{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak vol 20
  • #1   28. sep 2023 Conor har et humpetæppe, men trænger måske nok til noget 'fremmed, for da jeg kom ind fra værkstedet var han begyndt at kurtisere mit lækre uldtæppe, som ligger på en spisebordsstol og venter på, at vinteren indfinder sig.

• #2   29. sep 2023 TAK !!

En veninde jeg har køber de der STORE tøjdyr som nogle gange er på tibud i Kvickly .. dem er hendes hunde MEGET glade for, og hun har sine udtæpper i fred ;I

• #3   29. sep 2023 Æv Clinton kommer til at skulle et smut omkring dr.dyr idag smiley Tossen har formået at brække en vildtklo på den ene forben midt over på en ellers fredelig morgentur rundt på marken. Det gjorde selvfølgelig ondt og han er megaynkelig og da jeg skulle se hvor galt det var lignede han en der troede at jeg mindst ville hive benet af ham smiley Jeg synes umiddelbart at det ligner en klo der skal fjernes helt. Og billed af patienten.

profilbillede
  • #4   29. sep 2023 Min erfaring er, at man ligeså godt kan fjerne kloen helt fra starten af .. det andet kan godt gå hen og blive noget rod. Go bedring til ham smiley

• #5   29. sep 2023 Jeg tror også, at jeg fremover har mit tæppe i fred. Da jeg forklarede ham lidt om, hvordan jeg opfattede situationen, kunne jeg se, at han virkede enig smiley
    I øvrigt har jeg til gode at finde noget hundelegetøj, som han gider at lege med. Oksekødben og gamle tæpper er det, der hitter.

• #6   29. sep 2023 Clinton har fået en tid 8:45. Og ja, min erfaring med tidligere hunde og adskillige afrevne og knækkede kløer er også at man lige så godt kan få den helt væk.
    @Søren Clinton har et stort grim orange tigerdyr, som han bruger smiley Tøjdyr kan altså et eller andet smiley smiley smiley

• #7   29. sep 2023 Det er nu ok, at han ikke gider legetøj. Vi skal bare lige have helt styr på ejerforholdene på tæpperne.
    Han er nu lidt af en komiker. Han har et hjørne af stuen , som er allokeret til kødbensområde. Når jeg støvsuger, smider jeg alle benene i en dertil indrettet plastkasse. Fint nok! Når støvsugeren er ude af området, så tager han møjsommeligt knoglerne op af kassen og fordeler dem næsten sirligt rundt om i 'Conorland'.

• #8   29. sep 2023 Hunde er fanme sjove - elsker de ting de gør smiley

• #9   29. sep 2023 Ulla var noget kun interesseret i kalvene, der løb og legede smiley De to andre er ikke på billedet. De var mere interesserede i at løbe de mærkelige, meget store byttedyr op, når de løb sådan rundt, så de blev holdt i kort snor af min bedre halvdel uden for billedet smiley smiley

profilbillede
  • #10   29. sep 2023 Vi har også en legetøjsnægter, Ea, men vi har så også den diametrale modsætning, Ulla. Hun tager alt legetøj og spreder det rundhåndet rundt i hele huset på daglig basis. Dertil hører oceaner af bamseblod, der på sirlig vis plukkes ud og fordeles. Det samme gælder kattens legetøj, som også får en gavmild tur rundt. Fair nok. Katten gider der alligevel ikke, og hvis Ulla får et kick ud af at lege med kattens små mus og rasleposer med katteurt, so be it. Det er et hårdt job at være robotsrøvsuger herhjemme og skulle navigere rundt i Ullas forhindringsbaner. Nu har vi så fået en lille dreng, og hans legetøj er i den grad også i høj kurs (hvorfor skal så meget børnelegetøj ligne hundelegetøj?), så nu har vi installeret en kiste i stuen, hvor hans legetøj kan være i fred - når vi altså husker at få det pakker deri smiley

• #11   29. sep 2023 Her har krapylet f.eks. gang i to på en gang

profilbillede
  • #13   29. sep 2023 Jeg har brudt den sociale arv. Min morfar var socialdemokrat, min mor er socialdemokrat, men jeg er kommet videre. Jeg væmmes ved socialdemokrater - sådan overordnet set.

• #15   29. sep 2023

profilbillede
  • #16   29. sep 2023 Endnu en portion er høstet! Godt både venner og familie gerne vil hjælpe med at spise dem smiley

profilbillede
  • #17   29. sep 2023 Hmmm .... hvad med selv at nævne ....bare een .... der ville være en bedre Statsminister end Mette ....
    Det er ikke nok at høre på hvad de alle sammen lover .... men også hvem der virkelig KAN gøre det bedre. smiley

• #18   29. sep 2023 Nå, det blev ikke så slemt med neglen. Den faldt af af sig selv da han hoppede ind i buret på vej til dyrlæge. Så han fik lokalbedøvelse og fik cheket at der ikke sad en rest, renset og forbundet. Og så fik han smertestillende og jeg fik en recept med på smertestillende. Forbindingen ville han ikke have på så den tog han af på vejen hjem smiley Men han slap for en narkose.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #21   29. sep 2023 Linda hvad hedder de grønne tomater i skålen til højre ?

• #22   29. sep 2023 @19: Det er så heldigvis første gang clinten har været uheldig med en klo og vi slap ganske billigt med under en tusse Incl. bravecto til katten smiley

• #23   29. sep 2023 #21 De hedder Mint Julep eller Michael Pollan
    Mine er vist en smule større end gennemsnittet - måske en anelse for meget gødning i løbet af sæsonen smiley

Det er de her:
    https://tomatdatabasen.dk/Tomat_(m1728)_Mint-Julep.aspx

• #24   29. sep 2023 smiley

profilbillede
  • #25   29. sep 2023 #20 Hønge høvdingen som statsminister :-]

• #26   30. sep 2023 Hønge var det ikke ham som stillede op til Europa Parlamentet og blev valgt.
    Og så ikke gad alligevel?

• #28   30. sep 2023 Sidder på terrassen og drikker min morgente. Tjab er her også og ligger og kigger stille og roligt. Han må jo ikke spæne rundt lige pt, så det er fint at han bare kan ligge roligt, så jeg ikke behøver at have snor på ham.

Så ringer telefonen “hej Far..” og så er fanden løs. Tjab henter straks en legeting og begynder at smide med den og fange den igen … så jeg må lige stoppe ham og få lidt ro på ham igen.
    Efter samtalen er der intet, og han ligger igen og bare kigger.

Jeg kan ikke forestille mig at han er den eneste hund, der reagerer på den måde - men hvorfor gør de det??

Det er faktisk ret sjovt, for det er hver gang han gør det ..

• #31   30. sep 2023 Focaccia klar til at komme i ovnen smiley

Det står endnu en portion og hævner på bordet smiley

profilbillede
  • #32   30. sep 2023 puh, jeg har bare sovet så dårligt ... den der hund Lens skrev om forleden der var blevet mishandlet i Åbyhøj ved Aarhus, den historie har jeg forsøgt at glemme, men så var der en inde i Go´aften DK i aftes som havde været inde over sagen, og så kom det bare op igen ... og jeg læste så (idiot Hanne) lidt mere om det og så har jeg bare ikke kunnet komme fra det ..
    Da ENDELIG politiet fik fat i hunden, efter den angiveligt havde hylet og skreget i flere timer så måtte den til dyrlæge og aflives ... det siges politiet var på adressen om natten men ikke kunne finde lejligheden og så kørte de igen, og kom først op af morgenen næste dag ... dyrenes beskyttelse havde også afvist folk der havde ringet ..
    og ja så går der jo masser af rygter på saådan en sag, jeg ved et godt, men det siges han har haft flere hunde der er mishandlet, og der går rygter om at han allerede igen har ny hund ... jeg håber ved gud det er rygter ...

og ja så kommer mit virkelig primitive jeg op, måske jeg har set for mange krimier, men ja om at nogle ville give ham en afklapsning der var til at forstå og kræve han aldrig fik dyr igen ..

det sagde hende deer var på tv også, at når man møder så manglende handlekraft hos dyreværn og politi så ender det med man griber til selvtægt og det kunne hun godt finde på ..

• #33   30. sep 2023 Martine, er det ikke bare fordi du taler i telefon, og han bliver sådan lidt “se mig, hør mig”? smiley

Jeg havde aftalt at mødes med en træningsmakker fra PH og gå spor. Vi skal til prøve i næste weekend, og skal gå 200 meter lige ud-spor med én genstand smiley Verdens mest røvsyge spor! Vi kunne gå i med- eller modvind. Vi gik med modvind. Og en ret heftig én af slagsen. Men min hund har fundet sin hjerne igen, og gik så fint smiley Træningskammeratens hund var kokset HELT på spor, og for nogle måneder siden lignede den en hund der ikke havde den fjerneste ide om hvad det gik ud på. Men det er rettet op, og han gik med stor glæde i dag smiley

Bagefter gik jeg et almindeligt spor med Ellie, og hun var så god smiley Dejligt tempo, god koncentration og fokus på opgaven. Og jeg trængte virkelig til at hun lige meldte sig på banen, og viste at hun både kan og vil arbejde og lære.

Åh, hvor satte jeg ikke nok pris på hende da hun var nuttet hundehvalp. For som unghund er der ikke særlig meget, som trækker op smiley

profilbillede
  • #34   30. sep 2023 ha ha Anne, det er det samme med børn ... kan huske da jeg brokkede mig over mine små børn af og til så sagde min svigerinde (som er noget ældre end mig) "små børn små problemer, store børn store problemer" jeg hadede det når hun sagde det, synes jo det af og til var ret hårdt ... men ja man må sande, man (og tror stort set sker for alle) glemmer at sætte pris på når de er små .. for tit kommer der andre og hårdere udfordringer ... til de så lige pludselige er voksne og næsten fornuftige .... smiley

• #36   30. sep 2023 Vi har haft hvalpedag, jeg elsker at se “mine” hvalpe igen, vi holder det hvert år;) der kom 7 af vores hvalpe, ikke så voldsomt mange men utrolig hyggeligt.

profilbillede
  • #38   30. sep 2023 INGEN - seriøst INGEN - skal påstå at jeg ikke kan lave mad !!!

Nu står der f.eks ikke mindre end 4 lasagner på komfuret, klar til servering imorgen. Og jaja, nogen vil måske postulere, at det bare er fra Knorr og det ikke er ret svært og bla bla bla .. MEN !!!
    Der er fløde i (efter ide fra Anne) og BÅDE parmasan OG mozarella på toppen.

