ingen problemer med kulde og han virker slet ikke til at fryse trods mange minusgrader. Jeg har intet tøj til ham.
    Han er gudskelov heller ikke påvirket på poterne ang kulde/sne eller salt. Det er super godt og jeg har utrolig ondt af alle de hunde, der ikke kan tåle salten smiley

• #24   1. feb 2012 en jappe er eks en langhåret race uden underuld som fryser her om vinteren.

• #25   1. feb 2012 Jeg kender faktisk en der giver hendes berner tøj på. Eller faktisk er det en regndragt der dækker hele kroppen og benene. Kun poter, hoved og hale stikker ud. Suuuuper smart fordi det tager en krig at tørre en våd og beskidt berner. Og da hun ind i mellem bor på hotel eller andre "fine" steder med dem så er den guld værd.

• #27   1. feb 2012 Min Shih Tzu fryser ikke, men går den 10 skridt i sne har den snekugler over alt og kan ikke bevæge sig, derfor kan det være nødvendigt med tøj selvom den ikke fryser, den har underuld.

• #28   1. feb 2012 Hvis hunden ikke kan holde varmen så skal den da have noget på - uden tvivl. Et regndækken kan da også være utroligt praktisk hvis man har en langhåret hund der kan tage timevis om at tørre.
    Der hvor min forståelse ryger er når hundene klædes ud i stedet for at klædes på - praktisk hundetøj kan sagtens se smart, sejt, sødt og sjovt ud, men jeg mener at den praktiske funktion skal have 1. prioritet.

Iøvrigt en interessant artikel om netop hundetøj her:
    http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/har-hunde-virkelig-brug-toj

Kommentér på:
Jeres mening?

Annonce