{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak vol 19
  • #2   26. sep 2023 Jep, den har jeg set i sidste uge, da jeg lå syg, den var meget spændende og uhyggeligt koncept smiley

• #3   26. sep 2023 Auf deutsch?

• #4   26. sep 2023 Min hundehvalp er en irriterende møgunge for tiden. Og hun er overhovedet ikke en hundehvalp, men det er cirka den eneste formildende omstændighed jeg kan finde ved hende.

Den anden dag havde hun spredt et halvt kg vaniljeproteinpulver igennem hele huset, og også sørget for at drysse det på Dorit (som muligvis ikke var helt så uskyldig, som hun gav udtryk for). I går havde hun ædt sin træningsdagbog. Men kun de sider der var skrevet på smiley

• #5   26. sep 2023 Uha da da Anne, jeg begynder at fortryde, at jeg har bestilt en ny hundehvalp - næsten smiley

Min nye hund er forøvrigt produceret, afventer scanning den første uge af oktober smiley

• #6   26. sep 2023 Anne så må dit hus dufte dejlig af vanilje nu smiley

• #7   26. sep 2023 Jeg er så småt ved at skulle vænne mig til livet som mor til en datter der ikke altid har tid til at komme hjem..

sidste weekend var blive-weekend hvor de skulle blive på efterskolen.

denne weekend er min weekend, men der har hun heller ikke tid til at komme hjem smiley

næste weekend skal hun hjem til hendes farfar, så først weekenden efter (hvor de skal hjem pga efterårsferie) ser jeg hende igen smiley

Måske jeg så småt skal begynde at spørge hvornår hun slæber en svigerperson (eller hvad man nu må kalde sådan en efterhånden) og evt børnebørn med hjem smiley

Ej der går forhåbenligt nogle år endnu før der kommer børnebørn smiley

• #8   27. sep 2023 Pt lugter huset mest af gylle. Marken uden for mit hus blev gyllet i går, så jeg sørgede for at holde Ellie i snor på morgenturen - hun ligner sådan en særlig udgave af gakkede gangarter, når der dufter dejligt. Men Dorit, tænkte jeg, skulle nok holde sig i skindet. Men nix, lillepølse er nu etagevasket (hvad hedder det egentlig, når det ikke er i højden, men i længden?), men stinker stadig smiley

• #10   27. sep 2023 Fasana-put-and-take-sæsonen er gået ind smiley Der er lukket myriader af fasankyllinger ud nu i samtlige remiser omkring os og i skoven. Dermed har vi også oceaner af fasaner på vores jord. De kan hverken flyve eller lade være. Clinton - den lille dræber - fanger dem hurtigere end de kan nå at sige 'skrråååkkk'. Penny fik vist 'duttet' en ihjel igår: Der var ingen huller i den, den var død (helt frisk) og hun stod og trykkede den på brystkassen med næsen smiley
    Nå, men så får vi fasaner uden hagl i fryseren.

• #11   27. sep 2023 @8: Aaahhh ja, gyllestank. Det er såååå herligt når der er hældt gylle ud på marken under 10 m fra ens vinduer smiley Heldigvis har mine hunde ikke følt trang til at rulle i det. Og heldigvis forsvinder lugten som regel i løbet af et par dage.

• #13   27. sep 2023 #9 Enig Isabelle ... og så undrer man sig over al den mistrivsel blandt børn og unge ... det er nu god gammeldags pædagogik at åbne Pandoras æske(r) stille og roligt i takt med alder og børns egen nysgerrighed ... men i dag skal alle muligheder nærmest smides i hovedet på dem fra dag 1 og så skal de navigere i det ...

@Frk Jensen ... nu kan det jo også bare være fornøjeligt og et udtryk for at der dannes nye venskaber, venner og veninder ... ikke alt handler om kærester ..

og igen enig ... jeg ved godt der er reguleringer der er nødvendige i naturen (og det kan vi så lade proff om), men jagt for fornøjelse lærer jeg aldrig at fatte, jeg ønsker heller ikke at fatte det, jeg finder det usmageligt ...

• #14   27. sep 2023 Altså jeg kan sagtens forstå jagt, hvor man går ud og skyder et dyr (fasan, and, hare, rådyr) fordi man rent faktisk ønsker at spise kødet. Fx. vildand smager da helt fantastisk. Jeg kan også godt forstå den lille gruppe af jægere der har jagten på et par af markerne herude. De sætter en lille mængde fasaner ud som de passer godt. Så kommer de og skyder fasaner et par gange i løbet af vinteren og hygger sig med det. Og mit klare indtryk er at de rent faktisk også spiser de fasaner og ænder de har skudt.
    Men den slags 'jagt' hvor godset vi bor tæt på sætter 1000-vis af fasaner ud og så hver week-end arrangerer jagter, hvor folk betaler en royal formue for at blive kørt ud og skyde til måls efter fasaner fatter jeg ikke en bønne af. Jeg kender en der kommer på den slags jagter. Vedkommende gør det udelukkende fordi det er 'fint' og har en vis snopeffekt. Fasankød gider hun godt nok ikke 'æde' som hun så fint udtrykker det smiley For hende handler det om at blive set i det 'rigtige' outfit og i de 'rigtige' selskab, hvor man laver noget der er lidt 'adelsmandsagtigt' og får taget et billede, hvor man står med bøssen og en en håndfuld fasaner. Når det er motivet så finder jeg det etisk dubiøst at nogle dyr skal lade livet i processen.