Kom ikke her smiley

Nu krydser jeg for at vejret bliver til at holde ud .. og at folk bliver glade over de råd jeg kan give dem smiley

• #39   30. sep 2023 Altså, fløde løfter enhver form for mad betragteligt smiley

• #40   30. sep 2023 @ Martine .... ja ja hvor er billede dokumentationen

• #41   30. sep 2023 #40

smiley smiley

De står i køleskabet i værkstedet nu, så gider ikke hente dem ind .. skal se om jeg husker at nappe et billede imorgen smiley

• #42   30. sep 2023 hvad tænker panelet om en hund som denne ... og hvad kan man forvente af den race ...

og nej ved ikke ... men jeg vil jo MÅSKE gerne finde en velfungerende voksen hund ..

https://dyreportal.dk/listings/hunde/familie-hunden

• #43   30. sep 2023 #42
    Går ud fra, at det er den 2-årige hund til 10.000?

Umiddelbart vil jeg forvente, at det er en meget aktiv hund, som efterlader pels overalt.

• #44   30. sep 2023 Som både hedder Luzy og Alba? Det er lidt sært smiley

• #45   30. sep 2023 Jeg ville hellere ikke give 10.000 kr for en to år gammel hund.

• #46   1. okt 2023 Godt set Anne, det er da sært ..
    Altså hvis hunden er 100% den rigtige, så er prisen sådan set ok, jeg kommer vel til at give 15 + for en hvalp .. og jeg tror simpelthen ikke jeg har kræfterne til hvalp ..

• #47   1. okt 2023 Altså de (godt nok ikke så mange) aussier, jeg har kendt, har været virkelig velcro hunde, og nogen af dem vældig gøende i forhold til at der skal ske noget, ske noget, ske noget.....

Inden for alle racer er der jo individuelle forskelle, så jeg kan ikke sige, hvor udbredt det er, men det var noget, jeg ville være opmærksom på for formentlig noget af et spring fra skotter.

• #48   1. okt 2023 tror måske også den har for stort aktivitets niveau ... synes bare den ser mega sød ud, men man skal jo huske at hunde skal købes med hjernen ...

• #49   1. okt 2023 Præcis, den ser sød ud.

• #50   1. okt 2023 Så har Manilla moret sig igen. Naboen tillod sig at køre på sin egen mark langs med min have, og en del af haven er blevet til vildnis. Og hun er så tilfreds med sig selv, når hun kommer ind fyldt med ukrudt efter at have forsøgt at jage nabo og traktor væk.

Af en eller anden grund er jeg knap så begejstret smiley

profilbillede
  • #51   1. okt 2023 Dygtig hund .... smiley smiley smiley

• #52   1. okt 2023 hun har hørt noget om Halloween ... så hun er bare forud med udklædning ...

• #54   1. okt 2023 Mange tak, Isabelle, og ja det var lidt forsinket. Der blev bare lige taget billeder, og så gik jeg i gang med børsten, inden hun fik det tværet endnu mere fast i pelsen.

Og så var der desværre for Manilla også en pris at betale, for naboen kom tilbage med traktoren, og så blev hun holdt inde i flere timer. Højst urimeligt, men af en eller anden grund havde jeg ikke lyst til en omgang mere.

• #55   1. okt 2023 Jeg har været i Creative Space i dag, hvor man kan male diverse keramikting efter eget valg. Det var faktisk ret skægt og blev helt bidt af det. Jeg er spændt på at se det færdige resultat, når koppen er blevet brændt. Bliver nok ikke ligefrem den nye keramikkunstner smiley men det var hyggeligt - og har nu fået et nyt unikt kakao/te-krus

Ps: det ser lidt grumset ud, men det er små farvekorn, som 'splatter' ud, når det bliver brændt

profilbillede
  • #56   1. okt 2023 Åh, jeg elsker at bagedysten er igang. Og at der er en glutendame med smiley

• #58   2. okt 2023 for ikke at tale om ÅRS udsultning på sundhed, skoler og ældrepleje.... det hjælper jo ikke at sende ekstra penge ud der bare ædes op af inflation og øgede medicinudgifter, det retter jo ikke op på det forfald og efterslæb de sidste hvad 20 års politik på området har ødelagt ...
    Læste lige at nogle at de større skattelettelser kommer villa ejere i København ejer man et hus til 7.4 mill får man en lettelse i 2024 på 16.400 ... det er jo grotesk når man ved at fx skattelettelse til de lavest lønnede måske er 2-300 kr om måneden i bedste fald ...

• #59   2. okt 2023 Hvorfor lover man ét under valgkamp og derefter gør i bedste fald intet eller i værste fald det stik modsatte? Hvis det er sådan, at erhvervslivet lobbykroner tæller mere end borgernes stemmer, så har vi vel ikke et reelt demokrati.
    Jeg savner flere visionære politikere, som ikke kun er på banen for at mele egen kage - altså sikre en løntung retrætestilling.

• #60   2. okt 2023 Efterhånden er stort set 100% af de politikere vi har til vores rådighed levebrødspolitikere. Altså ikke politikere fordi de har visioner og idealisme, men fordi det nu engang er den karierevej de har valgt. Måske det i sin tid er startet med noget idealisme, men så er det ligeså stille endt med at det væsentligste ikke er det man brændte for men at bevare sit mandat en valgperiode til. Altså Ikke for 'sagens' skyld men for sin egen. Det er ihvertfald ofte det indtyk man lades tilbage med.

• #61   2. okt 2023 Clinton for president & Conor for pissident.
    Sidstnævnte er i storform. Matriklens ca 50 hegnspæle markeres flere gange dagligt. Startende som brandvæsenets A-slange og sluttende som en parfumeforstøver.

• #62   2. okt 2023 Førstnævnte også i fin form. Han lader til at have glemt at han mistede en negl i fredags. Har lige været på en runde på marken og markere nærmest samtlig hegnspæle i køernes fold (1 km hegn - 7 m mellem hver pæl - do the math).

• #65   2. okt 2023 Jeg kom hjem til 2 poser tørfoder til tykke piger, som på magisk vis var eksploderet hele vejen fra gæsteværelset og ud i bryggerset. Og en Dorit som sad fed og lykkelig midt i det hele, og pegede på Ellie som gerningshunden smiley

Dorit lignede en der havde slugt en fodbold, og 3 ture senere, har hun skidt 3 mukkerter (til dem der ser Minkavlerne). Nu ligger hun og fiser smiley

Så nu er det vist tid til at lukke døren ind til gæsteværelset, når hundene er alene. Og måske pakke sko og støvler væk, så monsteret ikke kaster sin kærlighed på de ting. Jeg gad virkelig godt at hun snart fik en hjerne!! Dorit er så for første gang ret glad for sin søster, som sørger for alene hjemme-buffet smiley

• #67   3. okt 2023 åh ja .. og ikke kun det købte men også de der leverer hvis man får det bragt til døren ..og når man har været i telefonisk kontakt med nogen, så vil deres robot gerne ringe tilbage osv osv ... jeg gider ikke mere

• #71   3. okt 2023 Anne -Godt det var slankefoder så smiley

• #72   3. okt 2023 @ Isabelle, nyd Sitges, det er en rent fin by ... smiley

• #73   3. okt 2023 Jeg har været til bidetræning med lillehunden, og ENDELIG fatter jeg bare en lille smule smiley Væsentligt mindre end min hund fatter, men dog lidt smiley Og så sluttede træningen med hjemmelavet kartoffelsuppe og hygge i klubhuset smiley Det kunne godt blive en tirsdagstradition smiley

• #74   4. okt 2023 #70 vedr. #68.
    Det gjorde jeg så ikke da jeg lagde linket op i går. Og jeg tjekkede faktisk, fordi der var også link til hoteller. Jeg har så lige tjekket igen og får også kun det med hoteller frem.
    Jeg sletter opslaget.

• #77   4. okt 2023 ja det er da godt, men det overholdes jo ikke helt, og politiet når ikke at rykke ud ... og de har også andet at lave ...
    Men hvis man så også gør så det først kan købes mlm Jul og Nytår så kan det være det hjælper mere

• #80   4. okt 2023 Ja, det kører ikk så godt i Sverige.

Militær sættes ind i bandekonflikten og de skæver til Danmark for at se hvordan vi håndterer det.

Men det er nok ved at være lidt for sent til det …

• #82   4. okt 2023 nu er de sidste hændelser hvis ikke mellem bander, men interne stridigheder i samme bande .... og de 2 der sidder og trækker i trådene sidder så sikkert i Tyrkiet, og Tyrkiet siger de ikke beskytter nogen ...

• #83   4. okt 2023 Måske skal vi huske på, at vi har taget en stor flok ukrainere - et folk som ikke just er kendt for deres bløde værdier og velfungerende demokrati. De bliver et problem for os, på præcis samme måde som vi har set det med krigen i Jugoslavien.De østeuropæiske bander er lige så tunge som alle andre. Ja ja, så er det aktuelt de tyrkiske bagmænd der er ved at skyde Sverige i smadder smiley

• #84   4. okt 2023 Årh, mit arbejde er ved at trække livet ud af mig. Vi drukner i akutte og/eller komplicerede sager, og nu er alle der bestemmer noget skredet på seminar. Hvilket betyder, at jeg er den, der bestemmer noget. Heldigvis kun i 2 dage, men jeg kan nå at lave meget ballade på 2 dage smiley

Og så hænger det hundetræning mig langt ud af halsen lige nu. De sidste 2 måneder synes jeg ikke at jeg har lavet andet end at træne hund smiley Men på søndag er sidste prøve, og så er der først en færdselsprøve engang i februar eller marts smiley Det bliver virkelig rart bare at træne det jeg har lyst til, når jeg har lyst til det smiley

• #86   5. okt 2023 Mændene bliver jo familiesammenført, når krigen er overstået. Og hvis det bliver lige så slemt som efter krigen i Jugoslavien, så bliver det en KÆMPE udgift. Ud over alle de mia vi allerede har sendt derned, på bekostning af vores eget velfærdssamfund. De penge der er røget til Ukraine, kunne have gjort vores ældrepleje til ren luksus, og sat vores offentlige sygehusvæsen på højde med privathospitaler.

Og de tyrkiske bander kæmper næppe i Allahs navn smiley

• #88   5. okt 2023 Man er satme naiv, hvis man tror, at det gammelkommunistiske menneskesyn er mere humant end det traditionelt muslimske. De lidt macho-agtige æresbegreber er mere ens, end vi bryder os om at indrømme. Men det fremgår tydeligt her og der, at islambashing er blevet mere comme il faut - selv blandt personer, der opfatter sig selv som humanistiske.

• #91   5. okt 2023 Jeg forholder mig til den konkrete virkelighed.

Også en OK ting at forholde sig til.

• #96   5. okt 2023 Isabelle
    Du kører bare videre i dit smagløse og smålumre spor. Det, vi kender fra dine problemer med din tidligere udlejer.
    Det gætter jeg på.

• #98   5. okt 2023 Tror du, at Putin var stoppet, hvis ingen havde hjulpet Ukraine, Anne?

Er Putin stoppet?

Ukrainerne har fået opholdstilladelse i to år. Jeg tror ikke, at dette automatisk giver ret til familiesammenføring. Tror - for jeg ved det faktisk ikke.

