følsom emne..... ( lidt langt) {{forumTopicSubject}}
det er ikke min mening med dette indlæg at på nogle måde at støde el. fornærme nogle, men vil gerne udtrykke min ærgelse ved en episode i går.
Er afsted min den lille prut Bell på knapt 5 mdr. Ved mødestedet, skal vi forbi 4 engelske bulldogs der alle skal hilse på hende, inden jeg kan få sat min taske mv. Her bliver så mødt at 2 franske og deres ejer, hvortil den ene stort set i samme åndedræt spøger mig hvor er fra ? Fortæller at det er eget opdræt. Efterfølgende kommer kommentaren: hun er godt noget lille, har hun stamtavle...! Undskyld mig, men hun er jo også kun 5 mdr., og ja hun er vosket i højden og længden, og var sjovt nog næsten lige så høj som ejerens egen hund på 7 el.8 mdr.
Bell sidder på mine fødder, og der står 2 engelske og 1 fransk og snuser hende i dåsen, så hun står på forben, og affinder sig med dette, men syntes måske at det er lidt voldsomt.
Hertil kommer kommentaren : hun skal godt nok ud og opleve noget ( den kom 2 gange) underforstået, du har en usikker hvalp ! grrr
Ja og havd vil jeg så med det ? Jeg undre mig bare over at nogle mennesker, mener at de er eksteriøre dommer i fritiden, og skal komme med deres uforbeholdende mening om andres hunde..... Det ødelægger desværre meget, og er med til at gi "stamtavleverden" et højrøvet (undskyld udtrykket) fornemmelser..... Vi har efter min mening, en, måske flere "perfeket" hunde, og det må være det soccilesamværd, hunde og ejer imellen der vigtig, og at vi alle ønsker det bedste for vores race !?
Undskyld dette "sure opstød", ikke ment så vredt hvis det lyder sådan, men er virkelig trist over hendelsen. Men hvem ved, det er måske slet ikke sikkert, at kommentarene var ment som de blev taget ?
God dag til alle
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Annette, sk*de irriterende med sådan en oplevelse...jeg hører også næsten dagligt..."Ei de er meget små, hva'??"...og det både fra hundemennesker og andre jeg sådan tilfældigt møder. JA de er ikke så store, men jeg er super stolt af mine Petite franske rullepølser;DD
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 266
Jeg har også fået rigtig mange lamme bemærkninger om min hunds udseende og hvor meget lidt race rigtig hun er. Mvh Sara
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 157
Ja ved jo hvad jeg har i den lille pølse, og hun passer perfekt til vores hjem *ss*
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
Der var en dame til ringtræning, som jeg ikke havde set før, og hun havde en lille fransk tæve - mit første spørgsmål var da også, hvor hun var fra, svaret var, eget opdræt, og jeg kommenterede også, at hun var lille (hvilket hun var), men ikke ment nedladende, mere i retning af, at hun var lille og fin, og derudover ret så kompakt, hvilket jeg personligt godt kan lide.
Nu ved jeg ikke i hvilket forum din omtalte episode foregik i, men det behøver ikke altid være med en negativ bagtanke at man spørger - jeg spurgte f.eks. af interesse og når vi møder folk med andre franske når vi er ude og gå tur, så kan jeg da også godt finde på at spørge om de har stamtavle - af ren og skær nysgerrighed, og ikke for at rakke ned på nogen el.l..
Det afhænger selvfølgelig også af toneleje osv. og der findes da også folk som har meget travlt og er snobbede og arrogante, men der findes altså også folk, som blot er nysgerrige
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Selvfølgelig må man spørge til hinandens hunde, det gør jeg da også selv. Men som I skriver så er der STOR forskel på hvordan man spørger;) Nu ta'r jeg det ikke specielt tungt og får oftest positiv respons, men jeg kan godt følge Annette...
Sara, det er da ærgerligt at du har været nødt til at slette Carmene, øv. Hun er dejlig og skøn. Jeg må desværre indrømme, at jeg også har spurgt engang, hvor hun var fra. Men det var ikke kritik bare nysgerrighed:)
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 266
Jeg bryder mig ikke om at andre mennesker skal pådutte mig deres holdninger.
Jeg kan ikke tage mig af hvad andre mener om mine hunde eller hvordan de ser ud, men jeg synes måske at dem som tit er fremme og kritisere andres hunde er de første til at blive nærtagende hvis man siger noget om deres hunde. Mvh Sara
følsom emne..... ( lidt langt)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside