{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Hvordan vælger man? {{forumTopicSubject}}

Sidder som sædvanlig og drømmer om hvilken race min næste hund skal være... Men hold op hvor er der mange hvor jeg bare tænker "det skal være DEN".... Hvordan filan vælger man når man har en 10 stykker der passer mht temperament osv??

Eller sku jeg mon bare købe en gård og så have 20 hunde?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vælger man?
  • #1   28. jun 2008 Ja det er meget svært at vælge. Jeg kiggede også meget på nettet inden jeg faldt for Nuser. Og der var bare så mange som var lige til at forelske sig i. Men Nu kan jeg jo ikke forestille mig en anden hund end Nuser.

• #2   28. jun 2008 Uh ja det er svært, især hvis man sidder og kigger en hundebog igennem 'g*

Min venidne har Poltikkens Hundeleksikon og det har været den der.. *pege* den der, nå den findes næsten ikke i Danmark, øøøøøv *g*

Ej, jeg er så hele tiden faldt tilbage på enten labrador eller en amerikansk staffordshire terrier, dog mest hvor hjertet var ved amstaffen..

Det er en utrolig smuk, dejlig og selvstændig hund, og jeg har det åbenbart med at falde for selvstændige dyr 'g*

• #3   28. jun 2008 jeg sad længe og kiggede på nettet, læste om deres adfærd, temp og den slags. og helt skudt i AM bulldogs, og da min kammeret så sagde at hans hund var med hvalpe og jeg så Gimle var jeg ikke i tvivl, og har ikke fortrudt

• #4   28. jun 2008 Måske er det en ide at tage ud på div. træningspladser. Hvis du er så heldig, at der oven i købet findes special-hundeklubber for de racer, som du har udvalgt, ville jeg bestemt aflægge dem et besøg.

Det er ikke en helt dum ide at kigge på de mennesker, som har disse hunde. Selvom de fleste hundeejere er meget forskellige, er der generelt også nogle gennemgående fællestræk for folk med samme race.

De fleste rottweiler-folk har noget til fælles, de fleste border-collie folk har noget tilfælles osv. Prøv at finde denne "fælles-nævner" og se, om du kan identifisere dig med den. Det kan muligvis give dig et hint - who knows *s*

Og jeg går selvfølgelig ud fra, at du har stillet dig selv de to kernespørgsmål:
    1) Hvad skal jeg bruge hunden til?
    2) Hvad kan jeg tilbyde min kommende hund?

Køb en hund, som passer bedst til dét, du skal bruge den til.

• #5   28. jun 2008 Kisser -Jeg kunne nu sagtens finde flere racer der passer til mit aktivitetsbehov og træningsbrug -så at pille racer fra efterhånden ville stadig ende ud i at jeg havde en håndfuld der passede, istedet for blot en;o)

MEN af de racer der så er at vælge imellem, har jeg valgt den jeg synes bedst om, både udseende og hmm ja.. den jeg faldt for af de jeg havde "til udvalg"

• #6   28. jun 2008 ja først skal man jo stille sig et par spørgsmål

1 hvad vil du bruge din hund til

2 hvad enskaber skal min hund have for at opfylde det jeg vil bruge den til.

3 hvad enskaber må min hund slet ikke have

4 kan du overhovede få fat i de linier du vil have af de forskellige typer hunde.

der fra finde men de typer af hunde som passer og er der mere ind en gå man vider med

5 hvad størelse skal hunden være

6 skal den være korthåret eller langhåret

7 flad eller lang snude

er der så stadig flere tilbage som passer lige godt ja så er det vil kropsbygning og eller hvad der er lettets at få kontakt til..

• #8   28. jun 2008 Kender det godt jeg vil have en schæfer en border måske en stor hun og så en lille hund hvis jeg skal have tre stor og en lille bliver den treide store en malamute(har tænkt mig at de skulle trække en slæde om vinteren:-P..) alle spidshunde.. så skulle jeg have en lille en hved ikke hvad det skulle være?? det sidder jeg allerede og planlægger som 11 årig..:-P..Men schlæferen bliver den jeg holder mest fast i:-P

• #9   28. jun 2008 jeg tror ikke du er i tvivl når du finder RACEN, sådan har jeg i hvert fald haft det, hver gang også selv om racerne for mit vedkommende har skiftet, tror dog nu at jeg kommer til at have bulldogs for altid, men muligvis senere suppleret af en engelsk mastiff, dorset olde tyme bulldogge eller olde victorian bulldog

• #11   28. jun 2008 http://www.dogbreedinfo.com/searchcategories.htm kan man søge under de kriterier man har for hunden, altså sådan noget som aktivitets niveau og egnethed med børn og se hvad der passer ind i familien (det er jo selvfølgelig meget overordnet men kan da hjælpe lidt på vej)

Kommentér på:
Hvordan vælger man?

Annonce