{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.377 visninger | Oprettet:

Er fuldstændig grædefærdig... {{forumTopicSubject}}

Vi har fundet ud af, at min lille søn på 2 år, er blevet hundeallergiker... !! Det er FORFÆRDELIGT!!! Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op.. smiley Har bare tudet hele dagen, efter vi fik det afvide... Jeg er SÅ glad for min lille elskede Ivy.... Hun er bare så smuk og perfekt, på alle måder! Ved i om der er andre muligheder end at sælge hende? Det er bare det sidste jeg vil!! Jeg er dybt ulykkelig..... Åh, hvor jeg håber i kloge hoveder har noget godt gemt i ærmet... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er fuldstændig grædefærdig...
  • #1   16. sep 2009 Altså jeg ved ikke, om jeg egentlig selv tror på det, men har læst og hørt om folk, der er blevet "kureret" for deres allergi ved hjælp af akkupunktur. Måske har I mod på at høre rundt omkring om i kan finde nogen, der har førstehånderfaringer med sådan noget?

  • #2   16. sep 2009 Jeg ved ikke, om det er synd at give en 2-årig piller? Ellers ville jeg forslå det.

    Jeg kan selv ikke tåle pelsdyr, og er på allergipiller. De hjælper SÅ meget, og det er kun kun heste og kaniner jeg trods piller kan reagere lidt på.


  • #3   16. sep 2009 Det var da rigtig ØV..

    Nu ved jeg ikke om man kan vaccineret et barn med Immunterapi (hyposensibilisering/allergivaccination).

    Jeg så i et program (praxis) fra TV2 at Annette Heick var hos en biopat som fik hendes allergi sympomer til at forsvinde.

    Du kan læse mere om behandleren her: www.allergikompagniet.dk

    Her er en case med en 12-årig dreng der havde overforbirk, hund og husstøv:

    (link fjernet)

    Måske er en af behandlingsmetoderne vejen frem.


  • #4   16. sep 2009 Jeg fik kureret min allergi af akupunktur. Troede ikke selv på det inden, men gav det en chance, da jeg kunne få gjort det gratis i familien, Og jo, jeg har ikke haft allergi siden!

    Jeg fik sat små nåle i ørene.


  • #5   16. sep 2009 Åh hvor er i dog fantastiske!! Jeg sidder selv og søger løs på nettet.... Problemet er bare, at han kun lige er fyldt 2 år i Juni.. Nåle i ham, medicin osv. skræmmer mig faktisk lidt, når han er så lille.. Jeg har den seneste uges tid, haft Ivy ude i køkkenet så hun har været adskilt fra ham.. Men hold da op en anderledes hund jeg har fået ud af det.. smiley Hun er SÅ opmærksomhedssøgende nu, og jeg føler jeg forsømmer hende.. Hvis i dog bare vidste hvor hårdt det er, for mit lidt for store hjerte... smiley Jeg prøver at lyve overfor mig selv, og siger at det nok skal gå... Men Noah har fået voldsom diarré, udslæt og åndenød....

    Jeg har haft ham igennem utallige prøver og undersøgelser, fordi jeg inderligt troede at det enten var astma, mælkeallergi, gluten allergi eller andet.. Det SIDSTE jeg troede, var hundeallergi.... Øv, hvor er jeg ulykkelig.. Troede det ville være så dejligt med en hund i hjemmet...


  • #6   16. sep 2009 Rotterne:

    Jeg har en tilføjelse til indlæg.

    Man skal selv betale for vaccinerene hvor sygeforsikringen går ind og dækker i CTR.

    ex hvis man intet har optjent i CTR er prisen for behandlingen (pakken - birk) 2206 kr ca (for en voksen)

    Her kan man læse hvor meget en injektionspakke med Alk (553) Hundehår koster.

    http://www.medicinpriser.dk/Default.aspx?id=15&vnr=024307



  • #7   16. sep 2009 Havde det været mig, havde jeg fundet et rigtig godt hjem til hunden.

    Jeg har fuld forståelse for at det er hårdt osv. Og havde det været mig selv der fik allergi, så var piller osv blevet afprøvet først.
    Men var det mit barn, så var sagen altså en anden. Allergi kan udvikle sig til astma og/eller til at være overfor mange flere ting end det er nu.
    Og jeg ville ikke tage den risiko på mit barns vejne.

    Jeg håber i finder en løsning.