• #19   27. sep 2023 Isabelle - Jeg gør det heller ikke til et problem, det var skrevet som en spøg smiley

• #20   27. sep 2023 Hanne - Det var skrevet som en spøg smiley

• #21   27. sep 2023 Den sødeste pap-presser smiley

profilbillede
  • #22   27. sep 2023 I fortsættelse af #17, har jeg en gammel stribe fra " og det var Danmark" "Morteningemann"

Den er så grim og gulnet, at jeg ikke kan sætte et billede ind af den, så I må nøjes med teksten:

Skift konen ud med en hund

Jo senere du kommer hjem, jo gladere bliver din hund.

Din hund bliver aldrig sur, hvis du kalder den et andet navn.

Din hund elsker, hvis dine ting flyder på gulvet.

Hundens forældre kommer aldrig på besøg.

Din hund elsker at fiske og jage.

Du skal aldrig vente på din hund.

Din hund synes, du er sjov, når du er fuld.

Hvis din hund får unger, kan du bare sælge dem.

Din hund har ikke noget imod, at du skider på gulvet.

Hvis din hund forlader dig, tager den ikke halvdelen med.

Hvis du vil teste min teori, så prøv at lukke din kone og din hund inde i en garage i en time, og når du lukker dem ud, så læg mærke til, hvem der er gladest for at se dig.

smiley

• #24   27. sep 2023 I dag havde jeg sat papkasser forskellige steder rundt i huset. Som ventet har Ellie makuleret et par stykker. Hun har OGSÅ taget den lille spand, som jeg putter småt pap i inde fra gæsteværelset, og sørget for at indholdet nu er konfetti smiley Men på den lyse side, så fylder det jo meget mindre, når det er splittet ad på den måde smiley

• #26   27. sep 2023 Anne - "Killingen" havde en mani med at lave "julepynt" af papkasser, jeg finder stadig stumper hist og her, selvom han er holdt op smiley

Ved ham var det fordi tænderne kløede.

• #27   27. sep 2023 Jeg var i byen i dag og da jeg kom forbi pølsevognen fik jeg lyst til en hotdog smiley
    Jeg fik en hotdog med en rød pølse og en lille cocio. smiley
    Da jeg skulle betale var jeg glad for at jeg sad på scooteren, for ellers var jeg faldet om.
    En hotdog og en cocio 75 kr. smiley
    Det er godt nok en del år siden jeg har været hos en pølsevogn, men 75 kr synes jeg godt nok er i overkanten. smiley
    For de penge kunne jeg have fået en middag, som havde været sundere.

• #29   27. sep 2023 Hvorfor havde du egentlig sat papkasser rundt omkring i huset?

I håb om at hun ville splitte dem ad, i stedet for flere ting, som jeg egentlig gerne ville have beholdt (træningsdagbog, fjernebetjening, proteinpulver). Og det virkede smiley

• #34   27. sep 2023 Bestemt nej Isabelle, AD skal være 0, ellers skal man ikke købe

• #35   27. sep 2023 Aften pics med mosekonebryg

profilbillede
  • #36   27. sep 2023 Æv, Isabelle, med fnat smiley Min kollega har en søn på efterskole, og der har alle fnat. Det smitter åbenbart virkelig meget. Og du kan såmænd have fået det ved at tage en vare nede i supermarkedet.

Og nej, absolut ingen AD2 hunde i avl. Måske AD1, hvis ellers linjerne er fine. Men aldrig over AD1 og HD B.

• #37   27. sep 2023 Og kombi drikke og fodbad

profilbillede
  • #38   27. sep 2023 Baghaven

profilbillede
  • #39   27. sep 2023 Jeg sidder og tænker over hvor mange penge jeg i grunden kunne have, hvis jeg ikke havde hund ... og også over, at jeg på kun 2 dage, har brugt 20.000 kroner på det .. shit

• #40   27. sep 2023 @Martine ... don´t go there --- bare nej smiley

• #41   27. sep 2023 Kommer jeg heller ikke til - min hund er min hobby, min passion, mit liv .. men nu gider jeg ikke flere udgifter, bare i denne her uge smiley

• #43   27. sep 2023 Martine, er der nyt om Tjab?

