{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Er grædefærdig.. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man når man ikke kan magte sin hund, og heller ikke kan magte tanken om at leve uden?..

Simba har altid været slem med visse ting..
Han stjæler ting, idet man vender ryggen til i 2sek. Man kan aldrig slappe af, og skal altid være på vagt.
Han gearer fuldstændigt op, når der er gæster og man kan ikke trænge ind til ham.
Han var så småt begyndt at vise tegn på at være agressiv.. Og i dag har han markeret sig overfor min mor, da hun prøvede at sætte ham på plads, fordi han sprang op og blev helt vild på en gåtur..
Og her til aften, bed han så mig....
Jeg skulle ha ham ud fra et rum.. Han lystrede ikke. Så tog ham i halsbåndet og ville føre ham ud.. Han siger imod, og snapper mit håndled.. hvorefter jeg slipper ham.. han sætter sig knurrende og kigger klamt på mig. hvorefter han ligger sig...

Jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre.. og har virkeligt brug for at afgøre med mig selv hvor længe man ska kæmpe, og hvor grænsen går.
Er udmattet over at få tanken om det her vil gå..
Den ene uge er der fremskridt.. - Den næste tilbagefald, og here we go again.

hold kæft det her er svært..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er grædefærdig..
  • #1   3. sep 2008 Det er såsvært at bedømme udfra et indlæg, men jeg ville ikke gå særligt meget længere:( jeg ville enten kontakte en adfærdsbehandler hvis pengene er til det, eller evt en hundetræner, de plejer også ha lidt viden omkring dette. Men jeg havde fået ham aflivet hvis han bed ud efter folk og snappede dem:(

  • #4   3. sep 2008 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog ., hvis du så opførslen generelt, ville du tydeligt kunne tyde at det handler om magt. og det er virkeligt slemt... Det slår klik, når han vil opnå det. Og har snart kæmpet ufatteligt længe med det her.

  • #5   3. sep 2008 Du skal få noget hjælp hurtigst muligt...
    Du har selv prøvet, og det virker ikke - derfor er næste skridt at søge hjælp inden tingene går endnu mere galt.
    Start til hundetræning (samarbejde, kontaktøvelser og en positiv indgangsvinkel), og derigennem kan du sikkert også få hjælp til at finde en god adfærdsterapeut.


  • #6   3. sep 2008
    Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog ., f.eks kan han tit finde på at springe op af mig, når vi går tur.. og hive i tøjet, og være fuldstændigt umuligt at trænge ind til.. Som om det siger fuldstændigt klik. Han ved udemærket godt det er forbudt.. Men han er stædig. Og det er en kamp uden lige..


  • #7   3. sep 2008 Pia - jeg forstår godt du er frustreret

    Men tag imod Lillens tilbud - jeg kan varmt anbefale Lillen

    Håber det bedste for din hund og dig


  • #8   3. sep 2008 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog ., det sker somregel i situationer hvor der er gæster, eller vi er ude og gå.

    i andre situationer, er han slem til at stjæle alt han kan, fra borde og lign.. så ærligt ved jeg ikke hva de ting skyldes, tilsammen. og det går mig på.. får mine ture, hvor jeg er fuldstændigt opgivende efterhånden.. og samtidigt VIL jeg sku ikke være det.


  • #9   3. sep 2008 Cleo: Er nok lidt uenig med dig, og så alligevel ikke hvis det gir mening:) På mig lyder det som om Pia er på grænsen til at give op og jeg kan SAGTENS forstå hende! Hvis en hund markerer sig overfor noget fam (hendes mor) og snapper ud efter ejeren, ja så synes jeg ikke man skal gå særlig meget længere. Det ville være noget helt andet hvis hunden ellers fungerede helt fint og der ingen andre problemer var med ham men det er ikke det indtryk jeg får af pia?

  • #11   3. sep 2008 Jeg ser en masse der rækker hånden ud for at hjælpe dig, jeg synes helt sikkert du skal tage i mod den hjælp som der bliver tilbudt. Du skriver selv du ikke magter tanken om at leve uden ham, men her er muligheden for at beholde ham og samtidig have hund uden de bekymringer. = )

  • #12   3. sep 2008 hej Pia jeg ville også kontakte feriehund masser af plads. .Lillen) .

    Da jeg har hørt meget godt om hende smiley

    Og tror bestemt ikke din hund skal aflives.... lige meget hvad,ville jeg aldrig aflives vores af den grund.med mindre vi havde prøvet ALT.. så kontakt feriehund masser af plads. .Lillen) .


  • #13   3. sep 2008 Tak for alle de gode råd smiley og støtte.
    Det er sku dejligt..

    Det værste er nok at man ikke forstår hans adfærd, og derfor er det svært at arbejde med den.
    Jeg har fået bukt med utroligt mange af hans uvaner i tidens løb, men der er virkeligt nogle som jeg kan have svært ved at magte.
    Så ja, jeg vil søge noget hjælp til det.
    Simba er sku en dejlig og kærlig hund, men ligeså hurtigt kan han vende rundt og virke stresset/gearet op, magtsyg, og drilsk.
    Og det er hvad der skal findes løsninger til.
    Så nu vil jeg samle styrke, og få de råd og midler det kræver.


  • #14   3. sep 2008 han er jo ikke så gammel fra 2007 såååå jeg ville bestemt skrive en pb til feriehund masser af plads. .Lillen) . og høre hende om hun har gode råd hun er sådan en dims hihi.. en der hjælper smiley


  • #15   3. sep 2008 www.hundesprog.dk

  • #16   3. sep 2008 Jeg havde det samme problem med min gamle hund, en west highland white terrier, og det endte med en kastration(hvilket dyrelægen anbefalede, enten den chance eller aflivning), Det hjalp meget på det... Den snappede ud efter min gamle svigerinde, hvorefter hun blev bange og skubbede den væk. og så røg den i hånden på hende... Et meget slemt bid. Efter den episode begyndte den at knurre meget af hele familien hver gang man gik bag den. Og vi overvejede meget at aflive den. Men problemet lå hos mine forældre som købte den i sin tid. Det har været en meget forkælet hund, en skødehund. Hvilket gjorde at den følte sig overlegen og mente den havde taget på familien. Men uden et par "boller" havde den pludselig ikke så meget at ha det i. Dens adfærd vendte på en tallerken i løbet af en uge til 14 dage. Og jeg viste den hvem der bestemte i huset. Det endte med at blive en lille kælen hund som har den rigtige adfærd den dag idag. Virkelig en fornøjelse at komme hjem til de gamle og se den...

Kommentér på:
Er grædefærdig..

Annonce