Pindekast er livsfarligt! Pindekast er livsfarligt!
Jeg har åbenbart været en af de uvidende omkring farerne ved pindekast.. vi har altid hørt så meget om at man skal passe på med at gøre det til en stress ting for hunden at kaste bold.. men det viser sig at det, at kaste pind er decideret livsfarligt for hunden.
I lørdags greb vores 2 årige labrador en pind (kastet som belønning) med hals/svælg som borede sig ned i halsen på ham som et spyd og jeg måtte trække den ud af ham, fordi den vitterligt havde boret et hul i halsen på ham. Der stod blod ud til alle sider og jeg var smurt ind i det, panikkede totalt da vi var langt fra egen dyrlæge men en sød og behjælpelig kvinde hastede med mig til dyrehospitalet hvor Pede blev akut indlagt og opereret på, syet, vågnet op med nye blødninger og atter opereret og syet. I går fik vi ham heldigvis hjem igen jeg kan godt sige jer hele familien herhjemme og vores 4 årige datter som så på da det skete, var grædefærdige, specielt i den første time hvor de ikke kunne garantere hans overlevelse.. vi er så overlykkelige over at få endnu en chance med ham
Der følger lidt voldsomme billeder af hvad pindekast kan føre til... så hvis nogle herinde eller derude er ligeså uvidende som jeg var, så for guds skyld kast noget andet end en pind.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 65
feb 2009
feb 2009
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.055
Ja, pindekast kan være farligt, man hører af og til sådanne historier. Sten er super sej til at gribe, så det får han lov til med bolde o.l. pinde kastes netop pga oplevelser som din, kun sådan at de ikke kan/skal gribes, men i stedet "ligger død" på jorden før hunden når derhen
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.842
Jeg har en del dyrlæger/vet.sygeplejersker på mine træningshold og i omgangskredsen generelt, så jeg har hørt den historie tilpas mange gange før, til ikke at kaste med pinde.
Det er en ulykke de ser jævnligt.
Rigtig god bedring til bassen.
feb 2009
@Malene ja, der bliver man virkelig lige mindet om hvor meget man holder af de væsner
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.138
Men det er vigtig og ikke mindst flot at du deler din historie, så dem der ikke ved det bliver klogere.
Dejligt at Pede fik den rette hjælp og på vej til bedring.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.055
Sten har gennem hvalpe-og unghundetiden haft meget lidt interesse i noget som helst jeg kunne tilbyde (mad, legetøj, kæl osv) og så er indlæring af sikkert indkald, tjekke ind osv bare rigtig svært at træne. Derfor er ALT initiativ til samvær fra hans side blevet belønnet med stort set hvad som helst han ville belønnes med der ikke var direkte skadeligt og det er altså jævnligt en pind, en kogle e.l.
Men efter netop at have hørt frygtelige historier om hunde kvalt i eller spiddet af pinde er jeg blevet lidt af en mester i at kaste pind der med 100% sikkerhed ligger "død" på jorden, hvor han så kan samle den op
Jeg håber din vaps trods alt snart er ovenpå og klar til leg (uden pinde)
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.775
men dejligt at det endte godt
Jeg har også en par hunde som tager pinde i munden og løber rundt - så der bliver nok råbt SLIP - min. 10 gange på en gåtur
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.448
Desværre er det absolut ikke noget ukendt uheld
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.921
Lucky min gamle hund, han var også meget glad for pindekast. En dag ramte pinden desværre skævt ned i græsset og stak op som et spyd. Han blev også spiddet ned igennem tungen. Jeg har ALDRIG siden kastet en pind.
Håber han er helt på toppen igen.
Pindekast er livsfarligt!