{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak vol 22
  • #2   25. okt 2023 Hvor køre den hen

• #3   26. okt 2023 John, også mig. smiley

• #4   26. okt 2023 Hvor er Michelle blevet af?
    Det er da rigtig lang tid siden hun har været her.

• #5   26. okt 2023 54 katte fik nyt hjem i sidste uge

Nu er der KUN 120 tilbage ( og der kommer hele tiden nye)... utroligt ingen politisk griber fat og score point på at løse det problem her

Det er jo ikke en gang en hjemmehørende art i vores natur..

• #6   26. okt 2023 Føj for en skuffelse at bide i noget man tror er en chocolade og så er der rosenkål indeni smiley Jeg kan godt se det sjove i det, men hold kæft hvor ville jeg få minusmund smiley Og undskyld at jeg bander smiley Rosenkål er seriøst det værste jeg ved. Selleri er runner up, men rosenkål er bare ganske enkelt væmmeligt.

• #7   26. okt 2023 ELSKER rosenkål ...... brandvarme og med smør .. det var en af de ting jeg savnede i de 4 år jeg boede på Cypern. Der kunne man sjovt nok ikke få det ...

Aubergine og den der anden gummigrønsag - kan ik huske hvad den hedder .. squash måske ??? - bvadddrrrrr ....

• #8   26. okt 2023 Her igår fik jeg på face en utroligt rørende historie, fortalt fra en soldat vidst, om at han og hans hest ligger på jorden efter at hesten er blevet ramt.
    Han taler med sin hest og fortæller den mange ting fra dengang inden den blev militærhest - og tilsidst skød han den.
    Ja, jeg er en gammel sentimental kælling for tårene trillede og trillede ..

Men én ting faldt jeg alligevel over ... han skrev noget i retning af "jeg valgte det her - det valg fik du aldrig" - og kom til at tænke lidt på, hvordan folk ser på at bruge dyr i krig. Er det OK ?
    Her for nyligt var der en virkelig skod udsendelse om amerikanske politihunde, der kom her fra Danmark - og at en af dem blev skudt og senere aflivet.
    Er det fair ?

På en eller anden måde synes jeg "bedre om" når det er hunde .. de hunde, der bliver indsat er jo sat op til det og indtil de vælter, er de jo glade for deres arbejde.

Men heste ?
    Jeg så fra en demonstration, hvor politiet havde sat heste ind, hvordan demonstranterne smed ... vist nok stativer fra skraldespande, er ikke helt sikker lige her - i benene på hestene.
    Og en hest er jo et flugtdyr, men den mulighed havde den jo så ikke helt lige der.

Jeg er ambivalent .. hvad tænker I om det ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.599
    #10   26. okt 2023 Prøv også en dag at lave en marinade af sød chilisovs, hvidløgspulver, salt og peber og læg kyllingelår i marinaden. Læg de marinerede kyllingelår i køleskabet en times tid eller tre, og giv dem ca 15 minutter på hver side i aifryeren - afhængigt af antallet af lår.
    De smager SÅ lækkert.

PS. Chilisovsen får dem til at se ud, som om de er brændt på. Det er de ikke smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #12   26. okt 2023 Vi har stor glæde af airfryer ovn her i huset og fordelen, er at det ikke skal vendes smiley

• #14   26. okt 2023 Det har jeg ikke prøvet før ... Mit bilværksted ringede i dag, da de ikke vil have under 9 i deres værkstedsvurderinger. Jeg skulle skrive under på, at jeg er meget tilfreds med dem, og give dem tilladelse til at "nulstille" min anmeldelse ... en anmeldelse de spammer ens mail med en opfordring om at udfylde, efter hvert besøg.
    Jeg havde givet dem et 8-tal ud af 10 ...

Har I prøvet det?
    De faker åbenlyst deres tal, hvad ellers faker de så?

Det skulle være noget med, at de store chefer sidder i Frankrig og kun vil se 10-taller, ellers straffer de værkstederne ... De forstår ikke dansk mådehold og slet ikke jyders.
    Så er de skemaer jo ubrugelige i praksis

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#15   26. okt 2023 Sanne: smiley Nej aldrig prøvet før og mit modsvar ville være, at skifte værksted smiley

• #16   26. okt 2023 Sanne, det er ret enkelt, Nyt værksted med det samme!

• #17   26. okt 2023 Det er ikke sådan lige, at skifte værksted, på bøhlandet.
    Så længe service-planen skal følges, og det skal være originale reservedele, er jeg lidt bundet. Er egentligt okay tilfreds, hvorfor jeg gav dem et 8-tal, men det her er virkelig mystisk.
    Hvis ikke det helst skal være et Citroënværksted havde jeg brugt en der ikke er en del af en kæde. De gamle biler var i gode hænder hos de små selvstændige mekanikere.
    Men jeg kigger mig om, efter et alternativ.

• #18   26. okt 2023 @ Martine .. det der med at bruge dyr, nej jeg synes ikke det er iorden, men det har man jo historisk gjort altid, i krige, til arbejdsdyr, transport .. selv i dag noget jeg slet ikke kan holde ud, til at trække turister rundt i 40 grader varme byer, elefanterne i Thailand, de dresserede aber med kæder osv osv ...jeg går helst ikke i Zoologisk haver mere .. mennesket er sgu ret ucharmerende generelt overfor dyr i mange sammenhænge..

Vdr Troel L P ... han er da så utiltalende, og uanset hvad man mener om Helle T så var det en svinestreg han var medansvarlig for dengang .. og er det måden han vil føre valgkamp på, mere af den amerikanske graven smuds op, og der hvor man ikke kan finde det så fabrikere noget ...
    Jeg kan ikke lide nogen af dem, men Stephanie Lose er imo mere værdig end han er ...

Hvilken airfryer har I -....jeg overvejer meget at få sådan en, men vil gerne en med to rum så man kan lave det hele i den på en gang .. er det dumt ?

• #19   26. okt 2023 Er der nogen, der kan forklare mig hvad en " Allergivenlig german shepadoodle" er???

• #20   26. okt 2023 @7: auberginer er altså også noget lidt underligt noget. I vores kantine laver de forholdvist ofte noget grillet aubegine. Det syntes - bemærk datid - jeg egentlig ret godt om smiley Så jeg forsøgte at gøre dem kunsten efter og kom åbenbart til at lave for mange på en gang. De først 2 skiver smagte godt og dem nød jeg virkelig. Skive nr 3 var åbenbart for meget. Den voksede i munden og jeg kunne på ingen måde synke den og smagen var nu pludselig decideret vammel. Min kære gemal stod af allerede ved første skive. Jeg har ikke forsøgt mig med auberginer siden og de kommer heller ikke på tallerknen i kantinen.
    Havde meget overmodigt købt TO auberginer på en gang. Den jeg så ikke havde tilberedt endnu gav jeg til køerne. De snusede til den og så blev den bare trådt istykker. De smagte aldrig på den.
    Sqaush er i min bog en 'nå-grøntsag', der ikke rigtigt tilfører en ret noget positivt. Min svigermors squashkage smager dog fortrineligt, men her bemærker man så heller ikke sqaushen overhovedet smiley

• #21   26. okt 2023 #19 en krydsning mellem en hvid schæfer og en pudel, den er naturligvis ikke spor mere allergi venlig en alle mulige andre krydsninger smiley

• #22   26. okt 2023 Suk altså smiley

• #23   26. okt 2023 Hanne, vi har denne

https://www.elgiganten.dk/product/hjem-rengoring-kokkenudstyr/kokkenudstyr/airfryer/cosori-dual-blaze-airfryer-morkegra/485725

Fordelen ved lige denne er 360 graders luftcirkulation, så man ikke skal vende maden og den bliver bare lækker sprød, uden brug af en masse fedtstof. smiley Man kan godt få den billigere end hos Elgiganten, vi gav 1.500 kr.

Vi valgte en med kun én skuffe for at kunne have større ting i såsom flæskesteg, hel kylling m.v.

Min svigerfar på 77 år har lige købt en også og han laver næsten al sin mad i den og er vældigt begejstret. smiley

• #24   26. okt 2023 Karina, jeg har spurgt ind til hvor “german” kommer ind i billedet, men pigebarnet kan ikke rigtigt svare. Hun kan til gengæld finde ud af at slette kommentarerne på annoncen smiley

• #26   26. okt 2023 Martine .. det der med at bruge dyr, nej jeg synes ikke det er iorden, men det har man jo historisk gjort altid, i krige, til arbejdsdyr, transport .. selv i dag noget jeg slet ikke kan holde ud, til at trække turister rundt i 40 grader varme byer, elefanterne i Thailand, de dresserede aber med kæder osv osv ...jeg går helst ikke i Zoologisk haver mere .. mennesket er sgu ret ucharmerende generelt overfor dyr i mange sammenhænge..

HELT enig - jeg tror bare jeg stenede over det der med hest vs hund, hvor JEG tror at hundene trods alt er bedre rustede - rent mentalt.

De der fede turister der sætter sig på de små heste og æsler og bliver slæbt op af et bjerg ... jeg kan SLET ikke med, at man er så ligeglad ...

• #27   26. okt 2023 måske heller ikke som førerhund til blinde, jeg synes det er meget at forlange af et dyr. Andre former for servicehunde tænker jeg er helt fint, men jeg synes der skal pilles så meget ud af hunden før den kan være førerhund…

Sådan har jeg det også - og har fået at vide, at hunden har det bedste liv i verden ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#29   26. okt 2023 Jeg er ikke enig i at en førhund har et dårligt liv, de har fri og mange af dem også socialt samvær med andre hunde og mennesker. Til gengæld har jeg ondt af de service hunde, der skal hjælpe psykisk syge,, men der er vi så forskellige smiley

Vi har en airfryer ovn og en ældre model med en skuffe. Den med skuffe er god til bl.a. one pot menuerne smiley

• #30   26. okt 2023 Jeg mødte for ikke længe siden en servicehund med sin ejer eller træner????.

Hunden ville MEGET gerne hen og hilse på min hund og måden hvorpå hun lærte den at dét måtte den ikke, var at rykke hårdt i kvælerhalsbåndet, skælde højlydt ud og ryste med en plastikæske med sten i foran dens hoved. Lyden skulle skabe ubehag for hunden.

Der må jeg indrømme at min holdning til dem ændrede sig lidt smiley

• #31   26. okt 2023 Jeg ELSKER squash og auberginer! Har netop i dag handlet ind til gryderet med masser af squash og auberginer smiley Rosenkål, derimod...... NEJ tak

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#35   26. okt 2023 Ved du, hvilken skov, Jeanette?

• #36   26. okt 2023 Måske Bøgeskoven, Store Heddinge.
    Der var en rødbrun krøllet sag efterlyst siden 25/10.

Skal se om jeg kan finde opslaget igen.

• #37   26. okt 2023 Her:

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#39   26. okt 2023 Åh, den stakkels stakkels hund - og de stakkels ejere smiley
    Jeg håber inderligt, han snart bliver fundet i god behold.

• #40   26. okt 2023 Hvor må det være forfærdeligt at gå i uvished smiley Der er (heldigvis) mange eksempler på hunde, som har været væk i både dage og uger, som dukker op igen. Håber den lille fyr klarer sig smiley

• #41   26. okt 2023 @ jeanette O .. kan du komme til at fortælle ejerne at du har set hunden så sent som i går i skoven

• #42   26. okt 2023 Hanne, hunden forsvandt jo i går. Og er spottet i dag.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#45   27. okt 2023 Verdenssamfundet skal tvinge Israel til at levere besat land tilbage til palæstinenserne.
    På Vestbredden bor fx et sted mellem 650.000 og 800.000 i ulovlige bosættelser.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 259
    #46   27. okt 2023 Hanne M vedr. Airfryer
    Købte en lidt brugt SJÖBO Low fat fryer 1300 w - 3,5 l for 100 kr bare for at prøve om det var noget.
    Det var det smiley så jeg købte en magen til i Harald Nyborg til ca. 250,- kr. til sommerhuset.

Jeg bruger den næsten hver dag, og den model jeg har passer fint til 1 person

De havde stadig denne model til omkring de 250 kr. da jeg var der for 14 dage siden.

Men kan se på nettet at de reklamere for en anden model med 4,2 l skuffe

Enig med John en kylling uden side stykke - for ikke at tale om sprød svær på flæskestegen

• #47   27. okt 2023 Det med mellemøsten er jo helt umuligt ..hvem skal hvad .. men jeg er enig med John, de kommer aldrig til at leve problemløst tæt på hinanden .. men ja et land til Palæstinensere i nærheden af dem de deler værdier med ..Iran er vel stort nok fx..