• #44   27. sep 2023 @ Pernille.... og alderen er ? ... et gæt 3 år plus/minus 3-4 måneder

• #46   27. sep 2023 smiley smiley smiley

jamen så har du da kun det bedste i vente, så øver han sig jo kun smiley smiley smiley

• #47   27. sep 2023 #43

Han er her stadig. Jeg må indrømme, at jeg overvejede om han skulle med hjem, men af flere årsager valgte jeg, at ja, det skulle han.

Nu må vi se om det lykkes at få ham bedre - jeg har fået 50/50 prognose af Lars, som ikke ville garantere mig, at Tjab bliver haltfri.
    Da jeg senere talte med Lars og spurgte ham, om jeg var verdens dårligste hundeejer fordi jeg havde taget Tjab med hjem, var svaret NEJ ! - og at jeg iøvrigt burde kende ham godt nok til at vide, at så havde han sagt det !!! - men altså .. det var en god ide at tage ham med hjem igen og ... det var en dårlig ide at tage ham med hjem igen.

Men han ER her og det har jeg det faktisk ret godt med, trods alt.

Jeg havde jo også lovet ham, at jeg ville være der, når han vågnede igen .. ja, jeg ved godt at han ikke kan forstå det og at hvis jeg havde vendt tommelfingeren ned, bare havde sovet videre og ikke vågnet igen, men ...

Det er sq svært - men kryds for ham, det kan være det hjælper så smiley

• #48   27. sep 2023 Krydser!

• #49   27. sep 2023 Martine - Krydser alt, hvad krydses kan, han har bare at blive haltefri smiley

• #50   27. sep 2023 Jeg tror aldrig jeg før har oplevet en kat der syntes at et glasbur er den bedste hule i verden smiley

profilbillede
  • #52   28. sep 2023 Krydser alt, hvad der kan krydses, Martine

• #53   28. sep 2023 Krydser finger for at han bliver her længe endnu smiley

• #55   28. sep 2023 Her krydser vi også fingre smiley

• #56   28. sep 2023 Krydser fingrer, tæer, ben osv for at Tjab bliver bedre og han ikke skal herfra allerede nu smiley 7 år er jo ingen alder.

• #58   28. sep 2023 det værste er jo at det ikke en gang er løgn i mange tilfælde ..

• #60   28. sep 2023 #57 .... Isabelle .... smiley .... Jeg stavede bedre , da jeg gik i 2. klasse ... ( i 1954 ) .... end mange af dem , der går ud af 9. klasse i dag.

Selv nyuddannede lærere i dag ... staver af H****** til ...... ( kan man se , når de skriver på "Aula" ) .... smiley ------------> man sætter heller ikke ,,,,,,,,,'er i dag . smiley

• #61   28. sep 2023 Er tidl. lærerstuderende og altså umiddelbart ville jeg mene at en stor del af listen er relevant og sagtens kunne inkluderes i undervisningen uden at være en kæmpe byrde på læreren. Det handler bare om undervisningsmetoder. Gjorde man det på en ordenlig måde, så ville eleverne lære både om det samfund de indgår i, og at læse, regne og stave i en kontekst i stedet for eksempler, der ikke har noget med dem eller virkeligheden at gøre.

• #63   28. sep 2023 Ingen tvivl om at folkeskolen i dag skal håndtere alt for meget, der egentlig burde være forældrenes ansvar, og at folkeskolen (og læreruddannelsen smiley ) i dag svigter på så ufattelig mange parametre at det er til at blive sindssyg af.

Men jeg tror ikke at det (kun) har at gøre med de mange, mange emner man ønsker at skolen (også) inkluderer i undervisningen. Jeg fik et indtryk under uddannelsen af, at folkeskolen kører på flere selvmodsigende principper. Undersøgelser og resultater viser én ting, men i praksis gør man noget andet, eller også implementerer man kun ting halvt. Og lærerne får som resultat påduttet sig flere ting og større ansvar, der ikke hører sig til. Men det er svært at samle tankerne om, jeg ved bare at jeg ikke kunne holde til det, og det kan flere elever desværre heller ikke smiley

• #64   28. sep 2023 Adr. det foder jeg havde efter fedthalemusen døde var levende af snudebiller *bræk*

Så måtte lige smide foder og biller ud og gøre rent smat kvase de biller jeg så..

• #65   28. sep 2023 Datterens efterskole har spurgt om det er okay med os, at hun får en test mod ordblindhed...

Selvom jeg syntes hun staver fint (okay stadig med børnestavning, men jeg har altid syntes det var underligt at lære dem det), er både hendes far og jeg enige om det ikke skader at tage en test..

Både hendes mormor og farfar er ordblinde og jeg mistænker også jeg er det i mild grad (men har aldrig haft tilbudet om at blive testet) så det ville ikke undre mig hvis hun har det.

