{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Jeg er grædefærdig! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om nogen af jer kan huske mine tidligere tråde hvor jeg skriver om løse hunde der render efter Tayson. Her er den ene tråd:
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=192070

Og ja som i nok har gættet skete det igen idag, og jeg er i totalt chok.
Tayson og jeg kommer gående igennem nogle grønne område her hvor jeg bor og da vi kommer op på en lille bakke, ser jeg at der står en forsamling mennesker med løse hunde et stykke længere væk. Derfor vender jeg om, men da jeg gør det, kommer der en hund stormende op til os, jeg holder Tayson stramt i halsbåndet og hunden snuser ham bagi hvilket Tayson ikke ville have så han får sig vendt om og hopper fremad. Det gør så at jeg på grund af det våde græs falder ned på ryggen og får benene snoet rundt om Tayson så han ikke kan trække afsted med mig, hunden er der stadig og vil ikke gå. Jeg skriger som en HALLO HALLO HJÆLP osv, men ingen, hverken hundens ejermand eller nogle af de andre hundeejere reagere det mindste, de står bare stille og kigger. Tilsidst løber hunden så væk og jeg kommer på benene og jeg råber ned til dem om at tage den hund i snor osv osv, men stadig ingen respons.
a jeg gik grædende derfra. Igen fik vi ødelagt alt hvad vi træner for og Tayson bliver mere og mere utryg for andre hunde, og jeg kan mærke på ham at denne gang kan han ikke få ro herhjemme.
Da jeg var kommet hjem og fået styr på tårene, tænkte jeg at det vil jeg ikke finde mig i og gik derned igen,uden hund.
Jeg kan så se at de står der endnu, og imens je snakker i tlf ser jeg den samme hund komme løbene ned af stien i den anden retning af hvor de står. Der kommer så en mand med en lille gravhund gående på stien og den anden hund løber hen og snuser til gravhunden og følger efter dem til manden med gravhunden får den jaget væk. Hunden begynder så at løbe ned til det sted hvor de stod før (det her er altså stier med scootere osv) og langt bagefter kommer maden og går i samme retning. Jeg skynder mig at blive færdig med tlf og går efter men da jeg når derned er de væk.

Jeg må indrømme at jeg er rystet over SÅ meget ligegyldighed endda også for sin egen hund, men han er garanteret sådan en der mener at så længe hans hun ikke gør noget er da da ikke hans problem at den render efter hvem den vil. Der er desuden en hundeskov 2-300 meter nede af stien så kan ikke se der er nogen undskyldning for løse hunde.
Men det unde mig at ud af alle de mennesker der stod der med deres løse hunde, at ikke EN af dem reagere og kommer mig til hjælp, de kan hører jeg råber og de kan se jeg kæmper med at holde Tayson væk fra den anden hund og at jeg er faldet og ligger på ryggen. Jeg er stadig lidt i chok og plejer at blive vred, men denne gang blev jeg virkelig ked af det, så meget at jeg hulkede hele vejen hjem. Jeg kunne ligeså godt have mistet grebet i halsbåndet da jeg faldt og så e jeg ikke i tvivl om at Tayson havde bidt for han var bange og det kunne han mærke jeg var også.
Jeg kan kun sige til de mennesker TAK FOR HJÆLPEN, og til dig med hunden....du må ikke håbe det sker igen for selvom din hund er uskyldig så sparker jeg næste gang, og ja det kan være at jeg netop næste gang mister grebet og så bliver din hund bidt. Så tak for lort, jeg er snart bange for at gå udenfor en dør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er grædefærdig!
  • #1   31. mar 2008 Undskyld det blev så langt....skulle bare lige ud med det hele.

  • #2   31. mar 2008 Det var da fandens til opførsel af dem med hundene. Tænk ikke at komme dig til undsætning. Jeg tror jeg var eksploderet hvis det var mig der lå der. Kan fandeme godt forstå hvis du er både vred og ked af det.

  • #3   31. mar 2008 Hold da op en oplevelse.. Bliver helt vred over at læse sådan noget.
    Ja spark ud efter den, du er forsvarsløs og kan ikke gøre noget, du står med en vred hund.