Iran støtter Hamas, og Hizbollah, så de kunne jo levere landjord .. de har angrebet amerikanske interesser, og nu har USA angrebet 2 steder i Iran .. Iran har advaret USA osv, det er jo en krudttønde uden lige ...

Airfryer , vi er godt nok kun 2 i det daglige, men vil stadig gerne 2 skuffer så fx en kylling kan være i den ene og kartoff, eller grønt i den anden.. og så man evt kan lave 2 kyllinger når vi har brug for det, når ungerne er hjemme alle så er vi efterhånden 11 til mad ..

• #49   27. okt 2023 ja fortiden kan man jo ikke ændre på ... men det kunne være rart hvis der snart kunne laves en løsning der kunne fungere, her 65 år efter Israel blev dannet er det vel ikke for tidligt ... menneskelig sent er det jo allerede for sent ..
    Uanset ens præference og holdning er det en menneskelig tragedie ..

• #50   27. okt 2023 Hanne, jeg tror ikke, at du kan have en hel kylling i en skuffe, hvis det er en airfryer med 2 skuffer. Vi kan lige have én på omkring 1.200 gram i vores med én skuffe.

Der er nogle rigtig gode grupper på Facebook med tips og opskrifter. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#51   27. okt 2023 Det absurde ved Israel er, at et folk, der ikke forfulgte jøder, kom til at betale for alle de andre, der gjorde.

• #52   27. okt 2023 Problemet er jo at palæstinenserne allerede har landjord

Ingen får dem til at flytte

Det er uløseligt

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#53   27. okt 2023 "Ingen får dem til at flytte"

altså bortset fra Israel, når man vil have nye bosættelser smiley

• #54   27. okt 2023 Så et interview i nogle nyheder med en jødisk 'bosætter' - man fristes til at kalde hende besætter - fra Vestbredden. Føj hvor var hun væmmelig at hører på; pælestinenserne burde faktisk bare dø allesammen og hun blev glad når hun hørte om døde pælestinensere.
    ... måtte lige huske mig selv på at alle israelere nok ikke er som hende - akurat som at det ikke er pælestinensere der støtter Hamaz.

• #55   27. okt 2023 De sidste nye rygter om Putin.
    Ifølge rygterne skulle han være afgået ved døden i går.
    Tænk hvis det virkelig er sandt.....

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/kreml-afviste-forleden-at-putin-havde-f%C3%A5et-hjertestop-nu-melder-mystisk-kilde-ham-d%C3%B8d/ar-AA1iWuDY?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=ec8f50952858400881735b2a9db84879&ei=40

• #56   27. okt 2023 Anni, dét ville da være en god nyhed smiley

• #57   27. okt 2023 Min gode gamle Adax håndtaske er slidt op, og jeg er på jagt efter en ny, men kan ikke rigtigt bestemme mig. Tænkte så at jeg ville tage en af de gamle i brug indtil jeg bestemmer mig, og begyndte at rode i skabet med tasker. Og fandt én, som ser helt ny ud (?????), og som der absolut slet ikke er nogen grund til ikke at bruge smiley Så den er taget i brug, og den gamle Adax er pensioneret til at være død genstand i rundering smiley

Jeg fandt også en computertaske, som jeg ikke har brugt siden jeg var advokatfuldmægtig. I den fandt jeg mine originale eksamensbeviser fra Advokatsamfundet smiley Som jeg havde erkendt nok måtte være bortkommet under en flytning, og som jeg kviede mig ved at genbestille, fordi det er et værre bøvl og koster 500 kr./stk.

Så alt i alt har dagens roden rundt i skab sparet mig for et par tusinde. Dét burde jeg gøre lidt oftere smiley

• #58   27. okt 2023 @Mette #54 ... hende den ældre ? hvis det er så så jeg hende også, hun var da i den grad virkelig ond at høre på ...

• #59   27. okt 2023 Jeg har lige set det seneste afsnit af “Trænet til forbryderjagt”. Jeg kan ikke lide børn! MEN!!!! Ham Jespers lille datter på 10-11 år er pisse sej smiley Søde, lille unge, altså!

Og apropos det med arbejdende dyr, så kom jeg forbi en tråd i en schæfergruppe på fb, hvor en har skrevet til Molslinjen og spurgt efter redningsveste til hunde. Molslinjen forklarer meget høfligt og sobert, hvorfor man ikke prioriterer at redde hunde (ned i oppustelige redningsleder). Det afføder mange meget forargede kommentarer smiley Et fåtal, jeg selv inklusive, forsøger at spørge ind til, om der så også forventes redningsveste til ponyer, katte, kaniner og marsvin, men det falder ikke i god jord smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#60   28. okt 2023 Nu bliver lovforslaget vedr. koranafbrændiger begrænset til hellige skrifter fra anerkendte trossamfund. Det vil være tilladt at pakke fx koranen ind i et regnbueflag men ikke i bacon - for bacon griser smiley

• #61   28. okt 2023 det jo stadig svært at vide hvad er, var det udtrykket UTILBØRLIG OMGANG de brugte, betyder, hvor grænserne går ..

og når nu vi indirekte skal dikteres hvordan vi må pakke diverse hellige skrifter ind, så synes jeg vil skal presse den anden vej og forlange at Iran laver en lov der giver kvinder ret til selv at bestemme hvordan de vil pakkes ind, nu er den unge pige der blev slæbt ud af et tog død

• #62   28. okt 2023 Kan lige give en Update ift. den bortløbne hund: Den er fundet igen smiley

• #64   28. okt 2023 Dejligt med den opdatering, Ida smiley

• #65   28. okt 2023 Ellie er gået i løbetid. Det bliver åbenbart noget vi får fornøjelsen af 3 gange om året. Til gengæld er det ret korte løbetider.

Min gamle hanhund havde en “kommando” til at gøre din diller ren for snask. Jeg tænker lidt at Ellie skal have en kommando, som betyder “slik din huha ren”. Vi kan ikke bruge “tag missen/tissemissen”, for så tror de begge at der er en kat smiley Måske “tag fitten”? smiley

Er der andre bud? Som ikke er noget man lige siger i daglig tale, og som ikke lyder som noget andet smiley

• #66   28. okt 2023 Anne: Vi var meget lavpraktiske. "Vask dig!", god at lære dem at gøre inden de rejser sig efter at have ligget ned.
    "Vask!" hvor jeg peger, smådryp etc. og hurtigt gør de det af sig selv.

• #67   28. okt 2023 Hahahaha, Sanne, det siger bare SÅ meget om hvor skæv min hjerne er smiley “Vask dig” er perfekt, og endda noget jeg kan sige offentligt smiley

• #68   28. okt 2023 Rens æ Bams?
    "puds æ... Ku.."

du er jo alsing smiley og jeg er overtræt... o.O

• #70   28. okt 2023 Sut æ kut? smiley

• #71   29. okt 2023 https://www.dr.dk/nyheder/seneste/stjerne-fra-tv-serien-venner-er-doed-vi-er-knuste

Det føles virkelig underligt, når ens barndoms/ungdomsstjerner går bort. Ligesom da Luke Perry fra Beverly Hills 90210 døde

• #72   29. okt 2023 Chandler smiley Friends er ubetinget min favoritserie, og har set den mange, mange gange smiley

Det er så trist at han er død smiley

• #73   29. okt 2023 Could I BE any sadder? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   29. okt 2023 Hundene og jeg har været på Møn for at besøge min yngste i sit nyt hjem smiley Waugh en anderledes og flot turkis farve, vandet var ved "hans" strand smiley smiley

profilbillede
  • #75   29. okt 2023 Det ser dejligt ud, Isabelle smiley

Jeg synes jeg har en lidt træls søndag. Ellie er i løbetid, og bløder selvfølgelig. Nu har hun så også fået en rift (eller muligvis et bid fra katten) i en forpote. Så hun bløder fra begge ender smiley

Der er sket noget på arbejde som gør, at de næste par dage bliver virkelig op ad bakke, og jeg er sløj og har hovedet fuld af snot smiley

• #76   29. okt 2023 hvor ser det dejligt ud Isabelle ...
    Nu ligger hans bolig forhåbentlig ikke så meget vandkant at han risikerer oversvømmelse i fremtiden..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#77   29. okt 2023 Stakkels Ellie OG dig, Anne smiley

Nej, Hanne - han bor "en skov" fra vandet smiley

• #78   29. okt 2023 Har fået gået tørvejrstur med hundene. Der er lidt oversvømmelse længere nede ad min vej, og på turen hjem holdt der en bil og der gik en ældre mand rundt med pandelampe. Det viste sig at være et par af naboerne som havde været på langtur i bilen dag, og lige ville tjekke oversvømmelsen, og så deres genbo/nabo, som var ude at gå tur.

Den ældre mand, Børge, og jeg fulgtes hjem til mig. Han nussede hundene, og så havde han Werthers Echte i lommen, som han delte ud af smiley Ej, men han var bare så sød, og det var så hyggeligt at gå og sludre. Lang historie kort, så blev han inviteret forbi juleaften, så han kan hilse på min nyligt single faster smiley

Jeg elsker at bo her smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#79   29. okt 2023 Jeg har fået naboer i dag. "Mit hus" består af fire lejligheder og nabolejligheden har stået tom, siden jeg flyttede ind. På denne blæsende regnvejrsdag er to super søde unge mennesker rykket ind med deres to hunde. Sidstnævnte hilser jeg på i morgen smiley

Du kan evt ændre navn til "Anne - alias Kirsten G", Anne smiley

• #80   29. okt 2023 Jeg ville elske at få en ny onkel, der gik rundt med bolcher i lommen smiley smiley

• #81   29. okt 2023 4 år siden smiley 2600 g lækkerhed i str 44 smiley Stadig med sonde og apnø alarm.

Det føles som en evighed siden…og så alligevel ikke smiley

Her til aften røg hun mig i armene med ordene: Moar…jeg ELSKER dig! Kæft, hvor jeg elsker det lille menneske smiley

profilbillede
  • #82   29. okt 2023 https://fb.watch/n_zNKgybMP/

• #84   30. okt 2023 John, hvor har du læst, at det er selvmord?

Iøvrigt er der vel plads til begge dele?

• #86   30. okt 2023 der er nu, heldigvis mange der forsøger at gøre opmærksom på det der udspiller sig for den civile befolkning i Gaza, men vi bor så fx i et land der ikke stemte for øjeblikkelig våbenhvile ..

man kan nu sagtens synes noget er sørgeligt på flere plan ..

• #87   30. okt 2023 Han HAR været misbruger, men været clean i mange år. Men led af efterveerne af misbrug.

Tænk at man kan sammenligne de ting smiley Men John, hvordan kan du skrive om rosenkål og chokolade, når børn dør? Det er da upassende…..

• #88   30. okt 2023 Knirke, hun er da ret sød smiley

profilbillede
  • #90   30. okt 2023 RIP .. eller hvad man nu siger når det er en hund. ... hvem er det du ikke har mere ..

• #91   30. okt 2023 John det gør mig ondt

• #94   30. okt 2023 Tanker til jer, John smiley Og kæmpe respekt for at I får sagt farvel hjemme i trygge rammer smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#95   30. okt 2023 Det gør mig ondt at høre, John smiley

Helt enig med Anne i respekten for jeres kærlige valg af et trygt farvel til en elsket hund smiley

• #96   30. okt 2023 Øv John hvor trist. Det bliver så tomt når en af vores hunde dør.

• #97   30. okt 2023 @John, øv en flot alder, og godt det kunne ske så hurtigt så han ikke skulle lide unødvendigt længe..

må jeg spørge hvordan det viste sig ?

• #99   30. okt 2023 Om det var selvmord eller ej ved man jo ikke på nuværende tidspunkt, for obduktionen er endnu ikke færdig.
    Men politiet har fundet receptpligtig medicin.

• #100   30. okt 2023 varme tanker john smiley

• #101   30. okt 2023 https://ekstrabladet.dk/underholdning/udlandkendte/matthew-perrys-doedsaarsag-udskudt-afventer-saerlig-vurdering/10007467

Jeg har også receptpligtig medicin liggende på relativt stærke smertestillende, men hvis jeg falder død om med et hjertestop er det jo ikke ensbetydende med, at jeg har begået selvmord.

