{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak vol 21
  • #2   15. okt 2023 Conor er en lille sød hund, og Mette Frederiksen er en dygtig statsminister.
    Han får okseben 2-3 gange om ugen. Ellers får han ofte kyllingeoverlår, som mest består af snask, ben og andet hundeæde.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.599
    #4   15. okt 2023 Hvad med et billede af lampen, John?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#6   15. okt 2023 OK.

• #8   15. okt 2023 Min hund får sådan nogle grise-sticks (tror jeg de hedder) og de får ikke diarre af dem .. heldigvis for dem .. hundene altså - ikke grise-sticks´ne smiley

• #9   15. okt 2023 Har fået en pingvin

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#10   16. okt 2023 Sådan en pingvin har jeg godt nok aldrig set før smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#12   16. okt 2023 Hvis man har konstante smerter og skal vente 1½ - 2 år på behandling (ny hofte), bliver man nok lidt negativ (svoger). Men når det gælder livstruende sygdomme er jeg imponeret af det danske sundhedsvæsen generelt.

Enig - pengene bliver meget ofte brugt forkert. Da min datter fx havde brug for et særligt plaster over den slange/venflon, hun gik rundt med i månedsvis, kunne hun ikke få det, for det var sparet væk. I stedet fik hun igen og igen infektioner og skulle have antibiotika i lange baner. Dyrt, usundt og ubehageligt. Sundhedspersonalet undrede sig også over prioriteringen.

• #13   16. okt 2023 Råbjerg Sandkasse Mile

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#14   16. okt 2023 Danmarks svar på Sahara smiley

Jeg havde en gruppe elever med til milen for en hel del år siden. De var VILDT fascinerede over den kæmpe sandkasse, de kunne løbe rundt i smiley smiley

• #16   16. okt 2023 Jeg må indrømme at jeg ikke er ret imponeret af sundhedsvæsenet, når vi taler psykiatri.
    De ugentlige prikkerunder og udskrivelser af de “mindst syge” dur ikke helt.

Mine egne oplevelser - som er få 7 9 13 - har jeg ingen grund til at klage over.

Dog læste jeg for nyligt at Sverige er det bedste sted at opholde sig, hvis man skal behandles for cancer.
    Det undrede mig lidt men … ja, sådan er det åbenbart.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
    #17   16. okt 2023 John: Min mening om det danske sundhedsvæsen er at det er elendigt ! og patienterne ofte har brug for en personlig assistent til at varetage deres interesser igennem systemet ! Det skal folk være forberedt på. Ikke på vilkår om jeg vil "tale" det op !

Det min mening, uanset hvor mange gange, du gentager din.

Jeg er desværre jævnligt i "kontakt" med det, personligt og kva mit arbejde.

• #18   16. okt 2023 jeg vil gerne være med til at tale de mennesker op der dagligt arbejder i det dansk sundhedsvæsen og under svære vilkår som oftest gør det bedste de kan for patienterne .. men de vilkår de har er svære at tale op ... åh jo nu kommer der jo ekstra penge, men det kan jo på ingen måde kompensere for års udsultning og samtidig give plads til vi også kan følge med i nye behandlingsformer og med ny medicin ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#19   16. okt 2023 Ekstra penge........... smiley smiley smiley Det er vist ikke lige den pose, der kommer til, at afhjælpe problematikken smiley

Jeg har også respekt for personalet !!!!

• #20   16. okt 2023 @ CM ...nej det er det ikke, det er jo også det jeg skriver .. det er til at brække sig over at se politikkere stå og sige "se hvor vi deler ud" og så se ud som om de forventer stoooor ros .. de selvsamme partier der med skiftende stats- og sundhedsministre der i ÅREVIS har sendt goderne mod det private, indført mange års 2% sparekrav i det offentlige, og dermed har startet personaleflugten fra de off sundhedstilbud og over til de private ...

• #21   16. okt 2023 Jeg har desværre været i sundhedssystemet de sidste 2 1/2 år, og jeg må sige at jeg er imponeret og yderst tilfreds med det hele.
    Det eneste jeg kan klage over er en overlæge uden humoristisk sans.
    Og personalet har fortjent store tumps up.
    Men der er jo altid nogen som er utilfreds og skal klage over alt. Dem har jeg desværre også mødt en del af

• #22   16. okt 2023 Kraftig blæst, op til hård kuling ... jeeez ..

Og naturligvis er det på lørdag det bliver på den måde - når der skal gås spor til DM.

Snus bette Esh - SNUS !!!

• #23   16. okt 2023 Det klarer Esh med lethed.
    Han vil jo gøre mor glad og vise hvad han kan. smiley
    Selv om det ikke er nødvendig, får i alligevel et pøj pøj

• #24   16. okt 2023 Han lavede bedste spor til sidste udtagelse - 99 ud af 100 - men der var forholdende også nemmere.

Han er go, men mangler erfaring - har kun gået spor i 2 år hos mig jo, selvom han er 4.
    Men vi ser - og tak smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#25   16. okt 2023 Kenia KUNNE godt have slikket sig på den der insisterende måde, et par timer FØR dyreklinikkerne lukkede istedet for at vente til kvart over seks smiley smiley
    Klokken blev kvart i ni, før vi kom hjem efter en tur til vagtdyrlægen - 3400 kr fattigere og med diverse til at behandle hotspot.
    Jeg ER nu glad for, at jeg opdagede hotspottet kom til dyrlægen smiley

profilbillede
  • #26   16. okt 2023 Isabelle, er det en eurasier-ting med hotspot? Min venindes lider også af dem, så det var bare en tanke. Hun fik i øvrigt en stor bøtte klorhexidinpudder, som hun pudrer med lige så snart hunden viser tegn på irritation, og det har bremset 3-4 stykker i at blive til mere. Fif hermed givet videre smiley

• #27   16. okt 2023 Havde det haft mulige fatale følger, hvis et "hotspot" skulle vente til i morgen?

• #28   16. okt 2023 #27

Nope .. altså du skal reagere på det pronto, for det breder sig i idiotisk hast .. men dyrlæge er ganske unødvendigt. Omvendt skal de jo også leve,, så hvis du føler dig rig og der ik er noget i flimmeren, så afsted med dig smiley

Tjab lider af det .. når jeg opdager, tager jeg trimmeren, barberer stedet helt ned og lægger en 5-10 cm til, rundt om .. vasker med klorhexidinshampoo, tørrer HELT tørt og pudrer med klorhexidinpudder.

Dagen efter gentager jeg behandlingen - sådan en 2 gange om dagen - flere hvis det er slemt .. og pudrer når jeg får øje på ham ..

• #29   16. okt 2023 Smart!
    Hvad gør du så med de sparede penge?

PS! Conor får ikke hotspot - han er det smiley

• #30   16. okt 2023 Bruger dem på Skolekridt og Pepsi Max smiley

• #31   16. okt 2023 Det må være smart at være selvudnævnt ekspert efter et par måneders erfaring med hotspot smiley Hvor mange hotspots kan sådan en malle egentlig få på en sommer?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#32   16. okt 2023 Jeg tror ikke, det er en eurasierting - men jeg har lige været uheldig med to gange hotspot på et par måneder - sidst Vilma. Derudover har jeg, såvidt jeg lige husker, kun oplevet det på Kela én gang. Hunde med underuld og en del pels OG som bader er i større risiko for at få skidtet.

Ja, Søren. Hotspot skal behandles så hurtigt som muligt, da det vokser eksplosivt. Da jeg ikke har en trimmer og ikke ligger inde med kløestillende og desinficerende, måtte jeg desværre forbi dyrlægen.

• #33   16. okt 2023 Anne - Ikke ligeså mange som en schæfer .. som, som du måske er klar over, var racen jeg havde tidligere .. men på 3 somre kan "sådan en malle" nu godt nå op på et betragteligt antal.

• #35   16. okt 2023 Hotspot er også kendt under navnet "retrievereksem". Hunde med underuld der bader meget, har størst tendens til at få det. Den mindste lille revne i huden og vupti hotspot (våd hudbetændelse). Nogle hunde behøver ikke dyrlægebesøg, mens andre gør (kløestillende/smertestillende). Det er sjovt nok individuelt. Ingen grund til at punke nogen for dette.
    Behandles det ikke straks kan det vokse ekstremt på få timer.

Så trimmer, antiseptisk sårspray (Cotivet fx., som de færreste hunde vil have snuden i nærheden af, og som holder såret rent og tørt) og luft, kan stoppe spredningen. Binyrebarkhormon kan tage smerter/kløe .. Binyrebarkhormon og smertestillende bør ikke gives sammen, så det er heldigt at binyrebarkhormon ofte virker på både kløe og smerter.

Allergihunde har en væsentlig større risiko for at udvikle hotspot samt at det kræver dyrlægebesøg, da immunforsvaret er kompromitteret.

Kia måtte i vagten have omvendt puddelklip (bar røv - store hvide balder) engang. Det var mega dyrt, hendes allergi var gået amok. Det blev dyrt.
    De andre gange kunne jeg selv behandle det.

Det er jo forskelligt hvad vi har af erfaring med forskellige ting. Det er okay.

• #36   16. okt 2023 Allergihunde har en væsentlig større risiko for at udvikle hotspot samt at det kræver dyrlægebesøg, da immunforsvaret er kompromitteret.

Sludder.

Jerry Lee og Adolf - mine schæferhunde - var begge allergihunde.
    Tjab er allergihund ....

De har aldrig "krævet" dyrlægebesøg - jeg har kunnet klare det på den metode, som beskrevet i #28.

Allergien derimod, har ind imellem krævet dyrlægebesøg - men at hotspot på en allergihund "kræver" dyrlæge ? Njet ...

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#37   16. okt 2023 Hotspot = en masse betegnelse på linje med kolik hos heste !

• #38   16. okt 2023 BEHANDLING AF HOTSPOT UDEN MEDICIN
    Mindre sår kan ofte behandles uden medicin, men effekten skal være tydelig hurtigt. Et hotspot spreder sig hurtigt, så det er vigtigt ikke at vente for længe.

Stop i første omgang årsagen: Giv en loppekur om nødvendigt, vask pelsen eller få ro på allergien.
    Klip pelsen omkring såret helt kort. Der skal ofte en god maskine til.
    Vask og rens såret så snavs og betændelsesvæske kommer væk. Brug gerne klorhexidin.
    Gentag om nødvendigt efter 4-5 dage.

Sakset fra trekantensdyrlaeger.dk/dyrlaegens-hjoerne/hot-spot-hund

Så "selvudnævnt ekspert" ??
    Naaa .. blot tidligere schæferhundeejer med alt, hvad det medfører af erfaring om diverse skavanker / sygdomme ...

• #39   17. okt 2023 Herligt hvor nemt det er at fyre op under en ekspert smiley Er det også et af de områder, hvor man ikke må stille spørgsmålstegn ved “ekspertens” ekspertviden?

• #40   17. okt 2023 Og apropos vanvid - hvad fanden er det lige der foregår i Belgien? smiley

Super passende, i øvrigt, at være bruger herinde og tænke “jeg ændrer sgu lige min profilbillede til én med en gun” smiley

• #41   17. okt 2023 Anne
    Styr dig lige. Bare lidt.
    Du kunne evt. lade Isabelle svare selv, i stedet for helt at umyndiggøre hende.

• #42   17. okt 2023 Jeg er som ikke “ekspert”, men kan godt se, at når du står ved siden af, må det virke sådan smiley

• #43   17. okt 2023 Super passende, i øvrigt, at være bruger herinde og tænke “jeg ændrer sgu lige min profilbillede til én med en gun”

smiley smiley smiley

Det er ændret - det skulle jo nødigt hedde sig smiley

• #44   17. okt 2023 Sorry Søren, jeg overså vist spørgsmålet til Isabelle. Måske kan du gentage hvor det står smiley Eller er det et af den slags, der står mellem linjerne?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#45   17. okt 2023 Jeg oplever nu ikke Annes svar her i tråden som umyndiggørelse af mig, Søren smiley

En måde at undgå hotspot (akut hudbetændelse, sommersår ........... ) er at afholde hundene fra at bade. Det bliver svært, medmindre vi undlader at gå morgenture på stranden - smiley eller hundene er i snor på denne - også smiley
    Måske skal jeg købe en trimmer smiley

Det er uhyggeligt med drabene i Belgien - at de svenske bandekrige bliver mere og mere voldsomme. Der lyder til at være en sammenhæng.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#46   17. okt 2023 Jeg har set mit dyrlægebesøg og hotspot kommenteret - men (heller ikke) spørgsmål rettet til mig.

