{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tråd nummer 44, til alt mellem himmel og jord.
  • #1   2. aug hvilken en af dem?

  • #2   2. aug @ Hovsa ... 2 sjæle en tanke smiley smiley smiley

  • #3   2. aug Jeg har besøgt min bror og svigerinde i dag smiley Altså, jeg kan IKKE lide børn!!!! Men når min niece på 5 år kigger på mig, flækker i et stort grin og siger “faaaaaaasteeeeeeer, jeg ELSKER den enhjørning du gav mig, næsten lige så meget som jeg elsker dig”, så smelter jeg helt smiley

    Dorit var med, og hyggede med barn, deres oldgamle hund og deres sure kat smiley Katten tøede lidt op, da den fandt ud af at de havde en fælles kærlighed til Dreamies smiley Yngsteniecen nåede også at hælde omkring et halvt kg Frolic i Dorit, så nu fiser hun så meget, at jeg næsten ikke kan få luft smiley

    Og Ellie fik nye pivedyr i gave. Nogen er glad, nogens mor er mindre glad smiley


  • #4   2. aug Alle sammen. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #5   3. aug Det er tilladt at kunne lide UDVALGTE børn, Anne smiley

    Nuttede juleænder, Zenta smiley


  • #6   3. aug Jeg kan også kun lide udvalgte børn...!

    Men heldigvis er de udvalgte også de bedste børn i verden.

    Men der er også noget i at have sin søster lidt for sig selv...så lige nu hygger min søster og jeg til Ringsted festival hvor vi hører en masse god musik og spiser alt for meget god mad. smiley næste weekend kommer hun igen med mand og unger og det bliver også en hyggelig afslutning på ferien.
    Jeg er næsten klar på at skulle på arbejde igen. Det holdt skisme hårdt inden ferien. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #7   3. aug Som lærer holdt jeg af alle mine elever - lidt ekstra af de besværlige smiley smiley
    I dag forbeholder jeg mig ret til at nøjes med at holde af de udvalgte og - ja Obster - selvfølgelig bedste børn i verden, mine børnebørn smiley smiley

    PS. Men jeg har stadig et blødt punkt for de umulige unger rundt omkring - sådan lidt Tove Ditlevsen'sk smiley

    Mit hjerte elsker alle de umuligste børn,
    de som ingen holder af og ingen kan forstå.
    Lyvebørn og stjælebørn og løftebryderbørn,
    de børn som alle voksne folk er meget vrede på.

    Mit hjerte ynder ikke disse pyntehavebørn,
    der står i bed og intet ved om synd og bittert savn.
    De børn som voksne holder af og klipper pænt i form,
    og som med ren samvittighed tør nævne Gud ved navn.
    Den kender mest til kærlighed som aldrig mødte den.
    Om dyden ved den lastefulde mer end nogen tror.

    Mit hjerte hader pæne voksnes hækkeklippesaks.
    Det er på vilde buske verdens sjældne blomster gror.
    (Tove Ditlevsen)


  • #8   3. aug Hold nu kaje, jeg er ved at rydde ud i mine forældres tøj. Pakker i sække til genbrug, og har indtil videre 5 sække til genbrug. 2 sække til at smide ud med slidt tøj, gamle strømper og special bh’er til brystproteser.

    Nu mangler jeg to tøjstativer i strygeværelset, og så alle min mors mange, mange, mange sko og støvler smiley


  • #9   3. aug Jeg er HELT ligeglad med at tage den med herover, for WOW smiley Smukke, smukke Free og CD smiley

    Ej, men jeg sad med gåsehud og tårer i øjnene!


  • #10   3. aug #9
    Det var fantastisk flot reddet af CD og stort tillykke med sølvet. De gjorde det flot alle 3 Jeg havde også en klump i halsen. Ærgre mig lidt over at Tyskland løb med guldet, men kun lidt. Godt gået Danmark


  • #11   3. aug men det var edderdyleme tæt løb mellem guld og sølv... og ja, det var et superflot ridt!
    Glæder mig til imorgen... det er tidligt op og krudtes hunde af.


  • #12   3. aug Hvad gør man med en kat der holder til på en legeplads? Katten er såmænd sød og rolig nok. Men
    Lægger sig under gynger og i legehuset. Og langer ud efter børnene når de kommer for tæt på


    profilbillede
  • #13   3. aug #12
    man medbringer en solid vandpistol!


  • #14   3. aug prøv at råbe højt og stamp i nærheden af den

  • #15   3. aug Så denne på FB. smiley

    profilbillede
  • #16   3. aug Man kunne fx lære børnene at tage hensyn og gå roligt forbi katten smiley

  • #17   3. aug Det gjorde de nu også smiley men det er nu børn der leger og ville gerne gynge

  • #18   3. aug Nu er jeg godt nok meget glad for katte, men har ikke nogen mere, da jeg desværre er allergisk overfor dem smiley
    MEN katte skal sgu ikke være på en legeplads, der er bla en sandkasse til børnene, men jeg tør godt garantere for, at den bliver brugt som kattetoilet.

    Jeg ville også prøve med en vandpistol, trampe i jorden osv.


  • #19   3. aug Tjekker om.katten er løbet hjemmefra

  • #20   3. aug Det er den ikke, har efterfølgende fået af vide at den bor der

  • #21   3. aug Måske der står i husreglerne om katten må rende frit..

    Bortset fra det, skal ejer overholde loven og holde katten på egen grund medmindre den er i snor


  • #22   3. aug Det ligner der er kø ved blæseren smiley

    profilbillede
  • #23   3. aug Kan man ikke bare lære børn, at nogle gange er der kø ved gyngen. Nogle gange er det større børn, nogle gange en sur kat og nogle gange er der en fugl der har overskidt det hele.

    Ja ja, katte skal blive hjemme, men det gør de ikke. Og ingen kommer nogensinde til at gøre noget ved det. Så du kan indfange den og aflevere den til et internat, som så leverer den retur til ejer, og det koster kun internatet penge. Plus det lærer barnet (og naboerne) at man hellere vil gå ned ad den vej, fremfor at gå over på vippen i stedet…..


  • #24   3. aug Jeg ville slet ikke sætte et barn op på en gynge, hvor underlaget er fliser....

  • #25   3. aug Kirsten - Det er ikke fliser, men gummimåtter

  • #26   3. aug Frk. Så er jeg mere rolig smiley jeg ser fortsat legepladser rundt omkring, hvor underlaget ikke er i orden. Ungerne skal ikke pakkes ind i vat, men der er heller ingen grund til st udfordre skæbnen.

  • #27   3. aug Jeg fik trænet med Ellie i dag. Sammen med 4000 myg, der forsøgte at suge mig tom for blod smiley

    Men Ellie fik gået spor, lavet et virkelig sært feltsøg og så fik vi trænet lidt lydighed smiley Jeg tror at vi, ud over sporet, samlet set trænede i 10-12 minutter, og det var lige hvad hun trængte til smiley Så fik jeg testet hvor længe hun kan trives uden andet end gåture, og grænsen går ved 5 dage smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.034
    #28   3. aug Lille Gilbert er ved at have overbevist onklerne - og mig - om, at han er verdens sødeste hundehvalp smiley

    profilbillede
  • #29   3. aug Hård dag

    Ti katte i alt dumpet i lukkede bokse og efterladt i varmen.... ikke samme sag

    Men det er bare en kat, og ferien står jo for døren...

    Her er et foto af to andre mere heldige



    profilbillede
  • #30   3. aug Eva, dét der kan man da ikke stå for smiley smiley smiley

    Åh Lens, jeg tror altså ikke at jeg kunne arbejde med forladte dyr smiley Stakkels små mislinger smiley Godt I redder dem I kan smiley


  • #31   3. aug Jeg istemmer i at det er alt, alt for fantastisk - det ridt Dufour præsterede. Jeg er på _øven over hende, hold da op, hun er dygtig !!!

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.034
    #32   3. aug Anne - Det kan onklerne heller ikke smiley

    Basso afskyr hvalpe, men han er begyndt at lægge op til leg, og Gilbert må låne hans elskede bold smiley

    Didrik er pludselig blevet voksen og lader til at være overbevist om, at han er Gilberts mor smiley Han putter, vasker og opdrager med en engels tålmodighed, når den lille piratfisk ruller sig ud, og han sørger for at lære Gilbert vigtige ting, for eksempel at grave huller i græsplænen smiley


    profilbillede
  • #33   4. aug Så Anne; nej skat, du kan ikke bruge gyngen i dag, katten ligger der? smiley
    Katten var inde i legehuset fa vi ankom hvilket jeg ikke havde set. Min dreng blev kradset fordi han gik derind. Uheldigt men træls.
    Det er nu en legeplads. Katten må for min skyld gerne være der men det er ikke alle der kan lide katte.


  • #34   4. aug For mig handler det egentlig ikke så meget om hvad man kan lide smiley men om respekt for andre levende væsner og det er i min verden sundt at lære at nej, du har ikke første ret, andre har også lov til at være her, uanset om det er en kat, en hund, eller et andet barn!
    Børn dør faktisk ikke af at opleve at de rent faktisk ikke er verdens navle:)


  • #35   4. aug Det er jeg ikke enig i men der er vi jo så forskellige smiley man kunne også være allergisk. Så synes jeg det ville være synd at skulle holde sig væk.
    Nu var der en mand der sparkede ud efter katten fordi den lå under gyngen. Sådan ville jeg nok ikke ha gjort.


  • #36   4. aug Nu skal en sk*de kat jo ikke overtage ungernes legeplads og kradse børn der kommer ind i legehuset eller børn der gynger.
    Jeg ville bare jage den væk, ikke gøre et stort nummer ud af det.


  • #37   4. aug Alternativt tá en hund med, som kan tage katten?

    Så får børnene også set hvor maden i køledisken kommer fra … eller noget …



  • #38   4. aug Godt forslag Matine, så kan den skide kat da lære at børn altid har fortrinsret og intet skal komme i vejen!
    For børn er jo altid nummer et, gud forbyde om noget som helst skulle komme i vejen, Sådan er det!


  • #39   4. aug Martine, katten har rendt efter flere hunde, ligget på lur og overfaldt dem. Så nej jeg har ikke taget hund med af den grund smiley

  • #40   4. aug Næh børn er ikke altid nummer et meeen synes ikke børn skal være nervøse på en legeplads. Som sagt katten må gerne være der men det er nu en legeplads. Som på billedet rendte mit barn videre men ikke alle lader katten være.

  • #41   4. aug Bodil - naaa … tror nu mere at de kan lære, at den stærke altid har ret smiley

    Det her har da ik noget med børn at gøre.
    Det er nu bare en legeplads TIL børn, så hvis katten er i vejen må den væk, slut !

    Hvis det var nogle unge mennesker, der sad og spærrede legetingene, bare fordi de kunne, skulle de så også bare ha lov, så de skide møgbørn kan lære, at de ikke er universets centrum?



  • #42   4. aug Pernille

    Katte er små psykopater, så der skal lidt hund til.
    Esh elsker dem, Tjab gør ikke, men jeg tror ikke han har modet til at fjerne dem.

    Min schæfer havde, og han havde mange katteliv på samvittigheden.
    Ik at jeg opfordrede ham - kunne jeg aldrig drømme om - men kom der en kat ind på grunden, kom den ikke ud i live.

    Det må man jo medregne, når man lader sin kat løbe frit tænker jeg?


  • #43   4. aug Kort og godt ja:) der er ingen som tager skade af at få at vide at lige nubruger Jacob, Søren eller katten gyngen, så må du bruge vippen i stedet, faktiske det sundt at opleve at nej, man kan ikke alt hvad man vil i denne verden og nej der står ikke en og fejer alle problemer væk foran dig! Børn skal lære at vise hensyn og få det bedste ud af alt smiley ikke at vi fjerner lige alle dine problemer for dig, naturligvis skal du gynge hvis det er det du vil lige nu:) jeg mener det faktisk børn skal vokse op og blive ansvarsbeviste, glade og omsorgsfulde, ikke snot forkælede egoister som altid sætter sig selv først! Det skal de lære mens de er små.

  • #44   4. aug Nu brugte katten ikke gyngen, den lå under den smiley

    Synes det er sort/hvidt sat op. At fordi man ikke synes det er fedt at en kat (man kunne ha allergi eller være angst for katte er så er man curling mor. Jow jow smiley
    Jeg synes ikke katten var fed efter den kradsede min dreng som egentlig bare var på legepladsen
    Jeg synes da også det er mega træls at den går og skider i sandkassen


  • #45   4. aug Herinde synes man ellers, at det er så fedt, at der går en kat rundt på gågaden, der lægger sig i kurvene med varer og går ind i butikkerne eller i folks hjem. Så hvorfor ikke også en kat på legepladsen? Eller en kat i ens eget hjem vel at mærke ikke ens egen kat.

  • #46   4. aug Susanne, det ville jeg nu ikke synes var fedt smiley jeg har haft en kat til at stå og æde af min mad på mit køkkenbord.

  • #47   4. aug Kan man ikke bare stille og roligt flytte katten eller genne den væk?
    Nå sidste dag i ferien og nu drypper det lidt, så har bevilget mig selv en pause i sofaen smiley Tænker jeg skal have trænet lidt lydighed med Penny i eftermiddag. Og skal have lokket Sally (en af mine køer) ind i fangeboksen så må hun overnatte derinde i nat; hun er blevet halt på hvad der ligner begge forben. Så kommer til at ringe til dr dyr i morgen og få en ud og kigge på hende smiley


  • #48   4. aug Perfekt morgen og formiddag smiley

    Gåtur på stranden, løbetur med Ellie, ned at bade med Ellie og nu dressur smiley

    Godt at HG kan levere lidt surt til alt det søde smiley Der skal jo være balance i tingene smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #49   4. aug "Nu brugte katten ikke gyngen, den lå under den"

    Tak for et godt grin - og nogle skønne indre billeder af en gyngende kat smiley

    Jeg har lige sendt mine hunde "på ferie" hos eksmanden. Huset føles RET tomt, når det er hundeløst smiley Men hunde og eksmand er glade for at være sammen, og det glæder også mig smiley selv om jeg så må gå i vandet sådan helt alene smiley


    profilbillede
  • #50   4. aug Nu bruger katten ikke gyngen og katten skal holdes hjemme. Længere er den jo egentlig ikke.
    Så jeg ville bare jage katten væk, så børnene (Jeg er meget meget meget lidt glad for børn, så hellere kat), kan bruge den legeplads der er tiltænkt dem.