En utilsigtet overdosis er dælme heller ikke selvmord, det er langt ude at kalde stofmisbrug (endda tidligere stofmisbrug) for selvmord.

• #102   30. okt 2023 et spørgsmål om airfryer ... Hvor mange liter skal en skuffe være for at rumme en gængs kylling 1200-1350 gr, eller hvad de nu er dem man køber i supermarkeder ?

jeg kan købe en på medlemstilbud i Coop med 2 skuffer a 4.5 liter er den ene så stor nok til en kylling ?

• #103   30. okt 2023 Det kan du ikke, Hanne.

Som sagt er vores Cosori på 6,4 liter (1 skuffe) og den kan lige rumme en kylling på 1100-1200 gram.

• #105   30. okt 2023 så en skuffe til alm kylling str på mindst 7 liter er hvad I siger

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#106   30. okt 2023 Jeg sørger ikke over, at Matthew Perry er død - uanset om han var påvirket eller ikke. Men det er trist, og jeg bliver lidt berørt, når fx en skuespiller, man har haft sjove timer "i selskab med", dør alt for tidligt.

Hvad der sker i Ukraine og i Gaza lige nu kan slet ikke sammenlignes med Perrys død. Især Gaza kan jeg nærmest ikke holde ud at tænke på, fordi det er tydeligt, hvad Israel har gang i. Palæstinenserne tvinges ned sydpå og Israel overtager det nordlige Gaza. De to millioner mennesker, der bor i området skal så klare sig med et areal på størrelse med Langeland.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #107   30. okt 2023 Lidt sjov med berømmelse. Mange jagter det. Få har godt af det.

John. Trist og ubehagelig oplevelse. Skal du have ny hund på et tidspunkt?.

• #109   30. okt 2023 John - det gør mig ondt at du har mistet en af hundene smiley Men rart for hunden at kunne få lov at sove ind hjemme i sine vante omgivelser - stor respekt for det.

• #110   30. okt 2023 Radio 4 lige nu om hunde

• #111   30. okt 2023 John det gør mig ondt men en flot alder og et godt langt liv i gode hænder

• #112   30. okt 2023 Og undskyld spam men kommer lige fra lægen og har sgu fået kighoste. Vaccinen holder ikke livet ud og dækker 90 procent sagde hun så pt der de en del få det omkring min alder

Arrrhhh

Men husk det lige hvis nogle af jer får sådan nogle søløve hosteanfald... så skal I lige forbi lægen. Det kan nemlig behandles

Og nu ikke mere spam herfra smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#113   30. okt 2023 God bedring, Lens. Hoste er rædselsfuld - især om natten smiley

• #114   30. okt 2023 Det “receptpligtige medicin” der blev fundet hos Perry, var imod vand i lungerne smiley Ikke noget man på nogen måde bliver skæv af eller dør af. Men han har givetvis haft hjerteproblemer, og sådan noget kan man jo dø af….

• #115   30. okt 2023 Jeg fik genopfrisket én af mine gamle kompetencer i weekenden, da jeg hjalp med at få en lille shetlænder sat for vogn.
    Orv, hvor var det altså bare hyggeligt!! smiley

• #116   30. okt 2023 # 114
    Jeg har nu læst at det var medicin mod depression....

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#117   30. okt 2023 #102
    Hanne M
    Den jeg skrev om og som kun har en skuffe (SJÖBO Low fat fryer 1300 w - 3,5 l )
    i den passer en 1350 gr. kylling lige nøjagtig ned i, og bliver fantastisk.

Det er nok målene på skufferne du skal gå efter, smiley

• #118   30. okt 2023 Hanne, det afgænger jo af kyllingens størrelse. Jeg ved faktisk ikke, om de fåes større end de der 6,4 L, med mindre du går over i en decideret airfryerovn.

Men du kan nok ikke påregne at lave mad til mange mennesker i en airfryer, hverken med én eller to skuffer. De må ikke overlæsses, så udnyttes luftgennemstrømningen ikke optimalt og maden bliver ikke sprød og lækker. Når jeg laver større mængder mad til gæster bruger jeg den almindelige ovn.

• #119   30. okt 2023 Det kan da godt ske, at jeg husker forkert, jeg tjekker lige med en kylling , vi har liggende i fryseren senere. smiley

• #120   30. okt 2023 Kan man blive skæv af antidepressiv medicin? Eller bruge det til at begå selvmord? Hvilket vil være meget sært, eftersom depressive muligvis har en øget risiko for selvmord smiley

• #121   30. okt 2023 Ifølge en eller anden US sladderpladdersprøjte, var der antidepressiv, angstmedicin (som herhjemme ville være antidepressiv, men ved jo ikke hvad der bruges i US) og medicin mod emfysem/ødem.

Folk må selvfølgelig spekulere alt det de orker, men at kalde det selvmord, synes jeg er usmageligt smiley

• #122   30. okt 2023 Nej, men man kan blive meget søvnig og svimmel.

• #123   30. okt 2023 Isabelle : ja men et bare glad for at jeg ikke har været sammen med helt små børn

Det er åbenbart noget lort når de får det

Jeg tror på det. Sprang et blodkar i øjet i et anfald sf hoste men har heldigvis ikke haft nogle i dag

Så små børn vaccinerer vi jo heldigvis

Jeg har aldrig forstået de der ikke vaccineret børnene må jeg indrømme

Og hvor er jeg bare ked af at Matthew er død. Han var min yndlings friend

• #124   30. okt 2023 Men Anni, så er det vel næppe selvmord eller overdosis?

Den eneste han nogensinde har skadet, er sig selv, så man kan ikke engang hade ham af den grund. Han var nogens søn, bror, ven. Det mindste man kan gøre er da at vise en smule respekt.

• #125   30. okt 2023 Varme tanker herfra, John.

• #127   30. okt 2023 gad vide om han reagerer ? vores sidste Ipsen reagerede overhovedet ikke på at den ældste forsvandt 10 mdr før Ipsen selv måtte herfra. Men man har jo hørt om hunde der reagerede når samboen forsvinder .

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#129   30. okt 2023 Kenia holdt op med at spise, da Kela tog herfra smiley

• #130   30. okt 2023 Ingen af mine har reageret …

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#131   30. okt 2023 Kenia og Vilma hilste på de nye nabohunde, Tulle (toller på ti) og Hubert (doodle på fem) gennem busk/dyrehegn i dag. Vilmas reaktion kom bag på mig. Hun er normalt sød, venlig og, om nødvendigt, lidt underdanig overfor alle fremmede hunde, men da Tulle sagde ret fredeligt "hold afstand", råbte Vilma "HOLD KÆFT DET HER ER MIT HOOD" - eller noget i den retning.
    Jeg fik hende til at tage det roligt - og naboen gjorde ditto med Tulle, hvorefter vi mennesker sludrede en masse og hundene slappede af - sådan rimeligt. Jeg havde dog en fornemmelse af, at de lurede noget på hinanden bag fremsommeligheden, og Tulle fik da også lige gjort et eller andet, der fik Vilma til at råbe "SAGDE DU NOGET???"
    Hvad faen er der sket med min fredelige lille hund? smiley
    Jeg håber, de kan vænne sig til hinanden stille og roligt smiley

profilbillede
  • #132   30. okt 2023 Dorit var totalt ligeglad, måske endda lidt til den glade side, da Bella ikke var mere smiley Hun HADER at Ellie er kommet til, og venter stadig bare på at ungen skrider hjem. Bortset fra de øjeblikke, hvor Dorit kan snige sig til at putte i Ellies buskede hale smiley

Isabelle, bitches will be bitches smiley Selv den tæve, der ellers fremstår sød og venlig, kan have en træls side. Med hunde må man jo bare leve med det.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#133   30. okt 2023 Men det er jo (fistelstemme hér) NABOhunden, Anne smiley
    Jeg kan da ikke have de to hunde til at stå og skændes gennem hækken ustandselig smiley

Nå. Det løser sig vel smiley

• #134   30. okt 2023 hun er blevet kvinde smiley

vores Ipsen hang i hækken ind til naboen der både har kat og hunde .. da Ipsen var mindre havde den en schæfer blanding som bare ignorerede Ipsen, og så en Mastiff som gerne gik til hækken og provokerede ... dette og katten gjorde Ipsen hyssede og skabte sig, og hun hang i den hæk 90% af tiden i haven, stressede nærmest over at skulle have tjek på hvem der var i deres have . så vi endt faktisk med at lave et hegn længere inde i vores have så naboens dyr og Ipsen ikke kunne se hinanden ...

• #135   30. okt 2023 Så har jeg tjekket og der kan godt være en noget større kylling i Cosorien. Dog er det højden, der kan være et problem, men det løste vi ved at "brække" benene ud til siden på den stakkels fugl. Vi prøver en større kylling næste gang. smiley

profilbillede
  • #136   30. okt 2023 Isabelle, jeg tror, at vi nogen gange skal "lytte" til vores hunde, de ser/læser ting hos andre hunde, som vi ikke ser - især med tanke på, at hun normalt er OK med andre hunde. Måske er hun bare blevet voksen og finder sig ikke i noget pis?! smiley

En omvendt historie er det med Anton og hans bedsteven Buller. De første år, de mødtes (vi var næsten naboer) kunne Anton ikke fordrage Buller og lagde ikke skjul på det. smiley pludseligt "skiftede" Buller ejer at gå med (konen døde desværre) og efter de en dag snakkede lidt gennem et trådhegn var de uadskillelige, helt frem til Antons død. Meget mærkeligt, men også glædeligt.

Jeg tænker tit, om enten Anton har kunne fornemme sygdom hos ejer eller om Buller har "udtrykt" et eller andet pga. syg ejer. Der var seriøst ingen problemer, efter at manden overtog turene, inden eer skulle Buller bare udslettes fra jordens overflade.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#137   30. okt 2023 Du har nok (også) ret, Hanne. Hun har jo lige den alder, hvor tredje og sidste modningsfase er i gang = hun er ved at være rigtig voksen. Dertil kommer, at naboen lige har fået Tulle-hunden - fra et internat, som hun fornylig var kommet til, da hendes ejer døde. Oveni er så kommet (endnu) en flytning til den ikke helt unge Tulle.
    Sagt med andre ord har hun måske ikke liiiiige overskud til en frembrusende Vilma bakket op af en selvbevidst Kenia. Alternativt overtolker jeg smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#138   30. okt 2023 Jeg er ret sikker på, at du har helt ret, Skrigehundens.

Skøn og tankevækkende historie om Anton og Buller smiley

• #139   30. okt 2023 Jeg havde glemt hvor meget jeg elsker at gå ture med hundene i mørket smiley

Ellie er i løbetid, og det betyder at jeg er lidt presset på steder hvor hun kan løbe fri. Ikke fordi jeg tænker at hun skrider, men hun kunne jo komme slæbende med en liderlig hanhund. Så jeg kørte ned på “vores” mark og lod hende få spurtet af inden det blev mørkt, og så kørte jeg ned i et naturområde og gik en tur med dem i snor. Naturområdet er meget trafikeret når det er lyst, men vi mødte ikke et øje smiley

Jeg kan dog fornemme på min pandelampe, at den trænger til en sarlig udskiftning smiley

• #140   30. okt 2023 #114
    Hvis det var piller imod vand i lungerne virkede de ihvertfald ikke.

@john var det i vagten dyrlægen kom ud eller indenfor "Alm. Tid"?
    Det er trist at sige farvel , det måtte jeg selv igennem i foråret med min første schæfer

• #142   30. okt 2023 https://presse-fotos.dk/post/mand-sparkede-og-slog-sin-hund-med-knytnaever-i-et-kvarter-slap-for-faengselsdom/?fbclid=IwAR1FZ2NtQP1wENuw67fKtCTJR864dk6iA3tPJ_Ee0_w4YlGIaT8wx_z_9kQ

hvad er der galt med sådn en stodder og hvorfor er vi så latterlige med vores straffe over dyremishandling

• #143   30. okt 2023 Adr, jeg har lige fjernet en stor, fed flåt fra Ellie smiley Hun fik Bravecto i marts og igen i juni! Jeg nægter at købe en nu, så hun fik en Frontline, jeg havde liggende. Og Ellers må hun få et Seresto hun kan have på når vi går tur - det må være bedre end ingenting.

Så nu må der gerne snart komme noget frost!