• #67   28. sep 2023 Nu nærlæste jeg ikke listen i #57 meget detaljeret. Men er meget af det ikke bare helt almindelig snak i forlængelse af samfundsdebatten eller noget, der allerede er inkluderet i pensum på en eller anden måde? Men hvorfor folkeskolen skulle beskæftige sig specifict med 'Tæt på sandheden med Jonathan Spang' eller landmandsspillet er nok en eller andens helt personlige kæphest eller en joke.
    ... lidt li'som vi i den lokale ugeavis 'Stevnsbladet' har en flittig læserbrevsskribent der tisyneladende er imod ALT og som sætter en ære i at have sine 400 ord i hvert evig eneste nummer af avisen. Det er ikke til at blive klog på hvorfor han er imod og hvad han så mener skal være istedet for. Men forholdsvis underholdene at se hvad ugens opstød handler om. Igårdsdagens avis må jeg tilstå at indlægget ganske enkelt bare var sort snak. Noget med politikerne i byrådet.

• #68   28. sep 2023 Hun bruger få ord. Syntes hendes stavning generelt er fin..

Jeg er jo vandt til at skrive med ordblinde og har ikke haft mistanken..

Og hvis hun som jeg har været god til at skjule hvis man er dårlig til noget, og Friskolen ikke var opmærksom på det, så er det sikkert grunden til det først tilbydes nu.

Men det skader ikke hun bliver testet..

Jeg har lige læst lige om testen på nettet og kan se at hvis jeg skal have en test skal jeg finde ud af om den lokale VUC tilbyder det, selvom man ikke går der..

Så jeg overvejer at blive det..

• #71   28. sep 2023 Isabelle - Fordi jeg mistænker jeg også er ordblind. Det skader jo ikke at få at vide om man har det eller ej..

• #72   28. sep 2023 Jubii, Bertas knude var heldigvis en godartet en af slagsen smiley

• #73   28. sep 2023 En dejlig opdatering Ida smiley

• #74   28. sep 2023 Jeg har en ,hvad kalder man det...? Vedvarende undring, der går på de der mennesker IRL, der bruger rætti meget tid på at tale grimt om alle mennesker, ink.deres venner og familie.
    Altså hvorfor? Hvad i alverden handler det dog om?

Jeg har bla.et nært familiemedlem der er storslem til det.

Jeg ved godt jeg næppe får et fyldestgørende svar på det. Jeg synes bare det er virkelig underligt.

• #75   28. sep 2023 the blind leading the blind smiley

• #76   28. sep 2023 Anne Julie - Min far gør det, fordi han ikke har andet at lave.. især under covid hvor han ikke kunne tage på kro og brokke sig sammen med hans kammerater..

dog hjalp det lidt, da min bror gav ham en undulat smiley

Den flyver frit rundt i hans hjem og min far har lært den at sige et par ord smiley

Efter covid er det af andre grunde gået ned af bakke med helbredet for min far, der hjælper hans fugl også på at han ikke bliver ensom smiley

Min bror besøger min far hver lørdag, hvor han renser fuglens bur, da min far ikke kan gøre det smiley

• #77   28. sep 2023 Hvilken farve var undulaten, og findes undulater i mange farver?
    Undlad endelig ikke detaljer, som kan være af altafgørende betydning for - æææh - det der ting eller noget.

• #78   28. sep 2023 #75 : Hvad mener du med det?

• #79   28. sep 2023 Bare hvor svært det må være for en ordblind at vurdere om andre er ordblinde smiley

• #80   28. sep 2023 Jeg forstår stadigvæk ikke hvad du mener....? Jeg tænker ikke det er en slet skjult sviner, nu vi næppe kender hinanden IRL

• #81   28. sep 2023 Obster - Det kommer vel an på i hvilken grad man har det..

• #82   28. sep 2023 Anne Julie jeg forstår ikke hvad du mener? smiley Kommentaren har intet med dig at gøre smiley og jeg har ingen intention om at svine dig -eller andre for den sags skyld smiley

Jeg mener helt ordret at hvis man har ordblindhed, kan det da være meget svært at vurdere om andre også er ordblinde... Og det er da påfaldende hvis ens 15årige stadig staver efter et princip man bør vokse fra i starten af indskolingen smiley
    Men at der kan være en helt reel grund til man ikke har opdaget det smiley

Frk Jensen... alt kan gradbøjes ja smiley men det giver da stadig en meget god forklaring ik? smiley

• #83   28. sep 2023 Jeg troede det var en kommentar til mit indlæg nr 74 .

Beklager.

• #84   28. sep 2023 Ahh nej smiley men jeg tænker at når folk er sådan...så kan det være en kompliceret blanding af mange ting der gør dem utilfredse... og med behov for at afreagere på andre... desværre. Det er drænende...

• #85   28. sep 2023 Obster - Nu ved vi jo ikke om hverken hun eller jeg er det..