  • #51   4. aug Kæft, det er en fornøjelse at se dressur i dag smiley Wow smiley Og jeg ELSKER Englands reserve, som bare kommer ind og sparker totalt røv smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #52   4. aug Selvfølgelig skal man bare "bede" katten om at flytte sig - og på en måde, så den ikke føler for at inddrage legepladsen i sit domæne fremover. Legepladser er til børn - ikke katte, hunde, heste, unge mennesker mv.

  • #53   4. aug Hvornår lærer katteejere at deres dyr ikke har førsteret udenfor deres egen grund?
    Det er fint nok man tager ansvar for at lære ens barn det ikke er verdens navle...men hvor fanden er ansvaret for katten?
    Min kæreste er allergisk for katte... og jeg vil godt tilråbe mit retten til at være verdens navle når det kommer til mine havehynder - for jeg kan godt administrere ikke at tisse på dem.

    Jeg er helt enig i børn skal lære ikke at være verdens navle... men jeg synes absolut heller ikke folks dyr hører til på en legeplads hvis de er til fare for andre. Det gælder sgu katte..hunde.. whatever.
    Dit kræ...dit ansvar.. lad være med at være til gene for andre... (gælder såvel dyr som børn)


  • #54   4. aug Ka’ lige holde til det der ferieliv smiley smiley

    profilbillede
  • #55   4. aug Enig Isabelle, faktisk længe siden jeg har læst noget så skørt. At børnene skal vige for en kat der har inddraget børnenes legeplads som domæne.
    Og at man så også lige får den vendt om til at folk tror at børnene er det vigtigste i hele verden og at de skal vige pladsen for en sk*de kat der er hvor børnene skal have det sjovt.
    Og for at komme folk i forkøbet, var katten hvor den måtte være, så ville jeg ganske enkelt bede ungerne om at lade katten være.


  • #56   4. aug Anne - jeg får gæster kl 13, men nar Dufour skal på 13.20, så må de lige underholde sig selv lidt smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #57   4. aug Det er da lige før jeg overvejer at tænde fjernsynet 13.20 - sådan for lige (måske) at forstå jeres begejstring for Dufour - hvilket i øvrigt er et irriterende navn, for jeg roder rundt i udtalelsen inde i mit hoved - dufur, dyfur, dyfåååår, dufåååår.............. smiley

  • #58   4. aug jeg snupper Victor A, han slår kun til noget med døde fjer ...

  • #59   4. aug Isabell Werth var HELT episk at se på smiley Hun ér virkelig dronningen af dressur smiley

    Isabelle, jeg synes du skal give det et forsøg. Mest for at se hvor ubesværet CD får sin hest igennem de mest komplicerede øvelser smiley

    Og så sidder jeg lige nu og smiler over den hollandske rytter, der startede ud med Spice Girls smiley Kæft, det er klasse!


  • #60   4. aug er kommet til at love klappekagehunden at hun skal opleve verden udenfor egen have ... så nu slukker vi for tv ...
    Husk Isabelle det handler ikke nødvendigvis om hvad man ser, men hvad man står for .og hvordan man er nået dertil .... at man ikke engang kan sige a) jeg gør hvad der skal til, eller b) jeg tager afstand fra alle uetiske metoder ... det er nok til jeg end ikke skal se det ...
    hvis der er 2 ting der giver mig myrekryb når ting er oppe og vende er det "Holdningsløse tidende" eller "benægt, benægt,benægt"


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #61   4. aug Jeg har lige prøvet at finde det dressur, men det er ikke lykkedes mig. DR viser badminton. TV2 sport har jeg ikke købt adgang til.

  • #62   4. aug Hanne, det er eddermame noget af en stråmand du har fået strikket sammen dér smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #63   4. aug MEGET MEGET MYSTISK smiley

    Da eksmanden var ved at samle sig selv og hundene sammen til at tage hjem, spurgte jeg til, om han ikke lige skulle have den pose med, han havde glemt i haven i går aftes - sådan en hvid mulepose.
    "Det er altså ikke min", var reaktionen.
    Jeg gik ud og kiggede i den. Der lå/ligger et par sorte sandaler i den. smiley
    Jeg lagde muleposen på mit havebord - sådan lidt undrende.
    En times tid senere lå der OGSÅ et næsten tomt glas neskaffe.
    JAMEN hvad F........ sker der?

    Man kan ikke lige kaste noget ind i min have fra vejen. Der er en "skraldespandegård" og et lille stykke nabohave imellem. Nabohavestykket er min udlejers, og han bruger det ufattelig sjældent - og pt overhovedet ikke.

    Der ER nok en logisk forklaring. Jeg kan bare ikke lige finde den - men her er de mystiske ting, der IKKE var i haven i går aftes smiley

    Har I andre lignende mystik-historier?


    profilbillede
  • #64   4. aug Isabelle, jeg tror at du enten går i søvne eller har et spøgelse smiley



  • #65   4. aug Det er da bare kastet over inde fra "skraldespandegården" .... ( eller røget ved siden af ved et "uheld" ) ..... Der er ikke noget mystisk i det. smiley

    Men det lyder nu sjovere , hvis det er mystisk smiley


  • #66   4. aug Overspringshandlinger kan være super smarte!

    Jeg GIDER ikke besøge mine forældre. ALT i mig forsøger at kringle mig ud af at køre derop, men jeg er ved at løbe tør for dage hernede, så det skal være i dag eller i morgen.

    Som overspringshandling har jeg nu fået ryddet alt tøj ud og sorteret i sække, og har ryddet det ene værelse for sko. Der mangler så stadig det store skab med sko, og eftersom det er de sko min mor har brugt mest, er det også dem der ligger med forkerte “makkere” i kasser. For når man har alzheimers, er det meget svært at putte 2 ens sko ned i en kasse. Så det bliver en slags vendespil, nu med sko i kasser smiley

    Men jeg har 7 sække tøj, sorteret og pakket til genbrug. 2 sække der skal smides ud. Og så omkring 20 kasser med sko til genbrug smiley

    Og både losseplads og genbrug ligger på vej til plejehjemmet, så det vil være helt tåbeligt ikke at køre til plejehjemmet og få det overstået. Men…….. Åh, hvor jeg ikke GIDER!!!


  • #67   4. aug Isabelle, hvis du venter lidt, så står der lidt senere vel et par stykker wienerbrød til kaffen smiley

    Meget mystisk, det med sandalerne kan man så forstå, mulepose kan være kastet ind.
    Men den med neskaffeen er godt nok mystisk. smiley


  • #68   4. aug Ang katten

    Skal vi komme og hente den :)))

    Sorry ku ikk lade være men alle de indlæg om en bette kat. Klap i hænderne og jag den væk. Bom. Løst. Er det tæt på Viborg kan jeg godt komme og gøre det. Tænker næppe den er 4 meter høj eller farlig men blot en fræk kat der ligger og flyder og kan skræmmes væk relativt let - smiley

    Udfordringerne opstår i min verden normalt kun når de skal håndteres eller have medicin - i hvert er det svært for dem der ikke kyler piller i katte dagligt som os eller flytter på vildkatte smiley

    Så jeg forstår slet ikke det ender herinde smiley

    Her er min skræmkattevæk dragt....



    profilbillede
  • #69   4. aug Jeg er ikke så kattekyndig og katten virker kold i r… smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #70   4. aug "Det er da bare kastet over inde fra "skraldespandegården" .... ( eller røget ved siden af ved et "uheld" ) ..... Der er ikke noget mystisk i det."

    OK. Nogen har et par sandaler, de ikke gider gå i. De lægger dem i en gammel beskidt mulepose, går ind i en skraldegård og kaster dem over et hegn. DET giver - hmmm - altså ingen mening, Nittib. Hvordan posen skulle "ryge ved siden af" gør heller ikke smiley
    JEG synes altså, at det er lidt mystisk med de sandaler i muleposen smiley

    Jeg bor bag tujahækken, der er bag det hvide rækværk. En god kaster KAN selvfølgelig godt have ramt min have ude fra vejen smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #71   4. aug HVIS jeg nu gik i søvne, Anne, hvor fandt jeg mon så de gamle sandaler? Det gad jeg godt lige vide - altså om jeg har stjålet dem fra nogen smiley

  • #72   4. aug Frs naboen terrasse Isabelle. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #73   4. aug Jeg kan ikke lige komme ind på naboens terrasse, Susanne - men jeg må da lige spørge hende - Tulles (ældre toller, som Kenia indimellem skændes med gennem hækken på den anden side af haven) "mor" - om hun mangler et par sorte sandaler og noget RET gammelt neskaffe smiley
    Genboen er en ældre mand, så hans damesandaler er det næppe smiley


  • #74   4. aug Isabelle ... så er det nok din overbo , der har kastet noget efter manden .... og hovsa... så er det røget ud over deres altan/ balkon.
    Jeg tror næppe det er et spøgelse , der er blevet træt af sine sandaler... er blevet træt af at drikke nescafe' ... og gået over til grøn te smiley


  • #75   4. aug Som sagt, sandalerne kunne jeg forstå, de kan være kastet ind. Måske fra overboen eller en nabo.
    Men neskaffen, som står på bordet er mystisk
    Havde glasset ligget et eller andet sted i haven kunne jeg også forstå det, men at det stod på bordet er mystisk.


  • #76   4. aug Bare larm og gør dig stor, så løber de fleste katte

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #77   4. aug Min overbo har ingen mand, Nittib smiley

    Neskaffen lå også på græsset, Anni - men først EFTER, at jeg havde opdaget og flyttet muleposen med sandalerne. Men OK. Jeg KAN have overset kaffen i første omgang smiley
    Som tidligere skrevet, ER der sikkert en logisk forklaring. Jeg kan bare ikke finde den.
    Nabo 1 bor ikke på sin grund, er der sjældent og ikke pt.
    Nabo 2 har ikke smidt mulepose med sandaler i min have.
    Ergo må en forbipasserende have kastet dem ind. Godt kast, vil jeg sige smiley


  • #78   4. aug Isabelle .... Der er dælme mange muligheder ...... Så er det vel overboen ( uden mand ) ... der prøvede at kaste det over i "skraldespandegården" ...... Men opdagede hun ikke kunne kaste så langt alligevel... smiley

    Var det ikke også dig der en gang fortalte der skete noget i din kælder ( måske da du skulle rydde op eller flytte ?? ........Da troede du også det var " spøgelser " ... eller ??? smiley smiley smiley


  • #79   4. aug Isabelle, jeg har lavet virkelig mange skøre ting i søvne, så pas på med at dømme det ude smiley Jeg har dog aldrig stjålet i søvne - så vidt jeg ved smiley

    Sådan HELT seriøst, så sker der altså virkelig, virkelig mange sære ting i dit liv lige nu. Jeg tror altså at jeg går med at du har et spøgelse, og et venligt og sjovt et af slagsen smiley


  • #80   4. aug Jeg tog på plejehjemmet, og det var cirka 100 gange værre, end jeg havde forberedt mig på. Jeg synes ellers at jeg prøver at tænke det værste, men intet i verden kan forberede mig på STANKEN hos min far smiley

    Jeg havde Dorit med, og startede med at gå ned mod min fars lejlighed. Mødte en personale på vej derned, og sniksnakkede om deres ombygning. Jeg spurgte om min far havde trykket på nødkaldet igen (det gør han mellem 100 og 150 gange i døgnet), men det var en anden borger hun var på vej til smiley

    Jeg gik ind, og han sad i sin toiletstol med pis ud over hele gulvet. Jeg vendte om, kaldte på den stakkels hjælper og sagde at jeg gik ned til min mor og ville komme tilbage når jeg var færdig nede hos hende. Dorit elsker turen igennem plejehjemmet, for der er bunkevis af søde mennesker med småkager smiley

    Nede hos min mor var det same-same smiley Hun er vitterligt skind og ben. Hun får af og til krampeanfald, og min bror og jeg tjekker altid op på at det er noteret, at hun ikke skal have livreddende hjælp, at hun ikke skal nødes til at spise og drikke og at hun ikke skal indlægges. Jeg fortalte hende igen, at hun gerne må lægge sig til at sove og ikke vågne igen, og at når det sker, kommer hun hjem til Kegnæs. Så skete det samme som sidst - hun kiggede mig i øjnene, forsøgte at sige noget og greb min hånd smiley Det er altså ret syret! Hun har ikke kunne tale eller kende nogen i flere år, men det her…. smiley

    Tilbage ned til min far, som nu havde fået gjort rent, men sov. Jeg forsøgte at vække ham, og han bad mig fise af, for han var træt og skulle sove smiley Hjælperen fortalte at han var skidefuld, så det var derfor han havde pisset over det hele og i øvrigt nu skulle sove rusen ud smiley


  • #81   4. aug Fuck !!!!

