{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Jeres mening {{forumTopicSubject}}

Åh det lidt en lang historie, men skal prøve at gøre den så kort som mulig. :S

Min bror og hans kæreste har anskaffet sig en hund, en sort labrador. De bor i et hus på 80 km2 med 2 små børn (en på halvandet og en på 3) De fik lige efter jul fjernet den der kunne have været den 3 baby fordi de hverken havde plads eller råd til barn nr 3. Men nu har de så anskafet sig den her store hund som æder alt i deres hus, fordi han ikk blir aktiveret. Han har ingen kurv han kan gå i og ligge sig i og når de ikk er hjemme står han bundet ude i deres fyrrum. Min bror arbejder som lastbilchauffør og han hverdag går ud på at arbejde og sover. Han laver aldrig ting sammen med hans familie og hun går hjemme. Når børnene så er blevet afleveret i DP og BH så kører hun rundt og besøger alle mulig i familien. Det eneste aktivering den hund får er når de er ude og ryge så får han lov til at gå ude i haven (Den er ikk hegnet ind så han kan ikk gå udenfor alene)

Nu er hunden 5 måneder og de er kommet frem til at de ikk magter den mere, fordi den æder alt. Så min bror ville have at hans kæreste skulle køre den til dyrlægen for at få den aflivet. Det syns jeg så bare ikk er i orden, der er så mange andre muligheder som at gi ham væk til nogen som gider og aktivere ham. Skrev så til min bror at syns slet ikk det var i orden at de afliver ham, hvorfor skal hunden bøde for at de ikk gider og aktivere ham. Så begyndte han at mig og min kæreste skulle have tænkt på vores forhold inden vi valgte at få baby. Okay vi havde lidt knas i forholdet for 2 år siden, nu har vi hus, skal snart have baby og vi kan finde ud af at snakke om problemerne. Modsat hva min bror og hans kæreste kan, de ser aldrig hinanden og i deres verden proiterere de sig selv først og børnene kommer i anden række.

Nu er der så blevet en værre ballade, han har endda slettet mig på facebook. Bare fordi at jeg sagde min mening og nu min mor os mopset over alt det her og føler lidt de mener alt grunden til alt der her ballade nu er min skyld. Er typen der hader alt det her ballade i familien, men skulle jeg bare have holdt mine meninger for mig selv og have ladet dem aflive den her hvalp. I min verden afliver man ikk en sund og rask hund og slet ikk når man ikk har prøvet de andre muligheder der nu er..

Syns i det er i orden??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening
  • #1   18. okt 2012 NEJ NEJ NEJ! Det er bare ikke okay at aflive en hund, fordi man er for doven til selv at aktivere den!!

• #2   18. okt 2012 Puuha. Sikke da en familie. Men jeg vil give dig fuldstændig ret. Man afliver ikke en sund og rask hund bare fordi ejerne ikke har formået at give den det den kræver. Det er, at springe over hvor gærdet er lavest. Du kan tilbyde at køre den til et dyreinternat. De kan da i det mindste hjælpe med at finde hunden et hjem.
    Men det er det bedste for den, at komme væk derfra. Helt sikkert.

• #3   18. okt 2012 jeg synes du har gjordt det rigtige , for som du selv siger er der andre mugligheder og hvis ikke de kan vente på det er der jo nogen mennesker der tager sådan en slags hunde ind og formidler vidre til søde familier.. Så jeg synes bestemt du har gjordt hvad du kunne smiley

• #5   18. okt 2012 Dejligt at høre at jeg ikk er den eneste der har det sådan. Vi har forslået dyreinternat til dem og givet dem en internet adresse på en de kan undersøge. Men så at hunden skal være chippet, og det er den ikk. Den var ikk chippet fra ra den tidligere fordi de fik den en uge før de egentlig måtte.

• #7   18. okt 2012 Det fordi der er nogen i min familie der har den indstilling at hvis ikk man selv har overskud til hunden så skal den aflives, for den skal ingen andre steder hen.

Hvordan kan folk have den tåbelig indstilling, en hund har da lige så meget ret til at leve som man slev har.