Som jeg uddybede overfor Isabelle er der tale om få ord der er børnestavning..

Et eksempel er hun har skrevet "tilladse" istedet for "tilladelse"

og det er et ord ud af få..

Der er ingen grund til at gøre det til et kæmpe problem, for det er det ikke..

• #86   28. sep 2023 det er sgu lidt vildt hvad der sker i Sverige med alle de drab .. og at 2 der tilsyneladende begge er smuttet fra landet kan sidde andetsteds og få hinandens tilhængere og familiemedlemmer myrdet ..

• #87   28. sep 2023 Så idyllisk det var med min lille bande i Vallø Slotspark - hvad man ikke kan se er det meltdown, Carl fik efterfølgende, hvor jeg endte med at slæbe ham og mopserne tilbage i bilen. Nøj han var sur og min tålmodighed opbrugt. En af glæderne ved en 3-årig smiley

(Nu sidder vi og hygger med pizza og Mickey Mouse - så det endte godt)

profilbillede
  • #88   28. sep 2023 Hvor er John blevet af?
    Det er lang tid siden vi har hørt noget fra ham.
    Det samme med Søren, bortset fra # 77

• #89   28. sep 2023 Hanne - Ja det er frygteligt smiley

• #92   28. sep 2023 Isabelle - Jeg syntes heller ikke hun virker til at være ordblind.. Men ja det skader jo ikke, nu hvor de har en ordblindhed-konsulent på skolen, så kan man lige så godt gøre brug af denne smiley

• #94   28. sep 2023 @ Anni .... det med John har jeg også tænkt på ....

nå kan se han var på 18. september, så det er kun 10 dage, man kan jo håbe de er på ferie ...

• #96   28. sep 2023 Isabelle - Det er ikke os forældre der har haft mistanke om ordblindhed. Og skolen spørger næppe hvis de mener det er spild af tid..

Det er ordblinde-konsulenten der har givet os det tilbud.. Og nej det er ikke alle elever der får det..

Så ja, når der nu er en tilknyttet gør vi selvfølgelig brug af denne..

• #97   28. sep 2023 Isabelle - Og nej det er ikke et stort problem..Så lad nu være med at blæse det op til noget det ikke er..

Du må tænke hvad du vil.. Jeg gør hvad der er bedst for min datter..

• #98   28. sep 2023 Excuse me frk Jensen.
    Det er sgu da dig selv, der har bragt emnet op om ordblindhed.
    Det kører faktisk lidt i samme spor som dit han-/hun-/intetkøn.

• #99   28. sep 2023 Lise-Lotte - Så at jeg nævner det er det samme som at det er et kæmpe stort problem?

Ej stop nu.

• #100   28. sep 2023 Ej men Frk Jensen det er altså lidt dig selv og ikke folk der bare kommenterer på det du skriver, der blæser ting op til at være "et stort problem" vi andre kommenterer bare afslappet...

• #101   28. sep 2023 Obster - At lave vrede smilier og få det til at lyde som om vi forældre selv har fundet på det for sjov, selvom jeg ligger ud med at skrive at det er skolen der har spurgt om det er okay, er da ikke afslappet..

• #102   28. sep 2023 Hvor jeg hader når mavefornemmelsen viste sig at være korrekt. smiley

Mocca klarede sig ikke igennem 2023 - 11,5 år, med begyndende gigt og problemer med at rejse sig + akut leverbetændelse her til aften - hun skulle ikke mere...
    Hvil i fred tøs smiley

profilbillede
  • #103   28. sep 2023 ah... rolig nu, det er jo ikke Frk Jensen der har bedt om det, det #65 skolen der har tilbudt det, så er det da fint at forældrene tager i mod tilbuddet, skolen har vel tilbudt det af en grund .. min yngste lå også på grænsen af definitionen af ordblindhed, fik tilbudt test ved gymnasie start og fik konklusionen ikke ordblind .. men det kan jo gå begge veje og skolerne bruger det nok der hvor de mener en afklaring er relevant ..

• #104   28. sep 2023 Nissen - RIP smiley

• #105   28. sep 2023 #102 Nissen ... det gør mig ondt ... havde samme fornemmelse af at 2023 ville ende hundeløs, og ja vi sagde farvel til Ipsen 4.september, også grundet gigt ...

så jeg ved lige præcis hvor træls det er lige nu .... kram herfra

• #106   28. sep 2023 Nissen: Det er jeg ked af at høre. smiley

• #107   28. sep 2023 Frk Jensen men du skriver det også til mig... som om jeg kritiserer dig eller din datter... jeg skriver en lille stille og rolig forklaring på hvorfor du måske kunne være tilbøjelig til at overse et muligt problem HVIS og kun HVIS i er ordblinde... ikke en anklage eller noget..

Så føles det altså lidt som om man ikke må forholde sig til dit emne overhovedet -medmindre man er helt på spor med hvad du gerne vil høre om det.

