Er folk normale? {{forumTopicSubject}}
Ved godt det ikke har noget med noget at gøre, men vil lige ud med nogle tanker..
Kom MEGET gerne med "tanker om" hvad i synes det vil sige at være normal:)
Here it comes... :
Er folk normale?
At kende sig selv er en ting. At være normal er en anden ting.
Skal vi grine eller græde?
Skal vi løbe eller gå?
Skal vi tro eller håbe?
Skal vi lede eller vente?
Skal vi høre eller lytte?
Skal vi snakke eller tale?
Skal vi se eller glo?
Skal vi sidde eller stå?
Skal vi æde eller spise?
Skal vi lære eller stene?
Skal vi kende eller vide?
Skal vi være eller ikke være?
Skal vi skrive eller læse?
Skal vi være normale eller unormale?
Hvad er rigtigt? og hvad er forkert?
Nogle folk siger "jeg er unormal! for det er kedeligt bare at være normal"
Så kan jeg tænke "jamen, hvem er normale? Jeg har endnu ikke oplevet to mennesker som var nøjagtig ens. Så hvad er det at være normal? Hvad er det at være kedelig? "
Jeg syntes at alle er unormale, for alle er jo forskellige personer, med hver sin holdning, hver sit udseende, hver sin personlighed, hver sin mening, hver sin bygning, hver sin baggrund.
Hvorfor skal folk have forskelsbehandling? Ja, selvfølgelig skal muligvis have hjælp fordi der er nogle ting de ikke kan klare selv. Men Hvorfor skal udviklingshæmmede ses ned på? De har ligeså meget ret til at blive accepteret som du.
De skal ikke ynkes. De har det vel bedst med at man taler til dem som gør til alle andre? De er jo også mennesker som dig !
"Ad, hænger du ud med sådan en taber?", nej, der er ingen tabere, ingen vindere. Livet er et stort spil. Og at leve livet er at vinde.
"din so!". Nej, jeg er ikke en so. En so er en kvindelig udgave af en gris. Og grisen er et af verdens klogeste dyr. TÆnk over det næste gang du siger det til nogen.
"ejj jeg har sådan et skrækkeligt liv. Jeg er konstant oppe og skændes med mine forældre!". - Hver du hellere glad for at du har forældre. Du tror dit liv er skidt pga. det? tænk på de børn som hverken forældre eller penge har.
SÅ SIG MIG : HVAD VIL DET SIGE AT VÆRE NORMAL?
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 105 Svar: 155
Pernille: hehe ja
jan 2008
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 770
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
normal er jo bare flertallet.. og ja... tiderne ændre sig, så normen ænder sig
Er folk normale?