1.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Corona dilemma Corona dilemma

Talte med kollega i dag, som fortalte, at der er rygter om, at flere kolleger pt. er sygemeldt af frygt for at slæbe corona smitte med hjem til kronisk syge og sårbare familiemedlemmer.

Kan godt forstå frygten for at smitte en syg ægtefælle/et sygt barn, men omvendt, så mener jeg jo også, at alle os, der skal holde samfundet i gang, må tage det ansvar ekstra seriøst, i disse dage.
Vi kender vel alle ekstra sårbare mennesker, og kan jo ikke allesammen blive hjemme.

Hvad mener du, er det ok at være sygemeldt på ubestemt tid, mens corona-krisen hærger, hvis man har et alvorligt sygt familiemedlem ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corona dilemma
  • #1   16. mar 2020 Det kommer an på om man bor sammen eller ej.
    Min forlovede går på arbejde, de lukker ikke, så det bliver han jo nødt til smiley
    Jeg er ikke på arbejde, men jeg er heller ikke i risiko, så selvfølgelig skal han afsted, medmindre han er syg. Han og andre skal selvfølgelig ikke gå på arbejde og smitte andre, men så længe de ikke har symptomer, bliver de nødt til det, så længe firmaet ikke sender dem hjem.
    Vi ses simpelthen ikke med familie pt. Jeg savner min mor rigtig rigtig meget, men vi har aftalt at vi ikke ses, så længe vi er blevet bedt om at isolere os så godt vi kan.
    Heldigvis kan vi jo stadig snakke og skrive, vi kan bare ikke være sammen.

Hvis de bor sammen med den i risiko, er det lidt noget andet, der bliver man jo nødt til at tage nogle forbehold, for ikke at slæbe smitte med hjem, og det er jo ikke alle der bare lige kan flytte i en længere periode.

• #2   16. mar 2020 Jeg tænker, at man måske kunne flytte fra hinanden i en periode, evt. afspadsere/holde ferie eller ?
    Men man kan vel ikke forlange at få lov til at være sygemeldt i 1 år, eller hvor længe den her pandemi varer ?

Synes sgu at det er et svært spørgsmål, for man ville jo aldrig tilgive sig selv, hvis man hjembragte smitte, som endte med at koste ens kære livet smiley smiley

• #3   16. mar 2020 Som jeg skrev, det er jo ikke alle der har muligheden for at flytte fra hinanden. Jeg ville ikke have råd til at flytte fra min forlovede f.eks.
    Jeg er arbejdsløs, så jeg har ikke et valg om hvorvidt jeg vil gå på arbejde.

Jeg tænker dog, at alle dem der kan være hjemme lige nu (ikke dem der skal holde landet kørende) skal blive hjemme, arbejde hjemme osv. Det er desværre bare ikke alle der kan det.
    Uanset hvordan de holder fri, vil de jo ikke være på arbejde, og der tænker jeg det er mellem dem og arbejdsgiver, ikke noget jeg vil blande mig i. Man kan vel ikke bare blive sygemeldt sådan lige, medmindre man siger man er smittet, men det er man jo ikke i flere uger.
    Igen handler det for mig udelukkende om man bor sammen eller ej, gør man ikke, så må man undvære hinanden indtil det værste er ovre, det gør jeg med dem jeg kender, jeg savner dem, men vi bliver nødt til at passe på hinanden. Det er ikke så simpelt for dem der bor sammen, for nogle måske, men langt fra alle.

De regner så vidt jeg kan forstå med et ophold i sommermånederne, altså at det topper sidst i april. Så der kan vi da forhåbentligt få det lidt tilbage til normal, om ikke andet for nogle måneder. Lige nu, tror jeg vi bliver nødt til at tage 1 dag af gangen. Vi aner ikke hvad i morgen bringer, eller hvornår der er nyt på medicin fronten. Måske det slet ikke bliver så slemt i anden omgang. Så jeg tror det er vigtigt at vi som private, tager det som det kommer og ikke spekulere alt for langt frem. Selvom det er svært.