• #108   28. sep 2023 Obster - Jeg har ikke sagt noget til det du skrev..

Når jeg skriver til Isabelle hun ikk skal gøre det større end det er, så er det jo ikke dig..

Du skriver så i alle debattere stille og rolig, jeg pointere at vrede smilier (som du jo ikke har lavet) ikke er stille og rolig.

• #109   28. sep 2023 Godnat, nu vil jeg smutte til køjs, imorgen kommer min mor og hjælper mig med at få lidt styr på min lejlighed.

• #111   28. sep 2023 Her er jeg godt nok med Frk. Jensen.
    Hun nævner, at hun har fået tilbudt at få testet datteren, det er ikke noget hun selv har bedt om, men vil tage imod det.
    Straks begynder Isabelle at køre på Frk. Jensen, som om hun udnytter systemet og at hun tager noget fra andre, for Frk. Jensen datter ikke har behov for at blive testet.

• #112   28. sep 2023 Isabelle, keder du dig?
    Er du holdt op med at arbejde?
    For jeg synes godt nok at du har udviklet dig til en arrig havgasse.
    Lige så snart du øjner den mindste mulighed for det, så skal folk nedgøres.
    Du har forandret dig ret så meget det sidste års tid, men desværre ikke til det bedre.

• #113   28. sep 2023 Søren hva med en opdatering til en 2.0 … der er vist noget med noget filterfunktion, tror jeg smiley

• #114   28. sep 2023 Her er der stadig ledige pladser med havudsigt https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1332836-loes_snak_vol_20

• #115   29. sep 2023 Det er jeg kend af at høre, Nissen smiley

• #117   29. sep 2023 skal vi ikke lige trække vejret ind og reboote (hedder det vist på smart sprog) ...

det var ikke kun Isabelle, der havde overset det ... og for det andet er der nogle herinde der sådan lidt parvis har det med at ryge klinch ...

jeg bliver lidt forstemmet hver gang det sker, vi er nok en del fra godt voksne til gamle koner, vi fejler alle, og vi har alle gode, dårlige og bedre dage, skulle vi ikke forsøge ikke at sidde og tvære i hver gang en eller anden fejler, eller udtrykker sig "klumpet"

• #118   29. sep 2023 Det gør mig ondt, Nissen.

• #119   29. sep 2023 Øv Nissen, det var dog en kedelig opdatering.
    Sender er stort trøstekram.

• #120   29. sep 2023 Nej Isabelle, jeg nedgør dig ikke, det er dig der nedgør Frk. Jensen, Og du bliver faktisk ved i ret lang tid.

Og så er det , at du prøver på at vende din egen opførsel over på mig.

Ja. Jeg er holdt op med at arbejde - fordi jeg helst skal stå til rådighed for min datters familie, hvilket du udmærket ved, men åbenbart lige havde brug for at nedgøre mig med. Flot.

Hvor er det lige, at jeg "nedgør" dig med din datters familie ????????
    Jeg nævner det ikke et eneste sted, tværtimod, så har jeg tilbudt dig, at du til hver en tid kan kontakte mig, hvis du har behov for at læsse af. Kunne aldrig finde på at nedgøre dig med din datter og svigersøn.

Du er godt nok dobbeltmoralsk. Sært at du ikke kan se, at du beskylder mig for nøjagtig det samme, som du gør.
    Og nej, neg er ikke den eneste som synes at du har udviklet dig til en havgasse.
    Og hermed er den lukket for min.

• #122   29. sep 2023 Isabelle, jeg forstår dælme godt, hvis dit humør/overskud ikke er på højde med tidligere år, med de ting, du og din familie har været og er igennem. Kram til dig, og hvis du kan bruge det til noget som helst er jeg sikker på, at langt flere har forståelse for din situation og ikke ser dig som en havgasse. smiley

• #124   29. sep 2023 Altså, I to gamle, sure damer.... Anni, du har opført dig mindst lige så crazy, da du var presset.

Så kan I ikke bare sig "nå nå", og så komme videre?

• #125   29. sep 2023 Jeg har lige sendt min mor hjem for idag, nu kunne mit hovede ikke mere..

Først var vi i Harald Nyborg hvor vi fik købt plastik kasser med låg og hjul..

en stor i flyttekasse størrelse (Har glemt hvor mange liter), en på 80 liter og 2 på 32 liter, alle med låg, dem insisterede min mor at hun ville betale for.. Så det fik hun lov til smiley

Derefter var vi lige et smut i Netto

Hjemme fik min mor ryddet det meste af mit stue-rod op (det der var ovre ved radiatoren) og fik også støvsuget..

