{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Når man vælger navn? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål - hvad ligger I i dét at vælge navn til Jeres hund?

Jeg tænker bare, at da vi fik vores første Amstaf - så blev navnet Simba, fordi det var et disney navn som hele familien, inkl. børnene kunne udtale... Det samme skete da vi så fik vores Amerikanske Bulldog Baloo - for søren det er jo bamse bjørnene fra Junglebogen - og ungerne/ nevøerne vidste hvem han var og kendte navnet... smiley Angel havde vi ingen indflydelse på, da hun var navngivet....

Men jeg syntes bare så tit at man ser fx amstaffer, Chiér osv. at de hedder Gucci, Prada og andre "mode-navne" - altså at moderacerne får tilhørende modenavne...!

Er det bare mig, eller er det rent faktisk en tendens?

Hvordan vælger eller har I valgt navnet til Jeres hund? Og er jeg den eneste der studser over disse modenavne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man vælger navn?
  • #1   20. jan 2008 Cult er min favorit drikkelse og sys det passede godt til ham smiley
    Plus der ingen andre herinde der hedder det =)

• #2   20. jan 2008 jeg valgte navnet Django til min da jeg altid havde været vild med min onkels hund Django, så den er faktisk opkaldt efter den smiley
    Men ja jeg synes man ser en del modehunde med modenavne smiley men ser også ikke modehunde med modenavne. Tror bare man tænker mere over det når det er en modehund, ved ikke

• #3   20. jan 2008 Hmm vi er ikke just modebevidste, men må da indrømme at der her i huset også kører et tegneserie.emne ;o)

Jeg ser godt tendensen med modenavne til modehunde, men jeg har ingen af delene.

• #4   20. jan 2008 *GG* Jamen Cult smager også godt.... ;O)

• #5   20. jan 2008 Noddie hed Clinton da vi kiggede første gange... men vi synes bare han skulle hedde noget andet.. og ja så kom navnet bare.. men ja modenavne er et hit

• #6   20. jan 2008 Aamina hed det dengang jeg fik hende.. Det betyder "be safe", som passer godt til hendes fortid, men er også navnet på profeten Mohammeds mor... (uhhhh farligt)... Men grundet betydningen af "vær tryg" har jeg valgt at beholde det.

Har dog haft 2 katte som hed Dolce og Gabbana..

• #8   20. jan 2008 tasso hedder tasso fordi det er ikke et navn man hører hver dag xD

• #9   20. jan 2008 Simone: Det kan godt være man bare ligger mere mærke til det så... men jeg synes da at det er lidt skægt et eller andet sted... Der må jo være en sammenhæng...

• #10   20. jan 2008 Buffy - som min kæreste havde fø r jeg kendte ham, blev navngivet Buffy, pga. serien..

Zitca - Er en af brødrene fra Bjørnebrødre.... Syns det passede til ham..

Lucky - Jaah, det er selvskrevet til ham, da han er heldig at være i live i dag (længere forklaring)...
    Sådan er de navngivet :o)

Men ja du har ret, i det med de tit hedder de der modenavne....

• #11   20. jan 2008 *Lille blub - så er teoriprøven overstået *
    Bestemt. smiley Haan bryder sig bar ikke om det,
    måske han skulle have heddet tuborg =)

• #12   20. jan 2008 Jeg synes også at se en tendens til at modehundene får modenavnene.
    Når jeg vælger navn går jeg efter hvad jeg synes er et fedt og smukt navn som passer til dyret - evt. med en betydning. Der ud over er jeg ikke meget for alt for populærer navne.

• #13   20. jan 2008 Vi er heller ikke moderne og hedder "pjat" navne ;o)))

• #14   20. jan 2008 Jeg tror Tyson havde et navn før vi valgte Tyson.

Først blev han kaldt Diablo, men da min daværende kæreste havde meget svært ved at sige det, ja så måtte vi finde på noget nyt.
    Så valgte vi Tyson, fordi vi kom til at tænke på Bokseren Mike Tyson.

• #15   20. jan 2008 Kaoz - Hed han da jeg fik ham

Kayser - Hed rigtigt Darth Vader, lavede det om så det var lettere at sige.. Kayser hed han fra det minut jeg så ham..

Kymæk - Hedder min kat.. Et navn lavet med lakridsbogstaver (der var ikk så mange tilbage), men blive nu kun kaldt Baby pga alle spørgsmålne om navnet.