  • #8   16. sep 2009 jeg vile ikke være i tvivl hvis en af mine sønne ikke kunne tåle mine hunde ja så ville jeg filde nyt hjem til odin og freja ville blive aflivet.. kunne aldrig finde på og udsætte han for og skulle være på midicin resten af livet. elsker mine hunde men mine drenge er mit liv...


  • #9   16. sep 2009 Hvis det var mit barn ville jeg lade barnet komme i behandling for allergi så barnet ikke skulle have de ubehagelige, inviladirende og kan blive livstruende problemer i voksenlivet.

  • #10   16. sep 2009 Et så lille barn ville jeg ikke fylde med medicin. han har jo ikke mulighed for selv og vælge som han kunne hvis han var ældre og kunne sige , jeg tager den medicin fordi jeg vil beholde hunden.
    Dette er et af de tilfælde hvor jeg mener hunden må skifte hjem.
    Barnet skal gå sammen med hunden hver dag og udsættes for ting han ikke kan tåle.
    Hvis det havde været spørgsmålet om et par timer en gang imellen hos bedsteforældre, så er det for mig anderledes.
    Desværre er dette indlæg ikke særlig opmuntrene. Føler meget med dig..


  • #11   16. sep 2009 Hvis du vælger at skille dig af med din hund så kan du jo få en allergi hund så det at have hund er ikke helt udlukket smiley

  • #12   16. sep 2009 De der vacciner, er desværre ikke gode i længden... smiley
    Det ødelægger en del inden i en, dvs der går ca 5 år efter man er færdig med behandlingen før man kan få børn.
    Det kan også godt være at man ikke vokser som man skal.
    Jeg ved godt at han ikke skal have børn nu osv, men vil forklare hvor farligt det er i længden.
    Min bror og jeg har selv fået det som børn, og jeg imod græs og hund. Jeg kan stadig ikke tåle græs, og kan kun være sammen med allergi venlige hunde racer.

    Mvh Sabine


  • #13   16. sep 2009 Jeg har lige fået en SKØNT brev fra, Patricia nyligt konverteret jyde, Hun læser til hundetræner, og har skrevet hun gerne vil passe Ivy i nogle måneder!!! TUSIND TAK Patricia!! Det var da som en engel der blev sendt fra himlen... smiley

    Og igen, tusind tak, til alle jer der har skrevet herinde... smiley


    Så håber jeg bare, at vi har fundet en 'allergi løsning' i mellemtiden...

    Tak igen, i skønne mennesker... smiley


  • #14   16. sep 2009 Anna -så simpelt er det ikke. Der findes INGEN hunde som er allergivenlige. Der er blot nogen racer som nogen allergikere tåler bedre end andre.

    Nogen er allergiske overfor hundens skæl, andre overfor pelsen osv. Nogen tåler bedre en pelstype, mens andre bedre tåler en anden.
    Mange allergikere tåler bedst hunde uden underuld, og derfor har racer som f.eks. pudlen ry for at være allergivenlig. Men det betyder bare ikek at man kan gå udfra at man som allergioker kan tålke den -man kan HÅBE på at man kan.



  • #15   16. sep 2009 Michellle - Der er rigtig mange allergikere der kan tåle fx pudlen.
    Jeg står her som Multiallergiker, og har Gizmo ( Lhasa apso ) og kan også tåle pudlen.
    Så der er helt klart håb for jeres søn.
    Bare sørg for at han får en rigtig god læge.


  • #16   16. sep 2009 Hvis i vælger at skifte hund smiley
    Så er Coton de toulea (Staves)
    en allergi hund også kaldet bomuldshunden.


  • #17   16. sep 2009 Mener også at have hørt noget om at en kiropraktor kan hjælpe mod allergi? Mener min kiropraktor nævnte det, og så er kiropraktik også noget for mindre børn smiley

    Fandt lige et link med sygdomme/lidelser, som kiropraktik kan hjælpe imod (kender ikke kiropraktoren, bare et tilfældigt link):
    (link fjernet)


  • #18   16. sep 2009 Sam T det jo fordi deres søn har fået allergi? :b

  • #19   16. sep 2009 Sam T - Prøv du at få et barn med allergi. Synes det er en dum kommentar du kommer med der!

  • #20   16. sep 2009 Sam T
    Det har jo ikke noget med at gøre om det er en muskelhund eller ej?


  • #21   16. sep 2009 sam: det er ikke en situation man ved på forhånd, og ingen siger hun skal af med den.
    håber inderligt i finder en løsning så i kan beholde hunden hos jer smiley


  • #22   16. sep 2009 Sam T - Hold dig dog væk fra den her tråd!!!!!