• #47   17. okt 2023 Jeg har ondt ALLE steder i dag, efter vi brugte 8 timer i går, på at forvandle 60kg æbler til most, der forhåbentlig omdanner sig selv til cider inden for de næste par uger.
    Nøøøøj det er hårdt, at kværne og moste med håndkraft, når man ikke lige er vant til at bruge de muskler. smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#48   17. okt 2023 Hvor mange liter most fik I ud af de 60 kg æbler?

• #49   17. okt 2023 Desværre kun 15L...
    Men jeg har ingen som helst idé om, om det "burde" have været mere smiley

• #50   17. okt 2023 #47

Wauw .. jeg skrællede 1 kg æbler til æblekage - det synes jeg var rigeligt mas at stå med smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#52   17. okt 2023 Du har helt ret, Bodil. Det har jeg også lige læst - og at Paludans koranafbrændinger var en af de udløsende årsager til drabene.

• #53   17. okt 2023 Det er vist ikke helt populært hos whipperne, at jeg maler loft og flytter rundt på deres liggepladser smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#54   17. okt 2023 Jeg kommer til at tænke på børnelegen "kluddermor" smiley

• #55   17. okt 2023 Isabelle - Det er ikke helt galt smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#56   17. okt 2023 Fra Agrias hjemmeside:

"Vi bestræber os på at behandle din skade inden for: 14 hverdage. Sommeren er dog over os, og vi ønsker derfor allerede nu at gøre opmærksom på, at vores behandlingstid kan være længere end vanligt hen over sommeren grundet ferieafholdelse."

OK. Vi havde en varm september, men sommer i oktober? smiley

• #57   17. okt 2023 Isabelle - Den undrede jeg mig også over, da jeg anmeldte en skade for 14 dage siden smiley

Trods "sommertravlhed" stod pengene dog på kontoen tre dage senere, Daisy var blevet bidt af en kat, som havde vovet sig ind i huset smiley

• #58   17. okt 2023 Overlevede katten? smiley

• #59   17. okt 2023 Anne - Det tror jeg, min formodning er at det var en vildkat den var ekstremt mager og da tøserne slap den efter jeg havde spulet vand på whipper og kat, spænede den væk. Ingen af naboerne har set den efterfølgende.

De trak katten ud af huset og så kunne jeg nå vandslangen, havde jeg ikke nået det, tror jeg Tillas greb om nakken på den, havde gjort det af med den

Jeg har ikke set den siden og jeg må indrømme at i øjeblikket havde jeg mere travlt med at tilse whipperne for skader end at bekymre mig om katten.

Daisy havde fået et bid i underbenet, som gik helt igennem, heldigvis ingen skader på sener eller knogler, 3 af de andre havde fået overfladiske skrammer.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#60   17. okt 2023 Utroligt, at en kat går ind i et hus med flere hunde smiley
    GODT, at der ikke var øjenskader - og voldsomt, at katten havde fået bidt FIRE hunde smiley

• #61   17. okt 2023 nu har jeg ikke forstand på katte, men er det ikke sandsynligt at en kat med den opførsel er syg

• #62   17. okt 2023 Isabel - Øjenskader var også min skræk og så har jeg bare generelt meget respekt for kattebid, der kan lynhurtigt gå infektion i.

Hanne - Den kan sagtens have været syg, men pelsen var fin og blank, selv om den var meget, meget tynd. Jeg tror den har været sulten og har måske ikke tidligere mødt hunde, som tør gå til angreb på den.

Naboernes katte ved godt de ikke skal bevæge sig ind på matriklen og hvis de gør, er det tidlig morgen, hvor hundene sover.

• #63   17. okt 2023 Puha! Det kunne jo være endt galt på så mange måder smiley Godt der ikke skete mere med hundene smiley

• #64   17. okt 2023 De der katte er godt nok badass motherF....s ind imellem.

Vores hr Kat kom oftere og oftere hjem med skrammer - han er kastrat så burde vel i grunden ikke slås ? Men det gjorde han åbenbart.

Jeg så en dag en rød kat på vores grund - en af hundene spænede efter den og det var så det.
    Men kort efter, blev ejeren til en rød kat efterlyst.
    Denne her kat overfaldt andre katte - og hende, der havde lavet opslaget, havde to hunkatte, som var holdt op med at ville ud.
    Flere kunne fortælle om en rød kat, der overfaldt både andre katte og hunde.
    Ingen ejer meldte sig og katten var nok bare vild..

Enden på det hele blev, at Dyreværnet blev kontaktet. De kom og satte en fælde op og tog katten med, da den gik i den.
    Katten kom "ud og bo på en dejlig gård på landet" ..

Men vildt alligevel, at den havde holdt et mindre kvarter i skak på den måde.
    Jeg er glad for at Cliff bare røg efter den med dødsforagt og den valgte at smutte med det samme.
    Jeg har stor respekt for katte - især når de er vilde, intakte og agressive.

• #65   17. okt 2023 Hvor 2 have mødes (umuligt at få uden mennesker på)

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#67   17. okt 2023 Tak for advarsel, CM.

• #68   17. okt 2023 Elvis og Berta, som begge har skrantet lidt, virker til at være meget mere på toppen nu. Det er så dejligt og tiltrængt smiley

• #69   17. okt 2023 Nå, men bare en helt almindelig tirsdag. Var til træning med Ellie, kom hjem og skulle lige lufte begge en hurtig runde. Havde lige sat foden op på mit græsstykke ude foran, og holder kun Ellies flexline med fingerspidserne, og hun sætter afsted fuld smadder. Jeg hører et knald, og Ellie stopper. Jeg tænker tusind tanker, og kalder på hende, og hun kommer glad travene. Med 30 cm flexline smiley De resterende 7,7 meter sidder rundt om en metalstolpe, der står på kanten af mit græsstykke. Idiothund!

Går ind og giver dem mad, og tænker at jeg vil træne snuse-ting med Ellie. Hvorefter hun æder en halv vatpind. Af den slags med bambus smiley

Ringer til dyrlægen (umiddelbart vurderer jeg selv, at en halv vatpind må være mere træls end fx et Postmand Per-øje, som jeg jo herinde fik at vide nærmest var den sikre død smiley ). Heldigvis er det min egen dyrlæge der har vagten, og han griner lidt da han hører hvad det er, og siger at det er typisk mine hunde smiley Den korte version er, at jeg skulle stopfodre vovse med tørfoder til tykke piger (mange fibre) og vådfoder med vat (er gået tør for asparges). Alternativt skulle jeg køre til Århus Dyrehospital og få hende i scanneren, men det mente dyrlægen alligevel ville være overkill. Og så selvfølgelig holde øje med om hun bliver dårlig.

Så nu ligger hun, forædt og med ondt i nakken (formoder jeg, efter uheldet med flexlinen og metalpælen). Møghund! smiley

• #70   17. okt 2023 Åh, men altså, så spiller de bare nonstop fodbolde på P4. Jeg ELSKER fodboldsange smiley

• #71   17. okt 2023 smiley smiley smiley smiley

Kom dog videre, ven smiley

Jeg elsker iøvrigt dine historier om din sjove, frække hund, som til fulde lever op til motto’et “skidt være med at det ikke passer, bare det er underholdende”

• #72   17. okt 2023 Åh Martine, hvor må dit liv være kedeligt, hvis du tror sådan noget er opdigtet smiley Du skulle overveje at leve livet lidt, i stedet for at sidde herinde og være en sur killing smiley

• #73   17. okt 2023 “Du må ha et kedeligt liv”
    “Få dig et liv med noget indhold”
    “Jeg har ondt af dig”

- har jeg glemt nogen ???

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   17. okt 2023 Tossede skønne Ellie - men jeg ville (også) være lidt urolig mht. den halve vatpind.
    Gad hun godt æde vatmad? smiley

• #75   17. okt 2023 Hun æder alt (inkl. vatpinde, åbenbart) smiley

Dorit har jo en god statistik på sære ting, herunder et stykke af en foliebakke, en madpakke inkl. staniol, myregift og så selvfølgelig dengang hun drak round up. Hvor dyrlægen bare tørt konstaterede, at nu var han sikker på at hun kun havde jord i hovedet smiley

Ellie har, mig bekendt, ikke tidligere SLUGT ting, men jeg var da en anelse presset da hun havde splittet fjernbetjeningen ad, og der lå plastikstumper og printplade over alt smiley

• #77   17. okt 2023 Hvis min sandal kunne passere over et par "portioner" -med skrig-pinke strimler i... suk RIP!
    Så tror jeg fint en halv vatpind passerer smiley

Her er det ultimative bevis for at jeg egentlig bare fodrer de kræ udelukkende for min egen skyld når Maggie der har fået følgende måltid sidder og tigger MIN færdigret af kartoffelslim, stegte løg og en my bacon -fra microovnen.... smiley smiley

profilbillede
  • #79   17. okt 2023 #78

Til dels enig.

Man bliver jo altid spurgt - eller jeg gør ihvertfald - "har du sygeforsikring på din hund", hvis man benytter en dyrlæge, der ikke kender en i forvejen.

Jeg er både for og imod udviklingen.
    På den ene side synes jeg at det er godt, at man kan forlænge hundens liv, vha nogle operationer, som man ikke udførte da jeg startede som hundeejer. På den anden, går man nogle gange for langt, og hvis man har denne her forsikring, behøver man jo ikke spekulere så meget på prisen.
    Jeg er ikke sikker på, at det altid er for hundens skyld, at man holder liv i den så længe som man nogle gange gør.

• #80   17. okt 2023 #77

Nu bliver jeg nysgerrig - hvad er der helt eksakt i din hunds middag ???

• #81   17. okt 2023 Selvom Tjab er voksen, så napper han min fjernbetjening hvis den ligger i min seng - HVER gang.
    Ved ik hvorfor den er så attraktiv - ved det er møgirriterende og at jeg efter 2-3 gange har lært at lægge den på min natbord.
    Der har den åbenbart helle.

profilbillede
  • #83   17. okt 2023 #82

Tak - fedt at det virker så godt for dine hunde smiley

Men det var nu skålen på billedet’s indhold, jeg var nysgerrig på smiley

• #84   17. okt 2023 Martine helt eksakt er der:
    Essentials tørfoder (older til den gamle og fiskevarianten til den unge)
    Et andelår
    En halv lammenyre
    Kyllingelever
    Ærteflager
    Peanutkiks
    Tørret kiwi
    Tørrede melorme
    Lakseolie

• #85   17. okt 2023 Peanutkiks - anede jeg slet ikke eksisterede.

Men tak for uddybning smiley

• #86   17. okt 2023 Det gjorde jeg heller ikke smiley men de var på tilbud hos turhunden som datovarer så ned i kurven røg de smiley

• #87   18. okt 2023 Martine - Her er der også røget en del fjernbetjeninger gennem årene, sammen med blyanter/kuglepenne og bøger.

Jeg tror det er fordi, de ting typisk har rigtig meget frisk fært. Lægger jeg en bog på bordet, som jeg lige har taget fra reolen. bliver den ikke rørt, lægger jeg en bog, som jeg har siddet og læst i samme sted, bliver den typisk "læst" ret grundigt smiley

Tilla havde en mani med altid at lave konfetti af bagsiden og de sidste 4-5 sider i de krimier min mand læser, spørg lige om hun var populær smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#88   18. okt 2023 Jeg er fuldstændig enig, John. Priserne hos mange dyrlæger er steget effektivt i takt med, at flere hunde er forsikret. Prisen hos "min" vagtdyrlæge forleden var dog helt vanvittig og tydeligt præget af manglende konkurrence.