    Har lige haft besøg af min 91-årige far og hans 89-årige kæreste - til frokost og hygge. Vi var oppe og se vores kyllinger, vi fik god mad og bortset fra at min far havde glemt høreapparatet (!), og vi derfor skulle tale HØJT til ham, og at kæresten hans skulle gå arm i arm med min kæreste og min bror, da rollatoren ikke virker skidegodt på en mark smiley så var der ingen problemer. De bor begge to for sig selv, min far og hans kæreste, får minimal hjælp og klarer sig fint med diverse fritidsinteresser (badminton, bridge, akvarieforening .. )

    Hold op, jeg føler mig priviligeret, når jeg læser din beretning ... smiley


  • #82   5. aug Min far blev "heldigvis" for dement til, at han kunne huske, at han drak. smiley

  • #83   5. aug Martine, du ér heldig smiley

    Det er bare så vigtigt at man holder sig igang med interesser, når man bliver gammel. Min morfar satte sig ned i sin lænestol, da han gik på pension som 80ish-årig, havde han vidst at han ville blive 98 og skulle tilbringe de sidste mange år først "fanget i lejligheden", side. hjælpeløst i en stol og til sidst sengeliggende med kran osv på plejehjem for at kunne fungere minimalt, så tror jeg faktisk han havde rejst sig op og gået indkøbsturen eller lign, istedet for at forlade sig på min mormor...
    Der var intet i vejen med ham andet end at han var gammel og ikke havde gidet at bevæge sig da han kunne...


  • #84   5. aug AS, og så kan man blive ramt af uheldige omstændigheder, uanset hvor aktiv man er smiley

    Min mor har alzheimers, og lever nu på 14. år med diagnosen. En diagnose, som hun først fik efter et par år med tiltagende symptomer. I udgangspunkt dør man inden for 10 år, når det er alzheimers. Med min mor var i god form og var meget aktiv, og det mener lægerne har været medvirkende til at hun holdt sig gående så længe.

    Hun kom på plejehjem fordi min far fik en blodprop i hjernen for 5 år siden. Siden har han også været på plejehjem - i starten på forskellige genoptræningscentre, men nu er han til opbevaring, indtil hans krop giver op.

    Min far er uden tvivl selv skyld i sin situation. Men min mor kunne ikke have gjort fra eller til. Det er bare en af de gange, hvor skæbnen var et røvhul smiley


  • #85   5. aug Jeg føler mig bestemt også heldig lige der smiley

    Har lige taget hul på min næstsidste uge inden min sommerferie - det ER sq lige sent nok at jeg får ferie, og de her to uger, som iøvrigt er belagt med overarbejde ... må gerne gå hurtigt !!!

    Men solen skinner, bonden har slået tre af vores marker, så nu er det hundene i bilen og ud og traske et par spor ... mens jeg krydser for at den bil i Viborg, er præcis hvad to af "teamlingerne" var ude efter smiley


  • #86   5. aug Min mor er 80 år og mega aktiv. Hun har forskellige klubber og aktiviteter og venner hun ses med.
    Hun har tilmed fundet en sød ven som man kalder det smiley Jeg føler mig også heldig at hun er så frisk.


  • #87   5. aug Jeg føler med dig Martine - jeg er også lige gået i gang med næstsidste uge, inden ferie smiley

    PRØV lige at se, hvad jeg hyggede med i lørdags (må hellere lige sige, at INGEN var tvunget til at være der, og ingen led overlast :-))


    profilbillede
  • #88   5. aug Hun har tilmed fundet en sød ven som man kalder det smiley Jeg føler mig også heldig at hun er så frisk.

    Haha, man er altså ikke venner, hvis man er nøgne sammen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #89   5. aug Åh, hvor det lyder barsk, Anne smiley Jeg er imponeret over, at du stadig magter at besøge din alkoholiske far.
    Hvilket smukt øjeblik med din mor smiley

    Det lyder fantastisk hyggeligt med din far og kæreste, Martine smiley

    "Var det ikke også dig der en gang fortalte der skete noget i din kælder"

    Det tror jeg ikke. Jeg har ikke haft kælder de sidste cirka tyve år smiley Men der SKER jævnligt ting, jeg ikke lige kan forklare. Dog kan sandalerne godt være kastet ind fra vejen.
    Neskaffen er virkelig gammel. Der står noget på låget - delvist udvisket. Jeg tror (har lige kigget en ekstra gang), det er "Isabelle".
    Nu dæmrer noget .........................................................................
    De sandaler ER vist mine. Jeg brugte dem på plejehjemmet - hvor jeg også havde neskaffen. Begge dele har ligget foran de nedslåede bagsæder i min bil, siden jeg stoppede på plejehjemmet - i 22 smiley

    Forklaringen på, at de er kastet ind i haven kan være, at nogen har undersøgt min ulåste bil for at se, om der lå noget "interessant" i den. Det gør der ikke - men disse nogen har fundet nettet med sandaler og neskaffe og syntes det var sjovt at kaste det ind i haven. Bingo - mysterie løst smiley

    PS. De kunne godt have gjort dette for et par måneder siden. Så havde jeg sparet pengene til nye "travesandaler" smiley


  • #90   5. aug Isabelle - lov mig, at du aldrig nogensinde læser bogen "Over grænsen" af Sarah Dunant smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #91   5. aug I dag bliver min ældste søn 25. Tiden flyver. smiley

  • #92   5. aug @87: Var du på Troldegården? Det ligner de 'langhalsede nogen' (har ikke helt styr på hvilken kameloid det er smiley ) jeg kører forbi når jeg skal ind til Køge smiley

  • #93   5. aug Jeg vil også ligge på en madras midt i en flok alapakaer!! De ser ud til at hygge sig også smiley

  • #94   5. aug Det var MØGhyggeligt!!!
    Nej Mette - det her var i Holme Olstrup.


  • #95   5. aug Sia og jeg gik en tur i haven. Jeg havde en god bog med, og Sia fik sporlinen på, da hun er i løbetid.
    Haven er godt nok hegnet ind, men den hund kan forsvinde, mens man står og kigger på hende smiley
    Nå, men pludselig havde Sia forladt mig, og var forsvundet ind i bryggerset.
    Enten passede selskabet ikke damen, eller også trak det kølige bryggersgulv smiley

    Når kræet alligevel ikke gider holde mig med selskab i haven, tror jeg lige, at jeg finder isen i fryseren, og så forsvinder jeg også ind i skyggen smiley


  • #96   5. aug Ææææææææææ ja?

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #97   5. aug Gad vide, om det er ham vrøvlehovedet fra Faxe, der står bag det kursus. Ham og konen skal jeg skisme ikke flyttes nogen steder hen af smiley smiley

  • #98   5. aug Isabelle - Det er ham.

    Han har desværre fået fingrene i en Whippet og slår jævnligt videoer op i en whippetgruppe på FB.

    Heldigvis får han ikke stor respons på dem


  • #99   5. aug # 98

    smiley smiley smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #100   5. aug Jeg troede, han havde nedlagt butikken smiley

    Jeg så lige en kort video med hans kone. Hun er totalt bizar at høre på - fx "hvis du ta'r en æggestok og strør den sådan hér" som forklaring på, at hun synes, at kvinder har tendens til at give for meget kærlighed og stille for få krav til hundene smiley


  • #101   5. aug Nej, men han tilbringer en del af tiden i Spanien, hvor han og konen også tilbyder træning smiley

  • #102   5. aug Trine, go for it smiley

  • #103   5. aug I dag har to naboer spurgt om jeg ikke liiiiiige havde tid til at komme forbi og snakke lidt. Og jeg har høfligt afslået og sagt, at jeg simpelthen ikke har tid, og at jeg tager hjem i morgen, fordi jeg trænger til at slappe af smiley

    Jeg ELSKER at være på Kegnæs, men i guder, hvor er der anstrengende med alle dem, der lige vil høre om dette og hint. Jeg har ikke haft en eneste dag hernede, hvor jeg bare har fladet ud. De dage hvor jeg har fået en time i solen i haven eller set dressur, har jeg brugt aftenerne på at slå græs, rydde op, pakke i poser, køre på losseplads osv.

    Og nu trænger jeg til at komme hjem til mig selv, smide mig i sofaen og se dårligt tv smiley

    Og jeg har tjekket at katten rent faktisk kommer når jeg kalder, så oddsene er at det faktisk kan lykkes at køre hjem i morgen smiley


  • #104   5. aug Skal aldrig have noget med ham at gøre! Er bare overrasket over det.
    Andet mondul er nede i Spanien hvor man skal være i 8-10 dage.
    Jeg holder mig til dkk.


  • #105   5. aug Næste-naboens unger er retur efter en uge med deres far. Jeg har ikke set dem siden sidste sommer, og de er blevet så store. Den yngste, en lille fyr med aaaaaaaalt for meget krudt i røven, er vendt 180 grader på det år - sød, høflig og bare en dejlig unge.

    Han har været alt for vild til at være i nærheden af mine hunde, men i dag var han SÅ god, og var ved at revne af stolthed, da han kunne få Ellie til at sitte, slippe bolden, dække og så vente med at tage bolden til kommando.

    Både barn og hund havde en fest, og jeg smelter helt over at min skøre, vilde, tumpede hund kan finde ud af at lystre sådan en lille fyr. Og så er jeg pisse imponeret over den knægt, som var 100% fokuseret og lyttende, og som voksede mindst en halv meter, da han kunne styre schæferhunden smiley


  • #106   6. aug Når man drømmer man sidder og halvsover i en stol på en sol fyldt forteresse (porch) og vågner op og syntes man er blevet solbrændt smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #107   6. aug Hvad er en forteresse/porch? smiley

    Jeg fandt en sjov lidt retroagtig tingest i Netto til mine børnebørn forleden - en tegnetavle, hvor det tegnede forsvinder, hvis du trykker på papirkurven på tavlen.
    De synes, den er super sjov.
    Hermed en idé givet videre smiley
    Pris 40 kr.


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #108   6. aug Nu faldt tiøren - forterrasse selvfølgelig smiley
    Jeg læste fort-eresse og så noget flæsk (pork).
    Altså - du sad og halvsov på en sol - og herefter tabte jeg tråden smiley

    PS. Når sammensatte navneord skilles, skal man (jeg ihvertfald) gerne lige læse sætninger et par gange, før jeg fatter meningen. Men jeg gætter desværre på, at om 25 år er de fleste sammensatte skilt ad smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #109   6. aug #107
    Man bruger en medfølgende plastikpind til at tegne med. Farverne kommer af sig selv smiley


  • #110   6. aug Havde vi ikke noget lignende, da vi var børn, Isabelle ?

    Jeg synes jeg kan mindes noget i den stil - men hvor man "trak" noget henover der hvor man havde tegnet bagefter, og så blev "pladen visket ud" ?

    Husker jeg helt i skoven her ?


  • #111   6. aug Hmmm jo - der var også en udgave, hvor man bare rystede den.
    Så blev tavlen blank igen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #112   6. aug Jo - der var lidt kalkerpapir over dem, vi havde smiley

    Jeg tror, mine børn havde en, man rystede.

    Det er lidt hyggeligt, når gammelt legetøj vender tilbage - omend i en LIDT optimeret version smiley og hyggeligt, når digitaliserede børnebørn synes, det er en feeeeeeeeeed tingest smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #113   6. aug "Københavns Politi har sigtet en 17-årig svensk dreng for drabsforsøg efter skyderi på Falkoner Allé mandag, skriver politiet på det sociale medie X.

    Drengen fremstilles klokken 11.30 ved Retten på Frederiksberg.

    Det er tredje gang på en uge, at en svensk teenager bliver sigtet for drabsforsøg i Danmark." (Politiken i dag)

    Jeg gætter på, at det ikke er etnisk svenske drenge, der står for balladen.
    Svenskerne har fortrudt bitterligt, at de åbnede folkhemmet på vid gab i bl.a. 2015, hvor de tog imod over 160.000 flygtninge.
    58% af kriminaliteten i Sverige begås af svenskere med udenlandsk baggrund.

    Engang var jeg naiv humanist. Det er jeg ikke mere, men hvor er udviklingen trist - for alle smiley

    PS. Men jeg håber, at de svenske teenagere holder sig til at aflive hinanden - ligesom jeg, under den store rockerkrig, håbede, at rockerne holdt sig til at skyde på hinanden.


  • #114   6. aug jeg bliver sådan set også snart kold et vist sted ...
    rejser du til DK med det ene formål at være lejemorder UANSET alder, så synes jeg bare de skal have livsvarigt fængsel og ikke nødvendigvis i DK men i et land med knap så gode faciliteter ... tænker nu ikke der skal et hav af den slags domfældelser til hvor det følges til dørs før det ikke længere er så attraktivt når der ikke venter x antal mange penge når man kommer ud efter straf ... jeg ved ikke hvos mange penge de får, men med de domfældelser vi har er de vel ude længe inden de har afsonet 10 år, så er det stadig unge mennesker, og er betalingen god nok så tager mange måske chancen ...

    Skærbæk Asylcenter har åbenbart også fået nogle nye asylansøgere af anden opfattelse af hvordan man opfører sig, det endda ukrainere ;
    https://jv.dk/toender/utrygge-borgere-slaar-alarm-vi-toer-ikke-lade-vores-unge-mennesker-vaere-ude-om-aftenen

    ja jeg ændrer mig også .. eller dvs jeg har nu altid ment man skal opføre sig ordentligt uanset om man er født her eller er kommet hertil .. men på en eller anden måde mener jeg nok der bør være en større "taknemmelighed og ydmyghed" når man kommer, et ønske om at opføre sig ordentligt og lære hvordan det er her i DK ...


  • #115   6. aug Hanne, dit link kan ikke læses, da det er låst


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #116   6. aug Jeg synes, vi, en periode, skal holde os til at modtage kvinder og børn. Lad mændene blive hjemme og slås - eller genopbygge deres lande.
    Jeg er godt klar over, at den slags ikke kan lade sig gøre - især ikke, fordi det jo er mændene der flygter, men det KUNNE nu være lidt rart at slippe for de utilpassede aggressive hanner smiley


  • #117   6. aug Aj.... den er jeg altså ikke med på. Jeg ved godt, at den procentmæssige andel af kriminelle handlinger- begået af "anden etnisk herkomst" er alt for stor både her og i Sverige.
    Men hvis vi nu istedet kiggede på, hvor lille en procentdel "anden etnisk herkomst" helt generelt, der skaber problemer, så er der godt nok mange fornuftige, velfungerende, lovlydige mennesker, der ville blive ramt af de tiltag, I er inde på.