• #144   30. okt 2023 #141 ok ja det var flot, men det er også betalt når det er i alm. Åbningstid, men i sidste ende er det ikke det der betyder noget når man bare vil give en god afsked

• #145   30. okt 2023 Jeg har lykkeligt glemt hvad jeg betalte for at få Bella aflivet. Det var planlagt, og dyrlægen havde kort kørsel ned til hundeklubben, hvor det skulle foregå. Men når det er akut, er det jo noget andet.

Du kan godt fremstå som lidt en træmand, John, men det i dag viser, at dit hjerte er stort og at du satte hundens trivsel før penge smiley Sådan noget kan man ikke skjule, ikke selvom man prøver. Jeg håber at lillemor får lov at forkæle den gamle (både hund og mand) lidt ekstra den kommende tid!

• #146   30. okt 2023 Min kæreste ville tage omkring 2500 hvis det ikke var i vagten. Hvis det var i vagt ville det være omkring det samme
    Men det er selvfølgelig også en lille landklinik, det er der selvfølgelig forskel på. I sidste ende er det bare rart hvis man har mulighed for at få taget ordentlig afsked med en følgesvend igennem så mange år

• #148   31. okt 2023 Bring it on Kiddos... vi er så klar til i aften smiley smiley

profilbillede
  • #149   31. okt 2023 Obster.., du glemte adressen smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#151   31. okt 2023 Ked af dit tab John smiley

• #152   31. okt 2023 Gåture i mørke er bare noget helt særligt. Jeg holder også meget af at gå aftentur 'marken rundt' nu i den mørke tid. Igår var en virkelig smuk aften her på det østligste sjælland. En smuk smuk fuldmåne, vindstille og lidt dis i lavningerne (elverpigerne var vist ude at danse og mosekonen bryggede). Det er fantastisk at gå en runde og lytte til uglerne og viberne (jeps, her flyver viber rundt om natten lige pt smiley ). Var til rally-træning, da månen stod op og den var virkelig spektakulær. Helt orange og megastor. Og så stod den op bag nogle træer fra den vinkel vi så den. Vi var flere der stod og nød synet og snakkede om at det næsten kunne have været en halloweenfilm kulisse smiley
    Her til morgen var det bare vådt i vådt og Penny og jeg var dyngvåde da vi kom hjem fra vores kickbiketur. Men så er det jo bare ekstrarart at komme ind og blive tørret smiley

• #153   31. okt 2023 Ja, månen var virkelig smuk i går aftes smiley

• #154   31. okt 2023 Nogle gange undrer I mig sq.
    En mand har sparket og slået med knytnæver på sin hund igennem tyve minutter .. ingen fængsel, kun bødestraf.
    TYVE minutter !!!!

Jeg håber jeres ligegyldighed skyldes min person og det faktum at det er mig der deler linket … og I har været inde og skrevet under for strengere straffe til dyremishandlere.

Ellers gør det … det kan sq ik være rigtigt !!!!

Eller at I bare er ligesom mig, og ikke behøver at flashe at I naturligvis har støttet …

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#157   31. okt 2023 Jeg bliver nødt til at springe over indlæg, der handler om dyremishandling. Billederne sidder i mig i månedsvis efter - derfor.
    Jeg bifalder Johns primitive svar - eller måske en "Clockwork orange" inspireret straf smiley

• #158   31. okt 2023 Har lige læst det Martine.
    Det er ækelt, og jeg er faktisk helt på linje med John.
    Det var så sikkert sket helt automatisk, hvis fjolset var kommet i fængsel.

• #159   31. okt 2023 Ingen billeder - blot link til hvor man kan skrive under for at få ændret loven … måske

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#161   31. okt 2023 Jeg kan desværre ikke se linket til at skrive under. Kan det evt postes her i tråden?

• #165   31. okt 2023 Jeg læste godt artiklen (eller vel snarere blot notitsen) på sn.dk i morges. Men jeg kan altså ikke finde noget link til et sted hvor man kan skrive under for at få skærpet straffen for dyremishandling???? Synes heller ikke der var noget link i morges????
    At mishandle et dyr er simpelthen så lavt og usselt. Der er så meget forskning, der peger i retning af at dyr har følelser akurat som os og at de forstår langt mere end vi har forstillet os i tidligere tider. Så at lammetæve sin hund er jo grundlæggende ikke så meget anderledes end at lammetæve et andet menneske.

• #167   31. okt 2023 Kan ikke finde ud af at linke - prøver når jeg kommer på min pc

• #168   31. okt 2023 Isabelle, jeg oprettede en tråd om borgerforslag for noget tid siden. Der er selvfølgelig link til borgerforslaget: https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1327034-borgerforslag_om_flere_befoejelser_til_dyrepoliti

• #169   31. okt 2023 Martine, det er i øvrigt en artikel fra maj…. Ikke at det gør det ok, men den sag er jo en af baggrundene for, at borgerforslaget blev stillet. Og så hele den ballade med Byrialsen.

• #171   31. okt 2023 @168 - så har jeg allerede skrevet under for noget tid siden smiley

• #172   31. okt 2023 har åbenbart støtter tidligere, kunne ikke få lov, der stod at enten havde jeg støttet, eller fordi jeg ikke havde valgret .. går ud fra det må være det første smiley ..

jeg skal heller ikke hverken læse eller se billeder ... sidst med hunden i Åbyhøj kunne jeg slet ikke få det ud af hovedet i flere dage ..

• #173   31. okt 2023 Og ja, nogen gange skal man nok lige huske at kigge på datoen på de artikler man får klikket sig frem til smiley

• #175   31. okt 2023 Jeg fatter ikke, at en mand kan stå og banke og sparke på en hund i 12 - 20 minutter.
    Hvorfor er der ikke nogen der reagerer på det og hjælper den arme hund ?
    Aldrig om jeg ville stå og se på sådan noget svineri.
    Jeg ville blande mig og hjælpe den arme hund, selv om chancen for at jeg så ville få en på hovedet ville være ret stor.

• #176   31. okt 2023 @ Anni .. jeg forstår dig, men nogen på hovedet er jo desværre ikke alt man kan komme ud for i disse tider ... voldsom vold, hvis det er en der er oppe at køre på noget, kniv .. jeg forstår desværre godt angsten ... men man må så gøre alt for at tilkalde andre, politi mm

• #178   31. okt 2023 Hanne, når føst jeg er sur nok, så er jeg bedøvende ligeglad med, hvad der sker....

• #179   31. okt 2023 Hvis nogen mangler en billig blower: https://cotonshoppen.dk/outlet-500/ollipet-groomdryer6-blower-outlet-halv-pris-p12391

• #181   31. okt 2023 Tænker også at der nok er mange der ikke skal nyde noget af selv at forsøge at blande sig fordi risikoen for selv at få et par på hovedet nok er overhændenge. Nogen må jo også have anmeldt episode og den kan jo så være at det bare tog 15-20 minutter for polisen at komme frem.
    De der brødre fra viegaarden-erfæren lyder dælme også som et par 'hyggelige fyre' smiley smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#182   31. okt 2023 Intern kommunikationsfejl eller ej Anni, hvem forlader deres dyr hos dyrlægen for en vaccination ?

Jeg selv forlader sjældent mine hunde, uanset hvad de skal behandles for smiley

• #183   31. okt 2023 https://anima.dk/familiedyr/strengere-straffe-ved-forbrydelser-mod-dyr#.ZEbNHexBwWo

Her er linket til hvor man kan underskrive.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#184   31. okt 2023 Virkelig underlig historie, Anni smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#185   31. okt 2023 Tak, Martine. Jeg har skrevet under - selvfølgelig.

• #186   31. okt 2023 Isabelle

Jeg har fået fortaltat de her underskrifter gør en forskel så jeg skriver altid under
    som dig kan jeg ikke holde billederne ud men som regel kan man navigere udenom

• #187   31. okt 2023 iøvrigt er min v ringfinger og det meste af min hånd kunst efter at moon og tjab røg i slagsmål. jeg blev akut opereret og har fået lagt skinner i fingeren spiser pencillin og morfin og kan kun skrive med h pegefinger så der kommer lidt felv herfra. bare info smiley

• #188   31. okt 2023 Øv bøv det lyder godt nok trælst smiley God bedring med hånden.

• #189   31. okt 2023 Øv, det er jeg ked af at høre Martine. Det lyder virkelig voldsomt. God bedring!

Skete der noget med Tjab eller Moon?

• #190   31. okt 2023 Shit, Martine smiley Håber det heler ordentligt!

Du kan, både på pc, telefon og tablet slå diktering til - du skal artikulere og tale langsomt, bede den om at sætte tegn og lave linjeskift, men det fungerer faktisk helt ok.

• #191   31. okt 2023 Shit Martine, håber at hånden kommer helt i orden igen.
    God bedring

• #192   31. okt 2023 Moon fik virkelig tæv - jeg fik skader - Tjab er ok …

Her Moon smiley smiley smiley

profilbillede
  • #194   31. okt 2023 @187, for hulen Martine, det lyder alvorligt ... god bedring .. hvad med hundene ?

nå det kan jeg jo se ..

det ser godt nok voldsomt ud ...

• #195   31. okt 2023 Tak for tippet anne men i får da lidt ro fra mig og det er vel ikke det værste smiley

• #196   31. okt 2023 Årh lille Moon - det er noget lort, når vi selv kommer til skade.
    Men næsten endnu værre, når hundene gør det, ikk? smiley

• #197   31. okt 2023 jo det er slemt når det går udover vores hunde. stakkels moon blev ved ,ed at ryge på tjab hvergang jeg fi fjernet tjab. jeg forstår ik at han ik gik væk ..

• #199   31. okt 2023 moon er en gammel hund og det har ik gjort noget godt for ham
    det er fpr tidligt at sige nogret om min finger endnu

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#200   31. okt 2023 Åh altså, det ser slemt ud smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#201   31. okt 2023 Puha smiley god bedring til jer begge smiley

• #202   31. okt 2023 Føj for en omgang. God bedring med hånden og med stakkels gamle Moon.

• #203   31. okt 2023 Jeg var inde og skrive under via et link på fc i går. Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at skrive under på sådan et forslag, det værste der kan ske er, at det ikke hjælper. Men at gøre ingenting hjælper i hvert fald ikke.

• #204   31. okt 2023 Åååhh man bliver bare så ked af det år ens hunde slås smiley Jeg har selv haft hunde, der bare ikke kunne sammen og som røg i totterne på hinanden, hvis der skete uheld og de blev lukket sammen uden at være mandsopdækkede. Moon ser ud til at være blevet godt lakket til smiley Håber i allesammen bliver OK igen.

• #206   31. okt 2023 #203

Præcis.

Moon blir passet på efter alle kunstens regler det er kærestens hund jo

• #207   31. okt 2023 Puha Martine.. alt godt til dig og Moon smiley håber hele husstanden kan hele uden men! smiley

• #208   31. okt 2023 God bedring til dig og Moon.
    Det ser voldsomt ud.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#209   31. okt 2023 #168
    Tak - Anne jeg har underskrevet nu

• #210   31. okt 2023 Har været til træning med Ellie, og vi er gået HELT tilbage til start med bid. Hun vil så gerne, og jeg aner ikke hvad jeg har med at gøre, så jeg er jo bare gået med. Men nu er vi startet op forfra, og har den sødeste indlæringsfigurant, og det hyggeligste team omkring smiley

På trods af en ualmindelig mudret bane, en løbsk Ellie og en ræv der drillede, gik jeg hjem med armene over hovedet smiley

• #211   31. okt 2023 Puh Martine, det ser voldsomt ud smiley
    Håber både du og Moon kommer igennem uden mén

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#213   1. nov 2023 Eva Madsen har forladt planet Jorden. Nu synger hun om mormors kolonihavehus i himlen - eller deromkring smiley

https://www.youtube.com/watch?v=r3CFuCGojJM&ab_channel=KristianKj%C3%A6rulff

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#214   1. nov 2023 Det kan være svært, at finde et system, der virker, når man har flere hunde. Flere ting er afprøvet, men det her virker med jakkerne og trøjerne. Fordelen er, når jakkerne er våde, hænges de til tørre på bøjlerne og herefter direkte på plads smiley Da vi er nød til at gå på kompromis med hundenes "farver" og manden har udfordringer, er hundetøjet mærket med navn, ligesom da børnene var små smiley smiley smiley

profilbillede
  • #215   1. nov 2023 Cm, ellers må I have en garderobe a la børnehaverne med et rum pr hund smiley

• #216   1. nov 2023 Da jeg blev skilt for en håndfuld år siden, flyttede jeg ud i et hus hvor der ikke var en håndklædetørrer smiley Så jeg købte én med en ledning til stikkontakt, og som har skruet ben på så den kan stå på gulvet. Den slår selv fra, hvis den bliver for varm (modsat elradiatorer m.m.). Siden flyttede jeg og købte en håndklædetørrer der er monteret på væggen.