• #89   18. okt 2023 Jeg tror det er fordi, de ting typisk har rigtig meget frisk fært. Lægger jeg en bog på bordet, som jeg lige har taget fra reolen. bliver den ikke rørt, lægger jeg en bog, som jeg har siddet og læst i samme sted, bliver den typisk "læst" ret grundigt

Sådan har jeg aldrig tænkt det - det kan da sagtens være, at du har ret.
    Og har du, er jeg i grunden glad for, at jeg (næsten) er gået over til Mofibo - for tror det må være pænt træls, når tingene ender som hos din mand smiley

• #90   18. okt 2023 Ser 2. afsnit af “Trnænet til forbryderjagt” med Ellie, som er MEGET interesseret. Jeg ville seriøst skide i bukserne, hvis jeg var på natøvelse, og der pludselig var en sur malle efter mig smiley

Og så bliver jeg altid lige chokeret over hvor hårde amerikanerne er i deres brug af politihunde. Den skal bare bide, uanset om banditten er aktiv eller passiv. Jeg skulle satme ikke være bandit derovre smiley

• #91   18. okt 2023 #90

Hvor ser du det henne ? Kan ikk finde afsnittene nogen steder.

• #92   18. okt 2023 hva´ Anne, har du ikke sommerhus i de vand-truede områder ...

• #93   18. okt 2023 Ang telepati. Så lige tråden

Jeg kommer til at grine fordi jeg havde den her altid sure hunkat og i forbindelse med en artikel om telepati skulle jeg sende et foto af katten og så ville vedkommende sende retur

Jeg snød lidt for jeg vidste at katten havde rygproblemer, noget hun var i behandling for

Men det sagde jeg ikke

Jeg fik svar retur om at hun havde forsøgt at komme i kontakt med Tara men uden held. Dog fik hun nogle billeder af afførring så hun tænkte at katten havde diarre

Vi grinede af det for måske havde vi lige set telepati virke? Tara ville nemlig lige være typen der ville sende billeder af LORT til folk der forsøgte at gå ind i hendes hoved :)))))

Det matchede så godt med kattens sind altså lmao

Så det virker sgu nok

profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

• #95   19. okt 2023 CM - tak smiley

• #96   19. okt 2023 Hanne, jo, det har jeg. Men det ligger omkring 100 meter fra vandkanten, så jeg krydser fingre. Der har været stormflod dernede nogle gange, senest i vinteren 1976/1977. Men det er jo immervæk nogle dage siden, og området burde være stormflodsikret i dag. Dæmningen over til øen er nok det mest skrøbelige smiley Og så nogle af de lave områder, som opstod efter den store stormflod for 150 år siden.

Værre er det i Sønderborg, hvor den nedre del af byen mod havnen nok bliver oversvømmet. Det sker ret tit, og også når vejret er meget mindre voldsomt end det der nu varsles.

• #97   19. okt 2023 Men det her lille sommerhus, som har været på vej i havet mange gange, er jeg bange for ryger denne gang smiley De har forsøgt at støbe en lille skrænt op mod huset, men hvis vandstanden stiger mere end 1 m, tror jeg ikke det kan holde smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#99   19. okt 2023 I dag er jeg SUR på vejret smiley Jeg skulle have været på besøg hos sønnen, der er flyttet til Møn fornylig - overnattet til i morgen. Men der er varsling om vindstød af stormstyrke fra i morgen tidlig på de kanter, og jeg skal over en bro - og hader at køre i stormvejr OG over broer. Besøg udsat til næste uge. Æv smiley

• #100   19. okt 2023 Jeg bestilte tid til influenza og Covid vaccine første gang d.5.oktober.
    Den blev aflyst samme dag pga manglende levering af Covid vaccine.
    Ind på vaccine.dk igen og fik en ny tid d.17. oktober.
    Samme dag blev den aflyst, da Lægemiddelstyrelsen havde tilbagekaldt Covid vaccinen.
    Ind igen på vaccine.dk og bestille tid for tredie gang.
    Ny tid d.2.november.
    Mødte en hundebekendt, som fortalte, at hun lige var kommet hjem fra apoteket, hvor hun var blevet vaccineret.
    Jeg anede ikke, at man kunne få begge vacciner på apoteket!
    Tog derind, trak et nummer. Ventede 5 min og blev vaccineret. Sad 15 min og var ude igen på mindre end en halv time.
    Jeg har vel brugt 3-4 gange så lang tid foran computeren bare for at bestille tider.
    Jeg mener ikke, at have læst nogen steder, at det var en mulighed.
    Så det er hermed givet videre smiley

• #101   19. okt 2023 @inge.. tror det er forskelligt fra region til region.
    Jeg bestilte via vacciner og på et apotek i Aarhus, her kan man ikke bare møde op, da de så ikke kan vide om de har vacciner nok..
    Jeg har valgt kun at blive influ vaccineret, tror simpelthen covid efterhånden bare er en træks omgang snue, hals osv og så synes jeg bare der er tilkommet mig så mange fysiske gener de sidste år, har talt med flere der synes de har oplevet det samme efter civid vacc, så nu vil jeg ikke have flere med mindre der sker andet.,

• #102   19. okt 2023 Hanne - du har sikkert ret i, at det er forskelligt fra region til region.
    Jeg bor i region Sjælland, men det undrer mig, at jeg ikke har læst om muligheden for vaccination på apoteket.
    Mener at have læst, at lægerne ikke gav vacciner i år.
    På apoteket hjemmeside står det intet.
    På vaccine.dk kom tilbuddet heller ikke frem !
    Så hurra for hundevennerne ??

• #103   19. okt 2023 F*ck, vandstanden er næsten allerede nået op til vejen, og stiger fortsat. Bølgerne er KÆMPE og slår ind i de nederste huses haver. Det bliver et par spændende døgn smiley

• #104   19. okt 2023 Inge, jeg fandt altså en liste på vaccine.dk med de forskellige vaccination steder.
    Jeg blev vaccineret i går på et plejehjem det ligger et stenkast fra mig.

• #105   19. okt 2023 Her er et billede fra Køge (8 km fra os), der ligger temmelig udsat. Vi bor også meget kystnært, men heldigvis uden for risiko ift. oversvømmelse af kysten. Kan dog godt være lidt bekymret ift. kloakkerne

profilbillede
  • #106   19. okt 2023 Jeg fik begge vacciner på Apoteket d. 4. i denne mdr.
    Jeg havde bestilt tid, men man kunne også komme uden. Når man bestiller tiden skriver man jo under på tro- og loveerklæringen, så er formalia i orden. Men man kunne også komme uden tid, og så skal der ellers svares på et hav af spørgsmål.
    Det hele kørte upåklageligt.

Forrige gang kunne man ikke bestille tid, der var en meget lang kø, også udenfor apoteket. Denne gang ingen kø, overhovedet.

De virker så også mere "ligeglade" denne gang, ang. retningslinjer. Det med at vente et kvarter efter vaccinen er ikke noget, der tages seriøst overhovedet.
    Jeg er bare glad for, at jeg denne gang slap for trælse bivirkninger.

• #107   19. okt 2023 Jeg må indrømme at jeg forventer (håber på?) en aflysningen af aftenens udendørs agilitytræning. Det ER altså ikke en sport, der egner sig til storm og regn....

• #108   19. okt 2023 Anni - jeg har nu bestilt tid på vaccine.dk 3 gange, og på intet tidspunkt har der været noget tilbud om et apotek.
    Jeg bor på Sjællands Odde og blev endda tilbudt tid i både Holbæk og Hundested, mystisk smiley

• #109   19. okt 2023 Sanne - har du bestilt tid på vaccine.dk eller på apoteket ?

• #110   19. okt 2023 Inge: Vaccine.dk og så at det skulle være på Apoteket.

• #112   19. okt 2023 @jeanette .. lyder som en hård men rigtig beslutning ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#114   19. okt 2023 Åh hvor trist, Jeanette smiley
    Hvorfor skal du ikke have heste mere?

• #115   19. okt 2023 Øv, Jeanette, det gør mig ondt smiley

• #116   19. okt 2023 Øv Jeanette, det er trist, men nok det rigtige valg.
    Sender er stort kram til dig. smiley

• #117   19. okt 2023 Jeg har været i Silkeborg og hilse på Ellies kuldbror og dennes menneske. Det er pudsigt hvor meget der faktisk ligger i generne på de hunde smiley Deres temperament, deres kærlige væsen, deres trang til altid at putte tæt og ikke mindst deres sære evne til at hoppe halvanden meter lige op i luften af begejstring smiley

Vi fik trænet lidt, jeg fik en masse gode fifs og hundene fik hygget og tumlet smiley Jeg forsøgte at tage billeder, men regn, mørke og to pelstornadoer gjorde det ret umuligt smiley Men mon ikke chancen snart byder sig igen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#119   20. okt 2023 Føj for nogle politikere, vi har smiley

Danmark oplever det værste iltsvind i vandmiljøer i 20 år. Fiskene gisper efter vejret - mange dør. I fx Vejle fjord er der fx stort set ikke flere tilbage.
    Hovedårsagen er landbrugets gødning. Det skal der gøres noget ved:

"Miljøminister Magnus Heunicke (S) har erkendt, at politikerne »har svigtet« vandmiljøet. Han har gjort det til sit hovedformål at træffe de nødvendige beslutninger for at redde det og lovet »at trykke speederen i bund«."

Men ikke hvis det generer landmændene selvfølgelig:

"Danmark har indledt en dialog med EU om at forlænge en dispensation til at sprede ekstra gødning på marker, som tilhører landets mælkeproducenter."

Politiken i dag

• #120   20. okt 2023 Det gør mig ondt Jeanette - det er SÅ hårdt at sige farvel til de firbenede, uanset om de har snude eller mule!

• #121   20. okt 2023 Min piskat har slagtet en mus i min seng, imens jeg gik morgentur med hundene smiley I det mindste har hun ædt hele musen, men sengetøj og lagen er fuld af blodpletter. Klamhedskat!!!!

• #123   20. okt 2023 #122

Det blæser ret kraftigt her - Sydsjælland - og ind imellem står regnen ned i stænger !!!

I Præstøgruppen er der både videoer og billeder fra havnen, som er oversvømmet. Jeg har ikke været i Præstø idag, men det ser lidt voldsomt ud.

• #124   20. okt 2023 Vi er vist i risikozonen for oversvømmelse, som jeg forstår det. Bor få km fra fjorden og kun 25m over havet overflade. Dette kan være de sidste ord herfra.
    #hvorfandenerminegummistøvlernårmanskalbrugedem

• #126   20. okt 2023 I går aftes i Kolding var åen gået over breden og på havnen var der også vand på selve havnepladsen, nu spærrer det den ene vejbane, så i Kolding kan det godt mærkes.

Jeg har en god ven, der har sommerhus i 2. eller 3. række i sommerhusområdet Sandersvig, hvor et dige er ved at give efter og beboerne tættest på er blevet bedt om at smutte. Hjemmeværnet spærrer al færdsel ned mod området, så min ven er naturligvis noget ængstelig. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#127   20. okt 2023 I går fløj en redningshelikopter frem og tilbage mellem Helsingør og Hornbæk igen og igen og igen, mens jeg gik på strandstien i plantagen. En mand var sprunget overbord på Helsingør/Helsingborgfærgen smiley
    I forgårs holdt jeg længe øje med en robåd et stykke ude i Øresund. Den så tom ud og lidt drivende. I dag fik jeg at vide, at der forgæves var forsøgt genoplivning af en mand på Hornbæk strand. Han var vist faldet ud af en båd smiley
    Jeg bliver trist over begge dødsfald.

• #129   20. okt 2023 5 kuld, adskillige konkurrencer og 16 år senere !

Denne her tæve er formidabel - super nedarver af brugsduelig afkom - mor til adskillige topbrugshunde, herimellem en vinder af 3 x VM og utallige topplaceret afkom i diverse IGP konkurrencer, verden over.

Og nå ja - hun bliver så lige 16 år om 10 dage !!

Damn en hund - er glad for at hun ligger i Esh (og Tjabs, de er jo helbrødre) stamtavler, som farmor smiley

Fed hund .. stadig med det der kapow udtryk .. jeg er fan

profilbillede
  • #130   20. okt 2023 #128

Hvor er du henne ?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #132   20. okt 2023 Heroppe blæser det heller ikke voldsomt. Eller regner for den sags skyld. Jeg bor lidt nord for Vig. Jeg har kunnet have vinduer i soveværelset stående åben hele natten trods blæst.