    Som min veninde siger - jeg har INTET imod folk af alle former for etnicitet, men jeg bryder mig helt overordnet ikke om kriminelle.
    Så kan vi ikke fokusere på, at gøre noget ved dem?

    Så vidt jeg ved er problemet størst med de unge mænd, der faktisk er FØDT her. Og selv blandt dem taler vi altså få pct. der begår/dømmes for kriminalitet.

    Kald mig bare pladderhumanist - men jeg ser det nok ret nuanceret pga. egne erfaringer. smiley


  • #118   6. aug Min nevøs kone ville nok blive ked, hvis hun skulle sendes retur til Philippinerne og efterlade mand og datter. Hendes familie bor i et blikskur.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #120   6. aug Det er altid de få, der ødelægger for de mange.

    "Så kan vi ikke fokusere på, at gøre noget ved dem?"

    Jo - og det er indtil videre afprøvet i hvad - 20 år?

    "Så vidt jeg ved er problemet størst med de unge mænd, der faktisk er FØDT her."

    Ikke etniske danske mænd er 2,5 - 3,5 gange så ofte involveret i kriminalitet. Det ER altså problematisk i mine øjne - uanset om de er født her eller ej.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #121   6. aug I Sverige er tæt på halvdelen af mord, drab og mordforsøg begået af ikke etniske svenskere. Cirka en fjerdedel af borgerne i Sverige har udenlandsk baggrund.

    Jeg er stadig humanist, men jeg opgav min ellers glade pladderhumanisme for en del år siden. Det skete, da virkeligheden ramte mig lige mellem øjnene - sådan cirka smiley


  • #122   6. aug Problemet forsvinder skam ikke, hvis vi tager mændene ud af ligningen. Kvinderne er med til at opdrage deres drengebørn til at blive dét de er - på godt og ondt. Jeg kan varmt anbefale at læse Sarah Omars bøger, hvor man får et fint indblik i kvindernes andel i hvordan deres sønner falder ud smiley

    Men altså, hvis de ikke-etnisk svenske bandetosser kommer til DK for at skyde ikke etnisk danske bandetosser (og etnisk danske er for så vidt også glimrende), kan vi så ikke bare lade dem gøre det? Kan de ikke bare skyde hinanden i smadder, og få luget lidt ud i det?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #123   6. aug Det har du nok ret i, Anne - og Dødevaskeren er en fantastisk roman.

    Ja. Lad endelig bandetosserne skyde hinanden i smadder. Måske kunne man tilbyde dem aflukkede steder at gøre det smiley


  • #124   6. aug tjo hvis man kunne isolere dem et sted og lave Survival of the Fittest ... men de skyder jo midt i det off rum ...

    men apropos opførsel så kan man nu ikke sige at de etnisk britiske pt er gode eksempler ...


  • #125   6. aug Problemet er jo bare, at de er røvdårlige til at ramme noget som helst af det, de sigter på .. og så er det ikke ret fedt at stå et sted, hvor de IKKE sigter.
    Det er tilsyneladende ikke nok, at skyde hinanden - man skal også se sej ud imens, og holde pistolen på en "smart" måde ...


  • #126   6. aug Der var vildt mange uskyldige der blev skudt i den store bandekrig på Nørrebro og et ekstremt lille antal bandemedlemmer. Pistoler er svære at ramme med... selv for professionelle.

  • #127   6. aug Hjemme smiley

    Selv min kittekat glædede sig til at komme hjem - hun protesterede usædvanlig lidt på turen hjem.

    Vi har gået aftentur i vores eget hood, og ingen tvivl om, at uanset hvor meget hundene elsker at drøne rundt på stranden, så ér det bare dejligt at være hjemme igen smiley

    I morgen er der varslet skybrud, og det er sådan set slet ikke så tosset, for så er jeg nødt til bare at kigge på sofaen og stene tv smiley


  • #128   6. aug Jeg glæder mig til skybrud og ikke så varmt som i dag. Var lige ude at gå. Ad

  • #129   6. aug Jeg er SÅ dygtig smiley

    profilbillede
  • #130   7. aug jeg har her til morgen ringet til Boligkontoret, varmemesteren kommer forbi imorgen formiddag.

  • #131   7. aug Nooooooo, frk Jensen smiley

    Hvordan klarede du den?


  • #132   7. aug Phewww er lidt lettet over at det går fremad med Sally. Min dejlige rare, godmodige, totalt flinke og kælne Sally-klappe-ko var blevet halt smiley Så tiden an nogle dage, men det gik li'som hverken frem eller tilbage. Så fik dyrlæge til hende i mandags. Dvs. Sally blev parkeret i en lille fangefold søndag aften og her skal hun bo til og med fredag. Så hun får mad og vand på sengen' og penicillin og smertestillende. Dyrlægen mente det var en klovbrandbyld. Ikke er særlig slem en af slagsen, men behandlingskrævende. Phewww det er nogle heftige mængder sådan en ko skal have - 50 ml penicillin og 17 ml smertestillende. Det tager faktisk lidt tid at trykke 50 ml sejtflydende penicillin ind i den store halsmuskel på en ko smiley , men hun finder sig overraskende pænt i det (hun er selvfølgelig bundet i en ret kort snor mens det står på så hun ikke pludselig forsvinder væk eller sådan noget). Idag synes jeg at jeg kan se at hun halter betydeligt mindre, så krydser fingrer for at det var den rigtige diagnose og at behandlingen får det helt væk. Alternativet var ledbetændelse og det er altså noget rigtigt l*** hvis man er en ko smiley
    Hun har formegentlig haft fået et lille sår som nogle grimme baciller så er trængt ind i.


  • #133   7. aug Fy skamme sig, grimme baciller. smiley

    God bedring til Sally klappe ko. smiley


  • #134   7. aug God bedring til Sally smiley

  • #135   7. aug åh nej ... håber både toilet og klappe-ko snart er helt ok

  • #136   7. aug Veninden har lige ringet. Hun skal til dyrlæge med sin voksne hund, og det kommer til at tage nogle timer. Så hun læsser sin 10 uger gamle hvalp af her, så han ikke skal sidde og kukkelure på dyrehospitalet. Dorit kommer til at hade hvert sekund, og Ellie kommer til at elske det smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #137   7. aug God bedring til stakkels Sally.

    DET bliver sjovt, Anne smiley


  • #138   7. aug Sally hilser og siger tak for ønskerne om god bedring smiley

    profilbillede
  • #139   7. aug Ej, men…… smiley

    Hvor er han altså en lækker lille fyr smiley Undtagen lige når han bader i vandskålen smiley

    Ellie ELSKER ham smiley Dorit synes han er vildt klam, og er gået ud i busken for at gemme sig, indtil klamheden bliver hentet igen smiley


    profilbillede
  • #140   7. aug Oj, hvor er han bare sød. Hvad er han for én?

  • #141   7. aug Han er en aussie (udstillingslinjer), og hedder selvfølgelig Nimbus smiley

  • #142   7. aug Han har godt nok høj nuttethedsfaktor smiley

  • #143   7. aug Jeg er helt forelsket i ham smiley Nu tager han en lur sammen med Ellie smiley Jeg bliver af og til i tvivl om det overhovedet er en mulighed at få en hvalp, imens jeg har Ellie, men jeg er slet ikke i tvivl mere - hun synes han er helt fantastisk smiley

  • #144   7. aug Anne - Jeg tabte et glas smiley

  • #145   7. aug Aj, Nimbus har jeg jo patent på smiley smiley

    Men okay - han ER næsten lige så nuttet.


    profilbillede
  • #146   7. aug Er glasset helt? smiley

  • #147   7. aug "Nej, det er blevet for dyrt", hørte jeg mig selv sige til sælgeren af Hus Fordi, da jeg passerede ham efter indkøb i Rema, og gik over til min BMW 535 ... hmmm ...

    Følte mig egentlig som den mest lousy´e person i verden - men omvendt synes jeg at 50 kroner for et blad jeg ikke læser, er lidt i overkanten smiley


  • #148   7. aug Jeg har altid bare stukket dem 20'eren Martine smiley det kan man vel stadig gøre smiley

  • #149   7. aug Jeg læste i et af bladene, at man altid skal tage bladet med og ikke bare give dem penge for det og så lade dem beholde det. Jeg kan ikke huske hvorfor, men grunden var rigtigt god.

    At bare stikke ham en 20´er er så betleri, og det har jeg aldrig været ret fan af ..

    "Gir du en smøg" ?? Nej !!!
    "Må jeg købe en smøg" ?? Ja, du kan bare få en.

    Kald mig skør, men det er sådan jeg altid har fungeret.
    Synes det er lidt ærgerligt, at bladene er kommet til at koste så meget. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg er den eneste, der vælger dem fra.


  • #150   7. aug #147.... Kunne du ikke bare have givet ham de 50 kroner som "velgørenheds-støtte " og lade ham beholde bladet -----> så han kunne sælge det til en anden ? smiley .... = god gerning. smiley


  • #151   7. aug jeg stikker dem nu også en 20 hvis jeg har det ... egentlig er det jo det du skriver "vil du købe mit blad" , " nej men du kan få til en kop kaffe/sodavand"

    @ Anne, nu kommer det med hvalp jo nok også lidt an på hvor gl Ellie når at blive inden det bliver aktuelt ...


  • #152   7. aug #149 ... ok .... læste grunden for sent ... da jeg havde skrevet .... sorry ...

  • #153   7. aug Er der ikke noget med, at man skal tage bladet pga. annoncørerne? Hvis man bare betaler, så falder oplaget - og dermed annonce-indtægterne? Jeg mener, det var den forklaring,
    jeg fik engang (Jeg brugte nemlig også det, med at købe bladet - men efterlade det)


  • #154   7. aug #153

    Det har du muligvis ret i smiley

    Jeg køber iøvrigt altid en hundesnack til hunden, som ham der ind imellem står med bladene har. Men enten køber jeg - og tager med - bladet, eller også bliver det et nej herfra.

    Da jeg var i Ungarn - Budapest - hvor man VIRKELIG kan se hjemløse stort set overalt smiley - gav jeg også udelukkende penge til dem, der havde en hund.

    Følg dit hjerte - hvis alle gør det, så tænker jeg, at det hele går op i en højere enhed smiley


  • #155   7. aug Jeg er vild med den "trend", man ser andre steder i verden, hvor man kan forudbetale en kop kaffe eller et måltid - som så "hænger" indtil der kommer én ind, der har brug for det. Er der nogen af jer, der har set det i DK?

  • #156   7. aug #155

    Jeg mener at have hørt om det her i DK, men er ikke helt sikker.

    Det er en super ide, efter min mening smiley


  • #157   7. aug Jeg stikker dem også altid en 50’er, og beder dem sælge bladet til en anden. Og har de hunde med, får de dobbelt smiley

    @ Anne, nu kommer det med hvalp jo nok også lidt an på hvor gl Ellie når at blive inden det bliver aktuelt ...


    Jeg er ret sikker på at Ellie ikke lige med det første vokser fra at være fjollet og legesyg smiley Men der kommer jo unægteligt til at gå et par år, eftersom Dorit absolut ikke skal udsættes for hun hader hundehvalpe af hele sit lille, mørke hjerte smiley


  • #158   7. aug elsker Dorits personlighed smiley

  • #159   7. aug Dorit er HELT igennem fantastisk smiley

  • #160   7. aug https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/salget-af-hjemloes-avis-styrtdykker-koeberne-betaler-men-tager-ikke

    Man skal altså tage avisen med .. nu fandt jeg det der link smiley

    - som godt nok er fra 18, men mener altså stadig det er gældende ??


  • #161   7. aug Nej, det står altså også her https://husforbi.dk/vaerd-at-vide/

    Så avisen med - så kan den vel om ikke andet bruges til bunden af kanariefuglens bur smiley


  • #162   7. aug Ellie har lige oplevet sit værste mareridt smiley

    Jeg gik op på sportspladsen, hvor der var en fodboldkamp igang i den fjerne ende. I den nærmeste ende tullede et par unge fyre rundt og spillede lidt bold, så jeg spurgte om det var ok at jeg var i den anden side i 10-12 min. Dét var det, så jeg lagde et spor med masser af tørfoder, masser af knæk og 5 genstande. Lige i samme øjeblik som jeg er færdig med sporet, kommer dommeren fra kampen i den anden ende og siger, at de er nødt til at smide mig væk og flytte kampen ned hvor jeg lige har lagt spor. Jeg siger at det ikke er noget problem og at jeg skynder mig at smutte med min startpind og min hund. Jeg siger at der ligger nogle træpinde på banen, men at de bare skal smide dem ud i hækken.

    Ellie døde en smule over, at hun ikke fik lov at gå sit spor. I stedet gik hun “evighedsspor” ude på vores lille græsstykke, bare for at lave et eller andet fornuftigt med snuden. Jeg tænker at vi sniger os op og ser om hun kan gå sporet her om en halv times tid, når de er færdige med kampen smiley


  • #163   7. aug Hunden vejer 50 kg, og ejer mener ikke, at hun er for tyk, for resten af "familien" ser også sådan ud (søskende mm.). smiley

    profilbillede
  • #164   7. aug ....så er jeg heller ikke for tyk!! smiley

    Susanne mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, hvis de ikke selv kan se det så er det virkelig synd for hunden. Men der er nok ikke meget at gøre smiley smiley


  • #165   7. aug Jeg nøjes med at skrive, at ny ejer skulle påregne at sætte hunden på kur. Jeg gad ærlig talt ikke engang prøve. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #166   7. aug Der er et ganske særligt bånd mellem barnebarnet Enya og Kenia smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #167   7. aug Min dreng har nu i flere aftener peget på gulvet fra sin seng og sagt “hej” “sød hund”. Og kigget præcis som stod der en hund. Jeg spørger “står der en hund?” Ja siger han.
    Sorry min fantasi men kan dyr vise sig som genfærd? smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #168   7. aug Det tror jeg, de kan smiley

  • #169   7. aug Det kan de smiley

  • #170   8. aug Jeg har mærket katte hoppe op i sengen til mig, selvom døren var lukket til soveværelset, og der med garanti ingen levende katte var derinde. Det var en rar fornemmelse.