• #4   16. mar 2020 De fleste vil vel have mulighed for at leve adskilt i en begrænset periode, for at beskytte hinanden ? Måske den syge partner kan flytte ind hos familie/venner, eller den arbejdsramte kan flytte ind hos familie/venner i en periode ?

Er med på, at det kan være svært at undvære hinanden i længere tid. Det dilemma har vi jo alle pt. Omvendt, så risikerer man vel også en fyring, hvis man vælger at være sygemeldt i månedsvis pga. risiko for at smitte syg partner/barn ?

• #5   16. mar 2020 Som cancerpatient OG astmatiker næsten uden immunforsvar og tre små børn er jeg svært glad for at min mand er hjemsendt.
    Ellers havde han holdt ferie - og var det for meget måtte arbejdsgiver så fyre ham, for han skulle ikke risikere at slæbe corona med hjem så jeg røg på hospitalet i ugevis.
    Menneskeliv kommer altid først...

• #7   16. mar 2020 Lisbeth: enig. Men er det så ikke mere fair, hvis man som medarbejder vælger at gå selv, hvis ikke man kan arbejde hjemmefra ?

Kan sagtnes forstå at kolleger vælger at afspadsere eller lignende i den her tid. Men en sygemelding ? Hvor længe skal man så være sygemeldt ? For corona forsvinder jo ikke på 14 dage ?

Synes sgu at det er et svært spørgsmål, for det er også rigtigt, rigtigt skidt, hvis man slæber sygdom med hjem til udsat partner/barn, som så bliver en udfordring for sygehuset.

Måske regeringen kunne arbejde på at lave en form for sygeorlov til ramte familier, med dagpengesats eller lignende ?

• #8   16. mar 2020 Ida: Enig. Men når nu man har et job, hvor man under ingen omstændigheder kan arbejde hjemmefra. Hvad gør man så ?

• #9   16. mar 2020 Nu er pengene sikkert allerede forlængst brugt. Men det ville da egentligt være smart, hvis regeringen tog de feriepenge de indefrøs, og brugte dem på at folk med en fra risiko gruppen i hjemmet, og måske også andre, kunne få dem udbetalt, så den optjente ferie kan blive afholdt nu, så de ikke pludselig står i en lorte situation omkring sommerferie osv. smiley

• #10   16. mar 2020 My only: god idé !
    For selvfølgelig skal vi gøre alt hvad vi kan, for at hjælpe hinanden til at passe på hinanden.
    Problemet er jo så også bare lidt, hvis man har en funktion, som er svær at undvære i krisetider.
    Hvad nu hvis man er læge, med speciale i at behandle lungeinfektioner, og ens ægtefælle er kræftsyg ?

• #12   16. mar 2020 Ja, de er nok nødt til at vende alle muligheder for at financiere det her kaos smiley

Nye problemer og udfordringer vælter jo frem dagligt smiley

• #14   17. mar 2020 Ida: Tror ikke at det er et problem på nuværende tidspunkt (jeg er selv sygemeldt med mistanke om corona, så jeg har ikke selv set hvor presset arbejdspladsen er lige nu), men det kan måske blive kritisk på et tidspunkt, hvis der kommer for mange sygemeldinger ?
    Man mener jo at det her “kun” er starten på epidemien.

• #15   17. mar 2020 Familie før arbejdet - beklager.
    Jeg har sendt min partner i sommerhus fordi jeg arbejder i en udsat situation. Jeg er ikke i tvivl om det er et spørgsmål om tid før det rammer på apotekerne.hvis det ikke allerede er blandt os. Og hun er på immundæmpende medicin samt har astma. Ikke tale om vi skal Bruge samme badeværelse, sove i soveværelse sammen, deles om mad lige pt.
    Kunne vi dele huset op havde det måske været en mulighed - sådan er vores hus bare ikke indrettet - så 200 kms afstand det må gøre det i stedet.
    Jeg synes arbejdsgiverne bør snakke med deres ansatte og finde ud af løsninger for dem der bor sammen med udsatte.

Og det kan godt være hun fanger lortet alligevel - men jeg kunne fandme ikke leve med at hive det hjem til hende.