    Fatter ikke at folk kan være så ligeglade overfor andre mennesker. Hvis jeg var dig så ville jeg holde øje med hvornår de er dernede og så en eller anden dag gå derned uden hund, og tag en snak med ejeren.

    Det kan ikke være rigtigt at du ikke kan lufte din hund uden i skal blive chikaneret. Og skulle der blive ballade over det, så må du kontakte politiet og så må de gøre noget ved det.

    Slog du dig da du faldt??


  • #4   31. mar 2008 nu er det nemt at sige hehe, men jeg var stormet op og havde fået en flip.. men selvfølgelig vil man også bare hurtigt hjem når det er

  • #5   31. mar 2008 Tak skal i have:)
    Ja jeg er lidt øm i både mås og ryg, men ikke noget alvorlig.
    Jeg var også på vej derned for at snakke med dem, selvom det sikkert er menigsløst, det er jo mig med en "vred" hund.
    Jeg var også mest ked af at ingen kom og hjalp, virkelig skuffende....nej så heller stå og se på, og der gik dælme noge tid inden hunden skred af sig selv. Men jeg er sgu noget skræmt især når jeg så den episode med gravhunden også....


  • #6   31. mar 2008 Ja det forstår jeg godt du er. Det er bestemt ikke fair. Hvis du en dag ser de er der, så gå derned uden hund og så gå med hunden, så kan det være han reagerer.

  • #7   31. mar 2008 smukke shelly lelly og lille nic . Ja jeg ville bare hjem med Tayson og da jeg så var kommet mig over chokket blev jeg sgu vred.
    Vi fik jo ikke gået vores luftetur så jeg gik ud med ham igen dog i en anden retning, men han var helt nervøs og virkelig på vagt, men håber det går over og han kan slappe af igen.


  • #8   31. mar 2008 Jeg træner kontaktøvelser med ham når vi møder andre, vender om osv, så det går....når vi er til træning kan han stå 1 meter fra en anden hund uden at reagere, han er så dygtig derude, men der mangler stadig meget herhjemme, men det er svært at blive tryg når såan noget her sker. Ved de andre episoder med løse hunde, har han overgivet "magten" til mig og fulgt mig eller lagt sig ned og været forholdsvis rolig fordi jeg tog over.

  • #9   31. mar 2008 Det grønne område du snakker om... står der nogen steder at det er tilladt ikke at have hunden i snor? (somregel er det jo ikke tilladt)
    Hvis ikke det er tilladt, ligger alt skyld på ejer af hunden der ikke er i snor.
    Folk er generelt bare nogle idioter når det kommer til det stykke...

    Med hensyn til Tyson kan jeg forstå at du har haft nogle problemer med hundeagressivitet, og det er da super ærgelig.. håber ikke denne episode har ødelagt for meget for dig.
    Vil dog lige nævne at når du i situationen råber og skriger, forstærker det Tysons frygt og agressivitet, og bekræfter ham i at han er nødt til at handle på den måde han gør, og det er selvfølgelig super ærgeligt.
    Men kan også sagtens forstå at det kan være svært at lade være når man er i situationen... (hvis folk dog bare ville holde deres hunde i snor sådan nogle steder)

    Held og lykke med ham...
    MVH Anna


  • #10   31. mar 2008 åh sikke en oplevelse og forskrækkelse at få... det er utroligt at folk bare kan være så ligeglad og næsten stå og grine af det.. De tænker bare ikke altid på, at det kan ødelægge den anden hunds liv på den måde.
    Håber dig ogTayson er oven på igen.

    P.s jeg håber virkelig at de mennesker er herinde, og kan læse dit indlæg, håber de sidder med en meget dårlig smag i munden så..................


  • #11   31. mar 2008 Nej der er ingen skilte her, kun ved hundeskoven.
    Da hunden kom gik jeg stadig ud fra at der var nogen på vej efter den så det var først efter at Tayson ville forsvarer sig selv og tog et hop fremad og jeg faldt at jeg begyndte at råbe. Fordi jeg lå med benene om ham og han ikke kunne se noget blev han roligere.