• #133   20. okt 2023 Jo i Haderslev er der da vand

profilbillede
  • #134   20. okt 2023 Og der er kun med 1,4 over normal, de forventer 2,09 i nat, så der bliver da vådt, vi har lige være i Hejlsmine der står vandet over vejen om ganske kort tid, det har det aldrig gjort før

profilbillede
  • #135   20. okt 2023 #129, imponerende CV og alder ... elsker det udtryk af (man bilder sig meget ind) ro og viden der ofte er hos de ældre hunde ..

her i Aarhus blæser det en del, i aftes kørte vi hjem fra Ålbæk altså på den Østjyske motorvej, der ruskede det godt nok en del i bilen

• #136   20. okt 2023 Det blæser nu hellere ikke synderligt meget her.
    Når min skraldespand ikke vælter, så er det ikke slemt.

Jeg er så heldig, at jeg bor på det højeste punkt i Kolding, så det varer længe før vandet kommer op til mig. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#137   20. okt 2023 Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal ærgre mig meget over, at jeg ikke tog til Møn i går, for vejret SER fredeligere på Sydsjælland og øerne dernede end DMI viste i går. Hmmm. I dag har jeg, håber jeg meget, fundet en ny webmaster til mit forlag i stedet for at være på Møn - og DET er vigtigt (også) smiley

• #138   20. okt 2023 Dæmningen til Kegnæs (som er eneste vej til og fra øen) bliver spærret kl. 14 for almindelige køretøjer, og fra kl. 16 også for udrykningskøretøjer. Vejen er spærret indtil videre. Folk dernede er sådan lidt urolige over det - øens befolkning er primært ældre, så de er jo noget pressede over at der ikke er mulighed for hjælp. Èn fra Sønderborg-siden skriver så på opslaget, at det er virkelig ærgerligt at dæmningen er spærret, for så kan hun nok ikke komme i kirke på søndag smiley

Her blæser det da, bevares, men ikke noget ud over det sædvanlige. Jeg er også et stykke inde i landet, så det er bare et almindeligt blæsevejr.

Søren, jeg har hørt at der findes et mærke waders som har livstidsgaranti på huller og tæring. Sådan nogle må du skaffe smiley

• #139   20. okt 2023 Jeanette, problemet er jo vindretningen, der presser al vandet ind på meget lidt plads. Stor forskel på en ordinær efterårsblæst fra vest og så dén, vi har nu.

Kig rundt på nettet fra de berørte områder, så ændrer du forhåbentlig mening.

• #140   20. okt 2023 Anni, mærkeligt, for her i Lunderskov blæser det ret voldsomt, faktisk så meget, at en kæmpe krukke fyldt med jord og et lille træ af en art i vores indkørsel er blæst omkuld og røget hen på græsplænen - min mand kan ikke engang løfte den krukke. Så noget vind er der da. smiley

• #141   20. okt 2023 elsker det udtryk af (man bilder sig meget ind) ro og viden der ofte er hos de ældre hunde ..

Efter vores Rick, som blev næsten 14 - og nu Moon, som er knapt10 - har jeg "lært" at se hvor fantastiske de der gamle hunde der smiley

Moon, som af dyrlægen fik 1-1½ år at leve i, har efter at været gået over på .. øhh .. "Librella" (er ik helt sikker på navnet på produktet), fået sin 2. ungdom - spæner rundt og er glad glad glad - ingen ro der - og enhver, der kender Moon vil være klar over at Moon og viden i samme sætning ??
    Nej, bare nej smiley

Men forstår godt hvad du mener og fordi det ikke lige passer på Rick og Moon, er det nok sådan, det som oftest er smiley

• #142   20. okt 2023 Send billeder ind af stormen ... nogenlunde sådan, opfordrer TV2 Øst .. og folk sender ind, oversvømmelser, væltede træer, lukkede veje.
    Og så var det at bette Kirsten tænkte - JEG vil også være med - og sendte så flgn billede ind smiley smiley

Jeg ELSKER mennesker ind imellem. De er alt, ALT for sjove smiley smiley

profilbillede
  • #143   20. okt 2023 Min kat skal til trim på torsdag. På tide - han ligner Animal fra muppetshow og er faktisk begyndt at fælde en smule. Det er "trimmeren", der bestemmer, når han er klar. Den her gang kommer hun til at arbejde hårdt for pengene.

profilbillede
  • #144   20. okt 2023 Jeg bor ca. 10 km fra Østersøen, så der når næppe noget vand helt herind. Men der blæser da en strid vind, som vel kun bliver værre det næste halve døgn. Men vinden kommer i en gunstig retning for mig, det rammer bagsiden af stald og lade, så selve huset ligger lidt i læ og endnu er der rimeligt ok foran huset.
    Heldigvis regner det ikke så meget endnu, jeg havde frygtet heldagsregn sammen med voldsom blæst. Specielt Manilla trives ikke særlig godt med at blive holdt inde en hel dag, men som det er nu, kan hun fint være ude.
    Og det fik jeg lige sagt vel hurtigt, for jeg så lige r.... af hende forsvinde ind i vildnisset og om bagved, hvilket betyder at hun formentlig vil være tværet ind i brændnælder og lign. og har brug for en ordentlig omgang med børsten, når hun kommer tilbage. Suk.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#145   20. okt 2023 Der er en del sandfygning på stranden i dag, så der var kun én vej at gå på morgenturen - MED vinden. At gå imod vinden ville være temmelig ubehageligt for især hundene.

profilbillede
  • #146   20. okt 2023 #145 ... Isabelle .... Øhhh ... Hvis du KUN går MED vinden ... hvordan kommer du så hjem igen ??? smiley smiley

• #147   20. okt 2023 Så fik de sandblæst numsehullerne, Isabelle smiley

Det lille sommerhus i vandkanten på Kegnæs står endnu, men det ser ud til at det taber kampen. Videoer dernede fra viser hvordan dæmningen nu er oversvømmet, og stormen har ikke toppet endnu.

Sommerhuset i vandkanten - der plejer at være mellem 3 og 8 meter strand til vandkanten.

profilbillede
  • #148   20. okt 2023 Altså her på midtsjælland er det blæsende men ok. Men jeg tog turen til og fra arbejde og der var godt nok noget blæs på, væltede træer og ting der fløj under, over og ind i bilen på vej hjem og noget svært at holde sig i egen vejbane når der kom et ordenligt vindstød fra siden.

Det er altså lidt mere end normalt efterår for mig smiley men nu står den på weekend, kæresten har fri og vi skal bare hygge med kræene i det lille hus. Langt fra vand og på toppen af en bakke. smiley smiley

• #149   20. okt 2023 vi tog en skovtur. eller dvs vejen til skoven var med medvind, så havde vi læ af skoven på vej tilbage ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#150   20. okt 2023 "hvordan kommer du så hjem igen ???"

Jeg tager toget!

smiley Fantastisk godt spørgsmål til et ret uklart indlæg, Nittib. Hvad jeg mente var, at jeg kun går med vinden, når jeg går på stranden. Tilbagevejen tager jeg i plantagen smiley

• #151   20. okt 2023 Det skal ikke være nemt ...

DM i morgen - vejret bliver åbenbart lidt voldsomt, men sådan er det jo på denne her årstid.
    Her da jeg kom hjem idag, luftede jeg Esh, og kender I det der "halter den .. naaa ... joo .. hmmm "
    Jeg syntes ikke han var rengående, men.

Vi gik ind og tog et afsnit af Badehotellet, mens vi lå i sofaen og drak te (mest mig, det der med teen), og så lukkede jeg ham ud igen.
    Denne gang var det tydeligt, at han ikke gik ordentligt.

Fat i Niels - M-touch - har du en akut tid ? Du kommer bare.

1 times kørsel og Esh kom i Niels´ kyndige hænder.
    Der "var noget", som Niels fik løsnet, Esh blev tjekket godt og grundigt igennem og der var en del, der skulle løsnes.
    Men et eller andet sted, nok meget forventeligt, efter at de sidste, især, 14 dage har stået på et hårdt program for Esh.

Nu ligger han i sofaen og slapper af / sover .. og jeg krydser for, at han i morgen er fit for fight igen.
    Niels sagde, at han måske ville være lidt øm, så det er meget godt, at kun er spor imorgen.

Men for pokker - nu har vi vidst haft vores del af uheld, så NU .. skal vi bare igennem DM, så står den på en uges (2 måske) ferie, både for Esh og mig.

• #152   20. okt 2023 Pøj pøj Martine og Esh smiley håber han er helt løsnet og klar til weekenden ....og efterfølgende "ferie" smiley

• #153   20. okt 2023 Tak Obster smiley

• #154   20. okt 2023 Martine - måske et lidt dumt spørgsmål, men hvor store 'puttedyr' er sådan nogle maller helt generelt? Tænker fx på, om de gerne vil ligge tæt i sofaen og lignende?

Og held og lykke til jer begge i morgen smiley

• #155   20. okt 2023 Held og lykke i morgen Martine smiley

Her i det midtjyske har vi det vejrmæssigt ret roligt, det blæser kraftigt og regner lidt, men det er OK at være ude i.

• #156   20. okt 2023 Ida

Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål.

Nu har jeg kun schæferhunde at sammenligne med, og der er mallerne langt mere nusssehoveder.
    De elsker at være tæt på og de elsker, når der lige er en hånd, der kæler dem lidt smiley

Og tusind tak smiley

• #157   20. okt 2023 Tak Kirsten smiley

• #158   20. okt 2023 Årh, det lyder hyggeligt, Martine. Af en eller anden årsag har jeg fået ind i hovedet, at de er en race, der ikke er så vilde med at ligge tæt. Så det er dejligt at få lidt ny indsigt smiley

• #159   20. okt 2023 #158

Det havde jeg også hørt, dengang jeg købte min første - men det var så ikke helt i tråd med sandheden smiley

• #160   20. okt 2023 Pøj pøj i morgen Martine.

• #161   20. okt 2023 Tak Anni smiley

• #162   20. okt 2023 Held og Lykke i morgen .. håber ikke vejret ødelægger sporet ..,

• #163   20. okt 2023 Det ene dige er brudt på Kegnæs, og meget tyder på, at dele af øen bliver hårdt ramt smiley Det er “heldigvis” primært sommerhuse der bliver påvirket, men skolen ligger lige på kanten af det område, og et par gårde med dyr også.

For dælen, det er svært at sidde så langt væk, og ikke kunne gøre en skid! Og samtidig er jeg virkelig lettet over at jeg ikke er fanget dernede smiley

• #164   20. okt 2023 øv lyder voldsomt ... håber ikke det når gårde med dyr, man kan vel næsten ikke nå at flytte dem nu hvis det er ..der er vel også vilde dyr der bliver fanget i det smiley

Gad vide om Anni har strøm ?

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#165   21. okt 2023 Indimellem fik vinden fat i naboens postkasse i dag, så den klappede. Hundene kunne høre det, men ikke lige finde ud af, hvor pokker postbuddet var smiley smiley smiley

https://www.facebook.com/1364100900/videos/pcb.10231527896004892/880402853679547

• #166   21. okt 2023 Dæmningen er temmelig smadret, så det lader til at Kegnæs er mere ø end halvø den næste tid smiley

Sønderborg kommune er generelt virkelig hårdt ramt smiley

Anni, hvad er status i Kolding? Jeg så at det pludselig gik stærkt hos jer smiley

profilbillede
  • #167   21. okt 2023 I Kolding er der vand over alt i midtbyen og nede ved havnen. Flere veje er spærret, der har været brænd i flere elskabe i nat, strømmen har været gået. Flere butikker kan ikke åbne i dag pga vand - og rigtig mange bygninger flyder i vand.
    Så det er trist, rigtig trist.
    Kan dog se, at Aabenraa er hårdere ramt - der har været luftalarm i nat, da folk pludselig skulle evakueres.
    Der er dog næsten helt vindstille nu - det er en lille smule uhyggeligt, synes jeg.

• #168   21. okt 2023 Hold da op, Anne, det ser vildt ud!