• #16   17. mar 2020 Men det du spørg til er faktisk hvornår det er ok at være sygemeldt.
    Og det er det når man er syg. I disse tider ved den mindste tegn på sygdom.
    Er man i tvivl - så er man syg!

• #17   17. mar 2020 som situationen er. Ja det er ok

• #20   17. mar 2020 Mikes mor:

Nu er min mand ansat i folkekirken og heldigvis hjemsendt med løn.

Jeg skal bare lige forstå din tankegang:
    At fordi jeg risikerer at dø hvis jeg får corona så skal vi selv betale en halv månedsløn, eller mere, så min mand kan være hjemme .?? Jeg har jo ikke selv valgt at have kræft og et ikkeeksisterende immunforsvar?? Tænk hvis vi havde et huslån eller lignende. Det ville da sende os fra hus og hjem.

• #21   17. mar 2020 Så vidt jeg husker er det faktisk blevet sagt på et af pressemøderne at man skulle holde sig hjemme hvis man havde svækkede personer i husstanden. Jeg kan sådan set ikke se at man har nogen anden mulighed.

• #22   17. mar 2020 Min mand har taget konsekvensen og bliver hjemme fra arbejde. Jeg selv har autoimmun sygdom, der gør mig kronisk syg i hjerte, lunger og nyrer. Vores datter har nedsat immunforsvar, hvilket blev opdaget, da hun var 3 år pga hyppige indlæggelser, hvor selv små infektioner var tæt på at tage livet af hende (indlagt med sepsis i 3 uger pga et skide forkølelsessår blandt andet). Og vores søn har astma og et lille hul i hjertet. Vi har været i frivillig karantæne siden sidste mandag, for vi skal på ingen måde risikere at få det indenfor vores døre...
    Så jeg mener helt klart (men er selvfølgelig også smadder subjektiv) at det er helt på sin plads at blive hjemme for at beskytte sin familie, hvis nogen er særligt udsatte.

• #25   17. mar 2020 Det er netop et svært spørgsmål det her, som der naturligvis ikke findes et “rigtigt” svar på. For én ting er risikoen for den enkelte, noget andet er også risikoen for at vores samfund bryder sammen, hvis ikke folk passer deres arbejde.

Jeg er jo ansat på en stor virksomhed, som måske er knapt så sårbar overfor sygemeldinger. Omvendt, så er der jo helbredsramte kolleger (f.eks kræftramte), som skal holde sig hjemme nu, og der vil jo højst sandsynligt komme mange sygemeldinger i den kommende tid, og så begynder det måske at blive et problem, hvis folk med udsatte børn/forældre/ægtefæller, også bliver hjemme ?

Men samtidigt handler det jo også om, at undgå at smitte udsatte mennesker, som kan blive en udfordring for hospitalsvæsenet.
    Og selvom man så, som pårørende til en udsat, vælger at blive hjemme, for at undgå smitte, så kan man jo stadig slæbe smitte med hjem, når der skal handles, luftes børn eller ?
    Tænker at Ginnes model, er den mest sikre smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 134
    #26   17. mar 2020 For dem der ikke lige har et sommerhus at flygte til, så tror jeg at hvis man er hjemme med en ægtefælle der er i risikogruppen, så handler man vel ind online og undgår andre mennesker.?

Man er vel ikke så dum man tager på arbejde og risikere at slå sin ægtefælle ihjel... Men så skal man give sin opsigelse, eller hvad er det i mener man så skal?

• #27   17. mar 2020 Jinx: Jeg er mere ude i, at man måske skulle have plejeorlov i stedet ?
    Det er jo heller ikke fair overfor en arbejdsgiver, at folk sygemelder sig, på ubestemt tid, uden at være syge ?

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

#28   17. mar 2020 Jamen altså hvis der er blevet sagt man skal blive hjemme hvis man har en ægtefælle i risikogruppen, bliver arbejdsgiver så ikke lønkompenseret?

• #29   17. mar 2020 Jinx: Jeg ved det faktisk ikke ?
    Der er jo også blevet sagt, at folk med diabetes, højt blodtryk osv. osv. skal blive hjemme, men hvis alle, med den mindste risiko, bliver hjemme, så er der jo ingen tilbage, til at holde samfundet i gang.