Så meget plads der pludselig er smiley

Det er godt Datteren har valgt at blive på efterskolen denne weekend, for jeg er godt nok færdig i hovedet nu, og er sikkert træt imorgen smiley

profilbillede
  • #127   29. sep 2023 jeg synes ikke du er en havgasse, Isabelle ... jeg tror bare nogle gange når vi vores grænser overfor visse andres indlæg, det er set før og det ses fra flere brugere, nogle gange er det måske erindringer fra andre tråde der trækkes med ind i nye tråde og derfor reagerer man hurtigere end det måske er hensigtsmæssigt ...

fx tænker jeg ikke der er nogen hemmelighed at der fx for mange brugere gik lidt meget for meget kattesnak i en tråd, det var ihvertfald til tydelig irritation for mange, mig selv inkl.
    Og så skal vi ALLE huske at når en finger peger frem er der 9 der peger tilbage ...

• #128   29. sep 2023 For mig virker det som om at der er gået sport i hvem der kan være mest modbydelig og hvem der kan score flest like derpå.
    Det er ret tydeligt at det er lige meget hvad sådan en som Frk. Jensen skriver, så er man efter hende. Havde det nu været en hvilken som helst anden bruger der havde skrevet det med ordblindhed, så havde folk været fyldt med medfølelse, men fordi det er Frk. Jensen, så nasser hun og datteren på systemet og gør et stort nummer ud af det.
    Isabelle, du er ked af den måde Anni er efter dig på, men samtidig er du selv efter Frk. Jensen.
    Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvorfor folk opfører sig på den måde.
    Der er ingen herinde der kan sige sig for god til ikke at gå over grænsen, så hvorfor overhovedet forsøge at gøre sig selv bedre?
    Og hvorfor bruge sin tid på at jorde andre mennesker? Fordi man ikke har det godt med sig selv? Har for meget fritid eller?
    Jeg deltager ikke ret meget mere, men læser af og til med og det er blevet endnu mere tydeligt for mig, nu hvor jeg står på sidelinjen.
    Hvorfor ikke være gode venner og hygge sig sammen? Man kan jo sagtens være uenige, uden at blive personlig.
    Man kunne have det så godt sammen, dyrke vores fælles interesse, nemlig hund og også alt mellem himmel og jord og have det sjovt sammen.
    I stedet for det andet. Det er sku en underlig mani.

• #131   29. sep 2023 Isabelle og Hanne - ikke enig, jeg mener kun at det er 3, som peger på en selv. Man kan jo ikke vende tommeltotten bagud mod sig selv. smiley
    Hvis der er nogen der kan det, så kunne jeg godt tænke mig at se et billede af det. smiley

• #132   29. sep 2023 åh jo 4 fingre ... eller jeg peger med den ene pegefinger og knytter så de øvrige fingre bagud på begge hænder = 9 smiley

• #133   29. sep 2023 Det gør man når man kommentere på andres opførsel og samtidig selv forsøger at fremstå bedre, men ikke er det.
    Der er som sagt ingen herinde der kan sige sig fri for ikke at gå over grænsen, være efter andre osv.
    Vi burde i stedet for at bekrige hinanden, have det sjovt sammen. Men det er som om at det ikke giver den samme credit, som det gør når der kæmpes om hvem der kan være mest modbydelig og score flest likes på det.
    Og det er da tankevækkende. Og samtidig en rigtig trist tendens.
    Nu skriver Hanne det med at man skal huske at når man peger fingre af andre, så peger de 3, 4 eller 9 eller hvor mange fingre det nu er, på en selv og jeg er slet ikke i tvivl om at den opførelse, siger langt mere om afsender end modtager.
    Men derfor synes jeg stadig det er rigtig trist.

• #134   29. sep 2023 jeg ved ikke om jeg misforstår dig, det jeg mener med fingrene er netop at når man som sådan påpeger at en er nedladende overfor en anden, så kan måden man gør det på også være nedladende og så er man jo ikke bedre selv ...

men summa summarum ... vi spænder alle ballerne en tand, ikke smiley smiley ...

• #135   29. sep 2023 Jeg påpegede bare at jeg er enig med dig i det med fingrene og tilføjede så at sådan en opførelse, altid siger mere om afsender end modtager. smiley

• #137   29. sep 2023 Isabelle, eksemplet med Frk. Jensen burde faktisk være nok.
    Det er meget meget tydeligt at det er lige meget hvad hun skriver, så skal hun jordes. Der handler det helt præcist om personen, og ikke om hvad hun skriver.
    Og så starter konkurrencen, om hvem der kan være mest modbydelig overfor hende.
    Og det er her jeg mener at det siger langt mere om afsender end modtager. At man opfører sig på den måde og overhovedet har det behov.

• #138   29. sep 2023 Og at man mener at her er kedeligt, det kan måske også være årsagen til den evige fisken efter ballade og gang i gaden.
    I stedet for at hygge sig sammen og dele den fælles interesse, og også alt andet.