Min lille by, Strøby Egede, har også været ramt hårdt rundtomkring (heldigvis ligger vores hus højt) - hele Kystvejen er vist mere eller mindre skyllet væk med oversvømmede og ødelagte huse til følge. Den blev lukket i nat, da det flyder med vraggods. nabokommunen Køge har også haft deres at se til

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#169   21. okt 2023 Det ser da godt nok voldsomt ud, Anne smiley

• #171   21. okt 2023 Jeg tænker på, om forsikringsselskaberne vil dække erstatning for de biler, der har været parkeret, hvor vandet har været højt? Det har jo været varslet hele ugen med kort, der viser de formodede ramte steder.

Vi så i en parkeringskælder og en sidevej, begge lige ned til havnen flere biler være "druknet" i vand, altså vand til langt over dækkene, det ene sted næsten op til sidespejlene. De biler er jo ubrugelige nu. smiley

Men om jeg fatter, at så mange i Kolding åbenbart ikke har haft mulighed for at fjerne deres bil?!

• #172   21. okt 2023 Det tror jeg da ikke de gør. Som du skriver de har kunnet flyttes. Noget andet er jo folks huse og fritidshuse, de har jo kun kunne sikrere bedst muligt.
    Men så er der både ? Ikke alle har vel kunnet være kommet på land, og selv nogle af dem der så har været det er måske alligevel ramt når vandet er kommet så højt.
    Der bliver helt sikkert en masse efterspil.
    Stakkels de mennesker specielt hvis daglige hjem er ramt.

• #173   21. okt 2023 Jeg håber da forsikringen dækker både huse/indbo og både, bådene ligger jo i sagens natur nær/i vandet og er ikke sådan lige at flytte.

Men en bil er jo nem bare lige at køre lidt væk og der er masser af gratis p-pladser indenfor 500 meter.

Nogle har naturligvis nok været på ferie, men 2 af bilerne var parkeret ved er firma, under 75 meter fra havnekanten, det giver ikke mening ikke at flytte dem.

I ugens løb har jeg set en del kommentarer og opslag omkring den varslede vandstand på FB, hvor rigtig mange (i Kolding gruppen) ikke har taget det alvorligt og at det nok bare er DMI, der overdriver igen og helt sikkert tager fejl. Men better safe, than sorry.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#174   21. okt 2023 Kæft, hvor er det besværligt at købe billetter til offentlig transport - og dyrt at skulle med den slags smiley

• #175   21. okt 2023 Nu er det mest bus jeg bruger af off transport, men der har jeg for flere pr siden købt et rejsekort, og når det når ned under en vis saldo tanker det selv op til det beløb jeg har sat ved oprettelsen ..
    Det er mega nemt ..

• #176   21. okt 2023 Jeg har det samme som Hanne smiley jeg bruger mest min bil så det er sjældent rejsekortet er i brug, men så ligger det jo bare smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#177   21. okt 2023 Jeg skal fra en lillebitte station - det er vel nærmest et trinbræt. Jeg tror ikke, jeg kan bruge rejsekortet hér. Jeg må downloade den der app - men jeg bliver gammelkoneirriteret over APPS smiley smiley smiley smiley smiley

• #178   21. okt 2023 !Kan Rejsekort bruges overalt?
    Rejsekort
    Du kan bruge rejsekort til busser, letbane, tog, lokalbaner og metro i hele Danmark (undtagen Samsø og Bornholm)."

Hvis man kan bruge det på vores lokale trinbræt så tror jeg også man kan på dit smiley

• #179   21. okt 2023 Isabelle, udtaler du “APPS” som aaahhhhhhps? smiley

• #180   21. okt 2023 jeg har det ligesom Isabelle .. har da mange Apps, men får sgu knopper ... har næsten lige købt en ny opvaskemaskine, ja sagde sælgeren, du starter bare med at hente App´en smiley .. for hulen, den skal vaske ordentlig op, tørre godt og ja have et godt energimærke, så er jeg glad ...

Sikke en omgang de stakkels mennesker man ser i nyhederne nu skal igennem efter stormfloden .. så er der Mellemøsten, nu er der dog kommet få lastbiler ind med nødhjælp, men hørte i går at der fx fra Yemen er affyret noget mod amerikanske anlæg, også et andet sted, at forskellige grupperinger koordineret synes det, vil se hvor langt USA kan presses ... og ja Ukraine/Rusland er næsten gået i glemmebogen ..

Jeg føler mig sgu lidt "sort", og har ikke en gang en hund at begrave næsen i smiley

• #181   21. okt 2023 Datteren er til pigefødselsdag og jeg elsker at hun bliver så stor og selvstændig

Har kan vi ikke rigtig se at der har været blæst men tror heller ikke Viborg var ramt

Er jeg den eneste der ikke forstår hvorfor vejr journalister skal stå i vaders ude midt i vandet?

Jeg synes de ligner idioter smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#182   21. okt 2023 Ja - Anne - med helt vildt mange aaaaaaaaaaaaaaaaa'er og hhhhhhhhh'er, når jeg er irriteret over de skide aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhps smiley smiley

Jeg må købe et rejsekort, Obster. Nu HAR jeg godt nok købt en billet til det meste af min tur, men da jeg mangler en smule - og måske får brug for noget billet igen en anden gang, vil jeg fluks bestille sådan et kort. Dog kan jeg ikke nå at få det til på tirsdag, så jeg må købe en lokalbillet på den der app.

Vejrjournalisterne skal vist gerne vise lidt DRAMAAAAAAAAAA med deres vaders i vandet, Lens smiley

• #183   21. okt 2023 Shit, alle mine æbler er blæst ned.
    Jeg skulle have plukket dem inden stormen kom. men tænkte slet ikke på æblerne.
    Det er lidt ærgerligt, for de smager rigtig godt, har lang holdbarhed og har desværre aldrig set dem i forretningerne.
    Men pyt med æblerne, jeg har mere medlidenhed med alle de arme mennesker, hvis boliger/forretninger er ramt.

• #184   21. okt 2023 Hej Anni, godt at høre fra dig ... var bange for om du var uden strøm og internet ...

der er godt nok mange der er hårdt ramt ..

• #185   21. okt 2023 Jeg har det godt her, har lys, varme og internet. smiley
    Men har ingen telefon, dankort eller penge. smiley

Min telefon gik i stykker for lang tid siden. Jeg fik så aldrig købt en ny, for jag havde jo min gamle reservetelefon. Den gik desværre død i onsdags. smiley
    Mit dankort forsvandt også i onsdags, fik lukket kontoen, så har ingen penge og kan ikke købe en ny telefon, og det varer 10 dage før jeg kan få et kort. smiley
    Det med telefonen er ikke så godt, for venter et pat opkald fra Odense.
    Men fryseren er fyldt godt op, og det bliver dejlig at få tømt lidt ud i den smiley

• #186   21. okt 2023 puha ... hvordan mistede du dit kort ... godt fryseren er fyldt ..

• #187   21. okt 2023 Anni jeg har en telefon du må få hvis det er

• #188   21. okt 2023 det her plejede at være en vej...

Må være forfærdeligt at stå i som husejer, hvis man er berørt.

Men kan stadigvæk ikke lade være med at tænke på, at vi heldigvis er et forholdsvist rigt land og vi har råd til at genopbygge og har beredskab og kommuner, der giver hjælp. Ikke alle lande står så heldigt

(Ved ikke om det er for tidligt at sige sådan noget)

profilbillede
  • #189   21. okt 2023 Hanne, jeg aner det ikke.

Bodil, mange tak for tilbudet.
    Jeg går i banken på mandag. Går ud fra, at de giver mig nogle penge.

• #190   21. okt 2023 Jeg har været til træning med Ellie. Hun var HELT i hopla smiley Det blæsevejr har stresset hende lidt, så jeg tror hun havde lidt uro i kroppen. Hun brugte de første 5 minutter på bare at hoppe op i luften, og da hun endelig var klar til at arbejde, startede hun alle øvelser med et hysse-bjæf smiley

Da vi var færdige kom mullemanden og tjekkede muldvarpefælder. Ellie gik med, og hun var MEGET interesseret i den døde mulle i fælden. Og også lidt skeptisk smiley Hun nappede lidt i den, men så ville hun alligevel ikke rigtigt. Men når så mullemanden tog mullen, så ville hun alligevel gerne, og så ikke rigtigt smiley Enden på det blev, at den røg i hegnet, og så er der en nem frokost til ræven smiley

• #192   21. okt 2023 og miiig ... smiley

ej en gammel historie om kort og penge... et ældre ægtepar hvor manden altid havde styret ALT med penge, hun havde fået et kort til hvad hun nu skulle bruge penge til og den konto satte han penge ind på ... han døde, en dag kunne hun ikke betale med kortet smiley , det forstod hun ikke smiley "for når nu jeg har kort, så har jeg da penge" smiley smiley

• #194   21. okt 2023 det her er fra for mange år siden, og hun havde penge bare på en anden konto, hun vidste bare ikke man skulle flytte penge over på den hun havde kort til, når nu det ikke var en konto der ellers gik penge ind på automatisk i form af fx løn, pension osv ...

men ja vi har da hver vores ...

• #195   21. okt 2023 Anne - At dømme efter whippernes ansigtsudtryk , hvis de får hul på en muldvarp, så smager de forfærdeligt.

Tilla er en eminent muldvarpejæger, hun fangede 34 på 14 dage, den første sommer på nuværende matrikel.

Jeg er holdt op med at tælle smiley men hun står og venter ved et friskt skud og snupper dem, når de skubber jord op.

De får lov til at ligge til stor glæde for musvågerne smiley

• #196   21. okt 2023 haha Åh Kirsten den der fagre nye forståelsesverden man får når man interagerer med andre arter...

Uden dyr havde vi aldrig haft en vurdering af smagen af muldvarpe smiley

og jeg havde ikke haft så uendeligt mange sms'er der skifter mellem søde kærlighedserklæringer og rapporter om hundenes afføring smiley smiley

• #197   21. okt 2023 Sofus æder heller ikke de muldvarpe han fanger. Han gemmer dem indtil de er næsten flydende (virker bedst om sommeren) og så ruller han sig i dem ????

• #198   21. okt 2023 @Fubert ... det lyder lækkert smiley smiley

• #199   21. okt 2023 Hanne det er det også.....eller noget ????

• #200   21. okt 2023 en af mine forældres airdale terrier der havde en god gang pels om halsen yndede at rulle sig i ko-kasser når den kunne se sit snit til det ... heldigvis var jeg dengang ikke gammel nok til at være den der blev sat til hunde-vasken

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#201   21. okt 2023 Jeg har "udlånt" mine hunde til min exmand for en times tid siden - og savner dem allerede smiley
    Men jeg glædes over, hvor meget jeg ved, at HAN glædes over at have dem smiley og i morgen vil jeg synes, det er lidt fedt ikke at skulle ud at gå klokken tidligt smiley

profilbillede
  • #202   21. okt 2023 de der journalist spørgsmål, til en beredskabsmand # har du nogensinde oplevet noget lignende" øh hændelsen er ikke set i den grad i over 100 år, mener hvad er sandsynligheden smiley smiley ... iøvrigt et ret gennemgående spørgsmål i det sidste døgns dækning smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#203   21. okt 2023 Måske har man sendt sportsjournalisterne ud smiley

• #204   21. okt 2023 ....det her er højden af det jagtinstinkt mine sofakartofler kan mønstre!! (Medmindre der kommer en kat... en fugl... bold...bil... cyklist eller trailer..men det er noget andet) smiley smiley

profilbillede
  • #205   21. okt 2023 Præstø er lagt ned - der er visse steder de ikke har strøm og får det vistnok først ca kl 21 !!

Havnen er totalt oversvømmet - de fleste (hvis ikke alle) restauranter på havnen er / har været oversvømmet.
    Det er vist ret vildt - vandet har nået så højt, at det lille torv med Menu og Netto - samt en del andre forretninger, står helt under vand.

Det er helt skørt ..

Og speaking of ...

Jeg kunne gøre som de fleste andre hundeførere - skyde skylden på dommeren, arealet, sporlæggeren, vejret, hunden ...