Synes at det er svært at vurdere, hvor grænsen går ?
    For et eller andet sted, så er der jo ingen som kan spå om, hvornår det her er overstået. Og der er selvfølgelig grænser for hvor mange arbejdsdygtige mennesker der kan undværes.

Jeg er sgu temmeligt ambivalent i den her sag.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

#30   17. mar 2020 Det skal være meget forhøjet blodtryk, eller astma der IKKE er velbehandlet, det er vel lægen der bestemmer om man er i risikogruppe?

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Infokampagne-pårørende/SST_Coronavirus_infokampagne_Paroerende_Digital.ashx?la=da&hash=4D20B141273C83031E1D91E18BA561F70BA45B73

• #32   17. mar 2020 Jeg synes det er noget der skal vurderes af chefen og blive mellem chefen og den/de ansatte det drejer sig om, og ikke noget andre ansatte skal blande sig i.

Min mand er hjemme pt, jeg har en leversygdom og er på immundæmpende medicin, vi løber ingen risiko. Min mand har desuden selv diabetes og er derfor også selv i risikogruppen, hans diabetes er dog velbehandlet og så skulle det vidst ikke være så slemt.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

#35   17. mar 2020 Haha jeg er så chokeret over #33 at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive smiley

• #36   17. mar 2020 De andre medarbejdere skulle måske bare prise sig lykkelige for at de har et godt immunforsvar, og at dem de bor med også har det . Selvfølgelig er det overhovedet ikke noget kollegaer skal blande sig i, det er en chefs job at tage sig af folks arbejdstider, fri, ferie, sygemeldinger osv, og ikke kollegaerne smiley

Det er da klart at personer der bor med en i risikogruppen ønsker at tage så meget hensyn som muligt, og er det muligt at blive hjemme så gør de selvfølgelig det.

• #38   17. mar 2020 Jeg er selv i risikogruppen, fordi jeg har diabetes 2. Men tager på arbejde igen, når jeg er rask. Det er min beslutning, men jeg forstår godt, hvis andre vælger anderledes.

Jeg har absolut IKKE ondt i røven over at folk med udsatte partnere/børn bliver hjemme !! For jeg forstår det så ganske udemærket !!! Jeg har selv en lillebror der er nyretransplanteret, og forældre som er gamle, som jeg selvfølgelig tager hensyn til, og holder afstand til. Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg fik smittet min familie.

MEN, vi står nu i en situation, hvor vi potentielt ALLE er smittebærere, så giver det overhovedet mening at blive hjemme for at beskytte sin familie ? Man kan jo ikke holde sig hjemme resten af livet ?

Synes at det er en svær balance at vurdere hvor lidt/meget der skal gøres i forhold til at beskytte udsatte. Og om det reelt har en effekt, medmindre at man altså holder sig helt væk fra samfundet, indtil corona er forsvundet.
    Hvad med plejehjem, må man så aldrig nogensinde mere besøge sin gamle mor/far/tante, fordi man potentielt kan medbringe smitte ?

• #39   17. mar 2020 Ida: jeg har absolut IKKE påpeget, at det ikke er en belastning !!! Jeg er selv sygemeldt pt. Så jeg ved ikke hvor slemt det reelt ser ud ? Og hvor grelt det bliver i den kommende tid, når flere bliver syge ?

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

#40   17. mar 2020 Som kronisk syg tror jeg man ville fortrække at få covid-19 når sundhedsvæsnet og hospitalerne ikke er max pressede og der skal vælges mellem hvem der skal leve og dø ligesom italien har været tvunget til.

Så derfor giver det mening at blive hjemme, prøve at stoppe smittespredning, og håbe på et stabilt ikke overbelastet hospital hvis/når turen engang når til de kroniske syge.

• #42   17. mar 2020 Jinx: Enig !! Lige pt. handler det om at begrænse hvor mange der bliver smittet på samme tid, for ikke at belaste sygehusene for meget. Men i teorien vil vi vel alle blive smittet med corona på et tidspunkt ? Fordi vi ikke har “mødt sygdommen før” ?