• #141   29. sep 2023 Stop nu Isabelle smiley alle ved jo at oraklet altid har ret, og hendes indslag er ikke at være efter nogen! Sådan er det! smiley

• #143   29. sep 2023 Jeg kan anbefale vol 20, hvis man er kørt lidt træt i talløse indlæg, som blot er mere af det samme og intet nyt bringer frem.

PS! Lækker neglelak smiley

• #145   29. sep 2023 Hvor ser du at sviner dig til henne, Isabelle?
    Den eneste gang jeg nævner dit navn, er i eksemplet hvor jeg skriver at du ikke bryder dig om at Anni er efter dig, samtidig med at du er efter Frk. Jensen.
    Jeg bruger jer 3 som et generelt eksempel, det kunne lige så godt have været 3 andre brugere.
    Jeg gør faktisk meget ud af at skrive at ingen kan sige sig fri for ikke at gå over grænsen og jeg skriver også vi. Altså mig selv inkl.
    Hvis du føler at jeg skylder dig noget eller hvis du har brug for hjælp selv, så send mig gerne en pb, jeg vil hellere end gerne hjælpe hvis jeg kan.
    Jeg synes det er ærgerligt at du nu bliver personlig, det er jo et eller andet sted det jeg opponere imod og faktisk har brugt en del indlæg på.
    Jeg er ked af hvis du føler at mine generelle indlæg er rettet mod dig, for det er de ikke.
    De er ikke rettet mod nogen, men generelt og et ønske om at alle opfører sig pænt og hjælper hinanden, hygger sig sammen og deler livets op og nedture.
    Det giver, trods alt, langt mere credit på den lange bane.

• #146   29. sep 2023 Frk. Christiansen, selvfølgelig må det debatteres, det er jo det vi er her for.
    Det er måden det gøres på.
    Som allerede skrevet, så kan man sagtens være uenige, uden at blive personlige.

• #147   29. sep 2023 At bruge 3 navngive personer som et generelt eksempel er simpelthen bare en selvmodsigelse af de helt store. Man KAN ikke både være personlig OG generel. smiley

I mine øjne misforstod Isabelle frk. Jensen, hvilket hun har beklaget - case closed. Eller nåh nej, én (Anni) benytter så lige lejligheden til at stikke til Isabelle og koge en tyk suppe på fejltagelsen og en anden (Janni) hopper straks med på vognen og gør præcis det mod Isabelle, som hun beskylder Isabelle for at gøre.

Simpelthen tragikomisk, at man har SÅ travlt med at harcelere over andre, at man ikke ser rynkerne i ens egen røv!

• #148   29. sep 2023 Og til sidst kommer Mikala og fremviser det allerbedste bevis på det jeg skriver om.

• #149   29. sep 2023 Og min pointe flyver hen over hovedet på Janni... smiley

• #150   29. sep 2023 Janni, vil du ikke lige uddybe, hvordan jeg beviser din pointe? smiley

• #151   29. sep 2023 Det har du selv gjort i bedste stil.

• #152   29. sep 2023 Kan du ikke?

• #153   29. sep 2023 Jeg må skuffe dig, dit forsøg på ballade, er forgæves. smiley

• #154   29. sep 2023 Du kan ikke skuffe mig, Janni, aldrig. smiley

• #155   29. sep 2023 Min far er stærkere end din far .... jeg er sødere end du er .... vi er alle sammen tossede (og sikken et held for det ) ... for ellers kan man ikke klare sig på HG . smiley

• #156   29. sep 2023 Jeg tror mange unge mistrives pga den tid de tilbringer foran skærmen fra helt små

• #157   29. sep 2023 Lens, kalder du Anni og Isabelle for unge? smiley

• #159   30. sep 2023 Jeg har bare hurtigt puttet ting i kasser fra hjørnet..

Den store til garn.

Den lille der ligger på siden er færdige/ting der skal trevles op.

Den anden lille til pinde, tilbehør og opskrifter der ikke er i en dicideret bog (opskrifterne ligger i en sort stofpose nede i den lille kasse)

Kurven til "sæt" hvor der ligger en opskrift sammen med garnet i en indpakning.

Og tasken er den jeg har det tæppe i jeg er ved at strikke.. Og så fungere det også som bord til min sofa-lampe.

profilbillede
  • #160   30. sep 2023 Nu er der plads til bordet kan være slået lidt ud hele tiden, så der er plads til 2 kan sidde der, og skal der være flere, kan jeg slå den anden side ud

profilbillede
  • #161   30. sep 2023 Du prikker til min dårlige samvittighed smiley Jeg købte et bord i massiv eg, som i den gras trængte til en kærlig hånd. Jeg sleb og olierede, og det er blevet SÅ fint smiley Men jeg har ikke fået slebet og olieret de ekstra plader til bordet. Jeg har såmænd heller ikke haft brug for dem, men det kunne være smart at de var klar til brug.

Kommentér på:
Løs snak vol 19

Annonce