Så den gamle bliver i dag brugt til at tørre vådt hundegrej og mine jakker på. Nu har jeg købt et par knager og taget benene af den, så den hænger ude i mit (lille bitte) vaskerum. Det er mega smart, og tøjet og dækkenerne tørrer lynhurtigt på den måde smiley Og når den ikke er i brug, slukker jeg jo bare for den.

Det kan varmt anbefales, hvis man har meget vådt grej og ikke så mange steder at tørre.

Jeg tror det er den her: https://www.elvvs.dk/p/haandklaedetoerrer-stina-bxhxd-530x900x355mm-100w-230v-krom-ip21-1222255/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI793ZucuiggMVDopoCR0rPQf5EAQYAiABEgLYjvD_BwE

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#217   1. nov 2023 Vi har håndklædetørrer og en fast "stang" ind til brusekabinen (hvis tøjet drypper) Men ellers bruger vi vores vindeltrappe til førstesalen som tørrestativ for jakker smiley Det passer med at man kan hænge tøjet op på bøjler på den smiley

• #218   1. nov 2023 Uhh jeg var også blevet træt af vådt overtøj og hundegrej, der var længe om at tørre. Så jeg satte et væghængt tørrestativ op og satte en lille bitte affugter ud i rummet. Nu må jeg se om det har den ønskede effekt

• #219   1. nov 2023 Jeg har sådan nogle bøjlekroge med clips til whippernes tøj smiley Det er den løsning jeg har været mest tilfreds med, de falder ikke ned og hænger i fuld længde og tørrer + der er plads til mange på bøjlestangen i skabet smiley

I entreen hænger så kun dem, der der passer til årstiden

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#220   1. nov 2023 Her er også kun det fremme, der passer til årstiden smiley Resten er gemt væk i en dragekiste. Så billedet med jakkerne ophængt, er opbevaringen imellem brug og ikke til tørring.

Manden har udfordringer med, at finde ud af hvis tøj, der er hvis smiley Derfor er det også mærket med navn smiley For selv om alle 6 er samme race, er der alligevel forskel på størrelserne de bruger.

profilbillede
  • #221   1. nov 2023 CM

Hvad race har du?

• #223   1. nov 2023 CM - Det er manden også her smiley Regnjakkerne har samme farve, så dem er der navn i, men det øvrige har farver efter størrelse, så der sidder en seddel med hvilke farver, der passer til hvem, hvis han er i tvivl.

Det er så de samme farver der går igen på halsbånd, når jeg ikke lige kommer til at lave nogle i andre farver smiley men så hænger der også altid nogle af de vanlige, som han kan skifte til smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#224   1. nov 2023 Martine: 5 stk.s Griffon bruxellois og en enkelt petit brabancon smiley

Kirsten: Her har hver hund også sin farve, der går igen på halsbånd og liner, men lige præcis i seler og tøj, har jeg været nød til, at gå på kompromis med farven smiley Så her er det mærket med navn, ellers opgiver manden smiley Og for den sags skyld også familien, hvis de passer dem smiley

• #225   1. nov 2023 At fodboldverdenen kan vælge denne mand som præsident for FIFA Gianni Infantino siger så meget om at det ikke længere drejer sig om sport men om penge.. jeg har så at sige i modsætning til mange, hadet fodbold i mange år, ikke sporten men alt hvad den står for at latterlige tilskuere der bruger politiets ressourcer, pengene i fodbold som sådan, spillere der er skide ligeglade med menneskerettigheder bare de kan spille, og gerne få milliarder for osv ..
    Toppen af international fodbold er en skamplet på sport ...

• #226   1. nov 2023 Er der nogen der ved, om kommunen kan tvangsflytte en borger fra eget hjem til plejehjem??

• #227   1. nov 2023 jeg ved det ikke, men det vil nok som minimum kræve at borgere er umyndiggjort og har en værge .. at umyndiggøre en person i dag er vist ikke nemt ..

men svaret er vist Ja :

https://familieretshuset.dk/flytning-uden-samtykke/flytning-uden-samtykke/om-flytning-uden-samtykke-efter-serviceloven

" Kan kommunen tvinge mig til at flytte?
    Der er ikke frit valg i forbindelse med flytning til et midlertidigt botilbud. Det betyder dog ikke, at kommunen kan tvinge en borger til at flytte ind på et midlertidigt botilbud, hvis borgeren ikke ønsker det. Det kan kun lade sig gøre, hvis betingelserne for flytning uden samtykke er opfyldte."

• #228   1. nov 2023 Det korte svar er, ja det kan de godt. Vi får af og til borgere ind der er tvangsanbragt, hvis man kan sige det sådan.

• #229   1. nov 2023 Hera skal formodentlig opereres i sit knæ for 3.gang. smiley Hun skvattede op af trappen og har fået en hævelse i knæet. Ortopæden synes at knæet "ikke føltes så rart " ,så hun skal røntgenfotograferes på tirsdag.

• #230   1. nov 2023 Stakkels Hera. Håber at hun ikke er alvorlig skadet.

• #231   1. nov 2023 Hanne/Anne Julie
    Det drejer sig om min lillesøster.
    Hun er sund og rask i hovedet og er ikke umyndig gjort, men har sclerose.
    Hun vil ikke på plejehjem, men nu er hjemmeplejen begyndt at true hende med at tvangsflytte hende på plejehjem.

• #232   1. nov 2023 @Anni, det er beskrevet i det der samtykke-link jeg har lagt ind ... kommunen kan ikke som sådan bestemme det, det er familieretshuset, men hvis borgeren ikke kan tage vare på sig selv, og kommunens folk ikke kan løse opgaven under de nuværende fysiske rammer, det hjem borgeren nu er i, så kan man tvangs-flyttes til et sted hvor opgaven med at varetage borgerens behov kan løses, gør kommunen ikke det ses det som omsorgssvigt, og det skal en kommune sørge for ikke sker ..

• #233   1. nov 2023 Kommunen har selv flyttet hende ind i den lejlighed for halvandet år siden, som er indrettet til handicappede, med "kran" fjerbetjænt døråbner mm.

• #234   1. nov 2023 hvorfor vil de så flytte hende ... jeg tror altså der skal vægtige grunde til at flytte en borger mod vedkommendes vilje ..

• #236   1. nov 2023 Hanne, jeg ved det ikke.
    Men jeg Kan fortælle dig, at det ikke er sjovt at være afhængig af andres hjælp.
    Det er ikke småting min søster må lægge ører til. Nogle er simpelthen så modbydelig at man tror det er løgn.
    Siden maj er min søsterkun skind og ben, fordi halvdelen ikke gider at fodre hende.
    De smører noget mad, og så stiller de detpå puden ved siden af hovedet mens de siger, at de ikke har tid til at give hende mad, fordi de også skal passe andre borgere. Min søster er altså lammet og kan ikke spise selv..........

• #237   1. nov 2023 Linda, det er ikke på grund af økonomien, for det hun koster nu er billigere end en plejehjemsplads.
    Hun har hjælp til rengøring hver 14 dag, hvilket hun jo også skal have på plejehjem. Og så kommer der nogen og ser til hende 7gange om dagen, for det meste kun 5 gange da min niece og mig er derfor at hjælpe hende lidt.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#238   1. nov 2023 Min yngste er pt ansat som hjælper (døgnvagter) til en ældre scleroseramt mand. Manden kan intet selv og har hjælp 24/7. Dette burde da også være muligt for din søster, Anni - og da i hvert fald de syv besøg, hun får nu.
    Hvor er det urimeligt, at vilkårerne skal være så forskellige fra kommune til kommune.
    Jeg håber inderligt, at din søster kan få lov til at blive i eget hjem - med den støtte, hun har behov for.

• #239   1. nov 2023 jamen Anni, det er jo nærmest lige til endnu en udsendelse som den der var på tv2 til aften ... omsorgsvigt på bosteder .. skjult kamera ... eller en telefon der laver en lydoptagelse når de siger de ikke har tid til at hjælpe hende med at spise ... og så Operation X ... hvad med hendes egen læge, kan han ikke komme på et besøg og påtale hendes tilstand ..

jeg synes det er skrækkeligt, men ville hun blive passet bedre på et plejehjem ?

• #240   2. nov 2023 Min søster er ikke interesseret i hjælp 24/7
    Der har været nogle ret grove sager, men det hjælper ikke at klage.
    Min søster har blandt andet ikke været i bad siden maj,hvor hendes badeværelse pludselig blev 10 cm for lille den ene vej, og så må hjælperne pludselig ikke bruge det.
    De er også ret god til at lyve når dem der bliver klaget over bliver konfronteret af lederen.
    Der er et par af sygeplejerskene der altid siger, at nu skal min søster altså tage sig sammen, for hun ved jo godt, at hun har sclerose, og så fungerer hendes hjerne jo ikke normal. Mig bekendt angriber sclerose altså ikke hjernen
    Den her gang er hendes læge med over klagerne. Og dysserne er også sur, for de kan få lov til at vente en halv time før der kommer nogen og lukker dem ind. Den tid går selvfølgelig fra min søster.

Hvis det var mig, havde jeg ikke noget imod at komme på plejehjem, man har jo sit eget værelse, men det nægter min søster, og de skal altså ikke tvinge hende til det.

• #241   2. nov 2023 Angående operation X i aften, så er det hellere ikke unormal, inden for hjemmeplejen at borgerne skal vente en time til halvanden når de har brugt akutalarmen.

Jeg har stor respekt for hende med tørklædet at hun stillede op så man kunne se, hvem hun er. Det er godt nok modig. Hun har garanteret svært ved at få job efter det

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#242   2. nov 2023 "Min søster er ikke interesseret i hjælp 24/7"

Jeg nævnte det, fordi jeg tænker, at kan en scleroseramt få hjælp 24/7 i den ene kommune, MÅ en scleroseramt i en anden kommune da kunne få 7 besøg - eller flere i døgnet.

Sclerose påvirker desværre også hjernen - men i meget varieret grad er min erfaring.
    Jeg kan simpelthen ikke forstå, at man bliver hjemmehjælper, hvis man ikke brænder for at hjælpe smiley

• #243   2. nov 2023 Jeg bliver simpelthen så forarget på din søsters vegne Anni.

Jeg husker tydeligt, da min mor var indlagt (kræft).
    Der var mange ting at vælge imellem, når hun skulle spise.
    Den ene dag kiggede jeg forbi, da min mor lige havde fået aftensmad, en tallerken med rugbrødsmadder.
    Jeg sagde til hende, at hun selvfølgelig bare skulle spise. Men det viste sig, at hun ikke kunne skære brødet ud.
    Det var så ikke lige noget personalet var OBS på.
    Det skal så siges, sat min mor jo ikke ville være til besvær, og derfor ikke selv sagde noget.

De fleste drømmer nok ikke om at komme på plejehjem, men på et ordentligt plejehjem, er der personale, som kan tage sig ordentligt af din søster.
    Man har sin egen lejlighed, og på min mands plejehjem bor man i mindre grupper på 9 personer.
    Man vælger selv, om man spiser og opholder sig i egen lejlighed, i opholdsstuen, på terrassen eller i haven.

Jeg må indrømme, at jeg er fortaler for plejehjem, når et menneske har brug for/er afhængig af hjælp.

I forhold til hjemmeplejen, så vil det også typisk være kendte ansigter man møder, hvilket også er en fordel.

Jeg håber, at I finder en god løsning for din søster.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#244   2. nov 2023 Anni, det lyder godt nok grotesk med din søster smiley Det er IKKE en okay og fair behandling smiley

Desværre tror jeg på dine søsters oplevelser og måden de taler til hende smiley Selv om jeg selv er inde for faget. sclerose kan også give kognitive udfordringer og jo længere man er i sit forløb, jo større er chancen for, at man har/får de kognitive udfordringer.

Kender i DUKH: https://www.dukh.dk/

Måske de kan være jer behjælpelige med at klage, eller at føre sag mod kommunen, når de fremturer med trusler om tvangsfjernelse til plejecenter. Samt at din søster ikke længere kan få bad p.g.a. manglende 10 cm, når det ER kommunen, der har fået flyttet hende derhen.