Måske det ville være nok, hvis man valgt at hjemsende alle i risikogrupper/pårørende til folk i risikogrupper, i 3 mdr. ? Men hvad nu hvis man skal hjemsendes i 4 år ? smiley

Det her er ren teori og tænkte scenarier, fordi ingen af os kan spå om hvordan covid 19 udvikler sig ? Måske den dør ud til sommer ? Måske den udvikler sig og udsletter halvdelen af jordens befolkning ? smiley

• #44   17. mar 2020 Ann-Marie: Vi venter på en vaccine, der vil "smitte" os, så vi ikke får fullblown Corona. Vi skal trække tiden.

• #45   17. mar 2020 Ida: Genlæs #14, hvor jeg svarer, at jeg tror ikke, at det er et problem pt. Men at jeg ikke ved det, fordi jeg er sygemeldt pt. smiley Det er som sagt “kun” et rygte, og jeg aner ikke om det passer, og hvis det gør, hvor mange det drejer sig om, og hvordan det påvirker virksomheden ?

Det her er ren teori.

Og ja, jeg er helt med på, at det handler om at inddæmme pt. Af samme årsag er jeg selv sygemeldt pt. Fordi jeg absolut ikke, under nogen omstændigheder ønsker at smitte nogen, hvis nu jeg har corona.

Jeg kan som sagt, sagtens forstå at man vil passe på sin familie. De tanker har jeg naturligvis også selv.
    Men jeg har samtidig også et job som ikke kan passes hjemmefra, og som er vigtigt for at holde samfundet i gang.

Der er en masse uvisheder i øjeblikket, og det her område er et af dem. Jeg håber, at regeringen kommer med et udspil, som anbefaler plejeorlov til medarbejdere med udsatte børn/partnere. Også så arbejdsgiveren ved hvad man kan regne med.

I teorien kan en arbejdsgiver jo fyre folk, efter 120 sygedage, som det er nu ? smiley Den uvished har de berørte medarbejder jo heller ikke ligefrem brug for.

• #47   17. mar 2020 Sanne: Ja, det er jeg klar over. Men hvad nu hvis sygdommen muterer, så den hele tiden er et skridt foran ?

Man har en teori om, at corona vil komme i bølger, så den vil “dø ud” til sommer, og genopstå til efteråret. Man håber så på, at fordele mængden af smittede på flere bølger, så sygehusene kan følge med. Det er jeg også helt med på.
    Men hvad nu hvis sygdommen ikke dør ud til sommer ? Hvor længe kan man holde børnene hjemme fra skole ? Hvor længe kan man holde samfundet lukket ned ?

• #48   17. mar 2020 Ej Ida, nu må du sgu styre dig. Jeg sidder ikke og bitcher over mine sygemeldte kolleger !!! Læser du overhovedet hvad jeg skriver ??? smiley

Jeg skriver jo netop, at jeg godt forstår det !!

Jeg blev inspireret af et “rygte” (kender personligt én kollega som har valgt at sygemelde sig for at beskytte sygt barn), men ved ikke om det er et stort problem på min arbejdsplads ?

Men jeg tænker at problemstillingen er reel. For hvor længe kan man lukke et samfund ned ?

• #50   17. mar 2020 Det er her vaccinen kommer ind tænker jeg ... at hvis vi alle vaccineres, så kan samfundet åbnes igen.
    Er de ikke begyndt at åbne skoler igen i Kina?
    Den VIL komme igen, hvis den følger "reglerne", hvis den overhovedet påvirkes af vejret, og holder pause.

Men ikke kun burde der snart være en vaccine, en effektiv behandling, skulle også snart være på vej.

Selvf. drejer det her sig ikke kun om de 14 dage, men vi skal nok komme om på den anden side ... de fleste af os ... Lad os håbe det bedste, for at frygte det værste, det er ved at være uudholdeligt.

• #51   18. mar 2020 Ida: tror at du misforstår mig, for det er absolut IKKE et surt opstød. Det er en oprigtig bekymring for, hvordan vi finder en balance mellem at holde samfundet i gang, og samtidigt beskytte alle som er udsatte.