  • #23   16. sep 2009 Sam T -Jeg forstår STADIG ikke du får lov til, at at være herinde i dette forum!! Du er både pinlig og dybt ubehøvlet... Få dig dog et liv, istedet for at sidde herinde og rakke ned på alle os andre... tsk tsk...

  • #24   16. sep 2009 sorry et spørgsmål som ikke har så meget med tråden at gøre....... Hvordan kan man være på HG uden at have sin(e) hund(e) oprettet? og det er altså et helt seriøst spørgsmål....... håber nogen kan svare...

  • #25   16. sep 2009 Det var noget i tv med at Anette Haick slap af med symptomerne på sin allergi ved hjælp fra en eller anden mand.. MEn det var noget pollenallergi. Men man kn vel også når det er mod hunde. Kender en der har prøvet ham manden og det virker også på hende..

  • #26   16. sep 2009 Kiropraktor er også en mulighed.. Skrev et indlæg om det længere oppe smiley Ville bare sikre mig, at det ikke gik tabt mellem en masse ubehøvlede kommentarer smiley

  • #27   16. sep 2009
    Sam T

    hvorfor f***** daffer du ikke bare snart af?
    Det er sjovt, som du gang på gang skal blande dig i ting kun for at provokere folk!
    En bull terrier er IKKE en muskel/kamphund overhovedet! det er en udstillingshund, og den bliver af hundekendere aldrig betegnet som en af de farlige hunde. Det er folk som dig som udtaler dig uden at vide en skid om hundens historie som giver den et dårligt ry!


    Til trådstarter - de nåle, ihvertfald her i familien, der bruges til at kurere allergi med er meget meget små - ca én mm lange, så det er ihvertfald værd at overveje smiley de gør ikke ondt, og sidder fast på bagsiden af et plaster lignende stykke, som får nålen til at sidde fast i nogle dage til den af sig selv falder ud.


  • #29   16. sep 2009 Danielle K... -Som i jeres familie? Altså, i udøver det derhjemme? smiley Måske kunne man komme til jer så, og snakke om det?

  • #30   16. sep 2009 Samt T -få du dig et par børn, og se så om du stadig mener at det er vigtigere at beholde hunden end at tænke på barnets helbred...
    Jeg er ikke fortaler for at man i rask væk omplacerer hunde -men havde jeg børn, kom deres helbred altså til hver en tid i første række.

    Jonas -jeg er helt klar over at f.eks. pudlen (og andre racer uden underuld) anses for at være allergivenlige, og at mange allergikere tåler dem.
    MEN en rigtig allergivenlig hund findes ikke! Der er racer som mange tåler. Men det betyder ikke at man trygt kan købe dem hvis man er allergiker. For det er nu engang forskelligt hvad man som allergiker reagerer på.
    Så selvom man kigger på "allergivenlige" racer, så skal man stadig tænke sig rigtig godt om, og bruge masser af tid sammen med den race man påtænker at købe (meget gerne passe sådan en hund) og se om man tåler den, For der findes ikke "rigtige" allergivenlige hunde


  • #31   16. sep 2009
    sandra K

    Min far gør, og hans forældre før ham, De er dog stoppet for længst ;O)
    - Men vi kommer dog helt fra nordjylland af


  • #32   16. sep 2009 Nå, nu hedder hun pludselig Patten herinde... -Hende Patricia der er ved at uddanne sig til hundetræner og vil passe Ivy i et par mdr.. Er der nogen der kender hende? Jeg har godt nok tænkt mig, at få alle pers. oplysninger på hende, men det kunne være meget rart, evt. at høre fra nogen herinde, som måske kender hende.. smiley

  • #33   16. sep 2009 Sandra: Har mødt Patricia een gang på træf og synes hun er en sød pige.
    Men ved at Chevie kender hende.
    Men prøv da at høre Patricia selv om ikke der er nogen der vil give en anbefaling på hendes vegne?


  • #34   16. sep 2009 Og synes det er et flot tilbud hun kommer med :o)


  • #35   17. sep 2009 Sanne M, Chevies kus Kradser! ! Ok super! Jeg har nu mødt hende, og hun er bare SÅÅ sød! .Virkelig et fantastisk menneske.... smiley

  • #36   17. sep 2009 Ved at man kan få undersøgt om man har allergi overfor netop den hund i har !! Ved så til gengæld ikke om der er en aldersgrænse !!

    Men undersøg om i kan få testet pelsen på jeres søn.


Kommentér på:
Er fuldstændig grædefærdig...

Annonce