DUKH har været meget behjælpelige og til stor glæde for min svoger, der er handicappet i eget hjem. Kommunerne har det med at glemme deres bagland og lovparagrafferne før de fjerner ydelser/hjælpemidler.

Der må IKKE gå 1 time til 1,5 før et nødkald bliver besvaret !!! I kommunen hvor jeg er, har vi en halv time til ikke, at besvare det, men til at være hos borgeren, hvis det er NØD. For vi har borgere, der ringer Nødkald for, at få skiftet tv-kanal og her må vi gerne bede borgeren om, at vente længere tid end den halve time. Jeg er udekørende i aftenvagt og har op til 25 minutters kørsel imellem borgerne. I aftenvagt udfører man kun det mest basale behov, der er ikke "luft" på kørelisterne til nødkald, så et kanalskifte på et tv, hvis ikke det må vente er lig med overarbejde til medarbejderen.

Måske din søster, skulle få sat kamera op eller bare lydoptager ? Så hun kan dokumenterer hvordan kommunikationen er med kommunens personale er. Jeg hader at komme hos borgere med kamera, jeg har så svært ved, at agere naturligt, når jeg ved det er der, men samtidig har jeg også stor forståelse for, at flere og flere borgere får det smiley

Jeg er ikke fortaler for plejecenter som i rigtig mange tilfælde er opbevaring af borgerne og man kan møde lige så mange forskellige personaler på et plejecenter som i eget hjem og få en lige så grim behandling. Endvidere er der så få plejecenter rundt omkring i kommunerne fordi rigtig mange plejehjem blev lukket under kommune sammenlægningerne, at man ikke længere "bare" kan flytte ind, selv om man som borger selv ønsker det.

Det er simpelhent en grotesk verden vi lever i smiley

• #245   2. nov 2023 Anni: Er det din søsters egne ord, eller er det noget du selv har oplevet? Sclerose giver kognitive udfordringer og potentielt også demens. Så det er meget muligt at din søster har oplevet tingene sådan som du fortæller. Det er bare ikke sikkert det er den objektive virkelighed.

Du kan bede om aktindsigt, og se den dokumentation der er skrevet i hjemmeplejens journalsystem om din søster. Det kan jo være der er en forklaring på tingene.

Det er bare fordi jeg sidder på den anden side af bordet og det er virkelig ikke småting jeg, og mine kolleger, er blevet beskyldt for gennem årene.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#247   2. nov 2023 John: Godt at i bemærker det og kan tage hånd om kæmpen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#248   2. nov 2023 Han skal lige have noget tid til at sørge måske - eller bare vænne sig til at være alene-hund.
    Dejligt, at I ser hans reaktioner og passer på ham smiley

• #249   2. nov 2023 Jeg lægger ikke så meget op her på HG, men jeg har altså lige brug for lidt luft.
    Min far på 61 har kræft i bugespytskirtlen for anden gang, og denne gang har det spredt sig til leveren og milten. Han får livsforlængende kemo, men vi taler nok ikke om forfærdelig lang tid.
    I går var jeg til dyrlægen med min gamle labrador Molli. Hun er 13 år gammel og har en stor cyste på siden, som sandsynligvis er fremprovokeret af en kræftknude et sted længere inde. Sådan har det i hvert fald heddet det sidste 1,5 år, hvor hun har haft cysten. Nu er kræftknuden blevet stor og kan tydeligt mærkes i cysten, da der blev drænet lidt væske. Dyrlægen synes, at vi skulle "huske at nyde den sidste tid". Hun har det egentlig fint og er frisk for en 13-årig labbe, men det kan jo godt komme til at gå stærkt lige pludselig. Øv hvor jeg synes livet er uretfærdigt her for tiden.

• #250   2. nov 2023 @ Øv Ellen ... der er bare noget om det der med at de dårlige ting har det med at komme i klumper ...
    Har selv indenfor 1o måneder sagt farvel til mine 2 hunde der blev hhv 12 og 13 .. det er hårdt, når så også sygdom rammer ens familie så er det ekstra svært .. jeg håber I får hygget den sidste tid på alle mulige måder ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#251   2. nov 2023 Mange varme tanker til dig, Ellen.
    Jeg håber meget, at du har mennesker omkring dig, der kan støtte og trøste smiley

• #252   2. nov 2023 Anne Julie, ja det er noget jeg selv har oplevet, og de to madammer kommer ikke ind mere, så undværer min søster hellere hjælp.
    På trods af at min søster ikke vil have dem ind mere, som de så udmærket godt ved, så låser de sig alligevel bare ind.
    Når de får at vide, at de skal gå, så truer de med at så bliver al hjælp frataget min søster, samt at de altså har lov til at være der lige så lang tid det passer dem.
    Det er også noget jeg selv har oplevet. Jeg var på toilettet og de vidste ikke at jeg var der.
    De fik godt nok travlt med at komme af sted da de så mig.
    Og så bliver man ikke retarderet af sclerose

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#253   2. nov 2023 Jeg synes afgjort, at du skal få sat kamera(er) op, Anni.

Desværre er det jo sådan, at en del kommuner sender mennesker, de ikke lige ved, hvad de skal stille op med, ud som hjemmehjælpere og Sosu-hjælpere - uanset kompetencer og evner.
    Det skal dokumenteres, når hjælpere er mere end elendige smiley

Nej. Man bliver ikke retarderet af sclerose - og uanset hvordan ens hjerne påvirkes af denne onde sygdom, har man krav på respektfuld omsorg!!!!!!!!!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#254   2. nov 2023 Noget af de bedste jeg oplevede som ufaglært Sosu-hjælper på plejehjem var de gæve kvinder og mænd, der var stolte af deres fag og ikke accepterede sløsede disrespektfulde afløsere - sådan a la "Det kan sgu godt være, at xxx er pisse besværlig og temmelig krævende, men sådan er det - og du får din løn for at hjælpe ham/hende på en omsorgsfuld, smilende og ordentlig måde!!!!!!!!!!" smiley

• #255   2. nov 2023 . Det skal så siges, sat min mor jo ikke ville være til besvær, og derfor ikke selv sagde noget

Og sådan har det desværre været i mange år. De gamle klagede ikke så meget, de fandt sig i det meste fordi de ikke vil være til besvær.
    Men det skifter nu, for den næste generation finder sig ikke i ret meget og de klager.

• #256   2. nov 2023 CM, de fleste fra hjemmeplejen er nu rigtig søde.
    Min søster har kat, og den må må de ikke fodre eller gøre kattebakken ren.
    Men der er så et par stykker, som fodrer kræet og skifter vand.
    Kattebakkeproblemer har vi løst ved at katten nu har 3 store bakker og dem ordner min niece og mig.
    De fleste tænder også en cigaret for min søster og går i røg, samt at de tænder en igen inden de går.

Det der med akutalarmen gik godt inden de lavede det om. Før gik alarmen på plejehjemmet 30 meter fra min søster.
    Men så lavede de det om, så alle alarmer går ind i en central i Åbenrå, når alarmen går, så skal centralen finde en eller anden der et på arbejde i den by hvor alarmen går og så sende vedkommende til borgeren.
    Jeg fatter ikke at de ikke får det lavet om.
    Og selvfølgelig skal et nødkald ikke misbruges til sådan noget som kanalskifte af tv.
    Og hurra for de nye tv' er.
    Når søster får besøg, så koder vedkommende programmer ind for et par dage, så kan søster se det hun gerne vil uden at besvære plejen med det.

Min søster mener at det der er værst ved at være lammet er fluer og at hun ikke kan få noget at drikke når hun er tørstig.
    Fluerne klapper vi som de kommer, og jeg har løst problemet med at hun kan drikke når hun har lyst.
    Jeg burde melde patent på løsningen. Måske der er nogle af dine borgere der kan bruge det.
    En flaskeholder på siden af sengen, og en slange fra kateteret slangen er sat fast så søster selv kan nå den og suge væske til sig.

Men som sagt, så er de fleste nu virkelig søde og hjælpsomme. Men desværre, så er det sådan, at når man har banket hovedet ind i væggen tilstrækkelig mange gange og man ikke bliver hørt, kan det føles som om alt bare er nederen.

Jeg har stor respekt for dem der passer deres job og behandler deres patienter med respekt, og at de passer min søster så godt. Tak for det.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#258   2. nov 2023 "for den næste generation finder sig ikke i ret meget og de klager."

Spørgsmålet er, om der overhovedet ER nogen/ret mange til at passe den næste generation. At klage hjælper ikke så meget, hvis der ikke er nogen at klage til.

• #259   2. nov 2023 Det er jo den "næste generation" altså min og din årgang som så småt på vej til at skal have hjælp.
    Den næste generation - vores børn - vil finde sig i endnu mindre end os.
    Og så er det lige alle kurlingbørn, det bliver rigtig slem for dem.....

• #260   2. nov 2023 Det skriger til himlen, hvor mange der ikke burde være indenfor sundhedssektoren.
    Jeg har været uddannet sosu i 27 år og jeg ved, at jeg er god til mit fag.

Siden søndag har min far været på hospitalet og her er også meget der halter. Både hygiejnisk og plejemæssigt.

Min far kommer hjem i dag, men det er groft sagt kun for at få de sidste stunder i eget hjem sammen med min mor og os døtre + ægtefæller og min søsters børn.
    For en måned siden var min far frisk og fro.
    Nu skal vi, hvis han er her endnu, holde jul i weekenden.

Dét er dælme hårdt!

• #261   2. nov 2023 Føler med dig Yorkie, og er sikker på, at du er en af dem der behandler "dine" borgere med respekt.

• #262   2. nov 2023 Tak Anni. smiley

Jeg prøver i hvert fald at være der for mine borgere/beboere/patienter på en vedkommende og professionel måde.

• #263   2. nov 2023 Jeg har haft en alt for travl og træls dag på job, og synes jeg fortjente pizza til aftensmad. Gad Dorit sin aftensmad og smed Ellie i bilen sammen med hendes aftensmad, og tog 15 min træning på torvet nede i byen. Trods løbetidshjerne og unghundeballade, var hun kæmpe sej smiley Det var mørkt, det småregnede og det var en konstant strøm af mennesker - mange med takeaway eller indkøbsvogne. Vi rundede en lille butiksarkade med automatiske døre, og Ellie syntes det var en fest smiley

Jeg ELSKER at hun lige kigger sig omkring, og så er sådan lidt “nå nå, hvad skal vi lave sammen?” smiley

Og det var en LÆKKER pizza smiley

• #264   2. nov 2023 Elsker i øvrigt at den der trolle-lolle-profil bliver VED med at oprette tråde om hybrider smiley

• #265   2. nov 2023 Er der kommet en ny tråd om hybrider?

• #266   2. nov 2023 Anne Julie, nu oprettede hun en om FCI- racer, og hvordan man fik FCI til at anerkende blandinger. Spurgte om det var endnu en tråd om hybrider, og den forsvandt. Nu er hun på med nyt profilbillede smiley

• #267   2. nov 2023 Jeg kan huske, dengang jeg gik arbejdsløs, at jeg fik tilbudt om at komme ind på SOSU-uddannelsen, hvis jeg ikke kunne blive andet.

Når de her udsendelser dukker op - hvad end det er på plejehjem eller i botilbud, så undrer det mig egentlig ikke, at vi ser det, vi ser. For når det er sådan, at uddannelsen bliver set på fra samfundet, så er det klart, at det tiltrækker typer, som udelukkende har taget uddannelsen og jobbet for at kunne forsørge sig selv, og på ingen måder er interesseret i pleje -og omsorgsfaget.

Jeg sagde pænt nej tak dengang, og som jeg sagde; jeg ville hellere på offentlig forsørgelse end at udsætte ældre eller handicappede for sådan én som mig, der ikke gider det, og som ville have passet perfekt til min egen beskrivelse før.

• #268   2. nov 2023 hvem er det ...

det er trist som vi behandler svage, ældre og syge ... og jeg tror desværre kun det bliver værre, der er så få der vil arbejde indenfor fag der tilhører den sektor så udover man mangler arbejdskraft så vil en del af den arbejdskraft man får være af den kaliber der egentlig ikke har den nødvendige empati til at være indenfor faget ..

Det er imo også helt hen i den ufattelige at omsorgsarbejde aflønnes så dårligt ifht nogle af de job der handler om alt andet end menneskelig kontakt ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#269   2. nov 2023 Mange varme tanker til dig, Louise smiley

• #270   3. nov 2023 Tak Isabelle. Det har været et par hårde uger. Især den seneste.
    Jeg har fået plejeorlov og min søster har sygeorlov, så vi kan være der så meget som muligt for mine forældre i min fars sidste tid.

