jeg er utrolig træt af mine naboer. {{forumTopicSubject}}
mig og kæresten bor i et rækkehus med en nabo der har 2 sønner, der vel og mærket ikke bor hjemme.. Begge sønner har hunde som vores naboer passer hver eneste dag.. Den ene har 2 tæver og den anden en hun hund.. Nå men vores tæver og deres står på hver sin side af hegnet og skaber sig, vi siger noget til vores hver eneste gang, de siger ikke noget til deres.. Når og hvis vores hunde gør i haven, hvilket kan ske men det er max 3 vov for så er vi over dem og smider dem ind, samt hvis vi ikke er hjemme kan de godt gø hvis der er nogen som går forbi vores hoveddør.. Selvfølelig er det belastende som nabo hvis de skabte sig dagen lang men det gør de ikke.. Nå men vores nabos hunde der, for bare lov til at gø osv uden nogen form for et hold kæft.. Den anden søn har en han hund, den gør også engang i mellem i haven, samt at den hyler når den er alene hjemme.. Den hyler fra de går ud af døren til de kommer hjem igen.. Vi har aldrig en eneste gang brokket os over deres hunde, fordi vores egne altså også kan gø engang i mellem og når der er hunde må man forvente noget lyd fra dem engang i mellem.. Vores nabo derimod, brokker sig konstant over vores, både i haven når vores og deres gør af hinanden, og når vi ikke er hjemme kan de finde på at ringe og sige vi må komme hjem promte fordi de altså gør.. Nu bor vi sammen med min sviger far og han er stort set altid hjemme, det ved naboen dog ikke så vi ringes som regl til ham for at høre hvad problemet er, og 9 ud af 10 gange er det kun fordi han har haft gæster eller andet at de har sagt noget hundene.. Hvordan kan de være så snæver synet at de ikke selv kan se at deres hunde jo altså også selv siger noget.. Han hunden har de fordi deres søn har fået 2 klager over at hunden gør når den er alene og næste gang han for en skal han gå af med den.. Er det bare mig der er nærtagende når jeg for ondt i rumpen over deres brokkeri når de selv har hunde der ikke ligefrem er helt stille selv? Puha det blev lidt langt men hold op hvor jeg træt af de naboer der.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.590
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
sep 2005
sep 2005
det har vi da slet ikke tænkt på, tak for den gode ide,
det vil vi da straks prøve at gøre i dag.
og så næste gang vores er alene gøre det samme for at se om de er slemme.
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 426
sep 2005
vi har skam trævet altid med at de ikke må gø i haven, og i en overgang kom de slet ikke derude.
vi bor som sagt i rækkehuse, og for enden af vores have ligger en lille sti, hvor næste række har deres hoved dør ud til.
desværre bor der mange tumpede børn og unge herude, som syntes det er sjovt at stå og tirre hundene når de gør, hvilket har gjort at de nu gør i haven igen.
vi har haft en adfærds behandler ude for at se om hun kunne komme med nogen råd til hvad vi kan gøre, og vi gjorde stort set som hun mente var det rigtige i forvejen, dog uden efekt, for hundene ved de ikke må gø, så de løber ned og gør ved have lågen og når vi når hen til have døren så er de på vej herop igen..
nu er vi begyndt at sprøjte vand på dem hver gang de kommer med et vov, og det har hjulpet, dog kommer der stadig et vov i ny og næ..
tror at hvis de har sagt 10 vov på en dag derude er det højt sat.
og jeg mener nu godt de må have lov til at gø engang i mellem,
sep 2005
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 426
aug 2005
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 7 Emner: 326 Svar: 1.382
sep 2005
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Men en dag, fik jeg nok.... så skældte jeg ud og jeg råbte også højt... hvis ikke vores børn måtte lege i vores egen have, så måtte han se at få stilhed over sine egne unger, for så gad vi heller ikke høre mere på dem... den tyggede han godt nok på.... vi har intet hørt siden...
vi er heller ikke de brokkende naboer, der skal være plads til alle... både hunde og børn...
Vi hilser da stadig på hinanden, men jeg da virkeligt intet , at snakke med naboen om mere..... jeg kan ikke tage uretfærdighed....
Mamma >> når du lærer dine at tie stille, så prøv med et skvis vand fra en vandflaske... og så giv lige naboens en tur samtidigt.... de kan jo lade være med , at være for tæt på hegnet .... ;oP
jeg er utrolig træt af mine naboer.