Og pt forlænget i 2 år. Som sikkert forlænges igen. Og så bliver der givet opholdstilladelse til alle med børn, som har en større tilknytning til DK. Og de børn har RET til at få deres fædre familiesammenført. Så ja, vi får en bunke, og med den bunke følger deres mentalitet - korruption, vold og bandekriminalitet.

• #100   5. okt 2023 Så ja, vi får en bunke, og med den bunke følger deres mentalitet - korruption, vold og bandekriminalitet.

Nu bliver jeg lidt forvirret .. det er OK at skrive om ukrainerne, men når muslimerne nævnes i samme sammenhæng, så er det racistisk ?
    Forsøger bare at forstå reglerne ...

• #101   5. okt 2023 Jeg synes, det er lidt for tidligt med en Havetråd 2024, så nu får I en kommentar her istedet smiley
    Jeg har kun haft én stokrose på matriklen indtil nu, men den har til gengæld været yderst gavmild og har sat en masse små ekstra planter. Jeg har været rundt omkring i nabolaget og har byttet mig til små planter i andre farver OG en masse frø.
    Jeg har forsøgt at "tyvstarte", for hvis jeg bare sår frø næste forår, så blomstrer de ikke før 2025. Sååååå jeg er allerede begyndt at forspire i vindueskarmen (få frø) og der er sgu liv smiley

profilbillede
  • #102   5. okt 2023 Nu bliver jeg lidt forvirret .. det er OK at skrive om ukrainerne, men når muslimerne nævnes i samme sammenhæng, så er det racistisk ?
    Forsøger bare at forstå reglerne ...

Jeg har ikke sagt noget om muslimer og racisme, så den må stå for andres regning. Jeg har rigeligt med at holde styr på mine egne meninger smiley

Og det ved du fordi?
    Om du har ret, aner jeg ikke, men du må være så sikker på baggrund af nogle erfaringer fra lignende scenarier.

Igen, krigen i Jugoslavien. De østeuropæiske bander har været (og er stadig) et dyrt bekendtskab.

• #103   5. okt 2023 Jeg har ikke sagt noget om muslimer og racisme, så den må stå for andres regning. Jeg har rigeligt med at holde styr på mine egne meninger

Tjek smiley

• #104   5. okt 2023 Og så fik Freja en negl i klemme i min terrasse.
    Den blev revet "lidt skævt".
    Jeg ringer til min dyrlæge, og hun siger kom ind med hende kl.10.00.
    Det gør jeg.
    En ny dyrlæge, som jeg ikke kender kigger på Freja, og sætter sig over ved computeren.
    Vil du have et overslag, spørger hun!!!!!!!
    Tænker at det var ikke nødvendigt!
    Men ja tak. Prisen ville blive 4.500kr.
    For at hive en negl af?
    Den skal sikkert i bedøvelse, så derfor.
    Spørger om jeg kan få lov til at tale med bossen eller den dyrlæge, jeg plejer at bruge.
    De har ikke tid, var svaret, da hun kom tilbage.
    Jeg er lidt sur, gal, chokeret, ja masser af tanker ryger gennem mit hoved.
    Nu er jeg her, så!!
    Så tager jeg Freja, siger hun.
    Nej, siger jeg, du tager ikke min hund.
    Jo fordi så kigger vi på hende, når vi får tid og ringer efter dig, når hun er klar.
    Der tabte jeg sutten og gik højlydt brokkende ud af dyrehospitalet med Freja under armen.
    Kørte derfra til min "gamle" dyrlæge, hvor jeg fik en akuttid kl.15.00 samme dag.
    Dyrlægen prøvede at hive neglen af, men det mislykkedes.
    Så gav hun Freja en bedøvende indsprøjtning, mens jeg sad med hende.
    Efter 10 min. kom hun tilbage og hentede Freja.
    Det tog under 5 min. fra hun tog hende til jeg fik hende tilbage.
    For at gøre en lang historie kort, så betalte jeg 2.400kr. inkl.300kr i akuttillæg.
    Så konklusionen for mig er, at når dyrlægerne bliver opkøbt af de store "kæder", så skal man være ualmindelig glad for sin dyrlæge, hvis man fortsætter.
    Jeg gør det ikke.

• #105   5. okt 2023 øv Inge, håber hun er ok ... og ja de der store dyrlæge steder er blevet ret kolde/kyniske ...

Jeg har læst et sted, eller hørt at der er ret mange Ukrainere der er taget tilbage ...

Problemer med Østeuropæiske bander er går nu tilbage til længe før krigen og de flygtninge den medfører ...
    Og så synes jeg der er flere positive integrations fortællinger fremme om Ukrainere ...

Når man bor nærmest i en trekant mellem Gellerup, Bispehaven og nogle områder af Tilst ved Aarhus, så er man nu ikke i tvivl om at der er nogle specielle udfordringer der følger enten måden at praktisere en tro på, eller udfordringer der kommer af store kulturelle forskelle og opfattelser af hvad der er god opførsel ..

At give støtten til Ukraine skylden for at ældrepleje, sundhed og folkeskole sejler efter 20-25 års nedskæringspolitik synes jeg ikke er korrekt, at tro pengene ville gå til det med den nuværende regering er nok heller ikke sandsynligt, og hvad ville prisen på sigt ende med at blive hvis ikke Ukraine tog fra i Ruslands agression, det kunne ende med hans våde drøm om det gamle Sovjet blev forsøgt og turen efter Ukraine ville være kommet til fx Polen og de Baltiske lande ... hvem siger det ville stoppe der .. ville han være gået videre, eller ville vi være stået i en ny verdenskrig nu fordi Nato ville være nødt til at gå i krig ... ingen ved det, men risikoen er der, og den største pris for at modvirke den risiko den betaler Ukraine nu ....

• #106   5. okt 2023 Hanne, jeg siger såmænd ikke at de mellemøstlige bander er gode drenge. Jeg siger bare, at vi skal passe på med at sætte lighedstegn mellem farve/religion og kriminalitet. Og ja, vi har bøvlet med østeuropæiske bander længe - også dem fra Ukraine smiley

Og det er ikke “bare” kriminaliteten, der fulgte med østeuropæerne. De har gjort et gevaldigt indhak i kassen, fordi mange fandt ud af at kalde PTSD og så leve på offentlig forsørgelse (noget der ikke er forbehold østeuropæerne heller). Og ja, jeg forventer at der sker præcis det samme med ukrainerne, men jeg vil da rigtig gerne tage fejl.

Og selvfølgelig er det ikke Ukraines skyld at alt er skrabet i bund. Men måske er tingene så skrabede herhjemme, at vi skal overveje om vi skal blive ved med at lege gavebod for resten af verden, eller om vi skal prøve at tage os ordentligt at dem, der har tjent de penge, der er i kassen.

Jeg synes bare det er naivt at tro, at ukrainerne på magisk vis blender ind og bidrager til samfundet, når historien viser, at uanset hvor vi modtager større grupper flygtninge fra, så har det nogle negative konsekvenser.

• #107   5. okt 2023 der er nu meget "sjov" at læse i sådan en opgørelse fra DK Statistik ...

https://www.dst.dk/da/Statistik/nyheder-analyser-publ/bagtal/2022/2022-08-18-fakta-om-indvandrere

bl.a. er der dømt dobbelt så mange unge fra ikke vestlige lande end fra vestlige lande, og næsten 4 x så mange som unge med ren dk baggrund .. og mon ikke en stor del af de der er tilkommet med ikke vestlig baggrund også deler religion og kultur ..

DK statistik står vel for fakta ....

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#109   5. okt 2023 østeuropæiske af herkomst, har man også haft "glæde" af i flere år, når man bor på landet. Det er populært blandt bønderne, at hyre dem på gårdene. I områderne hvor de bor, kommer der "pludselig" en del tyverier/indbrud. Politiet konstaterer tørt, at tyvekosterne forlængst er kørt ud af landet, når man anmelder smiley

Vi bor på en hesteskos vej uden mulighed for at flygte andre veje. Efter 2 af de store gårde blev solgt til en dansker, der var bosat i Rusland, blev gårdene beboet af en del medarbejdere af østeuropæiske herkomst, samtidigt startede der en del tyverier/indbrud, efter begge gårde er solgt igen (2 år siden) Er her blevet stille igen.

Hele området vi bor i, har været præget af det i nogen år, men lige præcis her, hvor vi bor, har der været stille siden salget af de 2 gårde.

• #110   5. okt 2023 @ Ida K ... artiklen skriver om tiltale, at de stoppes oftere osv .. helt sikkert ..

men tallene fra DK statistik er altså DØMTE ... dvs hvor tiltalen er bevist og der er faldet dom ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#113   5. okt 2023 Øv Inger, god bedring til Freja smiley

Vi kæledyrsejere, HAR et ansvar for, at benytte de selvstændige dyrlæger mest muligt, hvis vi vil vores kæledyr det bedste ! Det handler ikke kun om pris, men også kvalifikationer og servicen !

Da opkøbene startede i sin tid, skrev de sælgende dyrlægerejere under på, at de ikke måtte drive konkurrencevirksomhed i minimum 10 år. For flere opkøb er de 10 år gået og for mange af dyrlægerne, har man ikke kunne se røven for bare skosålerne smiley

Knalddygtige dyrlæger, der tidligere var tilknyttet klinikerne og som var almindelig ansatte, startede med at forsvinde tidligt.

Jeg var til akutdyrlæge i weekenden både lørdag og søndag med den ene hund. Heldigvis i vagten, før Evidensia tog over, så jeg var hos en af de selvstændige dyrlæger, men alligevel fik jeg ikke helt tingene som jeg var vant til smiley Bl.a. måtte jeg ikke komme med ind til røntgen, fik en info om arbejdstilsynet, dagen efter havde dyrlægen lært både mig og hunden bedre, at kende smiley Han fastholdt at jeg ikke måtte komme med ind og tage røntgen billeder, men jeg fik lov selv at bære hunden derind og hente ham, samt jeg fik lov at assistere ham, i den videre behandling, i stedet for veterinærsygeplejersken. Det betyder bare så meget for hunden, at ejeren er med smiley

Desværre skulle der igen tages røntgen billede i tirsdags, heldigvis hos egen dyrlæge og her, spørger man ikke om man må komme med, her er det en selvfølge, at man får lov at blive hos hunden og hjælper dyrlægen med at holde hunden i ro og den rigtige position smiley

Og så er priserne, bare i et helt andet leje smiley

• #115   5. okt 2023 Inge, er det ikke samme historie som for et par måneder siden? https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1324874-dyrlaeger_og_priser

• #116   5. okt 2023 Jo, da mangler en smiley.
    Det var for at undgå uvenskaber smiley
    Hov god hukommelse, Anne

• #117   5. okt 2023 "Min" Å er blevet nok 3 gange så bred efter regnen. Det plejer mere at være er lille idyllisk vandløb med klart vand.

profilbillede
  • #118   5. okt 2023 Har byttet mig til denne skønne portion kantareller smiley

Svigerne kom med svampe og drog afsted med en pose tomater smiley smiley

profilbillede
  • #120   5. okt 2023 Åh Mums Linda ... elsker svampe ...