    Uhyggeligt var det at mærke en hånd glide hen af min dyne. smiley


  • #171   8. aug Jeg har taget en beslutning: Clinton går på pension - dvs. da han kun er 8 år er det vel en slags førtidspension. Jeg ved at han elsker at vi laver noget sammen, så derfor havde jeg beholdt ham på et rallyhold efter at jeg besluttede at pensionere ham fra konkurrencer tidligere i år. Men jeg bliver simpelthen så irriterret på ham fordi det er så forbandet svært at få ham til at holde fokus mere end et skilt ad gangen. Det er selvfølgelig fordi jeg har Penny at træne med, der er en total modpol (virkelig fokuseret på det vi laver og skal ikke også lige have styr på alt det der foregår udenfor banen). Clinton er et festfyrværkeri at træne med; han gøer og danser rundt i begejstring og han vil virkelig gerne lave noget sjovt med mig. Men pludselig bliver hans opmærksomhed fanget af noget andet og så er han totalt tabt. Og så bliver jeg simpelthen så irriteret. Jeg må erkende at jeg ikke rigtigt egner mig til at træne lidt seriøst nok til at gå på et hold med en hund som jeg ved jeg aldrig kommer i konkurrence med. Så nu er der ikke mere holdtræning til Clinton. Jeg kommer stadig til at hyggetræne lidt med ham derhjemme og han kommer også med til træning og bliver 'luftet'; han elsker den del af træningen, der kommer efter at banen er pillet ned. Der hvor man lige står og snakker lidt og får en sodavand osv mens han tigger opmærksomhed og godbidder fra mig og andre ved lige at lave et lille trick og så ligne en verdensmester smiley

  • #172   8. aug Lyder rigtig fornuftigt Mette.
    Hvad med lidt blodspor eller kaninslæb til pensionisten?


  • #173   8. aug Åh ja Mette.
    Når man har så forskellige hunde, så kræver det virkelig en konstant omstilling af mindset og ikke mindst forventninger, og det kan være helt utroligt udfordrende.

    Det lyder til, at du kan give ham en masse af det, han holder af - uden at havne i situationer, der gør dig irriteret - selvom du dropper holdtræningen med ham.

    Hvis du får lyst til lidt fællestræning med ham og Sheena en dag, så sig til.
    Jeg er sikker på, at vi kan finde på en masse useriøst, som de begge vil synes er sjovt smiley smiley


  • #174   8. aug Clinton lyder fuldstændig som Dorit smiley Da hun stoppede med træning, blev hun i stedet opgraderet til fuldtidsmaskot for klubben, og det er en rolle hun tager MEGET alvorligt smiley Som maskot er det vigtigt at deltage i alle begivenheder i relation til klubben, og maskottens rolle er at mingle imellem de fremmødte og sørge for at alle har tilfredsstillende godbidder med smiley

    Er jeg lige optaget af noget, eller er jeg på med hund, er der bare nogle andre der får æren af at holde Dorits snor og følge hende rundt til alle de, der er så heldige at få lov at nyde hendes selskab smiley

    Dorit er sådan set slet ikke i tvivl om, at hun er verdens navle, og at alle dem der er til de forskellige arrangementer, først og fremmest er der i håbet om at få lov at snakke med hende smiley

    Selv ordensmagten må bøje sig for hende smiley


    profilbillede
  • #175   8. aug Dorit og Clinton er vist et eller andet sted en form for beslægtede smiley Clinton er også i sit es når han er verdens navle. Og det er udelukkende for at hilse på ham at folk kommer til et arrangement, hvor han gør sin entre smiley
    Det er noget helt andet med Penny hun vil helst ikke have at andre interessere sig ALT for meget for hende. Hun er nok den eneste hund i klubben, der seriøst tror at hun bliver bortført af onde mennesker, hvis en anden skal holde i hendes snor bare et splitsekund (altså vi taler folk hun kender godt og som kommer i vores hjem). Jeg kan sagtens binde hende af og gå fra hende - intet problem - men giv snoren til en holdkammerat et splitsekund og hunden er ved at dø i 17 afdelinger smiley Men OK hun ER altså også virkelig en 'enmandshund'.
    @Karina: Sikke et dejligt tilbud. Det kunne være superhyggeligt at mødes med en anden 'pensionist' og hyggetræne. Clinton er rigtig meget til at bruge næsen eller lave sjove tricks. Så længe han har indtryk af at det hele er dybt useriøst og at det er ham der styrer showet så er han klar smiley


  • #176   8. aug Så gør vi da bare det. Sheena vil også synes, det er mægtigt hyggeligt smiley

  • #177   8. aug Så er der fokus på dressuren igen igen ...

    https://sport.tv2.dk/ridning/2024-08-07-dressurlegende-har-udsat-ol-hest-for-mishandling-mener-dyrlaeger

    Gud ved om den kan overleve - den er GODT nok under lup pt.


  • #178   8. aug DR havde lavet en lang artikel om at DK ikke har fået det forventede antal medaljer. De skriver så vi har fået 4 indtil videre (håbet var åbenbart op mod 15......) men nævner de bare ét ord om at det faktisk er nogle skide dygtige ryttere der har stået for en andel i de medaljer vi så har fået?

    Nope..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #179   8. aug Jeg synes, det er godt, at der kommer fokus på dyrevelfærd også i OL-sammenhæng. Dyrene skal forhåbentlig ikke dø ("Gud ved om den kan overleve"), før man finder det passende eventuelt at ændre taktik.
    Hvis det er helt uproblematisk, at hestene fx får blå tunger (at iltmangel er fint fint under konkurrencer), kommer der vel snart nogle hestekyndige evt dyrlæger og fortæller verden dette.


  • #180   8. aug jeg forstår stadig ikke man kan finde glæde ved en sport hvor man ikke behandler redskabet ordentligt ....
    Hvis man I sporten ikke kan opnå resultater med det gode så fortjener sporten ikke at overleve. ellers må man sætte barren lavere så både menneske og hest kan være i det ..

    dybest set, selvom det er ufin konkurrence er jeg ligeglad hvad mennesker forurener deres egen krop med for at opnå resultater, men når man i sin sport har andre levende væsener så skal man fandme behandle dem ordentligt, de har jo ikke bedt om at deltage ..


  • #181   8. aug De nævnte jo ingen af sportsgrenene der har vundet smiley

  • #182   8. aug Det er bare lidt trist for det er jo de sædvanlige tågehoveder, der giver deres meninger til kende - og så bliver det bare for alvor dumt.

    FORBYD AL SPORT MED DYR !!!

    Tjek .. K9 Biathlon .. væk med det ...

    Som i alle livets forhold - nuancer ! Det andet virker bare dumt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #183   8. aug Selvfølgelig skal man ikke forbyde sport med dyr, men indenfor visse sportsgrene skal der nok mere tjek på, at dyrene ikke lider overlast. Når fx Dansk Rideforbund ikke vil samarbejde (som jeg forstår det, jeg har læst) om tjek af hestene, modarbejder de deres egen sport - og det er sgu dumt i min optik.

  • #184   8. aug Jeg er chokeret over at Werth skulle have redet sin hest, så den fik blå tunge smiley Hun er, for mig, et ikon, og jeg syntes hendes ridt i den individuelle finale var fuldstændig fabelagtig smiley Wendy ér en ekstremt varm hest, og det tyder det også på, når kandaren bruges sammen med et (andet) skarpt bid.

    Men det prikker til noget, jeg ikke bryder mig om. For hvis Wendy er SÅ varm, skulle hun ikke være stillet nu. Og jeg har svært ved at forlige mig med tanken om, at det var medaljen før hesten.

    Jeg tror at dressuren får en nedgangsperiode, hvor alle kan hate på og udskamme udøverne og fans, men så går FEI ud med en kontra af en art.

    Jeg ELSKER at se dressur. Følelsen, når man ser et program der bare lykkes og hvor det hele spiller, er så fantastisk, at jeg helt uvilkårligt får tårer i øjnene af det. Men der skal nødvendigvis være respekt for hesten, for den er ikke bare et “redskab”. Uden hesten er der ingen dressur. Og som et følende væsen, skal den som minimum respekteres og behandles som den fabelagtige træningsmakker, den er smiley


  • #185   8. aug der er ingen der taler om at forbyde sport med dyr ... men sport ,ed respekt for dyret må være et ,inimums krav ... og at organisationer der repres. sporten ikke KUN er interesserede i at belyse og rydde op er beskæmmende..

  • #186   8. aug #185

    Åh jo - det er der MANGE der taler om !


  • #187   9. aug Fint besøg her til morgen smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #188   9. aug Inspireret af balladen omkring dressur har jeg set diverse videoer med dette, og jeg er ikke imponeret af, HVOR meget pisk bruges - mens der filmes. Hvor meget pisk får hestene mon, når der IKKE filmes - og hvor mange hak med sporer? smiley
    Jeg har faktisk tidligere nydt både spring- og dressurridning. Det gør jeg ikke mere.

    https://www.youtube.com/watch?v=3Y8_ROb0ZUk&ab_channel=TheSunSport


  • #189   9. aug trods alt en straf, gad vide hvad det ville have givet i DK ...
    grim læsning :

    https://ekstrabladet.dk/krimi/kendt-dyreekspert-faengslet-for-drab-og-voldtaegt-af-hunde/10325817


  • #190   9. aug Synes der mangler lidt nuancer i debaten om ridningen. Fx at flere af rytterne formegentlig ikke er klar over at også deres heste har fået afskåret iltforbindelsen til tungen under ridtet. Det prikker også til noget i mig når man ser billederne af de mørke tunger. Men man skal dog stadig have i baghovedet at billeder er netop øjebliksbilleder og også at billeder kan være manipulerede. Håber at det internationale rideforbund af sig selv sætter sig for at undersøge problemets omfang og kommer med en løsning. Man kunne måske starte med at kigge på om det virkelig er nødvendigt med så hårde bid for at ride de højste klasser? At ride med kandar er en hård optømning som kræver en blid hånd. Jeg har i min tid som rytter kendt mange der smed et kandar på en lidt for varm hest for dem fordi de ellers ikke kunne holde den. Dengang var tiden en anden og man tænkte ikke så meget over om det var trælst for hesten. Jeg har selv redet en stor, kugleskør og meget voldsom hest, som kun kunne holdes med et pelhambid. Og som man forøvrigt satte sig op på og travede godt og grundigt igennem i min 1 time inden man skulle have undervisning. Så var den til at have med at gøre. Verden har heldigvis flyttet sig siden. Vi ved en hel masse mere om dyrs følelsesliv. Vi ved også en hel masse mere om hvordan de viser os hvordan de har det i en given situation. Vi har jo også flyttet os helt vildt meget inden for hundetræning i de år jeg har været med (siden 1987). Nu er det mest udbredte at man træner belønningsbaseret og arbejder med motivation. Sådan var det ikke rigtigt dengang. At man træner med belønning og motivation har også flyttet præstationerne på hundesportsbanerne smiley Det ser noget anderledes ud nu end sidst i firserne (ihvertfald i de programmer jeg kender godt smiley ).
    Og så lige en lille opdatering på min Sally-ko; hun fik sin sidste penicillin til morgen og blev lukket ud til de andre. Hun gik med raske halt-frie skridt ud til de andre på kløvergræsset smiley Vi begyndte at se en lille bedring tirsdag aften. Onsdag lidt mere bedring og igår torsdag stod hun op og var utilfreds med indespærringen det meste af dagen og så ikke halt ud (de andre dage har hun liggget meget pga det ømme ben). Så hun har det godt igen smiley


  • #191   9. aug Isabelle, jeg tror ikke at der findes et eneste menneske i verden, som synes at Djuardins mishandling af den hest er ok. Det er også skrevet herinde flere gange. Og din slutning til at alle heste behandles sådan, er det samme som at slutte at alle hunde voldtages og dræbes, som i Hannes link smiley

    Heste er relativt dumme væsner, og er sværere at motivere end fx hunde. Men selvfølgelig kan man træne en hest op på frygt og straf, helt som man kan med en hund. Og det sker såmænd også over hele verden - både for heste og hunde.

    Hvis man vil se en sund hestetunge (og have et lille smil), så se denne: https://www.facebook.com/reel/898312222124230?fs=e&fs=e&s=TIeQ9V


  • #192   9. aug @ Anne, hvor skriver Isabelle at alle behandles sådan ... men seriøst som den dyre elsker jeg er 100% sikker du er, faktisk vi alle er herinde så tænker jeg at vi må være enige om, en mishandling er en for mange ... og det uagtet hvilke dyr det går ud over ..

    Der går sjældent røg uden en brand og som indenfor så mange andre sportsgrene hvor der har været tvivlsomme metoder af den ene eller anden slags så trænger dressurridningen åbenbart til et grundigt og kritisk eftersyn .. i det hele taget kan "hold i hanke" med etisk korrekt dyrkelse af ens sport aldrig være en dårlig ting ... her er der så, fx i modsætning til de atleter der dooper sig selv, et andet individ indblandet det er imo skærpende omstændigheder ... en jernhest under en doopet cykelrytter lider ikke, det gør de levende heste, HVIS der er noget om snakken ...