Jeg tager gerne en ekstra tørn, for jeg bor alene, uden børn, så udsatte kolleger kan blive hjemme. Men samtidig er der også grænser for, hvor mange der kan blive hjemme, og hvor hurtigt folk kan holde ud at løbe, hvis det her trækker ud.

Der findes ikke noget nemt, eller rigtigt svar på det her “problem” for vi kan kun gætte på hvad der sker.

Sanne: enig, når vaccinen er fundet, kan samfundet genåbnes. Men der går måske et år, før det lykkes smiley
    Gud forbyde at corona så har muteret til den tid, så vaccine ikke virker smiley

Suk, der er sgu mange store, grimme og uoverskuelige problemstillinger i øjeblikket smiley

• #52   18. mar 2020 Min mand arbejder hos et biludlejningsfirma hvor han klargør biler og køre biler rundt til firmaer, auktioner osv, så jeg er dælme ikke begejstret for hvis han skal tilbage på job de næste uger, det er altså virkelig mange mennesker han kan komme i kontakt med og virkelig mange der kan have hostet mm i bilerne ( posten bruger f.eks deres biler når de er i mangel) . Jeg erkender gerne jeg er nervøs for hvad der sker om et par uger , for vi har ikke rigtig mulighed for at han eller jeg kan være andre steder.

• #53   18. mar 2020 Rikke: Jeg har min daglige gang på Københavns hovedbanegård, og opholdslokaler, hvor der kommer og går rigtigt mange mennesker, som har kontakt med rigtigt mange mennesker. Så vi er også meget udsatte.

Jeg er efterhånden nået til den erkendelse, at hvis ikke jeg er smittet med corona nu, så bliver jeg det nok snart smiley

Tænker også på, hvordan fa’en vi lige undgår, at personalet på sygehusene, som jo skal passe os andre, ikke bliver syge på én gang ? smiley

• #54   18. mar 2020 Jeg håber virkelig at folk sørger for ikke bare at troppe op på et sygehus, og at læger, alarmcentralen osv er gode til at spotte dem der skal tjekkes for corona først, og at de f.eks på akutmodtagelsen har værnemidler på, for ja ellers er personalet også virkelig udsat.

Jeg er jo selv syg pt, tror dog ikke mit er corona for mine symptomer kommer og går, oftest har jeg det okay i dagtimerne bortset fra lidt snotten, min mand kalder det aftenvirus, haha. Men vi er jo begge hjemme og handler online, så uanset hvad risikere jeg ikke at smitte nogen. Min mand har aflyst alle øveaftaler osv de næste 14 dage til at starte med, han plejer at spille med forskellige bands 3 gange om ugen.

• #55   18. mar 2020 At være pårørende til en udsat person kan faktisk godt være så pisse hårdt, at man faktisk er for syg til at arbejde - uagtet om man hoster, nyser eller ej!
    Ens kære har måske dødsangst, ens evt. børn kan forstå så meget at mor/far er truet på livet.
    Det vil (og skal) da påvirke et menneske.
    Og måske så meget man simpelthen ikke er i stand til at varetage sit arbejde!

Visse fejl og uopmærksomhed på arbejdspladserne kan betyde alverden i øjeblikket for vi skal helst ikke have flere end nødvendigt ind på sygehusene.

• #56   18. mar 2020 er man i tvivl skal man lade være, lød det i går.

• #57   18. mar 2020 Nej, jeg synes ikke, man kan melde sig syg fra arbejde på ubestemt tid, når man reelt ikke er syg.

Man kan melde sig syg, hvis man er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom.

Men man må vel så tale med sin arbejdsgiver om muligheden for orlov, hvis man er bange for at møde ind på arbejde i øjeblikket.

• #58   18. mar 2020 man kan også betale selv. men arbejdsgiveren får refusion fra dag et så det får nok

• #59   19. mar 2020 Mon ikke, at regeringen også kommer med et tiltag på det her område ? Kan ikke forestille mig andet, end at der er andre arbejdspladser som også mangler medarbejdere af samme årsag ?
    Det er utrygt både for medarbejder og virksomheder, at man ikke ved hvor man står.

Kommentér på:
Corona dilemma

Annonce