Men næ ... Esh var en giga-nar og slet, slet ikke optimalt koncentreret om opgaven. På et tidspunkt stoppede han faktisk helt op, og begyndte at æde af kornet (det var nysået vi gik på) - det var dæleme sølle. Men .. sådan går det op og ned i showbizz, og jeg må tænke lidt ud af boxen. Heldigvis har jeg en idé om hvad der gik galt, så det må jeg se på, efter DM.
    81 points .. fra en dommer fra Sverige, som edderdylme kan dømme hund !!!
    Håber han holder niveauet imorgen, hvor der skal være lydighed og forsvar smiley

• #206   21. okt 2023 Krydser fingre for i morgen Martine.

• #207   21. okt 2023 det er vilde billeder der har været fra flere steder, deriblandt Præstø ..

måske Esh har fået blæææst på hjernen ... .. lidt som når man i Frankrig kunne blive frikendt for mord fordi Mistralen havde blæst ..

held og lykke i morgen ..

• #208   21. okt 2023 Tak I to - vi får brug for det, hvis vi skal kvalle til VM smiley

• #209   21. okt 2023 Jeg har selv prøvet, at have vand i sommerhuset to gange, særlig første gang, var det virkelig slem. Heldigvis fik vi skaderne dækket. Men det er ganske forfærdelig, at se at alt er ødelagt. Jeg føler virkelig med dem, der står i situationen nu.

Knæk og bræk i morgen Martine.

• #210   21. okt 2023 JT

Det må være SÅ forfærdeligt .. jeg føler med de mennesker og håber, at vandet snart har trukket sig tilbage.

Og tak smiley

• #211   21. okt 2023 Ja lmao

Ja jeg er 140 år og jeg husker tydeligt sidste gang det skete.....

God en bare en ville svare det smiley

• #212   21. okt 2023 Lens, der var dog en, som svarede om han så ud til at være over 119 år, så selvfølgeligt havde han ikke det.

• #213   21. okt 2023 Martine, jeg tror, at det går rigtig godt i morgen, så pøj pøj

• #214   22. okt 2023 Her til morgen på vores vanlige morgenrunde, kom vi forbi et sving, hvor der lå nogle smadrede flasker på vejen. Det er ikke et sted der kører biler, men mange hundeluftere, cyklister, knallerter m.m. Jeg fik trukket hundene til mig, og slået bak. Jeg havde lidt travlt og skulle i skoven og træne, så skrev et opslag på den lokale gruppe, for at advare andre.

Nu har jeg så været oppe for at rydde op. Det tog f*ing en time smiley Jeg har samlet og samlet glasskår op, fejet, sorteret, samlet flere glasskår og fejet igen. Men nu kan både dem på 2 og 4 ben, og dem på hjul komme forbi uden at gå i stykker.

Den ene flaske var tilsyneladende blevet brugt som en slags molotov cocktail. Hvilket jo er glimrende at blande med en ordentlig brandert, eller noget smiley

• #215   22. okt 2023 Arrrrrj, jeg skulle bare lige hurtigt se Grand Prix og se Zack’s sidste ridt. Og så vandede jeg høns fra første tone af “It’s time to say goodbye” smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#216   22. okt 2023 smiley Anne - åhhhhhhhh hvor jeg kender det - den situation smiley

PS. Jeg er ved at lære mig selv, at det er OK at græde - også når man overhovedet ikke "gider" smiley

• #217   22. okt 2023 Det stak HELT af da Nanna (rytteren) blev interviewet bagefter, og stod og tudede over at det var deres sidste ridt smiley

• #218   22. okt 2023 i dag har vi været til ældste barnebarnets 7 års fødselsdag ... og mødt nyeste skud på familie stammen. Min 34 årige søn har været langsom ude af starthullerne mht til kæreste, hans storesøster har aldersmæssigt naturlig nok kæreste og børn, men hans lillesøster har overhalet ham og har også kæreste og barn ..men nu er han sgu blevet forelsket, og hun virker bare mega sød ... mor har været liiidt bekymret da hun er 10 år yngre (så man kan jo være bange for han risikere et knust hjerte) men det er vel livets risiko og hun virker meget moden og lige så glad for ham som ham synes at være for hende .. så det var dejligt ..

• #219   22. okt 2023 Tak Anni - men det hjalp desværre ikke ret meget ..

Efter et patetisk spor, slog Esh til i lydighed .. lavede et højpotent program, hvor især apporteringerne var fede (eneste hund, der opnåede F i øvelserne smiley ) .. gik det galt i gr C.

Allerede efter flugten ville han ikke slippe - så er der edderdylme lang vej !!
    På tredje - og sidste - kommando, fik jeg ham endelig af .. men i samtlige slip var der ekstra kommandoer herefter.
    Rygtransporten (som jeg havde været nervøs for) gik uden problemer overhovedet .. transport til det lange og efterfølgende lange var 10-4 ..
    Men så rendte vi for alvor tør for talent ... 3 kommandoer og Esh hængte stadig fast i ærmet .. pishund .. jeg nåede helt op til ham mens han stadig ikke havde sluppet, figuranten gav ham ærmet og jeg var ude i to kommandoer, før han endelig slap ærmet og jeg kunne få ham væk.

Kæft, der er temperament og overtryk på kedlerne ind imellem .. farvel Italien, farvel VM.

Men kors en hund han da er .. dommeren kunne li ham, jeg selv er giga fan .. han er seværdig, hurtig, effektivt arbejdende ..

Meeen .. alt det nytter jo ikke noget, når kræet ikke slipper.

Men hvordan er det man siger - det går op og ned i showbizz .. og vi må videre smiley

• #220   22. okt 2023 det er selvfølgelig øv med VM ... men ja hvad skal jeg sige for det ikke lyder forkert, men det er da lidt nemt med de der lige ud af landevejen hunde .. det er da de andre der giver de spændende og sjove udfordringer .. er der ikke muligheder for VM i årene der kommer ?

• #221   22. okt 2023 Trolls i biffen i dag og det er en ren rejse med gennem minderne fra alle de kendte boybands smiley min veninde og jeg var flade af grin og til sidst dukkede NSync faktisk op... så grinede vi bare så meget at børn så på os... men altså minder!

• #222   22. okt 2023 Næste år smiley

Fundamentet er der jo smiley

• #223   22. okt 2023 Hanne -

Jeg er alt for glad for Esh - elsker at han GIDER træne og at han gider blive ved.
    Da vi stod ved dommerkommentarerne (der er altid to hunde ad gangen der får points og kommentarer), sad den anden hund bare og var færdig (ikke færdig-færdig, men .. den havde fået nok lige der) - hvorimod Esh stod og gloede op på mig, logrede lidt med halen og "sagde" "er vi allerede færdige" ... du ved .. han er umulig ikke at holde af.

Jeg synes så, at "nem" ikke er et helt fair ord at bruge på plan for nogen af hundene - men jeg forstår godt hvad du mener og giver dig helt ret smiley

Vi ser Obster - og træner videre .. jeg kan jo slet ikke lade være smiley

• #224   22. okt 2023 Øv, hvor er det ærgerligt Martine

• #225   22. okt 2023 Lidt er det sq ... men som et "plaster på såret", lavede en anden hund fra vores Team bedste gruppe C - hele FEM points foran den næstbedste i den disciplin !!!! - og blev udtaget til VM.
    Det hjalp gevaldigt på min skuffelse at det gik hende så godt smiley

• #226   22. okt 2023 Se det lyse ved situationen.
    Nu sparer du en masse penge fordi du ikke behøver at tage til Italien smiley

• #227   22. okt 2023 #226

Præcis !!!
    Det sagde jeg også til mig selv smiley

Så pengene kommer istedet til at gå til CACIT konkurrence i Tyskland + måske Tysk Mesterskab for Malinois også.

• #228   22. okt 2023 Der sker sære ting her. smiley
    Min telefon afgik jo ved døden i onsdags.
    Den var total død, og jeg har prøvet flere gange om der kunne komme liv i den igen, men den blev ved med at være død. smiley

Her for en halv time siden kom der en alarm fra den. (jeg har alarm på, for ellers glemmer jeg at tage mine tabletter)
    Og nu virker den upåklageligt. smiley
    Den har åbenbart kun været skindød eller have været faldet i koma smiley

• #229   22. okt 2023 smiley ... måske den var gået i storm-dække og nu føler den sig sikker på der går mindst 100 år inden det bliver så slemt igen smiley ... men hvor dejligt, måske du mandag finder ud af at kortet er indleveret i en bank, eller det dukker op ud af det blå.. miraklernes tid er ikke forbi smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#230   23. okt 2023 Tillykke med din nye svigerdatter, Hanne. Jeg håber, min 35-årige også snart finder en dejlig kæreste smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#231   23. okt 2023 Så trækker Ellemann sig.

• #232   23. okt 2023 Juhuuuuu, men nu har han jo også fået ødelagt venstre og blå blok, og så er det da bare at smutte.

• #233   23. okt 2023 Jeg synes det er dejligt for ham, måske kan han finde kræfter til at blive den imo rare varme person han fremstod som en gang .. jeg synes ærligt talt ikke han har haft en ærlig chance. Jeg kan huske at han rent faktisk ikke ønskede at blive formand, men er sikker op han følte et pres, ikke mindst fra hans far . Det er ikke ham der har sprængt venstre, det klarede Løkke, og Støjberg, lidt Kristian Jensen .. derefter var der et utaknemmeligt oprydningsarbejde .. hvor gamle heste i partiet ikke har kunnet finde ud af at holde deres kæft Søren Gade og Claus Hjort ..
    Jakob Ellemann er alt for menneskelig til det spil ..

og så skal vi se på Troels L og Stephanie ... godt man ikke er venstrevælger ..

• #235   23. okt 2023 #234 ... John .... er det bare fordi , du synes den ligger for langt væk fra , hvor du bor ???? ... .... smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #236   23. okt 2023 Hanne, det er nu hverken Løkke, Støjbjerg eller Kristian Jensen der stillede op til valg og var/blev total utroværdig . Ellemann solgte sit parti og blå blok for at få en ministerbil.
    At han så bagefter ikke engang kan klare at gennemføre sit eget valg er sørgeligt.
    Men jeg ønsker ham dog alt godt fremadrettet

• #237   23. okt 2023 nej, men det var dem der efterlod et splittet parti i hvilket han skulle finde sin vej meget hurtigt ... jeg tror(ingen kan vide) ikke han solgte noget for en ministerbil, jeg tror han ærligt tror på at i den tilstand partiet var så var projekt over midten der hvor de med deres nedgang kunne få mest at deres politik igennem, hvilket jo heller ikke er forkert ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#238   23. okt 2023 Jeg er meget enig, Hanne. Ellemann er for ordentlig til at være toppolitiker - også selv om han er venstremand smiley

• #239   23. okt 2023 John, er det rigtigt? HADER det program smiley

• #240   23. okt 2023 John og Anne ..... hø ... hø .... Bada Bing ----> er en strip-klub , der ligger inde i Gothersgade i København ....
    Jeg tror da , den vil blive savnet af mange , hvis den lukker ,,,, smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #241   23. okt 2023 Vores allesammens miljøminister Magnus Heunicke vil gerne vise rettidig omhu ifm klimaændringerne. Et godt udtryk misbrugt på det skammeligste.
    Jeg vil gerne vise rettidig omhu ifm Conors træningsforløb og påtænker på et ikke nærmere defineret tidspunkt at melde ham til hvalpetræningsgrundforløb. Planen skal dog først vendes med et hold af eksperter (læs djøffere), og resultatet deraf vil fremgå af en betænkning, som sendes til DF's dyrepoliti ultimo 2029.

Mht Elleman, så er han nok for ærlig og retskaffen til at sidde i den her regering.

• #242   23. okt 2023 'Vise rettidig omhu' og klimaændringer er nærmest diamentrale modsætninger i en verden hvor alt handler om økonomisk vækst.

• #244   23. okt 2023 efterhånden er politikkere og rettidig omhu diamentrale modsætninger . både lands-regions og kommunale

@ John, hun er da en lækker sag, og nu er jeg ikke ordentlig, men se lige billedet hvis du skulle ønske en af "kød" og ben/blod ... er det bare mig eller er der ikke en vis lighed

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/jakob-ellemann-jensen-f%C3%A6rdig-nu-reagerer-mai-manniche/ar-AA1iHeaO?ocid=msedgntp&cvid=6af1d69c45f54dddb3cca2377e9c5355&ei=7

• #246   23. okt 2023 Hanne, for ærlig og retskaffen?
    Det kan jeg sandelig ikke få øje på, tværtimod
    Jeg kan ikke se noget som helst ærligt og retskaffen ved, at han gik på valg på, at han aldrig nogensinde ville gøre Mette til statsminister, og da han så, at venstre og ham selv var dømt ude, så begik han et kæmpe løftebrud og gjorde det modsatte.