    Lige mht han idioten i mit link må det også være skærpende at han er zoolog og har ført sig frem som dyreforstandig, så han har skabt et tillidsbånd til folk, en tro på at han da ville dyr det bedste


  • #193   9. aug FØJ FOR _ATAN !!!

    Stakkels, stakkels hunde smiley Kæft, jeg gad godt at møde det svin, og at jeg ville være ligeså voldsparat når han stod face to face, som jeg er, når jeg skriver lige nu. Føj, en type smiley


  • #194   9. aug Og så lige en lille opdatering på min Sally-ko; hun fik sin sidste penicillin til morgen og blev lukket ud til de andre. Hun gik med raske halt-frie skridt ud til de andre på kløvergræsset Vi begyndte at se en lille bedring tirsdag aften. Onsdag lidt mere bedring og igår torsdag stod hun op og var utilfreds med indespærringen det meste af dagen og så ikke halt ud (de andre dage har hun liggget meget pga det ømme ben). Så hun har det godt igen


    Godt at høre smiley


  • #195   9. aug Dyrene skal forhåbentlig ikke dø ("Gud ved om den kan overleve"), før man finder det passende eventuelt at ændre taktik.

    Nu var det sporten jeg talte om Isabelle .. men det tænker jeg også godt du havde fanget ..


  • #196   9. aug Hanne, jeg synes klart at Isabelle i #188 antyder, at alle heste i sporten behandles dårligt. Det kan være jeg læser for meget ind i det.

    men seriøst som den dyre elsker jeg er 100% sikker du er, faktisk vi alle er herinde så tænker jeg at vi må være enige om, en mishandling er en for mange ... og det uagtet hvilke dyr det går ud over ..


    Øh JA! Og det synes jeg også at jeg har givet udtryk for igen og igen og igen. Men det tæller åbenbart ikke i din bog, når man samtidig elsker dressursporten smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #197   9. aug Hvor læser du, Anne, at jeg mener, at alle heste behandles "sådan" - altså mishandles?
    Det har jeg nemlig ikke skrevet, for det mener jeg ikke. Men:

    "Når fx Dansk Rideforbund ikke vil samarbejde (som jeg forstår det, jeg har læst) om tjek af hestene, modarbejder de deres egen sport - og det er sgu dumt i min optik."

    "flere af rytterne formegentlig ikke er klar over at også deres heste har fået afskåret iltforbindelsen til tungen under ridtet."

    Hvis en prof rytter ikke ved, hvad der sker med hendes/hans hest, når den rides, bør den rytter finde en anden sport smiley
    OL ryttere og lignende træner med spejle, trænere og fotografer mm. Det er simpelthen for tyndt at sige, at man ikke ANEDE, at hesten fik blå tunge/ikke fik ilt nok. Jeg er sgu lidt chokeret over sådan en udtalelse. Det er ansvarsfralæggelse på højeste plan smiley smiley

    #189 Åhhhhhhhhh altså. Det er ikke til at bære smiley smiley smiley smiley Her får jeg lyst til grumme straffe - skær dingleværket af dyremishandleren!!!! smiley

    Dejligt dejligt med Sally smiley smiley smiley



  • #198   9. aug Hanne, jeg synes klart at Isabelle i #188 antyder, at alle heste i sporten behandles dårligt. Det kan være jeg læser for meget ind i det.

    I så fald, er du ikke den eneste ...

    Jeg har faktisk tidligere nydt både spring- og dressurridning. Det gør jeg ikke mere.


  • #199   9. aug Isabelle

    Når du skriver som du gør i det der, jeg har "high-lightét" som det hedder på nydansk .. så kan jeg kun forstå det som om, at du mener at samtlige spring- og dressurryttere er dumme svin overfor deres heste ?


  • #200   9. aug Hvis en prof rytter ikke ved, hvad der sker med hendes/hans hest, når den rides, bør den rytter finde en anden sport

    Selvfølgelig ved de det !


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #201   9. aug #191
    Hold OP, hvor er den smuk, lækker og charmerende, den hest smiley smiley smiley smiley smiley
    - og manden er heller ikke værst smiley


  • #202   9. aug nej det hun skriver er at se sporten ikke længere er en nydelse, selvfølgelig fordi man ikke nu kan undgå at have i baghovedet om det dyr nu også er trænet ok ..

    men men , dette er jo en ikke usædvanlig "hver sin side" ting omkring når der sættes spørgsmålstegn ved ting ... de der holder af tingen/sporten, og de der måske gør knap så meget ... tænker vores hver især reaktioner er helt normale ...
    Som "fan" har man helt forståeligt svært ved at tro det værste, som mindre fan knapt så svært ...
    Imo er der intet sært i nogen af vinklerne ...

    men man skal ikke ligge det i det at nogle tænker ALLE gør det forkerte, samtidig med jeg/Isabelle og andre ikke skal sige til "jer/de andre, fansene" at de forsvarer ALLE ....

    #193 ... Martine,,, den er jeg HELT med på


  • #203   9. aug #201

    Hvaffor en hest ???? smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #204   9. aug "Selvfølgelig ved de det !"

    Men Mette skriver:

    "Fx at flere af rytterne formegentlig ikke er klar over at også deres heste har fået afskåret iltforbindelsen til tungen under ridtet."

    Det var dette, jeg reagerede på. Ved rytterne, at hestene får afskåret iltforbindelsen til tungen, eller ved de det ikke? Ved de, hvad et kandarbid gør, eller ved de det ikke?

    Hmmm - ja. Jeg kan godt forstå, at mit skriv kan opfattes som, at alle spring- og dressurryttere mishandler deres heste. Det var ikke meningen.
    Jeg nyder ikke spring- og dressurridning mere, fordi der er/var sidst jeg så det en del, der pisker/sparker deres dyr igennem programmet. Jeg gider ikke side og tænde/slukke/tænde/slukke fjernsynet - eller gå væk, når der kommer en ekvipage, jeg ikke har lyst til at se.

    PS. Og som Hanne skriver, aner jeg heller ikke, om dyrene er trænet på inhumane måder.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #205   9. aug - Og så skammer jeg mig stadig VOLDSOMT over, at jeg lod en træner piske min islænder, fordi den ikke ville tølte og bukkede, når han forsøgte at få den til det. Jeg stod dybt chokeret på sidelinjen men stoppede ham ikke smiley IDIOT ham - og IDIOT mig smiley smiley

  • #206   9. aug Det var dette, jeg reagerede på. Ved rytterne, at hestene får afskåret iltforbindelsen til tungen, eller ved de det ikke? Ved de, hvad et kandarbid gør, eller ved de det ikke?

    Nu er jeg ikke rytter på topplan og kan naturligvis ikke med 100% sikkerhed sige, hvad de ved og ikke ved.
    Blot vil jeg - igen med udgang fra mine egne forkølede forsøg på at nå stjernerne i min sport - sige, at jeg udmærket er klar over hvad der sker med min hund - HELE vejen. Ellers er det jo ikke andet end en gang famlen i blinde og lidt .. tjaaaa ...

    Det er gennemtænkt, det der foregår - så det tænker jeg da bestemt også, det som de ryttere, der er på et plan LANGT over noget jeg nogensinde kommer i nærheden af, er.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #207   9. aug Lige præcis, Martine. Du VED, hvad der sker med din hund - HELE vejen.
    Jeg er temmelig sikker på, at rytterne gør det samme - bl.a VED, at kandarbiddet afskærer ilten til tungen, så denne bliver blå.


  • #208   9. aug overordnet kan man vel sige det er ens pligt at vide hvad der sker når man håndterer et dyr i sport ... om man så ved det, ikke ved det , eller ignorerer en viden, det er vel spørgsmålet ..

  • #209   9. aug Jeg er temmelig sikker på, at rytterne gør det samme - bl.a VED, at kandarbiddet afskærer ilten til tungen, så denne bliver blå.


    Nu ved jeg ikke om det er samtlige heste, redet med kandar, der får blå tunge ? Så helt så katagorisk, mener jeg ikke man kan udtale sig smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #210   9. aug Det ER nemmere at tale sammen end at skrive sammen smiley

    Nej. Samtlige kandarheste får muligvis ikke blå tunge. Ubehaget ved dette bid får nok nogle til at reagere, INDEN de får iltmangel. Er det, som der skrives, meget "varme" heste, skal der mere ubehag til, før de agerer, som rytteren ønsker. Der skal en portion iltmangel = blå tunge til.
    At ryttere ikke skulle ane, at det er dette en kandarbid gør, tror jeg simpelthen ikke på.


  • #211   9. aug Der er kun risiko for at kandar-biddene (kandar-stang og bridonbid) afskærer kun iltforsyningen til tungen, hvis man har for hårdt fat i tøjlerne. Om rytteren ved at han/hun har så hårdt fat i tøjlerne i så lang tid at man blokere for iltforsyning til tungen - tja måske - og måske ikke. Gisninger kan være lidt sværer at bruge til noget. Derfor ville en ordenlig undersøgelse med en lidt mere videnskabelig tilgang af hvad der sker være på sin plads. Lovgivning baseret på gisninger og fornemmelser ville være supertrælst.

  • #212   9. aug tjo men så så længe den undersøgelse skulle stå på, for sådan noget tager jo tid det ved alle, så bør tvivlen komme hestene tilgode ...

  • #213   9. aug Jeg ved at der er flere der gerne vil kunne ridde bidløs men ikke må som reglerne er nu... ved at min kusine ikke skal bruge bid på hendes nye hest og ikke har brugt på sin islænder i 7 år nu.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #214   9. aug "Der er kun risiko for at kandar-biddene (kandar-stang og bridonbid) afskærer kun iltforsyningen til tungen, hvis man har for hårdt fat i tøjlerne."

    OK - og hvor lang tid har man brugt dette bid og vidst, at det KAN afskære iltforsyningen?
    Har I hestefolk, når I nu ved, at det sker, gjort noget for at få sat en undersøgelse med videnskabelig tilgang i værks?

    "Om rytteren ved at han/hun har så hårdt fat i tøjlerne i så lang tid at man blokere for iltforsyning til tungen - tja måske - og måske ikke."
    Kan I virkelig leve med det? Måske mishandler jeg min hest, når jeg rider den - måske ikke smiley smiley
    Var det gået i hundeverdenen? Måske er jeg naiv, men jeg tror det ikke.

    PS. JA. Det er langt langt værre med produktionsdyrene smiley


  • #215   9. aug Ja ja... man kan slippe afsted med at betale 5.000 kr for det her.

    https://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/anden_sport/her-er-beviset-toprytter-pisker-sin-hest/10326554

    Men ok, når man får undervisning af Helgstrand.... sååå.. ja. og ham der ikke vidste at der foregik hård ridning hos ham.

    Jeg tænker stadig på hvilke lyde der ville have været i den ridehal hvis hesten kunne sige noget.


  • #216   9. aug @ Liva, den tanke er slet ikke til at holde ud at tænke ... det her lyder skævt, for dyremishandling er mig så inderligt langt fra, men jeg synes hesten, og specielt de der de bruger er så flot, stort og stateligt, smukt et dyr, jeg fatter ikke man kan få sig til det ... de skal fandme ikke sige de holder af dyrene når det behandles på den måde .. eller jo det svarer jo til "partnermishandleren" der også påstår at de elsker den de tugter ...

  • #218   9. aug Ja kønt er det jo ikke. Den slags er ret almindeligt også blandt helt almindelige hyggeryttere, der ellers bryster sig af at være rigtig dyrevenlige: Giver hesten lidt modstand så “stil den en med kæppen” smiley

  • #219   9. aug Du skal samle op efter din hund...fik jeg emsigt besked på... smiley smiley smiley
    Hun kunne dog godt forstå at jeg ikke gjorde da jeg bad hende kigge lidt nærmere...


    profilbillede
  • #220   9. aug Av for Søren. Min lille senior-moppedelle fik tidligere i dag hapset mig i armen i ren leg - det kan godt være, hun ikke har lige så mange tænder mere, men dem der er tilbage fungerer fint. Havde trøje på men har fået 2 små blå mærker og 2 bitte små buler.

    Og jeg føler mig temmelig fjollet nu, når jeg tænker på Anne (og muligvis Martine?) der flere gange har fortalt om store mærker efter leg smiley


  • #221   9. aug Åh smiley Jeg ville sådan have håbet at Carina Krüth havde nosser til at gå imod Helgstrand, eller bare i det mindste holde sig for god til at piske sin hest på den måde. Stakkels hest smiley

    Når man ved hvor ondt det gør at komme til at svirpe sig selv med en dressurpisk, tør jeg ikke tænke på hvor store smerter de slag har påført!

    De sidste år jeg red, red jeg undervisning hos en meget dygtig berider, som underviste efter den klassiske ridning. Piskens formål var ALDRIG at slå eller forårsage smerte, men at kilde hesten med pisken, for at gøre den opmærksom på et bagben eller på anden måde bruge pisken som en hjælp. Man måtte først ride med sporer, når benene sad som limet til sadlen, og når vi brugte kandar, var det under så skarp overvågning, at vi aldrig så meget som overvejede at stramme tøjlen ind.

    Det stilllede kæmpe krav til rytterens styrke og opstilling, men resultatet var også derefter smiley “Min” sidste hest var desværre alt for stor, stærk og tung til at jeg kunne ride har ordentligt på det niveau, så det blev enden på mere end 20 år som glad rytter. Men jeg er lykkelig for at jeg fik lov at prøve at ride på en måde, hvor det var på hestens præmisser, og hvor det ALTID var rytterens skyld, hvis noget ikke lykkedes.


  • #222   9. aug Jeg har altid kun været hyggerytter og foretrak uden sadel eller med ponypude og så grime og træktov smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #223   9. aug Bare nysgerrigt, Anne: Hvorfor kandar overhovedet?