• #122   5. okt 2023 #120 Hanne - samme her smiley Og elsker selv at finde dem, men denne lille spilopmager tager pt næsten al min tid smiley smiley

Så sagde glædeligt ja-tak til ønsket om at bytte en portion svampe med en pose tomater fra haven smiley

profilbillede
  • #123   5. okt 2023 Jeg havde Dorit med på kontoret et par timer i dag, og hun elskede det smiley Hun er uden tvivl den mindst loyale hund i verden, og er bare hos dem, hun synes er sødest (eller har de bedste snacks) lige i dét øjeblik. Og så daffer hun videre smiley

Kørte hjem efter frokost, tog løbetøj på og løb en tur i skoven med Ellie smiley Vi har stadig lige nogle detaljer vi skal have på plads (fx min kondi og mit knæ smiley ), men det går fremad.

Og så tænkte jeg at jeg kunne få ro til et Teamsmøde med 6-byerne. Og det startede egentlig ret godt. Det var et super konstruktivt møde, og vi nåede langt omkring. Og så løb Ellie tør for ro. Og sætter af henne fra terrassedøren, og smadrer ind i mig og halvt op på skødet af mig smiley Skal vi ikke bare sige, at resten af mødet gik op i hat og briller smiley

Nu må hun altså gerne snart blive voksen!!!

• #124   5. okt 2023 Se lige en lille bamse smiley

Sendt i pleje med andre på samme alder

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #125   6. okt 2023 Jeg kan slet ikke se det skulle blive et problem. De fleste som er kommet er kvinder og børn. Læste at 60% af de jobparate var i job.

Mange af dem har selv et ønske om at vende hjem igen. Jeg har mødt et par stykker som var i job og kunne gøre sig forståelig på dansk.

Det kan man da kun have respekt for. Godt klaret under de forhold og på så kort tid.

• #127   7. okt 2023 Igår blev Ellie kaldt højavlsschæfer, og jeg blev kaldt socialrådgiver. Jeg ved ikke hvad der er værst smiley

profilbillede
  • #128   7. okt 2023 Nå men det kan jeg så fortælle dig .. der er faktisk ind imellem nogen, der kalder MIN hund en schæferhund .. tag den smiley

• #129   7. okt 2023 Jeg er begyndt at tilbyde enetimer i undervisning i lydighed (også enehalvetimer) og en kvinde med hendes schæferhund (højavl iøvrigt smiley ) kommer hos mig hver 2. uge.

Prøv at gæt, hvem af de her (resultatliste fra SUSÅ Cup, som bliver afholdt i dag) - det er smiley

Gruppe 3 - Beg. B
    Gitte & Koga Clara = G
    Helle & Gen-Chi's Qarla = T
    Lene & Hesselballe Odin = G
    Helle & Team Paka's Atlas = SG
    Cliff & Østervang's Manfred = G

• #130   7. okt 2023 Martine, det eneste mere fornærmende, ville være hvis folk spurgte om dine var udstillingsmaller smiley

• #131   7. okt 2023 Jeg har slået græs på HELE matriklen, og slået det foran terrassen 2 gange, fordi det var så højt og fugtigt. Nu må lortet gerne snart holde op med at gro smiley

• #132   7. okt 2023 # 129
    Helle og Atlas? smiley

• #133   7. okt 2023 #132

Præcis - jeg er sq lidt stolt af hende må jeg indrømme. Hun lytter og forsøger at gøre, som jeg forklarer hende - og det fik hun så et SG ud af smiley

• #134   7. okt 2023 Selvfølgelig skal du være stolt af dem, for de sidste par point fra s til sg skyldes med stor sandsynlighed fra din gode undervisning. smiley

• #135   7. okt 2023 Anne - Så kan du komme herud og slå mit smiley Vi slår kun stier i det høje græs + vi har et par større stykker, der bliver slået lidt på skift.

Vi har droppet havetraktoren fordi her er ekstremt mange padder, så når jeg har tøffet færdigt med motorklipperen har jeg gået 9 kilometer.

Min mand har haft influenza (han er normalt aldrig syg, så den er god nok) og jeg har haft en del vagter på arbejde, og når jeg var hjemme væltede regnen ned, så her er græsset også bare skudt i vejret smiley

• #136   7. okt 2023 Jeg har lånt min 10 årige genbos cykel smiley Jeg ville lige i 11. time forsøge at få cykeløvelsen til at lykkes. Det gik ikke helt, men til gengæld havde genboens unger det VIRKELIG sjovt med at se på smiley

• #138   8. okt 2023 Ha, ha Isabelle, det er da ikke noget imod det der venter mig.
    Tænker, at jeg rigtig mange gange kommer til at forklare folk, at min portugiser ikke er en eller anden fancy blanding smiley

• #140   8. okt 2023 tror det har noget med mørke farver virker "tungere" ... her troede mange også de senere år Ipsen var ældst, hun fik tidligt grå stænk mens Nova nærmest var helt sort til den dag hun døde ...
    Naboen har luret mig, jeg benytter jo enhver kejlighed til at nusse deres kat ... forleden åbnede hun vinduet og sagde " ha ha Hanne, nu skal du passe på du ikke blievr kattemenneske"
    Får lige et skud hund fra i går og til torsdag hvor vi passer vores venners golden .. kunne godt tænke mig at blive en form for af og til passer, når det passer, for søde hunde ..

• #141   8. okt 2023 Hvis du kom gående og fortalte, at den lyse (har ikke tjek på, hvem der er hvem) var en hvalp af den mørke, så ville jeg tro på det.
    Den lyse ser meget "ungdommelig" ud, ligner en unghund smiley

• #142   8. okt 2023 #137 .... Isabelle ... Jeg synes Kenia godt kan ligne lidt en schæfer i hovedet ? ....... Og jeg synes at Vilma minder meget om din gamle Lina ??? smiley ...... Eller tager jeg helt fejl ?

• #144   8. okt 2023 Mig og min højavlsschæfer bestod godkendelsesprøven i dag smiley Vi bommede afdækning, men resten gik så fint, inkl. cykelprøven, som jeg ellers havde frygtet smiley Målet var at komme igennem cykelprøven uden 0 og uden at nogen brækkede noget smiley

Jeg ELSKER min glade og begejstrede hund, som bare giver fuld skrue med højt humør, uanset hvad der sker smiley

profilbillede
  • #145   8. okt 2023 Isabelle, jeg tror ikke, at det er på grund af senudvikling at gøre.
    Jeg tror mere at det er på grund af pelsen.
    Kenia har ikke så meget pels som Vilma, og det er måske derfor de tror at Kenia endnu ikke er fuldvoksen

• #146   8. okt 2023 Tillykke Ellie og Anne
    Hvor mange point fik i?

• #147   8. okt 2023 tillykke til Ellie og Anne .... Ellie har garanteret ikke været en tøddel bekymret for noget som helst ..

• #148   8. okt 2023 #139

Det er da en portugisisk doodle smiley

• #151   8. okt 2023 Tillykke Anne - godt at du er tilfreds og glad for din hund.

Jeg må indrømme at jeg aldrig helt kommer til at forstå alle de prøver, forprøver for at gå til prøver, forforprøver for at gå til forprøver for at gå til prøver ... der er i PH.

Der er for meget satsning og "lad os nu lige se om det ikke går" .. uden at der er en Plan B også.
    Men som sagt - fedt, at det gik som det (nogenlunde smiley ) skulle smiley

• #152   8. okt 2023 Martine, er det ikke stadig et krav at tage en færdselsprøve inden IGP-prøve? Det er jo lidt det samme her - vi skal tage en prøve for at vise, at hunden har talent for programmet, og at den er styrbar.

Anni, vi fik 109,noget. Hun havde lidt efterbid i stoppet, knaldede apporten og så havde jeg en ekstra kommando på cyklen. Og så selvfølgelig 0 i afdækning smiley

• #153   8. okt 2023 Martine, er det ikke stadig et krav at tage en færdselsprøve inden IGP-prøve? Det er jo lidt det samme her - vi skal tage en prøve for at vise, at hunden har talent for programmet, og at den er styrbar.

Jo, men den kan du jo vælge at tage dagen før du stiller til en prøve.
    Jeg har jo selv været i PH - mange år siden og tingene kan have ændret sig - men jeg oplevede alt for tit folk, der halvt om halvt blev opfodret til at stille, uden at de rigtigt var klar til det.
    Det synes jeg er en virkelig dårlig ide, men - som sagt - det kan ha ændret sig.

• #154   8. okt 2023 Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan det var for mange år siden. Vi var 7 til prøve i dag, og alle bestod. 2 var dog gengangere, fordi de begge fik 0 i 2 øvelser sidste gang. Flere meldte fra, fordi deres hunde ikke var klar i bideøvelsen, og derfor ville de ikke stille til prøve. Bid og hals må man ikke få 0 i, så selvfølgelig stiller man ikke, hvis man ikke forventer at hunden kan løse opgaven smiley

Jeg synes egentlig at det er fint lige at få testet af om hunden kan det basale, så vi ved om der er basis for at gå videre med det.

For mit eget vedkommende har jeg arbejdet en masse med at få lineføring og fvf til at virke - hun gik langt fremme og pressede mig, og med skinnen på mit venstre ben, blev det for meget. Jeg har jo sådan en lidt gakket gang, men det gik super godt i dag. Jeg synes hun gjorde det MEGA godt i dag, og jeg er så stolt over at hun har rykket sig så meget på 3 uger smiley At hendes fører så lider af “flagrende arm”-syndrom, er en anden sag smiley Jeg ville gerne dele videoen af det, men funktionen er vist stadig i udu herinde.

• #155   8. okt 2023 Okay, er jeg den eneste der synes det er VIRKELIG dårlig stil at smide “andre skriver grimt om dig i pb’er”-kortet? smiley Så er man simpelthen ikke voksen nok til at administrere pb’er smiley

• #156   8. okt 2023 #154

Men det er jo alletiders, at det fungerer for dig - jeg kan bare huske, at jeg synes det var bøvlet.

Nej, DET tror jeg ikke du skal regne med.

• #157   8. okt 2023 #155 ... tror ikke helt jeg forstår ?

• #158   8. okt 2023 Kan en narcissist være en god ven? Og hvor sikker er diagnosen mon?

En af mine bedste venner har fået den og jeg undrer mig en smule... har aldrig oplevet personen på nogen negativ måde omkring mig så er nysgerrig på om nogle har erfaring eller viden

Ikke at det ændre noget. Han er stadig en nær ven naturligvis

Jeg synes bare alt jeg kan læse om det er enormt negativt

• #159   9. okt 2023 Hanne, tjek tråden med hunde i bur smiley Isabelle har slettet sig. Og det forstår jeg sådan set godt. Det er simpelthen under lavmålet, dét der bliver skrevet smiley

• #162   9. okt 2023 'Jeg tror sagtens, at en narcissist kan opføre sig som en god ven.
    Mange af dem har jo højt udviklet social intelligens, der betyder, at de er i stand til at skjule visse karaktertræk, selv overfor folk, der står dem ret tæt.

