{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

Gadehunde {{forumTopicSubject}}

Der er desværre mange hunde, der lever en kummerlig tilværelse på gaden i bla. Grækenland og Spanien.
Og der er organisationer, der hjælper gadehundene.

men hvordan synes DU man hjælper hundene bedst ?

Skal man fange og formidle hundene til ejere i andre lande, hvor hundene (forhåbentlig) vil blive sørget godt for.. Altså hvor de bliver familiehunde på linie med din og min hund.

Skal man fange og neutralisere eller aflive hundene afhængigt af deres almene tilstand og genudsætte dem og måske oprette nogle foderstationer rundt omkring i byen.. Sørge for de får vaccine og behandling mod småskavanker, lopper og lignende.

Noget helt 3.

Hvad synes du ?
Og ikke mindst hvorfor ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gadehunde
  • #1   11. nov 2011 hjælpe dem hvor de bor. neutralisere og aflive alt efter deres tilstand. de er bedst tjent med omgivleser de kender.
    og så et ordentligt adoptionsprogram i hjemlandene. og self. penge til oplysning i skoler, så børnene bliver bedre end deres forældre til at behandle dyr.


  • #2   11. nov 2011 Mener man skal fange, neutralisere og genudsætte.Mener alt andet er skruen uden ende.

  • #3   11. nov 2011 man kan sende hjælp til internaterne der nede, penge, kurve, seler, foder, godbider, osv...
    Penge er klart den bedste hjælp, men nu er det ikke alle der er så privilegerede at de har penge nok til at dele ud af dem smiley

    - ville med glæde tage en gade hund til mig ... med med 3 hunde i huset i forvejen er det bare ikke en mulighed..
    - Vil foreslå stortset alle om at neutralisere deres hund og kat for den sagsskyld, hvis de ved den kan finde på at strejfe rundt, og så burde landene lave høje straffe for dyremishandling.
    - folkene der nede på internaterne gør en kæmpe forskel, de hjælper virkelig. Der er nogle af dem hvor man kan komme ned som frivillig. det kan vi som privat personer også gøre. Mig og min kæreste har talt om at tage afsted .. men igen, vi har 3 hunde, og dem kan vi ikke bare forlade. Men har man muligheden og pengene, så rejs for søren, og gør en forskel.

    altså, stereliser, kastrer, donerer, adopter, = hjælp smiley


  • #4   11. nov 2011 Som man gør i græskehunde. Velfungerende gadehunde bliver neutraliseret og sat ud igen, der er fodergrupper der tager ud og fodre hundene på gaden, og sørger for at de lever et godt liv på gaden. Hunde der ikke fungerer på gaden, hvalpe/gamle eller kæledyr der er sat på gaden, de kommer på internater, eller i private plejefamilier.
    Dem som vurderes egnede til familiehunde fysisk og psykisk (hovedsageligt hvalpe og forladte familiehunde) bliver tilbudt til formidling/adoption. hvis man vil have en hvalp koster den 3500,- det dækker flyvebilletten hjem og en neutralisering af en gadehund.

    Jeg synes at man skal hjælpe dernede hvor problemerne er, som de gør i græskehunde, jeg har flere gange doneret halsbånd og penge til dem, de de gør et flot arbejde, og de er meget glade og taknemmelige for den hjælp de får.

    I øvrigt synes jeg også der er nogle utrolig skønne hvalpe til adoption derinde lige nu, er helt skudt i Jack og Joe smiley

    (link fjernet)


  • #5   11. nov 2011 Hjælpe dem hvor de er, synes vi har massive problemer her hjemme med dyr på internater og vi har ikke behov for at flere ender der.

    Ment sådan at disse hunde ofte ikke kan klare en flytning psykisk da de jo har levet under helt andre forhold.

    Jeg har set en del af disse hunde komme hjem, være hos en ejer i 6 mdr, derefter formidlet videre for til sidst at ende som en problemhund, synd og skam.

    Hjælp dem der hvor de er, det er de bedst tjent, med og jo flere vi fjerne, jo flere nye bliver der plads til i det pågældende land.


  • #6   11. nov 2011 Græske hunde fylder ikke op i de danske internater. Det gør hovedløs dansk blandingsavl.

    Hunde der fungerer på gaden bliver ikke transporteret til Danmark for at skulle agere familiehunde i Danmark.


  • #7   11. nov 2011 Det er ikke sandheden Mette.
    jeg har kendskab til en del der havner der, netop fordi de ikke trives her oppe, jeg har også kendskab til en del aflivelser.


  • #8   11. nov 2011 Hunde fra foreningen græske hunde der sidder på de danske internater!?

    Aflivninger sker hver dag på alle hunde, af forskellige grunde? I Grækenland må man ikke aflive en rask hund i følge lovgivningen.


  • #9   11. nov 2011 Man skal hjælpe dem i deres eget land.

  • #10   11. nov 2011 I spanien er der ganske få gade hunde. De hunde der bliver redet kommer fra så kaldte killingsstations, altså offentelige aflivings internater.....Og de lider på der groveste der, hvis de har skader får de lov at ligge uden dyrlægetilsyn uden smertelindring, uden vand og uden foder i min. 10 dage før de aflives i masse vis på meget utænkelige måde. Der bliver smidt uønsket hunde af på de internater som prøver at hjælpe hundene, også er der jægerne som er nogle rigtige svin ved deres aflagte jagthunde. I kan jo læse om det på www.galgo-sos.dk eller www.spanske-hunde.dk Det ikke for sjov at nogen kæmper for disse hunde, ville personligt heller være uønsket dansk hund, end uønsket udenlands hund. Jeg har selv været i Spanien og se det hele med mine egne øjne, så kan stå inde for et hver ord.

  • #11   11. nov 2011 Stik imod det jeg burde mene eftersomjeg har en græker. Så bør man hjælpe dem i deres eget land.

    Neutraliser, vacciner, og genudsæt dem. Afliv om nødvendigt, og lad være med at "spilde" resourcer på at redde hundene hvis de mangler et ben eller lignende.


  • #12   11. nov 2011 Jeg synes man bør hjælpe som man kan. Både med at give dem nye hjem, neutralisere og aflive de meget slemt tilredte.

  • #13   11. nov 2011 Og så bør man slå grækere oven i hovedet med en sammenrullet avis.

  • #15   12. nov 2011 De har jo ingen grund til at lave loven om, hvis alle vil donere og evt have hund derfra, og derfor når vi aldrig længere.

  • #16   12. nov 2011 Min holdning er at man bør aflive de syge og svage dyr.
    neutralisere de sunde og give dem vaccine og loppekur og så genudsætte dem.

    Jeg synes også forslaget om oplysning i skolerne er rigtig godt.
    det er den unge generation man skal have fat i for at ændre holdningen til de dyr de trods alt har en vis form for ansvar for.

    Jeg ser absolut ingen grund til at slæbe gadehunde til Danmark..
    jeg tvivler på det er til hundens bedste.. det er sjældent til adoptivfamiliens bedste.
    meget muligt er der nogle personer der føler at nu har det reddet et hundeliv, men i virkeligheden var den måske bedre tjent med den blå sprøjte..


Kommentér på:
Gadehunde

Annonce