{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Hvorfor neutralisere man killinger {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lagt mærke til på kattegalleriet at mange killinger med stambog bliver neutraliseret inden salg.

Nu er det så jeg ikke helt forstår hvorfor ? Hvis jeg køber en hund med stambog ville jeg da nødigt ha at den skulle være steril..

Hvad er lige forskellen på katte og hunde verdenen.
Kom nu kattefolk forklar mig det :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor neutralisere man killinger
  • #1   19. jul 2008 fordi der er katte nok i denne verden og mange ønsker ikke at deres katte skal blive genstand for tumpet avl som man eks ser masser af her på HG

  • #2   19. jul 2008 Jep - seriøse opdrættere sælger ikke fertile killinger til hvem som helst..

    Kattene har en standard - ligesom hundene har og hvis en killing ligger et godt stykke væk fra den standart, ville standarden hurtigt forplumres af katte med "middel kvalitet" - forstå mig ret. ;-))

    Jeg synes det er helt i orden..

    Nu har kattene også en hel del hormoner i kroppen og de reagerer anderledes end hunde, når de bliver kønsmodne ;-))



  • #3   19. jul 2008 Katte der ikke er nautralisere er bare ikke så gode familiekatte som dem der er - og sælges en kat til kæl, så er dette ligesom gjort.

    Samtidig undgår de en masse pengeavl på raceægte uden bog, hvor katte bare er der for avlens skyld.


  • #4   19. jul 2008 Man gør jo faktisk det samme med hvalpe i USA. I hvert tilfælde, når det gælder racehunde.
    Skal man " bare " have en familiehund ( indenfor de racer jeg kender til ) får man ikke en intakt hvalp/hund. Man skriver under på, at når hvalpen når en vis alder, skal den neutraliseres. Nogle opdrættere neutralisere endda hvalpene inden, de kommer ud i nye hjem.


  • #5   19. jul 2008 ja det undres over hvorfor det ikke er sådan i hundeverden for ja det ikke kun katte der aflives hvert år.. smiley

  • #6   19. jul 2008 Og nu er det en hel del sværere at holde katten indenfor matriklen, så jøsses for en masse killinger der ku bli lavet, hvis man lod alle katte humpe hinanden på kryds og tværs i nattens mulm og mørke.

    Med hunden kan man trods alt sætte hegn op om grunden osv, så den blir hjemme, men det er straks sværere med kattene der strejfer meget mere omring.

    Jeg har endnu ikke set et dansk hjem med katte-voliére eller hvad det heddder..... ;o)


  • #7   19. jul 2008 på internaterne kan man ikke få katte der ikke er neutraliseret - hvis de ikke er blevet det er der en årsag til det og man skriver faktisk en kontrakt hvor man forpligtiger sig til at få det gjort. der følger et tilgodebevis med katten på en neutralisering. det ville være enormt selvmodsigende at en dyreværnsforening arbejder for at forbedre kattens vilkår også de sælger katte der kan sende endnu flere killinger til verden..

Kommentér på:
Hvorfor neutralisere man killinger

Annonce