• #163   9. okt 2023 Narcissistisk personlighedsforstyrrelse er en diagnose, som har visse fællestræk med psykopati. Diagnosen findes ikke i det europæiske diagnosesystem ICD, men i det amerikanske diagnosesystem DSM («Narcissistic Personality Disorder»).

Er vedkommende diagnosticeret i USA ?

• #164   9. okt 2023 Anne, 109 er da ret flot, det kan man godt være bekendt at vise frem. smiley

Er ellers enig med Martine. Jeg fatter hellere ikke alle de "forprøver"
    Det butde være nok med at man lige gik programmet igennem til træning og det er så det.

PH har ikke forandret sig ret meget gennem årene.
    Bland andet talte man allerede for 30 år siden om at afskaffe cykelprøven, da der ikke mere findes politi på cykel med hunde.

• #165   9. okt 2023 Vi har ikke på samme måde forprøver i LP, men det er meget almindeligt, at der bliver lavet uofficielle prøve-prøver.
    Det kan være en rigtig god start for urutinerede førere og/eller hunde smiley

• #166   9. okt 2023 Skovtur med feriebarn ..

profilbillede
  • #167   9. okt 2023 Er ellers enig med Martine. Jeg fatter hellere ikke alle de "forprøver"
    Det butde være nok med at man lige gik programmet igennem til træning og det er så det.

Jeg er nu meget glad for at få prøvet det der af med, at man hele tiden skal melde klar og vente på dommerens nik. Dét er meget, meget svært for mig at huske smiley Jeg glemte det fx på sporet, og fik bare en venlig bemærkning om, at det skal jeg huske fremover.

Til en tidligere prøve var der en hund der bed hul i dommeren. Dét tror jeg hf var glad for at få viden om, inden det blev til en rigtig prøve. Hunden kunne simpelthen ikke abstrahere fra dommerens clipboard. Sådan noget ville jeg aldrig selv tænke på at udsætte mine hundeførere for, når det er mig, der er træner.

Der er jo godt og skidt ved alle programmer. Nu har PH eneret på stokkeslag herhjemme, og har et program som nok er mere praktisk rettet end de “konkurrerende” programmer. Omvendt er det jo, som DcH-programmet, kun i Danmark, hvor LP, IGP, Nordisk m.fl. er internationale.

Jeg synes det er fedt at der er så meget at vælge imellem, og så må man leve med “sådan har vi altid gjort” smiley

• #168   9. okt 2023 PH har sq været noget smartere fremfor IGP, der blot lagde sig ned og overgav sig .. og nu er stokken væk smiley

Vi behøver ikke at være enige og kan du bruge alle forforfor prøverne til noget, er det jo bare vældigt …

• #169   9. okt 2023 PH bruger jo argumentet om, at man ikke kan lave tjenestehunde, uden at de får stokkeslag. Så kan man lægge i dét hvad man vil smiley

• #170   9. okt 2023 Apropos, har I set denne?

profilbillede
  • #171   9. okt 2023 Nej, kan du ikke lægge et link?

• #172   9. okt 2023 Nej han bor i Holland og er en god ven gennem mange år i vores familie. Vi er meget overraskede da vi ikke har oplevet boget negativt i familien nogensinde

Men ja jeg kan læse det samme online. Jeg tænker om det kan være en fejl? Altså om der er en anden diagnose tæt på som kunne forklare det bedre

Han har altid haft det svært psykisk men alligevel...

Kan det være et spektrum? Altså at man taler om træk eller forskellige grader ?

Ja vi blev i hvert fald meget overraskede... han virker mere depressiv som vi kender ham

• #174   9. okt 2023 Anni, man kan åbenbart ikke linke til TV2 Play, men søg på “forbryderjagt”, så kommer den frem.

• #176   9. okt 2023 #169

Hvad mener du med “lægge i det hvad man vil”?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#177   10. okt 2023 Men mange PH hunde er jo ikke tjenstehunde?. Så er det vil ligeså forkert at bruge stokken på dem.

For mig giver det ikke rigtig mening. Det burde være enten eller. At politiet så har andre forhold. Helt fint.

• #178   10. okt 2023 Men Max, nu er PH-programmet jo bygget op om tjenestehunde, så det er lidt svært at tage politiet ud af det.

Martine, jeg mener præcis hvad man skriver. Og jeg havde en ide om at du ville reagere præcis sådan smiley

• #179   10. okt 2023 Martine, jeg mener præcis hvad man skriver. Og jeg havde en ide om at du ville reagere præcis sådan smiley

Nu forstår jeg endnu mindre ???

Hvad mener du med at "lægge i det hvad man vil" ?
    Det er et helt oprigtigt spørgsmål, og du må rigtigt gerne svare på det - for jeg er ikke med og forstår heller ikke hvad du mener med at du havde en ide om at jeg ville reagere præcis sådan ....

Hvis du gider / har overskud og lyst ... så må du rigtigt gerne svare, for jeg forstår som sagt ikke hvad du mener.

• #180   10. okt 2023 Er det kun mig, der slet ikke kan modstå alle de smukke skinnende kastanjer, man møder rundt omkring på den her årstid?
    De er SÅ fine, og jeg skal virkelig beherske mig for ikke at fylde lommerne - og de skal virkelig ikke med hjem, for jeg har ikke det mindste at bruge dem til smiley

• #181   10. okt 2023 Ha ha Karina, sådan har jeg det også ..

• #182   10. okt 2023 Man kan lave en fin krans til døren af dem smiley eller de kan pynte i en skål på bordet smiley

• #183   10. okt 2023 Jeg kan da ikke finde ud af at lave en krans til døren smiley smiley

• #184   10. okt 2023 Elsker de små kastanjer. Min ældste datter havde lidt med til mig den anden dag smiley

profilbillede
  • #185   10. okt 2023 #184 ..... Gammelt husråd -----> Hvis man har en kastanje i lommen ... skulle det hjælpe på ens gigt ( hvis man altså HAR gigt ) smiley

Aner ikke om det er rigtigt ... har aldrig prøvet , da jeg ikke har gigt . smiley .... men det er da et forsøg værd for andre . smiley

• #186   10. okt 2023 #185 Det virker ikke. I hvert fald ikke for min mor. Hun har tit en kastanje i lommen fordi hun synes de er så rare at røre ved. Men hendes gigt er ikke blevet mindre.

• #187   10. okt 2023 Martine, jeg mener dét der står - at man må lægge i det, hvad man vil. Jeg gengiver hvad PH har anført som begrundelse for at beholde stokkeslag, og dét må man tolke som man vil. Jeg kan ikke bestemme hvordan du eller andre tolker den udmelding. Jeg morer mig over formuleringen, men det er jeg helt sikker på, at der er andre der ikke gør smiley

• #188   10. okt 2023 Jeg har sat en af mine gamle ledningsfrie støvsugere til salg på facebook, og nu er jeg ved at være vanvittig. Siden kl 16 i går er der tikket 309 notifikationer ind smiley
    Og det fortsætter selv om jeg har skrevet at den er reserveret til i morgen. smiley
    De fleste er så "kun likes" notifikationer, men hvorfor er det nødvendig at like en annonce med en gammel støvsuger ? smiley
    Og i guder, hvor er der dog nogle som har de mest vanvittige spørgsmål
    Og så er der alle dem, som skriver, at de kan hente straks, eller i aften, selv om der står at den er reserveret smiley
    Det var mening at jeg først vil slette annoncen når støvsugeren var blevet hentet, men sletter den nu, og håber så, at vedkommende jeg har lovet den til kan huske hvor hun skal hente den.
    Ih guder, vidste ikke at gamle støvsugere var så eftertragtet. smiley

• #189   10. okt 2023 #188 ... Anni ..... Slet annoncen ... og sæt prisen op til mindst det dobbelte ... smiley smiley smiley ...... Eller lav en budrunde

• #190   10. okt 2023 #187

Aha, på den måde.
    Men når PH angiver det som grund - at der er nogle betjente som benytter foreningen som fritidsinteresse også og derfor er de nødt til at beholde stokkeslagene, jamen så kan jeg blot endnu engang konstatere, at PH var langt smartere end IGP, der lagde sig fladt og accepterede at stokken skulle forbydes.

Problemet kommer så bare til at opstå, når politiet (som jo køber mange hunde fra IGP kenneler også - min sidste schæferhund var f.eks far til "årets politihund",, altså i det virkelige liv, og ikke bare i foreningen - og han kom fra rene IGP linier og var selv IGP hund) ikke kan garanteres at disse IGP hunde er ordentligt gennemtjekkede qva den manglende stokkebelastning .. og derfor ikke nødvendigvis kan stå distancen, når musikken spiller.

Og det er dæleme et problem, som jeg ser det, da der er mange unghunde der allerede bliver kasserede og politiet HAR svært ved at finde egnede hunde i forvejen.

Så man kan jo argumentere, at der er lidt ris til egen røv, for politiet

Men sådan er det, når man lægger ting over til folk, som ikke aner en dyt om hvad de ævler om, men blot synes det er "synd" for hundene at de bliver slået.

Retfærdighedsvis kan nævnes, at de danske politihunde ikke bliver anvendt som man ser det mange steder i udlandet .. så måske går det hele alligevel.

• #191   10. okt 2023 NITTIB, jeg satte den ret billig til salg for at være sikker på at komme af med den.
    Det har jeg fortrudt. Men det med en budrunde er en god ide.

• #192   10. okt 2023 #170
    Jeg har set den. Imponeres hver gang over hvad hunde kan lærer.

• #193   10. okt 2023 Hvad er forskellen på PH og IGP og hvad der ellers er inden for denne kartografi inden for hundesport?
    Jeg er blevet nysgerrig efter, at have læst om Martine og Annes indlæg om emnet. Som jeg har forstået det, er Martine til IGP og Anne til PH. Ret mig, hvis jeg har misforstået det. Som jeg har forstået det, handler det om, at hunden skal rende ud og bide en mand i et ærme. Men tænker, der må være en forskel.

• #194   10. okt 2023 Jeg skulle til møde i Århus i dag, og min bil er fy-fy, så jeg planlagde en hjemmearbejdsdag, et smut til stationen, toget ind til Århus, klare møde, toget hjem igen og arbejde.