• #8   18. okt 2012 det er dyrt og aflive hvorfor chipper de den ikke og får den afleveret et godt sted

• #9   18. okt 2012 Kan de ikke aflevere den som hittehund ?
    det er vist oven i købet gratis at slippe af med "kræet " på den måde...
    En aflivning er bestemt ikke gratis

• #10   18. okt 2012 Den kan godt sammen med børn og katte, men om den kan sammen med andre hunde ved jeg ikk. Den er jo bare derhjemme og er aldrig blevet gået med udover en gang. Han er meget legesyg og trænger til meget aktivering og ordenlig opdragelse. Min bror mener at den rette opdragelse over for en hund hvis den har laet nogen den ikk må er at slå den. Så om den er forskruet eller noget ved jg ikk.

• #11   18. okt 2012 Grrr.... Nogle gange altså . . . har man bare lyst til at slå på den type hundeejere i ren og skær frustration, fordi de jo ingenting forstår! En hund er et levende væsen. Man køber det ikke bare, og afliver når man ikke gider den mere. Janni C, jeg håber at din familie indser, at hunden skal have en chance. Du må gerne opdatere når du ved noget mere smiley

• #12   18. okt 2012 Hvor er det dog synd at nogen anskaffer sig hund for at have den et par måneder. Synes ikke det er okay at aflive den. Og jeg tror ikke at aflivning er den bedste løsning, for hunden er jo kun fem måneder, så den er vel ikke "ødelagt", hvis de har været ordentlige ved den, og ikke slået den. Jeg håber altså de sender den ud til et godt hjem/internat. Men hvor er det synes du har fået de problemmer med din familie på grund af det. ):

• #13   18. okt 2012 Skal jeg nok Anne P smiley

Jeg har stået i en situation hvor jeg købte en ægte pomeranian til 7000 af en herinde. Det viser sig så at min lille Tim ellepsi, han fik sit første anfald ikk ret lang tid efter vi købte ham, men vi vidste dengang ikk hvad det var. Vi kontaktede dem vi købte hunden af og fik 2000 kr tilbage for ham. Folk sagde vi skulle aflevere hunden tilbage og få vores de sidste 5000 kr retur. Men man havde jo allerede bundet sig til den her hund og tanken om at han skulle tilbage og enten aflives eller om de vil sælge ham videre til en ny ejer. Vi beholdte ham og vi prøvede alt, flere forskellige slags medicin men det blev bare meget værre. Vi havde læst at hunde akkupunktur skulle os hjælpe. Vi kørte ca 60-70 km for at få ham behandlet, men hun sagde der var ikk noget at gøre, han var halvandet år, døv, blind og havde ingen stedsans. Han var så afkræftet at han kun lå i sin kurv pga alle de anfald han fik. Vi måtte så tage den svære beslutning at få ham aflivet. Det var den hårdeste dag ever. Vi havde prøvet alt hva vi kunne og der var ikk mere vi kunne gøre.

Så forstår ikk hvordan man bare kan aflive et dyr som ikk fejler noget. Forstår ikk at man kan have et dyr man kan være så ligeglad med og sige, vi får ham aflivet.

• #15   18. okt 2012 Jeg kan ikk have ham. Har selv en hund og et barn på vej. Er slet ikk intresseret i at have sådan en stor hund. Men vil sige man os selv gerne må gøre noget for at komme af med hunden i stedet for "bare" at aflive ham.

• #16   18. okt 2012 Jeg har taget i mod 4 omplaceringshunde....Gør det aldrig mere...Giv hunden en sprøjte hos dyrlægen..Og så er det en skam at din familie ikke kan rumme du har en anden hioldning end du har Håber det går.

• #18   18. okt 2012 Jo mere jeg hører om mennesker, jo gladere bliver jeg for min hund.

• #19   18. okt 2012 Birgitta: Så meget kender jeg ikk den hund, men hvis du læser hvad jeg skriver har jeg hund i forvejen, højgravid og ikk intresseret i så stor en hund for kan heller ikk selv aktivere den så meget den nu skal aktiveres. Så hvorfor skal jeg give den et hjem når den alligevel ikk kan bliv her..

Kommentér på:
Jeres mening

Annonce