{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Dobbeltmoralsk {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over dette klip (fra en serie) på facebook:

https://www.facebook.com/dr3dk/videos/451628732137074/?sfnsn=mo&d=n&vh=e

Og til dette er der en masse kommentarer om præferencer og hvad der egentlig er dobbeltmoralsk.

Så hvad synes I - er det dobbeltmoralsk at være handicappet og ikke ville date en handicappet?

For mig er det jo indlysende at folk har forskellige præferencer, og det er ikke nødvendigvis dikteret af eget udseende/evne.
Men sådan tænker alle åbenbart ikke. Det lugter lidt af at du ikke må have præferencer som alle andre mennesker her i verden fordi du er handicappet.

Jeg synes dog ikke det lyder spor dobbeltmoralsk - og dette tilfælde er egentlig bare et eksempel, det gælder jo sådan set alt: du må da også gerne foretrække høje personer selvom du er lav.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobbeltmoralsk
  • #2   31. okt 2019 Syret tanke kun at date/danne par med folk, der er som en selv...

    Skilsmisseraten er vist høj nok as is smiley


  • #3   31. okt 2019 Jamen der er åbenbart flere, der mener det er dobbeltmoralsk smiley Det giver slet ingen mening for mig, men det kunne godt være, at det var en mere udbredt tanke end som så

  • #4   31. okt 2019 Det svarer vel til at man er blond og ikke vil date andre blonde personer. Det er jo ikke dobbeltmoralsk, det handler vel om, hvad man er tiltrukket af?

  • #5   31. okt 2019 Det kommer vel an på hvad man finder dobbeltmoralsk...

    Jeg har en skide god kammi, og han er altså ordentligt stor, stor som i tab 70 kilo og han er stadig stor stor.

    Han vil kun date små petite damer, fair nok, han har heeeelt klare preferencer.Han kunne ikke drømme om at date en dame over 75 kilo. Men når de så siger nej, fordi at han er stor, og de hellere vil date en normal vægtig, jamen så er de dobbeltmoralske.. Men han er ikke, hans ord ikke mine.

    Jeg er sgu ligeglad, folk må da date og lede efter hvad fanden de har lyst til, der er en til os alle sammen.



  • #6   31. okt 2019 Det er jo ikke det, at han gerne vil have en lille kæreste, der er dobbeltmoralsk, det, der er dobbeltmoralsk, er, at han ikke accepterer deres nej pga hans størrelse. Det er dobbeltmoralsk.

  • #7   31. okt 2019 Ja se det er en ganske anden sag, Minion (og jeg forstår så heller ikke, hvordan de kan opfattes som dobbeltmoralske?)

  • #8   31. okt 2019 Nøh.. Jeg har et handicap, og jeg har hele tiden sagt jeg ikke skal date andre med et handicap. Simpelthen fordi jeg har nok sygdom i mig selv at håndtere.

  • #9   31. okt 2019 Ej nu skal det stoppe...FEDT at have et sundt og godt kropsideal og elske sin egen krop... Men man kan ikke afkræve folk skal TÆNDE på den... Det er ikke noget man selv har magt over og det betyder ikke man ikke kan lide personen eller har noget mod deres udseende...

    Der er intet galt i at være handicappet, der er heller ikke noget galt i ikke at tænde på folk med handicaps... der er forskel på at acceptere og finde tiltrækkende...


  • #10   31. okt 2019 Jeg er en lille rund dame, som ikke tænder på små runde mænd.
    Jeg melder mig fluks ind i dobbeltmoralens klub. smiley


  • #11   31. okt 2019 Små runde mænd smiley smiley

  • #12   31. okt 2019 Det er igen det her med, at ville bestemme hvad andre tænker, og det kan man som sagt ikke.

    Verdens fedeste dame, må da gå efter lige den type hun vil have.

    Så er det da underordnet om man er tyk, tynd, blind, krumrygget eller hvad man nu kan finde på at putte ind.

    Livet er nemmere, når det reelt rager en, hvad andre synes man skal gøre eller mene.

    Desuden er virkligheden tit at man siger et, og ender med noget andet.

    Jeg gider foreksempel ikke sportfanatikere, og var alligevel sammen/gift med elitegymnast i 15 år eller noget i den retning. smiley


  • #13   31. okt 2019 Jeg er lidt for lille og lidt for buttet, og jeg vil gerne have høje, unge, muskuløse mænd smiley Og derfor er jeg single smiley

  • #14   31. okt 2019 Jeg synes selvfølgelig alle er dobbeltmoralske når de ikke vil date eget køn...

  • #15   31. okt 2019 Ginne smiley smiley smiley

  • #16   31. okt 2019 er der da intet dobbeltmoralsk i.
    det jo hvad man er tiltrukket til - er man ikk tiltrukket af en handicappet ? hvorfor skal man så være dobbeltmoralsk hvis man selv er det ?

    dobbeltmoralsk er jo når du siger et - men gør det modsatte.
    eller brokker dig over noget - men du gør akkurat det samme.

    "jeg synes kraftedme det frækt at tage 10.000 kr for en blandingshvalp"
    og så gør man det selv

    - det er dobbeltmoralsk..


  • #17   31. okt 2019 Man kan jo ikke gøre for, hvad man tænder på og er tiltrukket af, så nej, jeg synes ikke at det er dobbeltmoralsk. Det må da også blive ekstra besværligt, hvis begge sidder i en kørestol.

    Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke, at jeg synes det er synd, at hun ikke giver ham en chance, nu de alligevel var endt på en date sammen (jeg ved godt, at det er fiktion).


  • #18   31. okt 2019 Det store spørgsmål her er vist.. Hvordan kan det være at så mange voksne mennesker ikke ved hvad det vil sige at være dobbeltmoralsk? Hahaha smiley

  • #19   31. okt 2019 Ingen andre må være dobbeltmoralske, kun mig smiley

  • #20   31. okt 2019 det kommer vel an på handicappet..

    jeg ville ikke date en med samme handicap som mig, men hvis de nu manglede et ben eller lign ville det ikke gøre noget


  • #21   31. okt 2019 Nej, det har jo netop intet med at være dobbeltmoralsk at gøre smiley Men det er en spøjs diskussion, det der med præferencer generelt - at det er lidt ømtåleligt at have præferencer hvis det ekskluderer noget man selv er, fx meget lav, høj, overvægtig, undervægtig..
    Tiltrækning er tiltrækning, og det kan man jo ikke ændre. At være en nar omkring det er så en helt anden ting.


Kommentér på:
Dobbeltmoralsk

Annonce