Står vitterligt på vej ud af døren og tjekker en mail der tikker ind fra dem, der faciliterer mødet. Med teksten “deltagerliste til møde i morgen d. 11. oktober” smiley

Det er så pisse typisk mig smiley

• #195   10. okt 2023 JT, IGP er 3 hovedgrupper - lydighed, spor, bid. Der stilles ekstremt høje krav til detaljegraden. Martine og Max kan skrive en masse mere om det smiley

Jeg er DcH-pige, og er helt ny i PH. I PH er der også både lydighed, bid og spor, men der er ikke så høje krav til detaljegraden - det vigtige er at hunden løser opgaven. På sporet er det fx fuldstændig ligegyldigt hvordan hunden går eller løber, bare den finder gerningsmandens effekter undervejs. Effekterne kan være gravet ned. Der er en runderingsbane i et skovområde, hvor hunden skal afsøge et areal på 80x300 meter (eller deromkring) og finde tabte/gemte effekter, og der skal findes en undløben bandit. Der er gerningsstedssøg, hvor hunden skal afsøge et afgrænset område, og påvise små effekter (patroner, perler, tandstikker).

Der er flere forskellige øvelser med bid, både en øvelse hvor gerningsmanden løber truende imod hunden, en hvor gerningsmanden stikker af langt væk og skal anholdes, og så kommer der en ny afståelsesøvelse, hvor gerningsmanden stikker af, men stopper op og bliver helt passiv (og hunden derfor ikke må bide).

I de højere klasser kan flere øvelser kombineres, fx rundering, spor, anholdelsesopgave (hvor gerningsmanden skyder efter hunden og stikker af) og gerningsstedssøg. Der kan være flere gerningsmænd, hvor hunden skal bide dén der gør modstand, og bare bevogte den passive gerningsmand.

Sidstnævnte virker totalt uoverskuelig for mig. Det må kræve enormt meget af både hund og fører, både i samarbejde men også i hundens selvstændige arbejde.

Jeg er super nysgerrig på PH-programmet, og det er noget jeg skal se om jeg kan ende med at forstå sådan rigtigt. Men i DcH er jeg hjemme - der er øvelserne som de er, med de ubekendte der nu er i arbejdsøvelserne. Men i PH synes jeg det hele er totalt kaos smiley

• #196   10. okt 2023 Hera fyldte 7 år den 23. September, og jeg er lidt i krise. Nu er vi jo over halvvejs og det magter jeg faktisk ikke rigtig.

Er der andre end mig der kan få det sådan...?

profilbillede
  • #197   11. okt 2023 #196

Nope, det er du ikke. Jeg kan nogle gange kigge på mine hunde og tænke på, at jeg kommer til at opleve en dag, hvor de ikke er her mere .. og det gør mig altid lidt trist, selvom man jo godt ved, at det er sådan det er ..

• #198   11. okt 2023 tillykke med Hera ... og ja, ikke bare med det når hunden bliver ældre, men i det hele taget at tiden fiser afsted ...

• #199   11. okt 2023 Anne Julie: Nope, du er langt fra den eneste. Med to mopser på hhv. 11 og 9 år, der begge har skrantet lidt (men er i bedring), har jeg haft den ubehagelige opdagelse, at de jo ikke lever for evigt smiley

• #200   11. okt 2023 Anne Julie, først tillykke med Hera.
    Og så, nej du er ikke den eneste. Jeg kigger også jævnligt på mine to gamle damer (11 og knap 10 år) og tænker åh nej, hvor længe mon jeg har dem endnu.

Erfaringen siger mig, at jeg får en ny, som jeg også bliver utrolig glad for, og jeg har jo allerede Ouna på 5 år, men alligevel er det ikke til at bære at skulle sige farvel til de to.

Og på en måde vil det også være farvel til en æra for mig, for de er fra mine 2 sidste kuld, så selv om opdrættet er sluttet for snart 10 år siden, så vil det være som om, det slutter endnu en gang, når jeg ikke har nogen af eget opdræt mere. Jeg fik mit første kuld i 1991 og har haft hunde af eget opdræt lige siden, så det er jo virkelig mange år.

• #201   11. okt 2023 Det er først i morgen - sagde den venlige receptionist, da jeg meldte min ankomst på ambulatoriet…
    Jamen det er jo fantastisk - især i betragtning af, at ambulatoriet ligger i Roskilde, og jeg selv bor i Præstø …

• #203   11. okt 2023 Det er da lidt sjovt, at hverken Anne eller Martine har styr på deres aftaler smiley

• #204   11. okt 2023 Mange tak for lykønskningerne. smiley Hera har det jo godt og er fuld af fut og ballade, så jeg håber hun får lov at blive rigtig gammel.

• #205   11. okt 2023 Stort tillykke til Mini. smiley

• #206   11. okt 2023 ja der går desværre hurtigt af og til .. for 1 år siden havde jeg Nova på 13, og Ipsen der blev 12 i juni i år ... nu har jeg ingen .. så fra 2 til 0 hunde på 10 måneder, det gør nas ..

• #207   11. okt 2023 Clinton er 7½ år nu og engang i mellem kommer tanken om at han nok er halvvejs da sådan lige forbi. Meeeen så kommer jeg hurtigt i tanke om at han er sej nok lever evigt og jeg bliver rolig igen smiley Han er jo også stadig fuld af spas og spillopper og virker ret ungdommelig så satser på at have ham i mange år endnu smiley

• #208   11. okt 2023 Lise-Lotte, i det mindste fandt jeg ud af det INDEN jeg kørte hjemmefra smiley

Men jeg fik så fornøjelsen af en tur med toget i dag. Med rejsekort fra arbejde. Og tåbe som jeg er, fattede jeg ikke at der er en grøn og en rød dims på den der stander til at bippe kortet, så jeg har bippet ind, ind, ind og så ud. Jeg har ingen ide om det betyder noget for prisen smiley

• #209   11. okt 2023 #195
    Tak for dit uddybende svar.Det gjorde mig lidt klogere smiley

• #210   11. okt 2023 Dorit bliver 10 år næste gang, og jeg synes der begynder at være mange ting med hende smiley Hun har allergi over for okse, og det er egentlig nemt nok at styre. Så har hun noget gigt i bentøjet, som pt kan holdes nede med tilskud.

Men så har hun lavt stofskifte, og det skal hun sættes i behandling for, men et eller andet tal var lidt skævt, så vi skal lige se tiden an og få taget en ny blodprøve om en måneds tid.. Nu har hun så fået noget udslæt af en art på bagbenene, lige i “knæhasen” og vi famler lidt i blinde. Måske er det noget allergi, måske er det stofskiftet, måske er det bare noget svamp. Så jeg vasker, tørrer og smører, og Dorit HADER det smiley

Så ja, lige pludselig synes jeg at jeg kan mærke på hende at alderen trykker smiley

• #211   11. okt 2023 Emmily er 11, og frisk som en havørn, så jeg håber, at hun er her et par år endnu smiley

Hendes lillesøster skulle gerne dukke op omkring den 8. november, så det skal nok blive sjovt smiley

• #212   11. okt 2023 @Martine & Anne ... "bedre sent end aldrig" er ikke et ordsprog der vil falde jer ind smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#213   11. okt 2023 Min ældste tæve blev 10 år den 12.september smiley Det er hende i nettoposen som var en hovsa løsning i toget under Corona, hvor jeg åbenbart havde medbragt en for stor hundetaske iflg. konduktøren smiley

Jeg håber på, at jeg stadig har hende nogen år endnu, men ved at hun ikke bliver den ældste hund i flokken smiley Og jeg skal være glad for, at have hende endnu smiley På grund af hendes baggrundshistorie smiley Så nej, du er ikke alene om de tanker !

Vores flok herhjemme ligger i alderen 5, 7, 8 og 10 år.... Fuck hvor tiden bare flyver afsted, synes lige de yngste er blevet født, men Corona tog en del på det sociale og trænings mulighederne med dem smiley Så jeg føler bare, at de lige pludselig var voksne, uden at vi havde fået lavet alt det, der var planen smiley

profilbillede
  • #214   11. okt 2023 CM..skøønt fjæs smiley smiley , altså hundens

hvad er racen ?

• #215   11. okt 2023 Hanne -
    Griffon Bruxellois
    Fåes også i sort, black/tan og korthåret.
    Det kunne evt være en hund for dig

• #216   11. okt 2023 Freja bliver 15 år næste gang.
    Så, ja tanken strejfer også mig oftere og oftere.
    Her er hun med i supermarkedet i Rom.
    Tillykke til Hera og Mini smiley

profilbillede
  • #218   11. okt 2023 som en der nok er omkring min alder sagde " der er jo intet ændret siden jeg var barn"

der er så lidt respekt for liv ... men det har der jo altid været ..

jeg så desværre og tilfældigt en video forleden, den dukkede op på instagram sådan en af dem der bare kommer .. en angivelig jødisk dreng på 7-8 åt vil jeg tro, taget som gidsel, han stod i midten med en flok palæstinensiske jævnaldrende drenge rundt om ham, og de skubbede ham frem og tilbage mlm sig indtil en voksen arm kom ind i billedet og hev ham væk ... fortsættelsen står jo i det uvisse .. jeg har simpelthen ikke kunnet få den ud af mine tanker siden, mit ældste barnebarn bliver 7 år i næste uge ..

Weekendens terrorangreb er afskyeligt, hævnen nu er lige så afskyelig ..

• #219   11. okt 2023 Det er nu "terrorangrebet", som er hævnen. Nemlig for den ulovlige besættelse af Gaza, og Israelernes bombning i bla 2014. Det glemmer medierne og politikerne ofte.

• #220   11. okt 2023 ja ... jeg har opgivet at følge konflikten på den måde, angreb, hævn, angreb, hævn .. .. ville bare ønske der kom respekt for mennesker og liv ... dybest set er der vel plads til alle ..

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#221   12. okt 2023 Hanne, tak for rosen af min tæve smiley

Racen er Belgiske griffoner og hun er den oprindelige variant Griffon Bruxellois, ru trimmepels, der er rød men som også kan have mørke brun/sorte aftegninger.

Så er der varianten Griffon belge : Ru trimmepels, i farverne sort eller black/tan

Og til sidst er der varianten Petit Brabancon som er den mest kendte i DK: Kort lidt stridbar pels, der findes i alle ovennævnte farvevarianter.

profilbillede
  • #222   12. okt 2023 hold kæft hvor er de skønne smiley sikke en bande, I keder jeg da aldrig smiley

• #223   12. okt 2023 Iiiihhhhh min forstuvede ankel driller stadig så meget, at jeg heller ikke tør tage til agility med drengene i dag.
    Det er TREDJE torsdag i træk, vi må misse smiley

• #224   12. okt 2023 jeg sendte et billede af en bette corgihvalp, der søgte nyt hjem til min bedre halvdel, velvidende at han ikke er kæmpe fan af corgier.. troede jeg. Reaktion var således; "EJ, hvor er han cute! kan vi ikke hente ham?!"
    Jeg blev sgu noget overrasket - måske kan jeg alligevel få en corgi en dag, hvis hans allergi altså kan acceptere sådan en.. smiley

• #225   12. okt 2023 hvordan kan man ikke være fan af corgier smiley ... specielt hvalpene som ser ud som om de kan lette hvert øjeblik det skal være hvis der kommer luft under ørene smiley

og And, hvorfor vente, man skal jo smede mens jernet er varmt siges der ... sæt igang

hvor er den hvalp ? er det en han eller en tæve ..