• #271   3. nov 2023 Jeg har købt en vare, der i går blev afsendt fra Skibby (Sjælland) - som så skal leveres hos mig i Haslev (Sjælland)

Her til morgen har jeg så fået mail om, at pakken er ankommet til Terminal i...taaaaaaadaaaaaaaaa... FREDERICIA!!! smiley

Det er godt nok noget af en omvej!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#272   3. nov 2023 Næste stop Rønne smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#273   3. nov 2023 Nogen tænker måske, hvis man ikke er villig til, at have overarbejde for en borgers livskvalitet som et kanalskifte ER på et tv, så burde den medarbejder slet ikke være inden for det fag ! Så har jeg været enig, i den holdning indtil for et år siden. For et kanalskifte ER vigtigt for den borger, der sidder alene og ikke selv kan !

Har en helvedes god kollega makker, hvor vi begge har samme grundsyn på vores job og vi kører dobbeltbesøg ?? . Vi har kørt ALT for mange vagter med, at tage det roligt og bare tage overarbejde for, at gøre det godt for borgerne og have dem i centrum smiley Vi taler ikke om uger eller måneder, men om ÅR ! Nu er jeg slidt ?? Og jeg prioriterer min krops brug for hvile, før jeg skal møde ind igen frem for kanalskiftet.

Jobbet er en slåskamp mod systemet, usynlige ledere og mod kollegaer, der har givet op ??

Der ER alt for meget fokus på de forkerte punkter !! Højere løn gør ikke, at man kan løbe hurtigere eller tage flere vagter, eller at man får bedre medarbejdere for den sags skyld ! Medarbejderne er mennesker ligesom borgerne, passer ingen på medarbejderne, giver dem gode arbejdsbetingelser/forhold og viser dem vejen frem, men i stedet overbebyrder dem og fratager dem alle personalegoder, så kommer omsorgstrætheden ind, man kan ikke vedblive, at give uden, at modtage ! I år kunne personalet slet ikke vælge 3 ugers sammenhængende ferie, hvis man ønskede ferie i højsæsonen, samtidig havde teamledere og ledere længere oppe, 3 ugers sammenhængende ferie i 3 uger ?? Det med ferien er det sidste i en lang række tiltag af indskrænkelser. Jeg har flere gange spurgt ledelsen, hvor går grænsen for indskrænkelserne for personalet på gulvet, har i virkelig råd til, at vedblive at indføre flere ? De gode faglige medarbejdere flygter ud af faget smiley Ledelsen er uforstående overfor spørgsmålet smiley . Det er bare sådan det er .

Ud af 6 personale i en aftenvagt, kan der sidde én faglært person og en sygeplejerske smiley Resten er måske ufaglærte personaler af mennesker ned til 18 års alderen, nogen har været i skole hele dagen eller i praktik og mødt direkte ind i aftenvagt ?? Og i dagens Danmark er det okay, at ufaglært personale udfører også mere komplekse sygefaglige opgaver, når bare de er sideoplært ??

Der mangler i den grad fokus på medarbejdernes trivsel og arbejdsforhold, hvis man vil tiltrække og fastholde de gode faglige medarbejdere og kunne rekruttere nye faglige medarbejdere også i fremtiden. Jeg håber virkelig, der kommer en "voksen" der kan se det "virkelige problem" Tage ansvar og vende skuden rundt.

For mit vedkommende har jeg meldt ud til min nærmeste leder: Jeg har altid lovet mig selv og borgerne, at stoppe imens jeg kunne se mig selv i spejlet, når jeg gik hjem efter endt vagt. Vi er der nu, hvor det kan knippe, så jeg er færdig, jeg søger nye græsgange udenfor faget.

Før det kom så langt ud, har jeg tidligere været forgangsmand for tiltag til, at få øverste ledelse og lokale politikere til, at lytte og indgå i dialog uden om fagforeningen, der laver overenskomsten. for den fagforening er uduelig smiley Der kom også dialog, der blev lidt stormvejr i en periode og så stilnede det bare lige så stille af igen og alt var som det plejer smiley De nye indgåede aftaler, blev kvalt af nye indskrænkelser smiley

Jeg har gjort mig så bemærket, at når først jeg lægger min opsigelse, så lukker jeg også muligheden for, at blive ansat igen. (Jeg har haft Krifa til at læse korrektur på mine skrivelser netop for, at øverste ledelse ikke kunne fyre nogen af os medarbejdere under og p.g.a. tiltaget) .

• #274   3. nov 2023 Ud af 6 personale i en aftenvagt, kan der sidde én faglært person og en sygeplejerske smiley Resten er måske ufaglærte personaler af mennesker ned til 18 års alderen,

Altså, jeg ville da hundrede gange hellere blive passet af en empatisk ufaglært frem for af en faglært der er ligeglad.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#275   3. nov 2023 Virkelig godt skriv, CM.
    Kommuner og ledelser på bl.a. plejehjem burde gøre ALT for at fastholde såvel uddannet som godt personale.

"For et kanalskifte ER vigtigt for den borger, der sidder alene og ikke selv kan !"

Jeg tænker på min mors sidste leveår, hvor hun jævnligt ikke kunne huske, hvordan man tændte for fjernsynet - eller skiftede kanal. Så ringede hun til mig, der boede et par minutter væk.
    Der sker ikke altid så meget i livet, når man er 85+, så radio og fjernsyn betyder en hel del.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#276   3. nov 2023 Anni: Altså, jeg ville da hundrede gange hellere blive passet af en empatisk ufaglært frem for af en faglært der er ligeglad

Det vil jeg også selv ! MEN jeg vil ikke sygdomsbehandles af en ufaglært, der er STOR forskel smiley

Jeg langer ikke ud efter mine ufaglærte kollegaer, vi kan ikke undvære dem smiley Uanset alder.

• #277   3. nov 2023 @ CM ... det er jo så rigtigt alt du skriver .. og jeg har også tit tænkt at faget nok hellere ville have flere og dygtigere medarbejdere end højere løn ... MEN det hænger altså sammen, der er mange empatiske mennesker derude, men de vælger anderledes jobs da der ikke signaleres høj status fra samfundets side når man ikke vil hæve lønnen, og folk kan i andre jobs få en bedre løn og i et arbejde uden så dårlige arbejdsvilkår, i jobs hvor de føler sig værdsat og hvor de fx ikke skal have vagter .. hvor de går glade og opløftede hjem, fremfor at gå hjem og føle man burde have gjort mere ... Derfor er der en stor signalværdi til empatiske mennesker hvis de kan få en ordentlig løn, og så ja alt det andet du nævner skal selvfølgelig følge med ..
    Det skal på alle parameter gøres til høj-status arbejde at tage sig af andre mennesker, på alle plan, ikke kun når man er fx læge, men helt fra sygehjælperen og til det højeste uddannelsesniveau ..

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#279   3. nov 2023 Hanne: Jeg er ikke enig i, at lønnen har så høj værdi for, at man føler sig værdsat og faget skal signalere høj status fra samfundets side for, at tiltrække folk med empati.

Uanset lønnen vil jeg ikke kunne føle mere empati, jeg vil ikke kunne tåle mere og værre dårlige arbejdsforhold, hvor jeg skal bruge mig selv så meget og hvor jeg ved, at kroppen bliver slidt af presset. En løn er bare ikke alt afgørende for faget.

Faget er jo ikke et typisk karrieremæssigt job, men netop et job for folk, der brænderfor, at gøre en forskel for andre mennesker.

• #280   3. nov 2023 Så rundede Manilla det skarpe hjørne. Tillykke med de 10 år i dag, min søde pige, og jeg håber på adskillige gode år endnu.

profilbillede
  • #281   3. nov 2023 Tillykke til Manilla .... Smukke hunde du har Lena L .... smiley

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#282   3. nov 2023 Tillykke til og med Manilla smiley

• #283   3. nov 2023 tillykke med og til Manila ...

@ CM ... nej lønnen kan på ingen måde stå alene, og højere løn kan ikke få folk til at løbe hurtigere og nå mere, og udvise mere empati ... MEN det jeg mener er at nogle at de medarbejdere der kunne være en gevinst for faget, og nogle af de manglende ansøgere tll uddannelse = der mangler jo uddannet arbejdskraft ... nogle af de mennesker vælger faget frem fordi meget indenfor faget signalerer lav-status job, et job hvor samfundet ikke giver løn og arbejdsforhold som står mål med opgaven og det man løser .. Disse mennesker som vælger faget fra kunne måske tiltrækkes ved generelt bedre forhold og her er lønnen et sted at starte, lønnen som jo altså det off betaler, og ville de betale en højere løn så signaleres at dette er et vigtigt job som vi som samfund ønsker at belønne ..

• #284   3. nov 2023 Mange tak. smiley

• #285   3. nov 2023 Stort tillykke med smukke Manilla.
    Håber at i får mange gode år sammen. smiley

• #286   3. nov 2023 Hanne, jeg tror ikke, at højere løn løser problemet.
    Jeg vil tro, at højere løn vil tiltrække endnu flere brådne kar, som kun hat taget jobbet for pengenes skyld og ikke fordi de har empati med dem de passer.
    Mener at bedre forhold, hvor de blandt andet har mere tid, frem for at de skal jage rundt vil ændre mere.

• #287   3. nov 2023 Men mere tid vil der jo kun kunne blive, hvis man kan tiltrække flere medarbejdere. Og hvad enten man kan lide det eller ej, så betyder løn noget.
    Jeg tror ikke, at der er en enkelt løsning eller at en ting alene, som f.eks. løn, for alvor kan ændre det store billede. Der skal flere tiltag til. Men hvis vi ikke gør noget for at gøre jobbet mere attraktivt, så bliver vi jo hængende i sumpen eller måske synker vi endnu længere ned.

• #288   3. nov 2023 @ Anni, ja højere løn vil tiltrække flere, også brodne kar, MEN hvis der er flere at vælge imellem er der større chance for at man kan tage nogle der både vil og kan, og ikke som nu som de sagde i en af udsendelser forleden, nu tager man alle bare for at få nogen ind ..
    Der er ikke så at sige nogen at vælge imellem så man tager alt man kan få og håber det går ..
    Igen, jeg mener på ingen måde løn kan stå alene, men man får altså ikke dækket personalemanglen og dermed ikke lettet presset hvis ikke man får flere ind i faget ...

• #289   3. nov 2023 Jeg er datter til én af de borgere, som alle ansatte på plejehjemmet hader. Og med god grund. Han var et røvhul før han blev syg, og han er en KÆMPE nar nu. Han er grov i munden, besværlig, krævende, han lyver, han spiller personalet ud imod hinanden, han drikker sig fuld og overpisser- og skider sig selv, sin seng og sin lejlighed. Han trykker nødkald op til 100 gange om dagen smiley

Uanset hvor sød, empatisk og veluddannet man er, kan jeg simpelthen ikke forvente, at der findes nogen i hele verden, der synes han er en fornøjelse at passe smiley Hans evige ballade trækker ressourcer væk fra de andre borgere på hans afdeling, og han er altid en dum skid over for alle. Med min bedste vilje forstår jeg ikke, at de ikke er “kommet til” at give ham en overdosis endnu smiley

Der findes desværre ikke afdelinger, som kan rumme folk som ham. Vi forsøgte at få en plads på et plejehjem for misbrugere, men da hans udfordringer primært er kognitive og medicinske, er han ikke i målgruppen. Og han passer ikke ind på et demensafsnit, da han ville hyle de demente ud af den. Så han er på en almen afdeling.

Det er synd for både personale og de andre på afdelingen, at han er der. Desværre har han været alle de lokale plejecentre rundt, og ingen vil tage ham igen.

Jeg har den største respekt for de mennesker, som skal tage sig af sådan nogle som ham. De må vitterligt have verdens største pyt-knap smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#290   3. nov 2023 Tillykke til lækre Manilla smiley

Din far lyder godt nok som lidt af en udfordring, Anne.
    Kan han selv skaffe sig sine drikkevarer? Hvis ikke - hvem køber dem til ham?

• #291   3. nov 2023 han er da en røv ... må man sige .. men ja hvordan får han drikkevarer ..

• #292   3. nov 2023 Lige en ot midt i jeres snak ... jeg har et ondt af mig selv pt - jeg kan ikke træne min Esh, jeg savner mit job og kollegaer, min bil står i Næstved og jeg selv befinder mig i Præstø og det hele er bare biip med biip på .. så dukker sådan en her op.