  • #224   9. aug Isabelle, fordi kandar er et krav når man rammer de middelsvære klasser i dressur. Tanken bag det er, at det kræver meget af rytteren at ride med kandar, og når rytteren kan bruge det rigtigt, kan det forfine de hjælper, rytteren giver. Det samme gælder sporer, som kan gøre stor skade, men som, brugt rigtigt, forfiner det samlede udtryk.

  • #225   9. aug En ting er, at det må gøre nuller naller på den hest - en anden .. hvor er INDLÆRINGEN ???

    Jeg retter / korrigerer / "straffer" / .. kært barn har mange navne, og alt efter hvor tyndhudet man er, vælger man selv hvilket ord, der passer bedst ind i ens egen overbevisning .. men altså, jeg korrigerer min hund, hvis han laver fejl, men jeg afreagerer ikke i ham bagefter.

    En hund forstår ikke en korrektion, hvis der ikke senest 3 sek senere, kommer en ros / information om, at NU er det rigtigt. Mao, hvis man bare korrigerer, uden efterfølgende info om, at NU er det rigtigt - så er den korrektion fuldstændig værdiløs.

    Nej, det er ikke en hund på videoen og jeg ved ikke hvordan det fungerer på en hest, men .. Den der "gi den en ordentlig en" - jamen herregud da - det ER jo forlængst for sent, og helt seriøst - regnede instruktør eller rytter med, at hesten tænkte " Nåååååå - det er DET DER jeg gjorde forkert, jamen så må lade være med det"

    Doubt it .. og så er det bare et dumt tiltag, der ikke har andet formål end, hvad ??? Hævn ?? Afreaktion ?? - nej, det kan ikke være afreaktion fra instruktørens side, men hvad så egentlig ??

    Det interessante ved det hele er bare, at den hest og den rytter der, jo trods alt har opnået en del - men hvordan det ser ud imens har jeg ingen ide om.
    Herhjemme er man møgelendig til at dømme "stemning" i en hund - laver den øvelserne, så er det i de fleste tilfælde 10-4 .. interessant, om det også er sådan det forholder sig i hestenes verden ?

    Eller det er derfor, at Dufour sparker røv overfor sine konkurrenter ?


  • #226   9. aug jeg tror netop der er nogen i den sport der afreagerer deres frustrationer på dyrene BARE FORDI DE KAN, det er decideret ulækkert ... skammeligt ..

    og Helgstrand skulle for evigt fratages retten til at have dyr, eller vejlede nogen som helst ... han er noget af det mest utiltalende selvcentrede menneske ... og netop en benægt benægt benægt til UPS fanget i øjeblikket ... " vi er kommet langt siden 22" vorherre bevares, den indstilling skulle aldrig have været tilstede, heller ikke før 22 ... og var sporten ikke kommet under lup så havde de ikke ændret noget som helst, hvis altså de har det ... de er ikke kede af de de har gjort, men at de er blevet opdaget ...


  • #227   10. aug Håndbold var godt nok spændende i aften. smiley

    Og nej, jeg ser normalt ikke meget håndbold.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #228   10. aug Tre vandhunde fra forleden - og den ene synes, de to andre er lidt for vilde smiley smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #229   10. aug Min søn bliver 2 år i dag. Jeg føler det var i går jeg fødte ham smiley

    profilbillede
  • #230   10. aug Stort tillykke med ham Pernille. Husker tydeligt den kæmpe overraskelse det var, og jeg glædes meget over udfaldet smiley

  • #231   10. aug Stort tillykke med sønniken, Pernille smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #232   10. aug Glad tillykke med ham, Pernille smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 62 Svar: 266
    #233   10. aug Tillykke med ham smiley

    Når man nu alligevel går hjemme i haven fordi man har fået hvalp i går smiley

    Så kan man ligeså godt se om man ikke kan få lidt bugt med alle de dræber snegle.
    Så har samlede en lille spand fuld og slået dem ihjel med kogende vand.
    Hold op de klamme. Men endnu mere klamme derefter.

    Ja ja og hvem tabte så lige spanden bagefter smiley


  • #234   10. aug TILLYKKE Pernille smiley Når jeg tænker på hvor du var, da du opdagede at du var gravid, og ser hvor du er i dag, så er det imponerende smiley Jeg håber at det har lært dig, at du altid skal tro på dig selv, også selvom tingene ser sorte ud smiley

    Mikes, man har ikke fået hvalp, med mindre man har dokumenteret det med billeder smiley


  • #235   10. aug Vi har været i skoven og træne i dag. Jeg havde en plan, og ville teste med en rigtig eftersøgning, og så have trækkere (hjælpere) på, når hun havde fundet figuranten. Desværre fik ingen lige fat i HVOR figuranten gik hen, så da Ellie havde gået en fuld eftersøgning med tomme udslag, sendte jeg et par trækkere ud, så hun lige fik lidt belønning ude i arealet også. Det viste sig, at hun simpelthen ikke havde fundet fig’en, som lå cirka halvvejs. Men lillehunden kan så uden problemer løbe en fuld eftersøgning, også uden at få belønning smiley

    De næste par gange skal vi lige have fokus på at opsnuse fig’en, og også træne ulydighed for fløjten, så hun søger aktivt i indkaldet, og ikke bare skynder sig hjem til sin mor smiley

    Hun tog sig en dukkert i en mudderpøl efter løbet, så vi måtte lige runde søen inden vi kørte hjem. Nu er hun også en træt lille schæferhund, og trænger vist til en lur smiley


    profilbillede
  • #236   10. aug Tillykke med og til sønnen Pernille ..

    her har jeg forsøgt at arbejde lidt, mit corona hoved virker stadig ikke ordentligt ... og ferie kan jeg slet ikke overskue at planlægge, den starter jo også først på torsdag smiley ..
    ønsker, trang, behov, overskud (både mentalt og lidt økonomisk) stritter i alle retninger ..

    hvis for hulen bare man kunne være sikker på nogenlunde varme 20-22 grader og TØRVEJR, så blev vi nok i DK ... det er sådan set det eneste jeg ikke gider i min sommerferie det er regnvejr ...
    Vejrudsigterne for alternativerne er så nærmest lige de modsatte, både Sydfrankrig og steder i Italien er oppe mod de 40 grader midt i næste uge ...

    det eneste der er pakket er mine medicinkasser og så har vi fundet pas frem ...
    vi vil jo have Oda med, men bliver også sådan lidt smiley , man kan faktisk flyve ret billigt til både Barcelona (hvor vi kan leje en lejlighed i Sitges) og til Sardinien ... mens at køre vil koste kassen ... men vil jo helst ikke flyve, og så skal Oda passes, det vil hun så nok have det fint med kontra høje temperaturer ...
    Da ungerne var mindre var det ikke et problem at arr ferier, troede det ville blive nemmere når vi kun er 2, men det giver faktisk nærmest alt for mange muligheder ...


  • #237   10. aug Sakset fra Facebook ..

    Hvorfor opstår blå tunger? Det troede jeg egentlig jeg havde styr på indtil jeg med forundring så det her på min egen hest. For er vi ikke enige om, at hans tunge er ret blå/lilla på billedet?

    Hesten har da billedet blev taget stået ca. 10 min på staldgangen med bid i munden. Han har stået fuldstændigt afslappet med hængende hoved og har bare nydt at blive nusset lidt ekstra, mens vi lige skulle snakke færdig ??

    Biddet er et Beris Soft Comfort Thin, så det er både et blødt og rimelig tyndt bid. Og hesten har ikke næsebånd på, så farven kan heller ikke være opstået pga. det.


    profilbillede
  • #238   10. aug OK rimeligt sært smiley

  • #239   10. aug #238

    Ja !


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #240   10. aug
    ”Det Internationale Rideforbund (FEI) har under dressurkonkurrencerne til OL i Paris fundet billeder af heste med blå tunger.
    Fundene er tegn på mishandling af dyrene. Det oplyser organisationens chefdyrlæge, svenske Göran Åkerström, til nyhedsbureauet
    Hestenes blå tunger kan være tegn på iltmangel, og at der er noget alvorligt galt med blodomløbet i hestens mund, da tungen normalt ville være samme lyserøde farve som tandkødet eller gummerne.
    Tungerne kan blive presset af det bid, som hestene har i munden, hvilket vil begrænse deres blodomløb.”

    Men når rytterne VED, at de ikke, bevidst eller ubevidst, har påført hestene skade er det jo super godt. Kan det dokumenteres, at nogle heste får blå tunger helt af sig selv uden mindste pres, er det da virkelig vigtigt at få frem - helst selvfølgelig med dyrlægefaglig dokumentation smiley


  • #241   10. aug Tja .. var jeg ejer af den hest, ville jeg vende det med en dyrlæge.

    Og så tror jeg iøvrigt at mange - som du også?? - vil se det som usandt … fronterne er trukket skarpt op.


  • #242   10. aug Åhh så er det næsten slut på 2 ugers ferie, klassisk kunne man jo nok godt nuppe en uges tid mere.
    Men vi har nået en hel masse af de større projekter herhjemme. Anja har bestilt ridebane så jeg måtte have et 9T feriebarn med hjem smiley

    ellers bare rundt omkring i landet, et par ture i Djurssommerland, et besøg på SMUKFEST Torsdag
    Og så har jeg måtte investere i et tippitelt så nu har vi sovet i telt i haven den sidste uge smiley smiley
    Imorgen har Emilia første skoledag i 1 kl. Og så starter hverdagen for alvor igen..
    Men sikke en dejlig ferie det har været


    profilbillede
  • #243   10. aug Tak, Anne du er sød smiley ja det er en vild rejse.

    Vi har haft familie til boller og kage og bare hygge i haven. Og så grillede vi pølser og fik hottere inden de tog hjem. Møg hyggeligt smiley


    profilbillede
  • #244   10. aug Og med dørmænd på idag

    profilbillede
  • #245   11. aug Hestedag med barnet som er bidt af det nu smiley

    Se lige en flot fyr!


    profilbillede
  • #246   11. aug Mødte genboens drenge, da jeg gik morgentur med hundene. De elsker Dorit, og det er absolut gensidigt. Så da drengene gik hjem mod dem selv, fulgte Dorit med dem smiley

    Så nu er Dorit på besøg hos drengene indtil videre smiley Hun kommer senest hjem, når hun skal have aftensmad smiley


  • #247   11. aug hvis der er plads til aftensmad ... mon ikke hun får gæstebehandling med boller og lagkage smiley

    Men måske hun afsøger sine muligheder hvis nu du bliver ved at inviterer hvalpe ind til pasning, snart bliver det efterår og vinter og så er busken i haven måske ikke længere det bedte tilflugtssted ..


  • #248   11. aug Hun er lige blevet afleveret, og er vældig glad og tilfreds smiley

    Jeg har snakket lidt med drengenes forældre om, hvorvidt de kan passe Dorit i dagtimerne, hvis jeg skal til DM med Ellie. Men de er i sommerhus den weekend, og de vil helt vildt gerne have Dorit med. Så da drengene kom med Dorit nu her, sagde de, at de altså ville elske at få lov at få hende med i sommerhus. Og selvom jeg får lidt ondt i maven over at undvære hende, så ved jeg at hun vil elske hvert sekund smiley

    Så Dorit har nu booket ferie med sine 2 yndlingsmennesker, og drengene er lige ved at sprænges af lykke over at de må få hende en hel weekend smiley


  • #249   11. aug Det lyder fantastisk Anne - både for drengene og Dorit, men også for dig, at det vil give totalt ro i maven at hun bliver passet et fantastisk sted, mens I er afsted smiley

    Herhjemme er min mand og jeg (nok mest mig..) gået i tænkeboks om hvad vi kan fylde mit sygdomsbefængte liv lidt med. Ærligt skal det siges at det fylder totalt, og mine sygedage er fyldt med at jeg bare sidder i sengen og hænger med en eller anden åndssvag serie på computeren.
    Helt forsigtigt er jeg faktisk gået i tænkeboks, om jeg skal forsøge mig lidt i læderverdenen.

    Ligenu, er mine hænder dog totalt smadrede af gigten, men det vil kunne give lidt adspredelse - og ingen siger det skal nås på 5 minutter. Så jeg er ved at samle mod til om jeg skal prøve at købe nogle tomme pandebånd til Medina og halsbånd til Menja og sten hjem, og se om det måske er noget jeg kan finde ud af. Og hvem ved, måske det kunne blive til en lille hobby, nu hvor jeg ikke længere kan fotografere.

    Joakim synes det kunne være en fin ting.. jeg skal nok liige bruge et par dage på at overbevise mig selv. smiley


  • #250   11. aug Det er SÅ dejligt når ens hund har en lufter der elsker hunden SÅ meget smiley

  • Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

    Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 610
    #252   11. aug Det er endnu mere underligt at en hest der kun er iført grime, står på staldgangen og er ikke redet først, efter 10 min har blå tunge ud af det blå.

  • #253   11. aug om jeg fatter at fodboldfolk "er" så meget mere værd i kr/øre end håndbold folk...

    hold nu op en kamp ... eller en overlegenhed ... men de har da godt nok været svingende .. men åbenbart har de gemt det bedste tilsidst ...


  • #254   11. aug Kæmpe stort tillykke til landsholdet smiley
    Jeg synes at det er alletiders, at Landin og Mikkel Hansen kan slutte deres karriere med en guldmedalje. smiley
    Vi kommer til at savne de to.


  • #255   11. aug som ikke særlig sportslig, så er det godt nok noget der aftvinger respekt ...