• #226   12. okt 2023 Jeg skal ALDRIG have hvalp igen. Altså bortset fra når jeg skal have corgi, for der er ikke noget mere nuttet end en corgihvalp smiley

• #228   12. okt 2023 Baby Dorit smiley smiley smiley

profilbillede
  • #229   12. okt 2023 Hanne - Min bedre halvdel vil gerne vente med hund til vi en gang har fået børn, så det må lige vente et par år endnu smiley

Det er en lille han, en Tobi - så faktisk ikke hvor henne i landet.. Men såå sød!

Anne - der er ikke noget mere nuttet end en corgihvalp!

• #230   12. okt 2023 de er totalt skønne, elsker de ører

• #231   12. okt 2023 Elsker det bånd, der danner sig mellem Carl og hundene smiley

profilbillede
  • #232   12. okt 2023 Baby-Svende smiley

profilbillede
  • #233   12. okt 2023 Sissi smiley

profilbillede
  • #234   12. okt 2023 Bonnie smiley

profilbillede
  • #235   12. okt 2023 Bonnie og Sissi på eventyr smiley

profilbillede
  • #236   12. okt 2023 Link til video, hvor Emmily og resten af banden mishandler katten smiley

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/36982-elsker_vores_missekat

• #237   12. okt 2023 nu er i onde, der sidder altså en hunde-løs smiley

det må da være verdens rareste kat

• #238   12. okt 2023 #237
    Det var en Bengaler, som flyttede ind hos mig.
    Jeg fandt senere ud af at den var flyttet mange gange, fordi den var ondskabsfuld overfor killingerne hos opdrætteren.
    Den elskede vores vilde hvalpe smiley

• #239   12. okt 2023 Hold da op en tålmodig kat. smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#240   13. okt 2023 Vores ældste datter og barnebarn på 3 år flyttede meget pludseligt ind for ca. 1 måned siden smiley

Nu har de allerede fået lejlighed i "ønskebyen" Yes, flytter igen om 14 dages tid. Det har været hyggeligt, at have dem boende, men det er også hårdt smiley Man lever jo sin hverdag på forskellig måder smiley

Jeg arbejder aften og har min døgnrytme om jeg har arbejdsdag eller ej smiley Datteren arbejder dag med meget tidlige mødetider, manden går stadig hjemme efter sit uheld tilbage i februar........ smiley Gudskelov er huset i 2 etager, så de har haft værelser ovenpå, hvor lillemanden har kunne løbe, råbe og lege uden, at hundene har skulle forholde sig til det flere timer dagligt smiley

Det er første gang i mange år, at manden og jeg har spist så tidligt aftensmad hver dag i en længere periode og aftensmaden har også pludselig ændret karakter p.g.a. lillemanden smiley Vi har jo ellers tilegnet os nogen unoder som at spise pandekager til aftensmad smiley

• #241   13. okt 2023 Haha, Lise-Lotte, det er godt nok en kølig kat smiley smiley

• #242   13. okt 2023 Tak Anne - det tror jeg faktisk, at jeg vil gøre.
    Lige nu har jeg en ankelstøtte fra Matas (sådan en neopren-fætter), men jeg synes ikke ligefrem, at den giver mig mulighed for at hoppe/løbe/springe/danse rundt smiley

• #243   13. okt 2023 Karina, jeg har revet ledbånd over i højre ankel 2 gange, og med den skinne, kan jeg det meste. Fordi den er med snørebånd, kan man tilpasse den helt præcist til ens ankel, og stiverne i siden er helt tilpas, så de støtter uden at gøre anklen stiv.

Min er efterhånden 15-16 år gammel, og er slidt helt op. Så jeg har bestilt en ny. Jeg havde prøvet en i neopren fra Futuro, men den er slet ikke effektiv nok.

• #244   13. okt 2023 hvad er det for en skinne i snakker om ?

@ CM ... åh jeg kender det, vi har også vores helt egen, og rolige hverdag, og ja måltider er når de er ..
    Af 2 omgange har vi haft voksne børn hjemme, i 2016 i 2 måneder med en baby der skreg meget, kun kunne soves med hvis man havde ham op af brystkassen , hvilket vi skiftedes til så mor også kunne sove (far var gået i sort med stress og hus han skulle bygge færdigt, samtidig med arbejde)
    og så igen i 2 måneder da en anden datter med kæreste skulle have renoveret badeværelse i deres lejlighed, det var dog uden barn ..

men men, som mine forældre sagde det er hyggeligt de er her, men det er også dejligt når de tager hjem til sig selv igen ..

• #245   13. okt 2023 Hanne, det er den jeg linker til i #227. Den er fantastisk!

Jeg har lige været ved læge, og har åbenbart hudkræft smiley Det er ikke sikkert at den er ondartet, og selv hvis den er, er den åbenbart ret nem at slippe af med.

Tæller det mon stadig i statistikken som kræft? Så jeg kan sige til min hjerne, at nu har jeg haft kræft, og så er den hakket af for mit vedkommende?

• #246   13. okt 2023 Øv Anne, kræft er noget man altid bliver bange for, men lige hudkræft er heldigvis ikke slemt, faktisk hører det ikke engang under kritisk sygdom, men hvis jeg var dig ville jeg nok bare krydse af, kræft ok, det er nogle andres tur næste gang smiley

• #247   13. okt 2023 Øv Anne - men ja, som Bodil skriver, så er det heldigvis én af de kræftformer, der er til at have med at gøre. Jeg kender flere, der har fået diagnosen igennem årene, men ingen, der ikke er blevet "helbredt" igen med det samme.

Og nu virker det så lidt absurd at spørge ind til ankelskinnen... Meeeeeen hvordan er størrelserne? De henviser til en størrelsesguide, men den kan jeg ikke lige finde. Jeg har selvfølgelig skrevet og spurgt, men de svarer ikke, de snøbler! smiley

• #248   13. okt 2023 Jeg havde nok også en ret god ide om, at det var dét. Så det var som sådan ikke en overraskelse. Men bare en sær diagnose at få smiley

Karine, jeg bruger str. 38 i sko, måske 39, og har skinnen i str. S. Hvis det kan hjælpe dig lidt på vej smiley

• #249   13. okt 2023 Pisos Anne … bedste ønsker herfra.

• #250   13. okt 2023 Tak - så må en S også være fin til mig. Tak for anbefalingen smiley

• #251   13. okt 2023 @245: Æv for pokker en træls diagnose smiley Krydser fingrer for at du kan slippe af med det igen.

• #252   13. okt 2023 Havde en spøjs oplevelse på morgenturen på kickbiken med Penny. Det er jo mørkt nu og selvom man har godt med lys på så er det jo ikke daglys. Kunne mærke og se at Penny fik en interessant fært i næsen og efter et par sekunder var der noget der bevægede sig i vejsiden. Det var så et pindsvin, der hjulrede afsted så hurtigt dens små ben kunne bære den. Penny lignede en der ville gribe den i forbi farten og tog munden ned omkring den og opdagede at 'Nåååå nej, det var en de væmmeligt stikkende bolde' og trak følehornene til sig igen.
    .. hun fik så også et ret skarpt 'NEJ' i nakken efterfulgt af 'go go go' smiley

• #253   13. okt 2023 Øv Anne.
    Selv om hudkræft normalt ikke viser sig at være det store problem, så er det da stadig en diagnose, man helst havde været foruden. Fingre krydset for at alt går vel.

• #254   13. okt 2023 Aj Mette - Jeg havde besøg af nogle venner med deres to hunde i sidste weekend.
    Der er IKKE mange regler for hunde, når de spurter rundt på mine marker, men jeg vil altså nødigt have, at de æder mine pindsvin.
    Deres hanhund kom så pludselig spurtende med en pindgris, der tydeligvis ellers var gået i hi (den var helt rullet ind i hø), som vi pænt måtte overtale ham til at aflevere, så vi kunne lægge den tilbage i skjul.
    Lille møghund smiley

• #255   13. okt 2023 Penny stiftede bekendtskab med piggene på en pindgris for et par uger siden. Den var vældig interessant intil hun duttede næsen ned i den. Så var den pludselig ikke så sjov mere. Hun har heldigvis noget mindre vildtinteresse en Perle havde; hun havde desværre knækket koden til hvordan man afliver pindsvind smiley Det er lidt nemmere med Penny som nok synes de er spændende, men så er det heller ikke værre.
    Clinton er ikke den store jæger, meeen pindsvinen er jo lidt spændende så han lægger sig med dem og triller rundt med dem. Forrige aften måtte jeg fjerne et par pigge fra hans næse efter aftentisningen i gården smiley

• #257   13. okt 2023 Pindsvin er NO GO her !!!!!
    Jeg accepterer ikke at de tager dem, og de får på munden hvis de ikke respekterer et nej.

Rotter, mus, harer, fasaner, rådyr … knock yourself out.

Men pindsvin skal de bare holde sig fra smiley

• #258   13. okt 2023 Nemlig Martine.
    Min søster havde en schæfer, som blev blind pga et pindsvin. (blev stukket i øjnene, infektion, blind).

• #259   13. okt 2023 Liselotte

Det er bestemt ikke hensynet til mine hunde - det er hensynet til pindsvin, som er kraftigt nedadgående i bestand.
    Derfor vil jeg ikke ha hundene napper dem smiley

• #260   13. okt 2023 Mine må heller ikke tage pindsvin, de får en skideballe, hvis de forsøger.

Desværre er et par af "vores" pindsvin blevet kørt ned i løbet af sommeren, jeg kunne kende dem fordi de var lysere end de andre vi har på
    matriklen.

Fasaner ryger der en del af for tiden, der er blevet udsat sindssygt mange i området de seneste uger og de mangler totalt evnen til st flygte, hvad morsomt er der ved at gå på jagt efter sådan nogle fugle, som er mere tamme end vilde smiley

• #261   13. okt 2023 Ej, vi mødte også et pindsvin da vi gik morgentur kl. meget tidligt. Dorit eeeeelsker pindsvin, for hun er lært op med, at pindsvin=fodersøg smiley Ellie, som ellers ikke har respekt for særlig meget jeg siger, har total respekt for nej til at æde pindsvin. Og måske er det bare Dorits begejstring, der smitter af på hende, for hun bliver helt ekstatisk når vi ser et pindsvin. Jeg har altid Alpha Spirit i lommen, og så får grisen en håndfuld af det, imens vi lister videre smiley

Jeg kørte ned på “mine marker” og lagde 700 meter spor til Ellie. Dét kan noget helt særligt for os begge. Min hjerne trængte til at få det kræft-halløj pakket i en kasse, og jeg havde ingen kasse til det. Den fik jeg lavet imens vi gik spor smiley Ellie gik fantastisk, trods stiv vind og ufattelig meget regn smiley Bagefter kom Dorit med på tur i halmhallerne, fangede mus, spiste pølsestykker og råbt at duerne. En hurtig gåtur på marken, da regnen holdt en kort pause, og så hjem i tørvejr. Elsker SÅ meget at have muligheden for at få lidt indendørsaktivering, når man har en corgi der hader regn smiley

• #262   13. okt 2023 Øv Anne, håber at du slipper nemt igennem det og sender varme tanker

• #263   13. okt 2023 Øv Anne selvom det er en af de kræftformer med god prognose ..