• #247   23. okt 2023 Jeg synes at jeg sådan har været lidt presset og lidt vranten de sidste uger på job, og har haft mindre lyst til at tage på arbejde end jeg ellers har haft. Jeg besluttede mig i morges for at have den helt store ja-hat på, sådan nærmest Ole Henriksen-agtig. Og har haft en dejlige arbejdsdag med godt humør, effektivitet og hyggelige snakke smiley

Som bonus havde jeg en dejlig stille eftermiddagstur med hundene, hvor de bare artede sig, og her til aften er Ellie væsentlig mindre irriterende end ellers.

Og så kommer jeg i tanke om HVOR meget det betyder, at man er i ro med sig selv. Både i forhold til arbejdsglæde, kolleger og hundene smiley

• #248   23. okt 2023 @ Anni ... det er politik ... noget andet er hvordan man er som menneske, ikke politikkeren men mennesket, og ja jeg tror bare han er et godt menneske, derfor gik han ned med stress, jeg tror han måtte gå for meget på kompromis med den han er for at være i politik .. men det er bare min tro ..

• #249   23. okt 2023 #246
    Anni. Hvor meget borgelig politik, kom Ellemann med? Nej han og Pape, havde mere travl med, at Mette skulle stilles for en rigsret. Men folk gad ikke høre mere om minksagen. Jeg tror faktisk, at var de gået til valg med deres politik, var det gået bedre. Om de havde vundet, tror jeg næppe. Men chancen havde været større.
    En regering hen over midten, mener jeg kan være det helt rigtige. Mener dog, at vi mangler resultater. Fejlen var ikke, at Ellemann gik i regering med Løkke og Mette. Det var, at han kørte en dårlig valgkamp.
    Efter min mening, traf han det rigtige valg i dag. Han havde ikke det format, der kræves, for at være en stærk og god formand. Men han var ikke dummere end, at han godt kunne se hvor det bar hen. Han manglede de rundsave på albuerne, som Mette og Løkke er i besiddelse af.
    Jeg har faktisk lidt ondt af manden. Men jeg tror også, at hans beslutning, føles som en lettelse.

• #250   23. okt 2023 JT, enig i det meste, jeg havde faktisk slet ikke regnet med at han kom tilbage efter depressionen.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #251   23. okt 2023 Men det passede så lige med at han fik mest muligt med ud af døren.

Når man siger et og gør noget andet. Så er man utroværdig.

Hvorfor skulle man dog have ondt af ham?. Han kommer ikke til at lide nød.

• #252   24. okt 2023 Jeg er slet ikke i tvivl om, at JE gik ind i opgaven med en tro på, at det var dét han ville. Stress kan ramme alle, uanset hvor stærk man tror man er, og jeg tror at det ramte ham langt hårdere, end han har givet udtryk for. Inden valget fortalte han i et interview, at han vidste hvordan det var at være barn med en far, der var toppolitiker, og at han derfor var meget opmærksom på, hvordan han job påvirker familien.

Jeg har stor respekt for at han har valgt at trække sig, inden læsset væltede helt. Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at noget af det der har skubbet ham ud over kanten, var både formandskampen i partiet (og dertil hørende kritik i baglandet) og så konstellationen med en regering hen over midten, som mange er svært utilfredse med.

På egne vegne føler jeg mig lidt hjemløs, rent politisk smiley Der er absolut INGEN jeg har lyst til at stemme på, hverken partier eller personer smiley

• #254   24. okt 2023 Isabelle - jeg er MAX-forvirret over dit sidste indlæg, og kan egentlig kun finde hoved og hale i det, hvis jeg erstatter "Uffe" med "Jakob".
    Er jeg bare meget blond nu??
    Eller hvem er den bløde Uffe-venstremand, hvis far klarede at repræsentere hele landet?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#255   24. okt 2023 ÅHhhhhhhhhh altså - jeg har måttet slette mit kaosindlæg, Karina. Her kommer det i redigeret version. Nogle gange sidder jeg med flere ting i hovedet - og så går det galt. Sorrrrrrryyyyyyyyy smiley smiley

Indlæg 2 fra #253

Jeg er enig med Anni i, at det ikke var OK at melde SÅ klart ud om modstanden mod Mette FØR valget - og så gå i regering med hende EFTER. Det var klart utroværdigt. Det var ufattelig dårlig stil - og elendigt politisk arbejde. Men derfor kan det gerne være en god idé smiley
    Jakobs bagland har måttet sluge ikke bare kameler, men elefanter - og det har nok givet dem tilstrækkelig ondt i maven til, at bøvserne er kommet i en lind strøm. Der er grænser for, hvor dårlig lugt nogen kan leve med smiley
    Jakob ville gerne være både kjøvenhavnernes venstremand - og de gæve jyders. Dette klarede hans far, men Jakob er gjort af et andet stof - mere blødt i det smiley

Jeg kan godt forstå dit problem, Anne. Hvem faen skal man stemme på som borgerlig?
    Hvad med de radikale? smiley BARE du ikke stemme på ham den lille runde korrupte snyder smiley smiley

• #256   24. okt 2023 Det er så fint Isabelle.
    Jeg var faktisk ved at være sikker på, at der bare var noget, jeg fuldstændig havde misset smiley

• #257   24. okt 2023 Jeg synes snart det er lige så svært at stemme rødt, Enhedslisten er bare for meget, Soc Dem vil jeg næsten sige er oplagt for en borgerlig der mangler parti smiley
    Ja så er der SF det kan ikke blive andet, og så håbe de bliver SÅ store de kan trække Soc Dem tilbage mod deres rødder ..

Nej økonomisk kan man ikke have ondt af nogen politikere der har været i regering og ministre. På det menneskelige plan kan jeg dig stadig ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#258   24. okt 2023 Jeg er lidt vild med Pelle Dragsted smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#260   24. okt 2023 Det tror jeg også, John - at han er for ung til mig smiley

• #261   24. okt 2023 På egne vegne føler jeg mig lidt hjemløs, rent politisk smiley Der er absolut INGEN jeg har lyst til at stemme på, hverken partier eller personer

Sådan har jeg det også.

• #262   24. okt 2023 Så fik jeg et nyt dankort, og så er det sådan et elendig vejr som jeg ikke har lyst til at gå ud i, selv om jeg har meget lyst til at prøve mit nye kort smiley

• #263   24. okt 2023 Øv Anni, her er det ret mildt, ingen vind og solskin smiley

• #264   24. okt 2023 Her er det mørk, trist og med regn, men temperaturen fejler ikke noget.

• #265   24. okt 2023 Det er idag 4 uger siden at Tjab blev opereret.

Det "fejrede" vi med et spor - kæft, han blev glad for han har jo ikke rigtigt lavet noget ...

Det dårlige er, at han stadig halter lidt - og det burde han i virkeligheden nok ikke.
    Kæresten - ham den kæmpe mand, der rev i stakkels Esh - har bestilt tid til Tjab hos en dygtig fys, som skal se på ham på tirsdag og se, om der er noget klogt at sige.

Det er skide synd for hunden - og damn, det er hårdt ikke at vide om man er købt eller solgt. Synes stadig jeg kan forsvare at forsøge at få ham igennem - dyrlægen sagde op til en 1½ måneds tid før end han ville kunne sige noget om hvorvidt det har hjulpet eller ej - men ind imellem bliver jeg dog i tvivl om, det var den rette beslutning jeg tog smiley

• #266   24. okt 2023 Ønsker alt godt for Tjab og dig Martine

Vil det ikke altid være sådan, at man tvivler på, om man har truffet den rigtige beslutning?
    Når vi beslutter noget på vores dyrs vegne, gør vi det jo ud fra, hvad vi tænker er det bedste, og på baggrund af dyrlægens anbefalinger.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #267   24. okt 2023 Krydser fingre for Tjap. Det er så hammersvær en beslutning og man kan kun håbe den var rigtig. Vi kan jo kun gøre det bedste vi kan. Men håber fys og lidt mere tid kan få ham igennem

• #268   24. okt 2023 @ er 100% du ville have været endnu mere i tvivl om det var den rigtige beslutning hvis ikke han havde fået chancen ... og håbet er jo ikke slukket endnu .. måske det er tiden, måske en mindre korrigering af fys eller kiropraktor/massør .

• #269   24. okt 2023 Hvis du ikke havde givet det et forsøg, havde du altid spekuleret om han kunne fikses. Håber han klarer den. Og ja, du må gerne være sur og bitter over den anden tråd, men INGEN, uanset hvem de er, fortjener at gå med den tvivl.

Jeg krydser for at fyssen siger at han halter, fordi der er noget andet der er skævt eller ømt, og at det kan fikses med lidt kyndig hjælp!

• #270   24. okt 2023 Apropos halt hund, så falder jeg af og til i staver over hvor vanvittigt dygtige dyrlæger er. De har intet andet end deres undersøgelse af dyret, og så ejers observationer. Nogle gange er det åbenlyst, men ved de der lidt diffuse symptomer, må det være drønsvært at diagnosticere og behandle. Særligt hvis ejer ikke aner hvad man skal kigge efter.

Og hvor DUM man som ejer kan føle, når man kaster sin tillid på de forkerte, og får diagnoser der er grebet ud af luften (her er det mig selv jeg tænker på, hvis nogen skulle være i tvivl) smiley

• #271   24. okt 2023 Sender en masse gode tanker til jer Martine. Jeg håber på et positivt udfald.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#272   24. okt 2023 Martine: Hvorfor en fys. og ikke Niels som du har haft brugt før ?

Nogen hjerner også nogen hjerner hos hunde, kan have svært ved, at huske tingene er korrigeret og derfor stadig agerer som om tingene stadig gør ondt, nogen er hurtigere til, at omstille sig end andre. Lidt hen a la fantomsmerter... Håber det "bare" er det og ellers stadig ømhed ved brug efter op.

Krydser stadig fingrene smiley

• #273   24. okt 2023 Anne: Eller vovsen får en diagnose med et hav af behandlingsmuligheder, og ejeren forventes at vælge den bedste ... Vovsens livskvalitet er primær, så hvad vil man byde den, hvad er prognosen ... det er megafrustrerende
    Har man beskrevet symptomerne godt nok, har man overset noget ...

Pyh.
    Jeg bruger efter dårlig erfaring med almen praktiserende dyrlæge, udelukkende specialister til udredning/behandling ... men det er også dyrt, selv med forsikring ...
    Jeg gav 15.500kr for en MRI-scanning i dag, og det er jo stadig kun en del af udredelsesforløbet, har allerede givet 3500kr for udredningen op til denne scanning ... nu kommer behandlingen ... (Gav små 20.000kr for et cancerforløb for kort tid siden).
    Dyrlægen, MRI-specialist, konfererer med orthopædspecialister her i DK og i USA ... det lyder fint, jeg er ikke et hak klogere ...
    Min vov er begyndt at undre sig over, at når vi tager på tøsetur, så vågner hun ofte op et fremmed sted, totalt skæv, og med tømmermænd, uden at kunne huske hvad der skete ...
    Og hver gang stoler hun på, at hun trygt kan gå med de fremmede i scrubs, fordi jeg beder hende om det ...

• #274   24. okt 2023 Håber det bedste for Tjab, og det er lige synd for både Tjab og dig.
    At du er i tvivl er ganske naturlig, det ville vi nok alle sammen være i den situation.
    Hvis du bliver nød til at vælge, så er jeg sikker på, at du træffer det rigtige valg foto Tjab, selv om det gør meget ondt.

• #275   24. okt 2023 Det er nok rigtigt nok, det der med at havde jeg sagt farvel havde jeg også haft tvivlen ..

Jeg bruger skam stadig Niels, men han er jo "bare" sportsmassør, og ikke som sådan en, der tilbyder træningsforløb.
    Derfor talte kæresten om en fys, der har hjulpet en af kærestens tidligere hunde ret godt efter en operation.
    Jeg må indrømme, at jeg ikke har de store forventninger, men kæresten insisterer og vil selv betale det - han mener at Tjab skal have den chance.
    Opstillet på den måde, kan jeg kun give ham ret.

