{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Nogle katte folk her inde? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et problem mine katte/ måske kun den ene kat tisser snart alle steder lige fra hjørnet i stuen til på køkkenbordet. jeg har prøvet at vaske af i rodolon, men det lader ikke til at tisseri stopper, har set i andet indlæg at denne feliway komb. med getoff skulle virke men hvad er det og hvordan virker det???

Alle normale krav om rolig kattebakke til ren kattebakke er opfyldt og der er ingen blærebetændelse, jeg har forstået (irettesæt mig gerne) at tisseri bliver en vane, men hvordan afhjælpes denne???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle katte folk her inde?
  • #1   11. okt 2007 hmm prøv med baldrian dråber, de stinker af H til og vi mennesker kan ikke lugte det gg nu ved jeg ikke om det virker på katte, men på vores hund hjalpdet til at han ikke åd dørkarmenene...SS ikke for at være flabet, men ville du ikke kunne få et mere kvalificeret svar inde på KG?? SS

• #2   11. okt 2007 Engang imellem skal der to kattebakker til to katte. Nogle katte vil ha' deres egen.

• #3   11. okt 2007 Jeg havde en hunkat, der tissede i alle mine møbler.. Jeg købte feliway spray. Og sprayede det de steder, hun tissede (efter at have vasket møblerne selvfølgelig) og det hjalp.

Feliway indeholder hormoner, der gør katten "tryg".

• #4   11. okt 2007 ss ike at jeg er kattekender, men er der en hankat imellem? min mors kat fik killinger og der var to hankatte, de tissede overalt...altså efter de blev store...

• #5   11. okt 2007 Aj ikke baldrian da..

Oliver (min kat) går helt i selvsving over baldrian *S*

Han sidder og sutter på en klud, hvis der er så meget som en dråbe baldrian på

• #6   11. okt 2007 gg kirsten jeg sagde jo også at jeg ikke er kattekender gg derfor er jeg på hundegalleri gg men så lærte jeg da det gg

• #7   11. okt 2007 Da jeg havde to katte havde jeg altid 2 bakker.. Og det hjalp ikke.. Det var noget hormonelt..

• #8   11. okt 2007 Hehe baldrian bruger jeg i bakken netop for at de skal bruge den =)

Jo jeg har sat det på KG men folk lader ikke til at kunne svare det inde hehe

Jeanette *Køge *
    Skal man bare bruge det når stederne er afvasket?
    Hvor kan man købe det henne ???

Jeg fatter ikke lige det princip med at det hjælper når det gør katten tryk?!?

• #9   11. okt 2007 hehe Anna, Fucker elsker også baldrian dråber, bruger det til at forny hans legetøj..

• #10   11. okt 2007 orw hvad med nogle urter; timaian, kamfer, basilikum med mere, det kune man engang få i en blanding der hed gå væk kat og hund og ganske ufarligt ssder må da være nogle dufte de ikke kan holde ud....

• #11   11. okt 2007 Det kan købes hos dyrlægerne.. Ved ikke om det også kan fåes på apoteket. Men jeg havde dyrlægen indover.. Det var ham der foreslog det.

Jeg er ikke sikker på, hvorfor det virker.. Men det gjorde det.. Jeg gav vist 130 kr for en lille flaske.

Ja, nu satte min kat sig mest i sofaen.. Så den blev vasket så godt som muligt, og så sprayede jeg "bare" hele sofaen ind *S*

• #12   11. okt 2007 Smiler oki jeg er den der er løbet afsted for at købe sådan en omgang hehe mange tak =)

• #13   11. okt 2007 Berit .
    I den tid vi har haft to katte har vi haft en bakke det er mor og datter. Da vi havde 4 katte havde vi 2 bakker, de er self. altid rene osv,

der er intet sket her hjemme der har gjort deres adfærd synes skulle regere men derimod er denne dejlig tid kommet hvor der er godt gang i den med løbetid hehe hvis det ikke er den ene er det den anden så jeg er næsten sikker på problemet ligger der. og Ja der er bestilt tid ved dyrelægen til 2 * neutralisering (kan ikke stave).

De er begge blevet undersøgt det bliver de så snart der er det mindste, og de fejler ikke en pind så der er heller ikke det der er problemet.

Nu er mit spørgsmål heller ikke hvad det kan skyldes at de er urenlige men hvad feliway er og hvordan jeg afhjælper det hvis det er blevet en vane at PISSE alle steder --> mangler bare at få tiltisset min seng så er vi huset igennem hehe

• #14   11. okt 2007 Har du prøvet at skifte kattegrus? (altså mærket) Nogle katte er lidt sarte med deres grus, har selv to, og min hun kat vil ikke gå i rødt grus.

• #15   11. okt 2007 Vi har kørt med det samme sand altid og somsagt er det et nyopstået problem men kan det skyldes det alligevel ville undre mig?

Det er som sagt to hun katte der ikke er "klippet" endnu men de bliver det i næste uge.

• #16   11. okt 2007 Berit.

det ved jeg =)

Men der er virkelig ikke sket noget her hjemme smiler samme kedelige tromme trum hehe

Havde en kat der sidste år blev aflivet pga em meget slem blærebetændelse så jeg var der self. med det samme og skulle til dyrelæge. så jeg er næsten sikker på det ikke er det.

Men er der forkert at det er i forbindelse med løbetid?

• #17   11. okt 2007 Det kan godt være gruset selv om i altid har kørt med den samme slags. Min var ca.2år da hun "kom i tanke om" at hun kun ville bruge hvidt grus. Det er så ligemeget hvilket mærke, bare det er hvidt, så er hun glad.

• #18   11. okt 2007 Mette N

griner oki - hum det kunne være jeg skulle prøve noget andet så - har ellers hørt godt om træpiller det kunne være jeg skulle prøve det i stedet for =)

• #19   11. okt 2007 Det er da et forsøg vær. Tror også måske at det kan have med løbetiden at gøre... Begge mine er klippet, så har ikke problemer med piveri, og hvad der ellers høre med. smiley

• #20   11. okt 2007 *no name *
    Lige præcis - jeg må igang med lidt af hvert griner mange tak for hjælpen

• #21   11. okt 2007 Vores hankat sætter sig af og til og tisser på gulvet eller i Ozzy´s kurv... jeg er sikker på, at han gør det i ren protest! Enten fordi han ikke kan komme ud, eller fordi han ikk har fået sin vilje... (vores naboer er ikke kattevenlige, og derfor er vors katte kun ude om natten)

• #22   11. okt 2007 Er de steriliseret??

En hunkat kan finde på at markere overalt, hvis hun er fertil. Det er yderst belastende og det eneste det (som regel) virker, er at få den steriliseret.
    Nogle gange kan det være for sent, da den har fået den "dumme" vane, men det er jo kattens natur..

Kommentér på:
Nogle katte folk her inde?

Annonce