Ibrahim - min lille hvide mus (som nu er død).. han lignede noget lige fra Morten Korch ; )

• #16   20. jan 2008 er der egentlig ikke lige så stor tendens for at vælge disney navne, som "modenavne"?? :o)

• #18   20. jan 2008 ginne: Ja, jeg har også lidt det der med, at næste gang jeg skal finde et navn - så skal det have en betydning, og det skal helst ikke være et som alle andre hunde hedder... Altså et navn som er specielt givet til lige den hvalp vi vælger.... Når den tid en gang kommer :O)

• #19   20. jan 2008 Lilly blev valgt fordi hun var lille - og mini og tiny var for kedligt ;o)

• #20   20. jan 2008 nåårh ja har jo os tre katte..

Hankatten - hedder mullemissen.. tjaaah, det lå bae i munden

lille hunkat - hedder Zuki - Opkaldt efter Zuki fra gilmore girls.. *g*

og den store hedder Helga..... Det passer bare til hende, hun hed helga da vi overtog hende, og det er bare hendes navn...

• #21   20. jan 2008 nåja.. havde engang en rotte (har haft flere) ..

hun var lille og hed Rottelil

• #22   20. jan 2008 Puha gider ikke remse alle mine dyrs navne op - det blir en stil *GG*

• #23   20. jan 2008 Uni: Havde en kollega engang som navngav hendes katte fuldstændig som de så ud - lillemis, sorte osv.... men så kunne de da også kende forskel på dem ;O)

• #24   20. jan 2008 Ja, jeg har også lagt mærke til tendensen med modehunde og modenavne..

Jeg foretrækker et navn, der er en smule utraditionelt.

Synes det er så kedeligt at alle hunde skal hedde det samme.
    Var ved at dø over at Thomas' hund hed Zita, for det var der dæleme mange, der gjorde dengang *g*

Gilbert hed Gilbert på stamtavlen, og det var tilpas utraditionelt til at ejg gerne ville beholde det. Og så ER han altså en Gilbert. Har planer om at min næste hund skal hedde Hilbert *g* Har indtil nu kun mødt tre andre hunde, der hed Gilbert.

Og Binka, hun er opkaldt efter en fed blå tegneseriekat, også fordi det var et utraditionelt navn. Vi brugte lang tid på at udvælge hendes navn før vi var sikre på at vi var tilfredse.

• #25   20. jan 2008 Min mors katte har også altid heddet noget så originalt som sort mis, hvidmis, gråmis.... *g*

• #26   20. jan 2008 Uni: måske er disney navne også mode - men jeg tror ikke det er mode til amstaff, bulldoggs og lignende racer... Uanset, så valgte vi dem fordi det skulle være "venligt" og nemt for børnene... :O)

belinda: Ingen tvivl om, at Gilbert er en Gilbert - han kunne ikke have heddet andet :O)

• #27   20. jan 2008 Med "modenavne" mente jeg i mit indlæg ikke nødvendigvis navne fra modeverdenen - men som i navne der er på mode smiley
    Min næste hund tror jeg bliver en Selaginella eller Nangijala (og her er det vist afsløret jeg er til lange navne) smiley

• #28   20. jan 2008 Min mormor insisterer på at hendes katte skal hedde Misser og hendes fugle Pipper...

Og min mor kalder konstant hendes fugle Lillepip..

Jeg kalder min mors fugl Astapjevs, men hun vil ikke rigtigt tage det til sig *g*

• #29   20. jan 2008 Syntes at Iceman passer godt til ham ,med hans næsten hvide hovede og så er han vild med sne jaa kan han hedde andet .Kan især godt lide navnet ,da der ikke er så mange der har brugt navnet til deres hund

• #31   20. jan 2008 lille blub - Det var nu heller ikke for at kritisere :o).. Der er rigtig mange søde disney navne.. Kom bare lige til at tænke på det...

Min venindes katte, har gennem tiden heddet Ducjes (staves) Ariel, Anastacia.. Hun er helt hooked på disney navne... :o)...

• #32   20. jan 2008 Ginne: hvad så hvis hunden skal kaldes på med de lange navne??? *GG*

Kan huske jeg engang hørte en historie om en hund der blev kaldt Jesus og som løb væk fra ejeren... Ejeren løb så ned gennem hovedgaden og skreg : Jesus kom tilbage - kom nu tilbage til mig!!!!!! *GG*

• #33   20. jan 2008 *GG* kommer i tanker om en historie jeg hørte om Bubbers hund.

Det var en newfoundlænder, og fordi man ikke kunne se hvad der hvar hoved og hvad der var bag, så syntes han det kunne være sjovt at kalde den Numse.

Og da en af hans naboer så en dag havde hilst på Numse, så mødte hun en anden hund, der syntes at hun lugtede RIGTIG godt. Hvorefter hun (helt uden at tænke over det) sagde til hunden: "Nårh, kan du lugte at jeg lugter af Numse?" og så kiggede ejeren af den anden hund temmelig underligt på hende, og fik travlt med at komme videre *GGG*

Kommentér på:
Når man vælger navn?

Annonce