Men Niels er bestemt ikke ude - Esh var hos ham i sidste uge og Cliff (kærestens hund) var der så sent som idag smiley

Og tak for ordene allesammen smiley

• #276   25. okt 2023 Sanne, hvad er der med Skye? smiley

• #277   25. okt 2023 Anne: Afklemning (stenose) af nogle nervebaner nederst i rygsøjlen. Nerverne til den ene side af bagkroppen bliver mast så der hele tiden er irritation/inflammation.
    Hun er heldig hendes symptomer er milde (smerter ved høj aktivitet/kan ikke hoppe ind i bilen), men hvor længe forbliver de milde? Hvornår kommer der lammelser og inkontinens ...
    Og hendes livskvalitet er at fyre den af som en turbomås, så det skal prioriteres ...
    Hun skal ikke leve med store restriktioner, da hun ikke trives med et liv i snor uden socialisering med hundevennerne.

Den kræftform Skye havde kan nemt betyde hun måske kun har 2 år igen ... hvor meget af den tid skal bruges på behandling og rehabilitering?
    Operation kan give hende nogle års smertefrihed, men bliver hun så ældre, vil generne være værre på sigt.
    Og hvis hun er heldig at have flere år, er operation en løsning der måske bør haves i baghånden, og så kan mere konservativ behandling måske være bedst.
    Men hvordan i alverden skal den beslutning kunne tages, når det ikke er til at vide?
    De læner sig op af de amerikanske ortopæddyrlægers beslutning ... men de har ikke hele billedet ...

Jeg har brug for, at de dyrlæger virkelig finder en god plan, så hendes livskvalitet kommer først.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#278   25. okt 2023 Puha Sanne smiley Krydser fingre for Skye og dig, håber den bedste løsning findes frem smiley

• #279   25. okt 2023 Krydser alt hvad der krydses kan for Tjab. smiley

• #280   25. okt 2023 Puha, Sanne, det lyder godt nok grimt smiley Jeg håber dyrlægerne kan komme med et bud på et forløb, der sætter hendes livskvalitet først smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#281   25. okt 2023 Jeg krydser alle fingre, Sanne - for at dyrlægerne kan lægge en god plan med masser af livskvalitet for Skye smiley

• #282   25. okt 2023 Æv for pokker Sanne smiley Jeg har mistet 3 hunde til kræft det er bare ikke spor sjovt. Jeg føler virkelig med dig smiley

• #283   25. okt 2023 Pøj pøj til Skye også herfra.
    Syge hunde burde der være en regel imod ...

• #284   25. okt 2023 Det er godt nok blevet efterårsvejr nu. Jeg følte mig virkelig priviligeret i går aftes da jeg kunne smutte over i laden med hundene, tænde lyset og træne rallyøvelser med Clinton og stuedressur med Penny mens Regnen trommede på taget og vinden susede i træerne udenfor smiley
    Vi havde strømafbrydelse i nat så i morges gik jeg ud for at tjekke at der stadig var strøm på køernes hegn. Køerne lå og sov trygt og godt i halmen i deres læskur smiley og missede med øjnene, da jeg fik lyst på dem med lygten.

• #285   25. okt 2023 Køer smiley

Og indendørs træningspladser i regnvejr iøvrigt også smiley

• #286   25. okt 2023 2 historier der lige har været i nyhederne

a) forslag om at dele af su skal omlægges til lån..
    b) advarsel om at man i fremtiden selv kan komme til at betale for dyrt og nyt medicin til kræftbehandling... medicinrådet holder effekt og pris op mod hinanden hvilket gør at det ikke altid er de bedste midler der tilbydes ..

Overordnet set forstår jeg tankerne, men føj for et klassedelt samfund vi så ser frem til.

Samt mht til uddannelse så får vi måske ikke de bedst egnede men de hvis forældre har bedst råd ..
    Uden at komme ind på hvad min datter tjener som læge, så er hun i dag en god skatteyder, vi havde aldrig kunnet understøtte hendes vej gennem uddannelsen, og så var hun enten ikke blevet læge eller endt med en endnu større gæld der så havde hæmmet hendes voksen liv længe efter endt uddannelse ..

jeg håber ved gud der kommer nogle kriterier man skal se på hvis man går den vej indenfor uddannelse og sundhed ..således vi sikre de dårligst stillede, samt sikrer de bedste hjerner får de relevante uddannelser ..

• #287   25. okt 2023 Pt er min lade omdannet til aktivitets-, miljøtrænings- og næsearbejds-område.

Der bor åbenbart et eller andet væsen i det brændetårn, jeg har fået leveret - et væsen, der kan hvæse af hundene.
    Gæt selv hvor meget tid, hundene nu kan bruge derinde.
    Luf kan endda præstere, at kravle rundt OVENPÅ brændeburet.

Jeg har en hel video, som jeg jo ikke kan dele her, men I kan få et screenshot smiley

profilbillede
  • #288   25. okt 2023 Uddrag af den irske terriers grundlov:
    §4 st. 2.2 Vand er kun, gentager kun til indvortes brug.

• #290   25. okt 2023 https://jv.dk/kolding/lyskryds-stadig-ude-af-drift-260-mangler-stroem-og-471-kommunalt-ansatte-har-maattet-flytte-arbejdsplads?fbclid=IwAR0KSvCYxqs6XnmwhNfgR9kJQkO4zl-Rw64zkFGiFuuJZsxgId1Uupk69JM

Her i Kolding er er stadig en del problemer efter stormen. Men jeg kan ikke forstå, at hjemmeplejen har fået totalskadet 11 biler. De holder til et stenkast fra hvor jeg bor, og her er det bestemt ikke vand, det er Koldings højeste punkt.

• #291   25. okt 2023 Nu vil jeg vise mit nye dankort storecenteret, jeg tror at det glæder sig til den tur. smiley

• #292   25. okt 2023 @288: Jeg har vist så undtagelsen fra reglen der bekræfter den smiley Clinton kan som min første irer ever ikke rigtigt se en vandpyt/sø/vandløb/havet uden at skulle derud og soppe. Regnvejr holder ham bestemt heller ikke indendøre smiley

profilbillede
  • #294   25. okt 2023 puha... alle ønsker om optimal livskvalitet og glæde til Skye og Tjab! Og al min medfølelse til Sanne og Martine.. det er ikke sjovt smiley

#288 sjovt den lov er også i fladfjæsforeningens overenskomst...

• #295   25. okt 2023 Det her er faktisk lidt morsomt.

Kom hjem fra strandtur med Esh og skal lige op og tjekke vores høns. Det ser fint ud, sådan umiddelbart. Men så hører jeg en "klagende" lyd og går om bag hønsehuset, hvor NP (en lille grå høne), ligger sådan helt forvredet .. og to af de andre står og hakker i hende smiley smiley
    Jeg får skræmt dem væk og får kigget på NP.
    Det ser ud som om at halsen sidder "skævt" på kroppen og at hovedet sidder skævt på halsen. Svært at forklare, men det så HELT forkert ud.

Kæresten er i Jylland og træne hund, og jeg kan IKKE hugge hoveder af høns.

Eftersom jeg bor på landet tænker jeg, at der må være en der kan. Jeg forsøger at fange NP, men hun basker op og jeg bliver virkelig en "kylling" og tør ikke rigtigt tage fat.
    Får ringet til kæresten, som fortæller, at der ligger et net som jeg kan fange hende i.

Det lykkes. Jeg laver en lille papkasse med noget træuld og får lagt hende derned. Hun er nu helt rolig og ligger bare i den der sære stilling smiley

Afsted til en i nærheden, der har ænder og gæs, og som sælger dem i slagtet og rengjort tilstand.
    Hun er ikke hjemme !!! Arghhh

En mand i huset ringer lidt rundt og får endelig fat i en, der er hjemme og godt vil hugge hovedet af NP.

Mig afsted - det er i nr 41. Jeg stopper bilen og går ind i haven - hvor der går en mand og laver terrasse. Han kigger lidt på mig og jeg siger "hej, det er dig, der godt vil hugge hovedet af min høne, ikke ? "

Han ser helt forkert ud i hovedet og siger "øhhh nej !!!".
    Mig bare "men det er da nr 41, er det ikke"
    Nope, det var det så ikke - det var 41-A smiley smiley

Tænk at stå helt fredeligt i sin egen have og der lige pludselig kommer en forvirret person hen og stiller dig det spørgsmål smiley smiley smiley

Nå, den rigtige mand tog sig af det - og jeg smutter forbi med en six-pack her en af dagene,

Jeg MÅ lære at håndtere de høns - det andet er jo noget rod.

• #296   25. okt 2023 En fortælling om høns, der hakker på høns - og så her på HG. Så bliver det ikke mere meta.

• #297   25. okt 2023 Jeg tror sgu heller ikke jeg kunne hugge hovedet af en høne med navn smiley Givetvis heller ikke en UDEN navn egentlig smiley

• #298   25. okt 2023 Min faster er ved at skride fra min onkel, som hun har boet sammen med i 35 år. Jeg elsker min onkel, og han er ubetinget min yndlingsonkel smiley Men han er ret meget en røv lige nu, og min faster bøvler både med efterveerne af en brækket hofte, og med at hun ikke rigtig har nogen penge, for det er min onkel der har stået for den slags. Men hun har fået en lejlighed, og er ved at gøre klar til at flytte den 15. november. Og min onkel er blev ondsindet, og vil pludselig hverken det ene eller andet.

Så jeg hænger i røret med min faster hele tiden, og forsøger at hjælpe hende med alle de juridiske ting. Jeg tror at vi har styr på det nu, omend vi har lavet et par sneaky finter. Og jeg har kun en lille smule dårlig samvittighed over for onklen smiley

• #299   25. okt 2023 you go Faster ..

jeg kender også flere tilfælde hvor manden er aldrig så sød og populær ude, og blandt dem der ikke lever med ham til dagligt, men som inde mellem de 4 vægge hjemme er en røv overfor partneren .. i gl. dag blev kvinderne , og som min svigermor sagde da hun blev enke "nu er jeg færdig med at vaske skjorter" .. i dag kan de fleste heldigvis klare sig selv ... hvilket også afspejler sig i at aldrig har der været flere der bor for sig selv ..
    Jeg TROR at som yngre er mændene gladest for friheden, mens flere piger drømmer om familien, mens der blandt de ældre, der er det kvinderne der nyder friheden mest, mens ældre mænd oftere føler sig ensomme .. men det er bare min tese ...

• #300   25. okt 2023 How much faster? smiley

Og stakkels faster...

Og høne...

• #301   25. okt 2023 Nogen herinde, der har forstand på forsikringer ??

Jeg har lige fået brev om erstatning på Tjabs operation, og der er noget jeg ikke helt forstår .. temmeligt meget faktisk.
    Er der et sted, man kan få hjælp til den slags?

• #302   25. okt 2023 Du er en kylling Martine smiley

Når jeg skal hugge hovedet af en høne, så bliver den først bedøvet med et boldtræ efterfulgt af en meget skarp kniv (meget små dværghøns).

For mange år siden havde jeg de store gule orpington, de har en størrelse, der minder om en struds. Der må jeg indrømme, at jeg måtte bede om hjælp. Jeg var simpelthen bange for, at jeg ikke kunne hugge igennem.

• #303   25. okt 2023 # 295
    Hvis ikke du kan hugge hovedet af en høne. Så tag den i benene og klask hovedet ned i fliserne, det er ikke så blodig.
    Og skal i have høns i asperges i morgen? smiley

• #304   25. okt 2023 Vi er nået endestationen. Der er omstigning https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1336462-loes_snak_vol_22_

• #305   25. okt 2023 ...det er lige gået op for mig at den højtid både jeg og kæresten kan blive enige om er fantastiske er den hvor man skræmmer børn smiley

• #306   25. okt 2023 Obster, og børnene skal også forkæles med slik smiley
    Dyp rosenkål i chokolade, og film det når de bider i dem smiley

profilbillede
  • #307   25. okt 2023 God humor Anni smiley

Kommentér på:
Løs snak vol 21

Annonce