• #264   13. okt 2023 Mette, jeg elsker dit profil billede af Penny.
    Jeg bliver i godt humør og smiler hver gang jeg ser det smiley smiley

• #265   13. okt 2023 #259

Kan godt se, at det kan forstås som om jeg er ligeglad med pindsvinene.
    Jeg synes bestemt ikke at hundene skal lege med pindsvinene, som jo er nogle hyggelige og nyttige dyr.
    Samtidig ville jeg dog gøre opmærksom på, at det faktisk også kan gå galt for hunden.

• #266   14. okt 2023 Vi har den sødeste feriehund den næste uges tid, endda en HG-hund. smiley

profilbillede
  • #267   14. okt 2023 Sikke et sødt feriehus smiley

Jeg troede først det var en ræv smiley Men så var det bare et hus smiley

• #268   14. okt 2023 Nej Liselotte - jeg opfattede det bestemt ikke om om du var ligeglad med pindsvinene smiley

Jeg er på min side så ligeglad med hundene lige der .. sådan i det store hele .. de kan holde sig væk, og hvis uheldet er ude, kan de komme til dyrlæge.
    Pindsvinene går det desværre ikke ligeså nemt for ..

• #269   14. okt 2023 Haha, du er ikke sådan at snyde, Anne. smiley

• #270   14. okt 2023 nåe en lille fin ræv ... det er dejligt at have feriehund af og til .. havde jo i sidste uge ..

i kommende uge er hund byttet ud med ferie med barnebarn, i et regnfuldt og blæsende Nordjylland, og han debuterede i aftes med 40 i feber smiley .. har været på panodil siden, det stopper med at virke nu her efter hans middagslur så er vi spændt på om feberen knalder op igen ..
    vi håber det er forbigående som det ofte er his små børn, han er 22 mdr, så vi kan komme ud den kommende dage, vejrudsigten er ok, så en tur til Skagen og på Grenen er ønsket ..

• #271   14. okt 2023 266# er det Vaks smiley

• #272   14. okt 2023 Krøllet, det er nemlig lille Vaks. smiley smiley

• #274   14. okt 2023 Nå, jeg var lige ved at tro, at det var Fine smiley

• #275   14. okt 2023 Ålbæk

profilbillede
  • #276   14. okt 2023 Nogen fandt et lækkert hul smiley Hun HAR altså fortænder i undermunden smiley

profilbillede
  • #277   14. okt 2023 Ved I, at det faktisk er tilladt at medbringe hunde på restauranter i Danmark ?

Det er ene og alene op til ejeren af restauranten - dog er hundene naturligvis ikke tilladt i selve køkkenet.
    Jeg har altid troet at det var pga fødevarestyrelsen, at hundene ikke må være der, men det passer ikke.

Ny viden for mig ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.599
    #279   14. okt 2023 Selv om jeg godt kan savne mit gamle "hood", bliver jeg aldrig træt af at bo tre minutter fra strand og bølger smiley

profilbillede
  • #280   14. okt 2023 #278

Jeg ville ikke gøre det herhjemme, men når vi har været afsted til VM i en 10-12 dage, har vi taget en hund med om aftenen, når vi var ude at spise smiley
    Er det en rolig hund, er det hyggeligt nok.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#281   14. okt 2023 Tror misforståelsen kommer sig af, at nogen restauranter har sagt det til gæsterne, fordi de ikke har gidet diskutere det smiley

For mig giver det mening, at kunne medbringe hunde(e) på ferier og på heldags udflugter smiley

• #283   14. okt 2023 Nu har jeg mest haft hunde med på restaurant i Sønderborg, når jeg er i sommerhuset, og der er hunde velkomne alle steder, jeg har været. Men de har også mange tyske turister og en tysk mentalitet i forhold til hunde.

Bella hadede det, og Ellie ville nok være lidt spændende nok. Men for Dorit er det super hyggeligt, og virkelig kvalitetstid smiley

• #284   14. okt 2023 Jeg sov ad h til i nat, og har været lidt pirrelig hele dagen. Det blev ikke nødvendigvis bedre, da jeg læste om behandlingen af den kræft. Både fordi orden “kræft” er sådan lidt voldsomt, men også fordi det sidder i ansigtet, og ikke kan skjules af noget. Så det er lissom bare out there smiley

Så jeg tog en STOR drink, rød en rigtig cigaret og hørte noget powermusik smiley Så nu har jeg lagt en plan i hovedet, og så håber jeg at kræft-guderne kan se bort fra mit lille slip med tobak og alkohol smiley

• #285   14. okt 2023 @Anne, det er da også lige en mundfuld at forholde sig til ..

• #286   14. okt 2023 Tror misforståelsen kommer sig af, at nogen restauranter har sagt det til gæsterne, fordi de ikke har gidet diskutere det

Det kan sagtens være - jeg har aldrig selv spurgt om lov til at medbringe en hund på en restaurant herhjemme, så ved i grunden ikke hvad der ville blive svaret ?
    Jeg har bare altid troet, at det var no-go pga fødevarestyrelsen smiley

Og man bestemmer jo helt selv hvad man vil - jeg personligt synes det er hyggeligt med hunde på restaurant, men hvis man ikke har lyst til det - så lader man bare være.

Iøvrigt ligger der en restaurant (der ligger formentlig flere i det ganske, danske land), på Frederiksberg, hvor børn ikke er tilladt.
    Der var enormt meget polymik om det og mange mente, at den ville ALDRIG komme til at fungere.
    Men der er altid optaget og skal man have et bord, skal man bestille ret lang tid i forvejen.
    Det sjove er faktisk, at mange af de, der kommer der, selv har børn ...

Synes faktisk det er rart, at restauratører selv kan bestemme, hvem de vil lukke ind - og kunderne så selv kan bestemme, om de ønsker at støtte stedet smiley

• #287   14. okt 2023 Anne, du skal ikke være bekymret, selvom det sikkert er svært.

Jeg har fået fjernet hudkræft på næsen, og jeg danner normalt keloidar, men man kan stort det ikke se det. Jeg fik det brændt væk, ad 2 omgange og nej, det er bestemt ikke behageligt, men det er en meget skånsom behandling.

Min mand havde det på det ene øre og han måtte have skåret noget af øret af, det kan selvfølgelig ses, men ikke voldsomt meget. Når det sidder på øret og er den type, han havde kan det sprede sig til hjernen, så der var ingen vej udenom.

Men hudkræft er som udgangspunkt ikke farligt og jo før det fjernes, jo mindre kan man se.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#288   14. okt 2023 Vi har brugt, at have hundene med ud, at spise de steder, hvor det er tilladt og de har hygget sig smiley

Jeg er medlem af en gruppe på Facebook, hvor de opdaterer rundt omkring i landet, hvor hunde må medbringes.

Jeg er godt nok mor og mormor, men jeg gider ikke sidde på en restaurant med larmende børn omkring mig smiley Så her vælger vi som par evt. med venner også restauranter, hvor de ikke henvender sig til "familier"

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#289   14. okt 2023 fandt gruppen : https://www.facebook.com/groups/1345264808879199

• #291   15. okt 2023 Vi havde Anton med, når det kunne lade sig gøre. Dels fordi han ikke var vant til at være alene hjemme i ret meget mere end 4 timer (er fleksjobber) og dels (og især) fordi at vi alle hyggede os med det. Vi havde én restaurant i Tyskland, som vi var glade for at komme på og de elskede Anton. Anton vidste ikke noget bedre end at være med ude at spise, al den opmærksomhed. smiley

Ofte var det også om sommeren, hvor vi nogle gange kunne sidde udenfor, og var det varmt kunne han alligevel ikke sidde i bilen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#293   15. okt 2023 Jeg kan sagtens forstå din reaktion, Anne. Uanset hvad er kræft bare en sygdom, der er svær at tage let smiley
    Heldigvis er det vist noget i nærheden af 100%, der helbredes for hudkræft smiley
    Min mor blev det fx.

Der er restauranter, hvor børn under 5 år ikke må medbringes, Linda smiley

• #294   15. okt 2023 Det der bare er med hudkræft er, at man har stor risiko for at få det igen andre steder. Som min hudlæge sagde til mig, så har min hud ligesom bevist, at den kan "lave" hudkræft, så jeg skal blot bruge solcreme og generelt passe på i solen. Jeg har allerede lidt et andet sted i ansigtet, og min mand skal have fjernet noget på næsen.

Men man kommer langt med en ordentlig solcreme, noget som hverken min mand eller jeg nogensinde har brugt.

• #298   15. okt 2023 #297 John .... Min hund har også lige spist . smiley

Jeg har også 4 børn ... plus 2 på gule plader .... og de er alle sammen både kønne og søde . smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#299   15. okt 2023 Hvis jeg var 30-40 år yngre, ville jeg lære at surfe - kitesurfe. Hold OP, hvor ser det bare sjovt og skønt ud, når surferne tumler rundt i store bølger på en vild blæsevejrsdag som i dag smiley

profilbillede
  • #300   15. okt 2023 #299... Hvor er du "vild" Isabelle smiley smiley smiley ..... Jeg hader blæst ... storm ... orkaner ... o.s.v.
    Jeg vil have sol ... roligt vejr ... og små bitte lille bølger ... smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#301   15. okt 2023 Jeg ELSKER store bølger, Nittib - at kaste sig i den slags i Vesterhavet er såååå lækkert smiley
    Et godt stormvejr er heller ikke at foragte - måske fordi vejret i min del af Danmark aldrig "overdriver" - aldrig bliver "farligt".
    En stille solskinsdag har jeg nu heller ikke det mindste imod smiley

• #302   15. okt 2023 Jeg elsker også blæst, rusk og bølger.
    Og en dejlig solskinsdag.
    Regn er jeg ikke vild med, men det kan have sin charme
    Sne og is og kulde er jeg slet ikke til ..

I dag har vi været i FunPark og jeg har fået klappet nogle geder og får, og en lille hundehvalp

• #303   15. okt 2023 Jeg har haft ham her i et helt år i dag! Tiden flyver smiley

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#304   15. okt 2023 290. Og spildevand,dambrug,klapning osv.

For der er noget som ikke hænger sammen. I dag har man langt flere regler i landbruget en for 40år siden. Langt større fokus.

Hvorfor er det så kun blevet værre?. Jeg tror det løb er kørt.

• #305   15. okt 2023 Gider I lige at komme videre?
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1335425-loes_snak_vol_21_

Kommentér på:
Løs snak vol 20

Annonce