    Har givet ham et ben at tygge i så han kan komme af med det stress i hovedet, så håber det er glemt for ham i morgen, det er så bare om jeg nu vil være s¨å utryg at jeg overfører det ned til ham når vi er ude.....jeg håber det ikke.


  • #13   31. mar 2008 Anna A Den mulighed har jeg i desperation overvejet men jeg ville aldrig f.eks i denne situation kunne nå at tage den op af lommen og give den ham den på, samtidigt med at jeg skal stoppe 54 kg i at gå fremad:)

  • #14   31. mar 2008 A woman... Rigtig kedelig situation du har været i... Min rottweiler Hannibal kan heller ikke lide andre hunde. Men jeg bruger halti på ham, så han letter at holde og nemmer at træne med, måske det var en ide for dig, for de er nogen tunge hunde at holde hvis de bliver surer.

  • #15   31. mar 2008 Jeg kan godt forstå dig men næste gang så prøv og træk din hund til dig og råbe virkelig vredt at den anden hund skal skrider og til de der der ikke har styr på deres hund kan også lige få en vred kommentar om at de skal have styr på deres hund !

    andet kan jeg ikke sige ?


  • #16   31. mar 2008 Puha for en oplevelse, det er utroligt at folk ikke har mere respekt for andre...

    De gange hvor vi har mødt en løs hund, som jeg ikke lige syntes skal hilse på Balder råber jeg meget vredt, inden den når helt hen til mig, og så tænker den anden hund sig altså lige en ekstra gang om.. Men nu har jeg ikke problemer med at Balder er utryg ved de andre hunde, så ved ikke om dette evt. kunne skade din hund...


  • #17   31. mar 2008 Det er sgu da træls at folk ikke kan tænke sig om, selv når vi er i hundeskoven kalder jeg Mester til mig når der kommer en anden hund, man ved jo aldrig om hunden og ejeren har lyst til at de skal hilse på hinanden, jeg giver ham først "fri" når jeg har snakket med ejeren af den anden hund.
    Har du ikke nogle venner eller noget du kan træne med, jeg mener så han kan møde andre søde hunde der ikke kommer farende hen til ham, men kommer stille og rolig så de kan hilse pænt på hinanden og måske han kan blive så tryg ved den anden hund at han ender med at ville lege lidt...


  • #18   31. mar 2008 Puha. Kan ikke forstå at folk kan være så lige glad. Ved selv at min hund kan finde på at løbe hen til andre hvis den er løs. Så går ikke uden snor andet end i hundeskove. Mn hvis det var min hund ville jeg da skynde mig efter og gøre alt for at få hende væk. Mystiske mennesker

  • #19   31. mar 2008 Uha jeg føler så meget med jer.....Jeg er selv i gang med at træne det samme med min hund, og det er simpelthen så ærgeligt at andre kan ødelægge så meget.
    Her hvor jeg bor er der også mange løse hunde, der tror de må snakke med alle.
    Mit problem er, at jeg råber og skriger, og det påvirker bare min hund endnu mer, da han tror jeg gejler ham op.
    Men jeg er fatisk også kommet så langt ud, at jeg et par gange har overvejet at sparke den anden hund væk. Det har så været hunde jeg ik ville beskrive som specielt venlige, og hvor jeg reelt var bange for at de ville bide. Men synes samtidig det er synd, da det ik er hundens skyld at den har sådan et fjols af en ejer.
    Håber i begge er okay:o)


  • #20   31. mar 2008 Karina H. Ja det plejer også at virke her, men denne hund var sgu helt kold:)
    Jan B. L. Han har faste legekammerater både store og små, og vi træner netop imod andre hunde til træning, dem jeg kender med hund kan jeg ikke bruge da Tayson allerede kender dem:)
    Sussi J Jeg kan sagtens forstå at uheldet kan ske og hunden stikker af men så må man dælme også smide alt og hente den istedetfor at stå og glo på underholdningen:)


Kommentér på:
Jeg er grædefærdig!

Annonce