Med den slags venner går det hele nok - trods alt smiley

profilbillede
  • #293   3. nov 2023 Han er en nar, men han er ikke umyndig. Så han ringer såmænd bare efter en taxa, og får dem til at hente sprut. Og ellers får han nogle knægte fra nabolaget til at hente.

Vi har forsøgt med “rationering” af sprut og at blande øllene med alkoholfri, men det hjælper ikke en dyt.

Mit forslag er at købe VIRKELIG meget sprut til ham, og så satse på at han enten falder og slår sig ihjel, eller at den store mængde sprut udløser en ny blodprop. Men det er plejehjemmet ikke med på smiley

• #294   3. nov 2023 hvad med at liste antabus i ham ....

@ Martine, altid rart med blomster så man ved der er nogen der tænker på en ..

Faldt lige over dette og tog en tur down memory lane smiley , det er Ipsen der sidder fornærmet i kurven og siger piv piv fordi hun mener Nova spærrer udgangen .. Nova gjorde det helt bevidst en overgang ..

profilbillede
  • #296   3. nov 2023 Hanne, jeg tror det bliver rigtig svært at finde en læge, der er med på at “snige” medicin i en myndig voksen smiley

John, jeg må af og til minde mig selv om, at andre har haft normale fædre, og at det ikke er alle der ser deres far, som min bror og jeg gør. Min bror har heldigvis formået at være en HELT anden far for sine børn smiley

• #297   3. nov 2023 der er ikke meget der kan ødelægge familier mere end alkohol .. jeg har en storebror der gjorde min barn- og tidlige ungdom et helvede, han drak også, fra han var vel omkring 20, til han måtte flytte hjemmefra i af alder af 64 år (da min mor kom på plejehjem) .. jeg derimod søgte nærmest lejlighed den dag jeg fyldte 18 og flyttede måneden efter .. efterfølgende ødelagde han diverse familiesammenkomster og gjorde man ikke ofte besøgte hjemmet ..

• #299   3. nov 2023 Præcis, Linda! Det værste når han dør bliver alt det praktiske smiley

• #303   3. nov 2023 Altså hvis man virkelig gerne vil slå nogen ihjel skal man da endelig give dem antabus uden de ved det... det er ret farligt at drikke på antabus og jeg tvivler på nogen læge ligefrem går med til at forgifte nogen som helst.

Jeg ikke at nogle mennesker, uanset hvilken baggrund de har, bevidst vil være onde mod andre i deres varetægt. Men når jeg ser både de forhold visse sosu/ssa har og den meget dårlige anerkendelse man får for, i mine øjne, ret prisværdigt arbejde. Så forstår jeg altså godt man bliver både udbrændt og træt.

Når der bevidst kalkuleres med vagtbemandingen så man ikke får afløsere, eller kun får dem halvdelen af vagten og man står alene med et helt demensafsnit -og man også lige skal lave aftensmad.... så er man altså vanvittigt presset med en pæn flok meget dårlige -som også påvirker hinanden negativt.
    Eller når man får køresedler udleveret hvor du skal være det næste sted fem minutter inden du skal forlade det sted du allerede er. Så snakker vi ikke bare at man skal strække sig og overarbejde for at skifte kanal... vi snakker at man skal kunne både tidsvende og morfe sig selv rundt til borgere der kan bo i hver deres ende af en kommune.
    Eller man i 3 måneder kun har skiftende afløsere som kolleger ud af et hold på 8.... så er man altså på overarbejde i forhold til at støtte og hjælpe... og så er man jo selvskreven som den næste langtidssygemeldte.
    Når overarbejde ikke bliver honoreret og man kan risikere at være den eneste blandt en masse afløsere -så kan de være nok så empatiske, men folk er oftest tryggest ved dem de kender. Og det er også set at man ender med at skulle ud og dække deres borgere alligevel.

Og så skal man oveni købet høre på at man er "røvtørrer" eller... det kan enhver jo gøre... jeg synes helt ærligt der bør være mere forståelse og langt mindre fordømmelse i den branche. Og jeg tænker ved gud ikke det er den enkelte medarbejder der er skylden. Men et kæmpe samfundsmæssigt problem...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#304   4. nov 2023 Jeg bliver så afmægtigt rasende, når jeg læser, hvad staten Israel har gang i lige nu:

"de israelske bosættere på Vestbredden har under Gaza-krigen knoklet, som var de på steroider, for at presse palæstinenserne ud af deres landsbyer og fremprovokere sammenstød, der har kostet palæstinenserne mange døde og endnu flere fængslede. Bosætterne ønsker kaos«."

- og der er folk i Israel, der satser på etnisk udrensning i Gaza - presse alle palæstinensere til Egypten.

Iflg. Yehuda Shaul, direktør og analytiker i tænketanken Ofek og tidligere israelsk soldat i de besatte områder.

I USA (vores gode venner) beder Biden om lov til at give Israel 100 milliarder - så de kan smadre Gaza endnu mere effektivt smiley smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#305   4. nov 2023 Nogen mennesker kan drikke på antabus og gør det smiley

Jeg ved ikke hvad: tidsvende og morfe betyder ?

Jeg selv navigerer i dårlige planlagte kørelister og den manøvre ER den sværeste at lære vores afløsere, når kørelisterne ændres dagligt smiley Jeg kører sjældent en køreliste som den er udfærdiget smiley Men jeg kender også området og borgerne, så jeg ved hvor jeg kan ændre kørelisten, så jeg sparer tid/kilometer uden, at det går ud over borgerne.

Vi er "heldige" i vores kommune, at den er delt op i 4 distrikter og efterfølgende i by team og land team, så selv om vi kan køre mange kilometer på en vagt, så dækker vi ikke hele kommunen.

Har man overarbejde, så har man overarbejde ! Jeg ved, at nogen får deres overarbejde slettet i stedet for at få det udbetalt, men det ER dog stadig ulovligt og dermed kan man henvende sig til sit fagforbund for, at få ændret det eller til en advokat.

Når jeg skriver: Er dog stadig ulovligt, så er det fordi rigtig mange regler og love IKKE overholdes indenfor faget, som f.eks. 11 timers reglen smiley

Har til dato ikke mødt en person ansigt til ansigt, der har brugt udtrykket : Røvtørrer om mit job. Har kun læst det udtryk på nettet.

• #306   4. nov 2023 Reglen er åbenbart, at når vi rammer side 2, smutter vi videre til en ny: https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1337653-loes_snak_23

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#307   4. nov 2023 Jeg har kørt som SOS vikar ad 2 omgange, i går dukkede dette minde fra 2017 op på facebook:

SOS vagt overstået smiley En fast medarbejder var så flink, kort at fortælle om enkelte borgere og hvad jeg skulle være opmærksom på smiley Om den ene borger = Har en stor hund, det er en granddanois, ej okay alt er relativt fortsatte hun, det er kun en tæve, hvis det havde været en hanhund, var den meget større smiley smiley smiley

Uanset køn, synes jeg at en granddanois er en stor hund smiley

• #308   4. nov 2023 Cm, jeg har dyb respekt for jer og jeres arbejde, Jeg ville ikke kunne klare det, og jeg ville nok også tage det meste med hjem.

• #310   4. nov 2023 Jeg har mit faste arbejde som sosu, men tager et par vikarvagter en gang i mellem.
    I hjemmeplejen, i min egen kommune, har jeg oplevet at have 16-19 besøg på en vagt fra 7 til 12 - cykelrute sågar.

MEN...! Jeg vil dog også lige rose min egen kommune, hvor mine forældre også bor.
    Min far blev for meget kort tid siden meget syg og erklæret terminal.
    Han blev indlagt i søndags og hospitalet sendte besked til visitation mandag.
    Tirsdag blev vi kontaktet.
    Onsdag yderligere opfølgning efter samtale med fysioterapeut ift hjælpemidler.
    Torsdag blev alle hjælpemidler leveret inden far blev udskrevet. Der blev visiteret 6 besøg i døgnet fra hjemmeplejen og til start 6 besøg af hjemmesygeplejersken i døgnet; dette er nu oppe på 12 besøg i døgnet ift medicin via injektion.
    Nogle hjemmeplejebesøg har vi dog afmeldt permanent, da jeg har plejeorlov og er her stort set hele døgnet til f.eks. medicinadministration m.m., ligesom min mor er i hjemmet.
    Det eneste jeg ikke gør her, er nedre personlig pleje.
    Alle hjælpere, assistenter og sygeplejersker har haft god tid og har ikke stresset imens de har været her, ligesom de alle har talt sobert og pænt og med humor, som min far er stor fan af.
    Vi pårørende går selvfølgelig ind i et andet værelse, når de skal hjælpe min far, men her er noget lydt, så vi kan høre meget.

Men herfra er der stor ros til kommunen, hjemmeplejen og hjemmesygeplejen.
    - Roserne er selvfølgelig også sagt direkte til kommunen.

• #311   4. nov 2023 Har lige været hos min søster.
    På onsdag er der møde angående min søsters pleje/ tvangsflytning.
    Socialforvaltningen kommer, samt hendes læge, en fra scleroseforeningen, min niece og mig.
    Jeg er spændt på. om dem fra socialforvaltningen går igen når de ser, at både lægen og scleroseforeningen er til stede.

Nu har søster jo ikke været i bad siden maj, så vi snakkede lidt hygiejne, hvor min søster blandt andet fortalte, at hun jo bliver klatvasket med fugtighedsservietter hver dag, men ben og fødder må hun kun få "vasket" tirsdag og fredag smiley
    Hvor er logikken i det ?

• #312   4. nov 2023 Louise, håber at din far og resten af familien får en dejlig tidsammen.

Dengang for 7 år siden da min søster fik sin diagnose var Haderslev kommune virkelig god.
    Førtidspensionen kom med det samme.
    Hjælpemidlerne kom i stride strømme og uden problemer efterhånden som der var behov for dem.
    Men de sidste to år har det godt nok vendt.
    Midt i maj søgte vi om sådan en man kan sætte bag på en el-kørestol så en anden end søster kan styre stolen, for så kunne vi jo tage hende med ud.
    Svaret var, at det havde min søster ikke brug for, for hun var jo lammet smiley
    Her 5 ½ måned efter er der ikke sket noget som helst.

Hjælpen burde hellere ikke være forskellig fra kommune til kommune, det burde være det samme over hele landet.
    Jeg synes at det er flot, at Louises far får tilbudt 12 besøg i døgnet, hvor der endda bor andre i husstanden.
    Min søster som bor alene har hjælp 7 gange i døgnet, og det jamrer kommunen over smiley

• #313   4. nov 2023 Anni, de mange besøg fra sygeplejersken er jo kun ifm indgift af midazolam, morfin og furix direkte i blodet.
    Pt er det nødvendigt med smertestillende og beroligende hver anden time, hvorfor de er nødt til at komme så ofte.

• #314   4. nov 2023 Jeg glæder mig meget til at tage mit nye arbejdskrus i brug smiley

profilbillede
  • #315   4. nov 2023 jeg vil sige de 2 gange jeg har oplevet at stå med terminale familiemedlemmer, så har der intet være at komme efter ifht hvad kommunen og personalet har budt ind med, det har været iorden og hurtigt .. MEN det er jo bare ikke kun der til allersidst der skal steppes op ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#316   5. nov 2023 Hvor lyder det godt og fint, Louise smiley

I går aftes forsvandt min netadgang pludseligt. Æv. Jeg prøvede det gængse med at slukke routeren og PC'en og tænde igen. Det hjalp ikke.
    For lidt siden ringede jeg til Yousee og fik en sød gut i røret. Routeren skulle genstartes (ikke bare slukkes) - og så spurgte han til en masse ikoner mv. Jeg spurgte, om jeg skulle slukke PC'en, men nej nej det var ikke nødvendigt. Hmmm - og så snakkede vi videre om fibernet mv - mens jeg slukkede PC'en - og tændte den igen smiley
    Vi var ved at afslutte samtalen - havde aftalt teknikerbesøg i starten af december - da jeg lige konstaterde, at "nu har jeg altså netadgang igen" smiley
    Næste gang den søde gut skal hjælpe med et problem a la mit, gætter jeg på, at han vil bede kunden om at slukke computeren smiley

• #317   5. nov 2023 husk der er kommet en Løs snak 23 ..... denne er laaaangsom

Kommentér på:
Løs snak vol 22

Annonce