  • #256   11. aug Stakkels hund. smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #257   12. aug #256 smiley smiley smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #258   12. aug Hundene har lige været på ferie i Melby hos deres andet menneske. De NYDER det alle tre - og jeg NYDER at få dem hjem igen smiley

    profilbillede
  • #259   12. aug Jeg fik instinkttestet Nimbus i lørdags - og det kan godt være, at jeg altid siger, der er blandet papillon ind i linjerne, for at få dem hurtigere ned i størrelse, men der er INGEN tvivl om, at der også ligger en masse aussie smiley
    Han var rocker-sej!


    profilbillede
  • #260   12. aug Husk at lære dine børn, og hunde, at man ikke må snyde i spil smiley smiley

    https://www.facebook.com/joel.adote/videos/3855328821418972/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v


  • #261   12. aug Så blev det enden på min sommerferie smiley

    Næste år skal jeg uden tvivl have 4 ugers ferie smiley Jeg har det cirka på samme måde, som Ellie ser ud smiley


    profilbillede
  • #262   13. aug En ferie er altid for kort, men når man har verdens bedste kolleger, er det faktisk helt ok at være tilbage smiley

    En af mine kolleger kom hoppende ind på mit kontor, og sagde at hun havde smilet hele vejen fra sit eget kontor i den anden ende af nabobygningen, fordi hun havde glædet sig til at jeg var tilbage smiley

    Elsker min lille hønsegård smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #263   13. aug - Og lige præcis den slags SAVNER jeg som pensionist, Anne. Nyd det smiley



  • #264   13. aug Isabelle, jeg sætter KÆMPE pris på det, og føler mig meget, meget priviligeret over at have så dejlige kolleger, og samtidig også have et arbejde hvor jeg nyder opgaverne smiley

    Jeg har lige haft 10 års jubilæum, og føler at tiden er fløjet afsted. Og jeg har ikke lyst til at være noget som helst andet sted, end lige dér hvor jeg er smiley


  • #265   13. aug #264 Det er så fed en følelse, Anne smiley

    Jeg har det på samme måde. Jeg har verdens bedste kolleger og er super glad for mit arbejde. Jeg havde aldrig tænkt, at jeg skulle havne i HR og sidde med blandt andet komplekse løn og HR sager - men…ja…her har jeg været siden april ‘16 smiley smiley Har dog været i virksomheden siden september ‘13, hvor jeg startede som elev smiley

    Vi har indført enheds-fester, hvor dem der kan, kommer og hygger og fester. Jeg hjælper med maden, nogle laver film-quizzer, andre musik-quizzer, der danses, mikses drinks og snakkes på kryds i vores tre teams smiley Nogle er i bil, mens andre på cykel eller med tog, nogle hentes og andre tager en taxa - som “natklubbens” sidste gæster smiley

    Hver gang tænker jeg: Hold kæft hvor er jeg heldig med sådanne skønne kollger! Tænk at kunne samle SÅ mange (vi er 27 inkl. en elev) forskellige individer og at vi så bare har det skide sjovt…det er jeg så taknemmelig for, for gode kolleger og et godt arbejdsmiljø er ikke en selvfølge på en arbejdsplads smiley

    PS: Jeg er så voksen, at min mor er min chauffør til disse fester smiley smiley Og jeg elsker det smiley


  • #266   13. aug når man får en ældre godkendt til/visiteret til plejehjem så står der i lovgivningen at man skal have en plads tilbudt senest 2 måneder efter, og siger man ja skal boligen være klar til indflytning indenfor 14 dage .. kan ens kommune ikke imødekomme dette skal de søge bolig i anden kommune .. Hvad gør man når kommunen ikke lever op til det ?
    Har en veninde der bor med sin efterhånden meget demente mand, der er gået over 2 måneder siden kommunen anerkendte ret til plejehjem, hun kendte ikke lovgivningen man jeg sendte det til hende forleden, hun tog kontakt til visitator som sagde "det har vi ikke brugt i flere år, vi ved ikke hvornår vi kan tilbyde plads, men vil I finde i anden kommune må I selv gøre det" hun sagde også "så må du jo tage fat i en politiker" og " der sker jo ikke noget når de mand går ud, rundt, han har jo gps på" ...
    Min veninde er slidt ned under gulvbrædderne, har en søn der hjælper men ellers ingen familie i DK hun kommer fra Tyskland ...

    Hvad søren gør man når kommunen nægter at leve op til loven ..


  • #267   13. aug Linda, man skal nemlig huske at værdsætte det smiley

    Vi er omkring 80 i min afdeling, og der er pt 3 mænd smiley Så uden tvivl en hønsegård! De yngste er i starten af 20’erne og de ældste skal snart pensioneres. Jeg er 45, og trækker gennemsnitsalderen op smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 62 Svar: 266
    #268   14. aug Jeg nyder virkelig os mit arbejde og tager alt det over arbejde jeg kan smiley
    Dog må jeg lige drosle lidt ned for overarbejde pga hvalpen smiley
    Men det kommer igen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #269   14. aug #266
    Det var da en bizar visitator - at sige, at kommunen ikke har fulgt loven i flere år smiley
    Din veninde skal tage et print af lovteksten og give den til visitator, formanden for socialudvalget i kommunen og borgmesteren - og lade de ansvarlige vide, at hun går til pressen, hvis hun ikke får lovning på en plads til manden indenfor en overskuelig fremtid.
    Kan du tage med hende til møder? Hun skal ikke være alene, når hun taler med visitator m.fl.
    Der er akutpladser på, såvidt jeg ved, de fleste plejehjem.


  • #270   14. aug ja hun er speciel, min veninde havde sagt " det ender med jeg går hjemmefra og bliver væk" hvortil der blev svaret " så giv os lige besked" ... de kender såmænd godt loven ..

    han har været i aflastning en uge hist og pist, men de pladser er der også run på, så det er noget med en uge hver 2.-3. måned det er sket ...
    Jeg kan pt ikke, sønnen er der jo ...


  • #271   14. aug Har været hos knædoktoren og fået svaret på undersøgelserne af mit knæ. ØV BØV jeg har slidgigt i mit højre knæ og det var faktisk forholdvist slemt smiley Så har fået henvisning til fys og skal igang med noget GLAD træning. Så skulle jeg forhåbentligt kunne udskyde det med at få nyt knæ i en del år smiley Jeg kommer vist til at træne på livet løs; det med at skulle skæres i og have sat en protese ind er ikke lige en tanke jeg sådan helt kan forlige mig med. Plus sådan en protese holder vel ikke evigt så det er ikke en engangsforteelse som jeg forstod det smiley
    Der er så også inflamation inde i knæet så jeg har fået en antiinflamatorisk indsprøjtning som også indeholdt noget lokalbedøvende. Jeg var seriøst ved at besvime da han stak og jeg kom til at kigge på det smiley Men lige nu er det fantastisk ikke at have ondt i knæet og kunne gå uden at halte. Det var lige før jeg gav mig til at løbe af bar glæde på vej fra bilen til kontoret smiley smiley smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 62 Svar: 266
    #272   14. aug God Plan Mette Marie smiley

    Hold fast i den smiley

    Jeg fik nyt knæ for 5 måneder sidden.
    Og det kan ikke betale sig at fortryde nu. For det kan ikke gøres om.
    Men at gøre som du skriver er det eneste rigtige at gøre i første omgang smiley
    Jeg er nu der i processen hvor det virkelig giver pote og bliver det ikke bedre end nu er jeg er jeg tilfreds. Men ved det bliver bedre da der er masser af tid til forbedring.
    Og fremskridtene er store i øjeblikket smiley
    I går gik jeg min sædvanlig middags tur(4km)
    Ja det tager lidt længere tid. Men bare det at jeg kan igen gør mig glad smiley


  • #273   14. aug Nå, ja du fik jo nyt knæ. Godt at høre at det går godt smiley Jeg håber at jeg med træning kan blive smertefri og holde det der i mange mange år smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #274   14. aug Tillykke med dit nye knæ, Mikes - og SÅ meget held og lykke med din træning, Mette smiley

    Min ryg kan vist desværre ikke udskiftes, men træning kan helt sikkert hjælpe, så det MÅ jeg se at komme i gang med. Jeg gruer lidt for at skulle sidde i en bil i timevis, når jeg skal til Vesterhavet om et par uger. Lige nu brokker ryggen sig over at have tilbragt to timer i bilen - men jeg er meget glad for det maleri, jeg brugte tid på at tage til Skibby og købe smiley


    profilbillede
  • #275   14. aug Sikke et dejligt billede smiley

  • #276   14. aug Det er virkelig også fint, Isabelle. Skønne skønne farver smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #277   14. aug Jeg er lidt uøkonomisk maleriglad pt.
    Da der var lokal "Kunst på havnen" fornylig, faldt jeg for et andet og noget anderledes billede. Ups smiley


    profilbillede
  • #278   14. aug Dejligt billedet, og sikke skønne farver Isabelle. smiley
    Hvor stor er det ?

    Har eller havde du ikke sådan et eller lignende i forvejen ?
    Synes at jeg kan minde at du før har haft billedet lagt op her.


  • #279   14. aug Lykken er - når møghunden stikker af fra brusekabinen, LIGE når man er færdig med at sæbe ind for anden gang (Dvs. når der er allermest skum overalt)

    Det har nemlig den fordel, at man så helt automatisk får vasket gulv i hele huset smiley smiley smiley smiley


  • #280   14. aug #274
    Har du prøvet med en skråpude og/eller en rygpude i bilen?
    Jeg har selv en rygpude i bilen, og det er bare helt fantastisk.


  • #281   14. aug Isabelle, jeg er SÅ misundelig på elefant-maleriet smiley

  • #282   14. aug #277 er så afgjort mit favoritbillede - nøj, det er flot !!!

    Jeg har lige meldt til et sporkursus i næste måned - faktisk den sidste weekend i min sommerferie, og det er jeg ret spændt på. Har ikke helt besluttet om hunden min skal deltage, men det finder jeg forhåbentligt snart ud af.


  • #283   14. aug jeg synes symbiosen Musk Trump lyder skræmmende ... håber godt nok ikke der kommer en magt faktor ud af det ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #284   14. aug Det er mange år siden, jeg sidst har købt et maleri, Anni - og det var to ( smiley ) sammen med min eksmand. De var begge af svensk vinterskov. Nej forresten vi købte også et lille nonfigurativt billede, der faktisk godt kunne minde en lille bitte smule om #277.

    Elefantbilledet er 100 x 110.
    Billedet med sejlskibet er 120 x 70.

    Jeg er helt enig, Hanne - skræmmende mix. Musk virker efterhånden ikke helt rigtig i hovedet - og Trump ER det ikke smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #285   14. aug Mail fra Falck - og den ligner ikke engang svindel:

    "Du har penge til gode hos Falck
    Vi skriver til dig, fordi du har 0,18 kr. til gode hos os, som vi gerne vil overføre til din bank konto. Men for at vi kan gøre det, skal du kontakte os og oplyse dit reg.nr. og kontonummer"
    smiley

    - og nej - jeg sender ikke Falck reg.nr. og kontonummer smiley

    PS Falck. Bankkonto er i ét ord smiley


  • #286   14. aug To stk pyntepudler som egentlig ikke pynter så meget lige nu smiley

    profilbillede
  • #287   14. aug Der er så mange grunde til at min generation er kuk smiley

    Moar, jeg skal tisse!
    Skal du det, min ven?
    Så gå op på loftet,
    og tag tissemanden frem

    Nej det tør jeg ikke,
    for der står en mand,
    og han må ikke se
    min lille tissemand

    Skynd dig, skynd dig,
    ellers går det galt
    Syltetøj i bukserne det kan vi ikke ha'


    Tænk hvis man sang den sang for børn i dag smiley


  • #288   14. aug Vi sang en anden.

    Op af brøndens klare vand trækker han sin tissemand.
    Den va den var slimet den var fedtet.....
    Og så kan jeg ikke huske resten


  • #289   14. aug 287 Anne ..... ha ha ha ..... Den tekst husker du vist lidt forkert .... smiley smiley smiley

  • #290   14. aug #288 måske
    "den er slimet, den er slasket.
    Den har alle piger vasket.
    Den har Grete suttet på
    og nu er den blevet blå"
    Sådan er den version jeg kender i hvert fald.


  • #291   14. aug #289
    Der er flere versioner, bla. Annes smiley


  • #292   14. aug Ad, Fubert smiley Grete lyder lidt klam, sådan at sutte på en slimet og slasket tissemand smiley

  • #293   14. aug Grete er MEGET klam ??

  • #294   14. aug Jeps Fubert, sådan er resten. smiley

  • #295   14. aug Tænk hvis man sang sådan nogle sange i en børnehave i dag smiley RAMASKRIG!!!!!! smiley

  • #296   14. aug Det er jo det , jeg har sagt lææænge ... Alting var bedre i "gamle dage " -----> selv vejret . smiley

  • #297   14. aug Men altså, børnene i dag har da ham der Jon tissemand...



  • #298   14. aug Jeg er bestemt ikke utaknemmelig med den hjælp vi får, da al hjælp er velkommen, men når de bare bliver væk, så kan jeg ikke lade være med at tænke på dem, der har mere brug for hjælp til rengøring end os, hvis de også af og til bare bliver væk der. Nu fik vi i forvejen ikke hjælp 14 dage i sommerferien, så inden de kommer igen, er der gået 1,5 måned.

  • #299   15. aug Trine, synes du at Dillermand er på højde med, at der står en mand og gemmer sig på loftet, som gerne vil se drenges tissemænd? smiley

    Eller at Grete sutter på en slimet og slasket tissemand….. smiley


  • #300   15. aug Jeg er lidt glad for at min datter var/er for gammel til at se John Dillermand, men samtidigt så har jeg set de mærkeligste børneprogrammer smiley Hvad man ikke gør for sine poder smiley

  • #301   15. aug jeg er altså hverken sippet eller snerpet ... men jeg synes der er for meget mde seksuelle undertoner i det off rum i dag .. åbenhed og rummelighed er godt, men jeg er sikker på der er sat et pres på ungdommen og de tror de skal en helst masse

Kommentér på:
Tråd nummer 44, til alt mellem himmel og jord.

Annonce