{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Hund som ejer :´( {{forumTopicSubject}}

Nogle gange ville jeg ønske at jeg havde fået en hund, der mindede lidt mindre om mig. En lige ud af landevejen hund, der tog det meste i stiv arm.
Tikka er ligesom jeg, følsom og nervøs. Normalt er jeg en kvinde der rimelig godt kan dække over min usikkerhed, men med min Tikka er det svært- hun reagere på mine mindste tegn på usikkerhed ved selv at være usikker. Hun bliver i disse situationer, min smertens "barn". Hun har brug for at jeg er en stærk og fast leder- hvilket jeg kun er engang imellem.
Men på den anden side kan hun jo lærer mig MEGET om mig selv- det er bare på den "hårde" måde.

Kunne sagtens skrive meget mere om dette emne- men det var i forvejen svært for mig at skrive dette indlæg.
Jeg vil gerne høre kommentarer og hvis andre evt. har samme oplevelse ? At din hund også er et smertens "barn".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund som ejer :´(
  • #1   6. sep 2008 Nu vil jeg jo ikke vade i det, men min hund er også fuldstændig som mig - selvsikker og stærk, meget laid back og stress er stort set ikke noget vi kender til. Det er dejligt med sådan en hund, for han hviler så meget i sig selv og kan næsten ikke hyles ud af den.
    Om kort tid får jeg en lille hvalp hjem og jeg håber bare så meget, at hun bliver lige som Canis.

Jeg tror rigtig mange hunde ligner deres ejere og jeg håber du og Tikka finder ud af at være lidt stærke sammen :o) Selv om jeg har en nem hund, kan jeg sagtens sætte mig ind i, hvordan du har det!

• #2   6. sep 2008 izabella - Det er ikke for at være nedladende eller dum. Men som du skriver, så ville du gerne have en hund der var stærkere og mere sikker, men sådan en hund kræver jo en bestemt og sikker leder. Som hunden altid kan stole på. Men hvorfor træner du ikke nogle tillidsøvelser og nogle øvelser der gør hunden mere sikker på sig selv. En usikker og bange hund, er jo ikke nogen glad hund.

Men ja, min hund ligner da også meget mig. De er meget stærke og stædige som bare fanden, det er nok derfor vi nogle gange har lidt svært ved at enes. Men mine hunde ved at de altid kan stole på mig, og jeg altid kan stole på mine hunde og at jeg altid vil være der for dem og beskytte dem, det afspejler hundene dog også. For de vil hellere end gerne beskytte mig overfor alt fare.

• #3   6. sep 2008 I må gerne vade i det- det kan jo være at det hjælper mig smiley

Maj-Britt H
    Ja, det tror jeg du har ret i - det er uundgåeligt at komme til at ligne sin hund.

Mia....
    Det føles ikke som om at du er nedladende smiley
    Vi træner også en masse selvtillidsøvelser.
    Men hvis jeg ikke tror på at jeg kan styre situationen, hvordan kan Tikka så tro det?

• #4   6. sep 2008 Izabella - Det er jeg glad for, nogle tager bare mine ord ret tungt har jeg fundet ud af. ;o)

Ja se det er et rigtig godt spørgsmål. Træner du et sted hvor du føler dig helt tilpas og hvor der eventuelt ikke er andre mennesker som kan gøre dig usikker? For måske det kan hjælpe jer lidt. Hvis hunden kan mærke at du er sikker så bliver den også mere sikker på situationen. Og så kan i måske langsomt bygge jeres selvtillid op sammen.

• #5   6. sep 2008 Mia....
    Du har helt ret. Det handler om at udelukke muligheden for en dårlig oplevelse- for os begge faktisk.

• #6   6. sep 2008 izabella - Ja lige præcis, alt træning skal være en god oplevelse for jer begge 2. Så skal sikkerheden nok komme hos jer begge 2. Og så håber jeg virkelig det kan hjælpe jer. For det er ikke sjovt at gå og være usikker, ved godt hvordan det er. Har selv haft rigtig lav selvtillid og været rigtig usikker på mig selv.

• #7   6. sep 2008 Izabella- Uha jeg kan sagtens nikke genkendende til det du skriver.
    Jeg er dog blevet meget bedre til at tænke over hvilke signaler jeg sender til min hund, når jeg selv bliver usikker og nervøs.
    Jeg har været rigtig meget igennem med min hund, og hans usikkerhed er blevet meget bedre. Men jeg kan være 100% sikke på, at viser jeg at jeg er nervøs så går det lige igennem snoren og ned til ham.

• #8   6. sep 2008 Camilla KJ
    Puha, det letter i mit hjerte at du kender det.
    Jeg trøster mig selv med at at jeg nok bliver bedre og bedre med tiden, og godt at høre at man faktisk bliver det!

• #9   6. sep 2008 Izabella- Jeg skulle bare lige ha en adfærdsbehandler til at banke det ind i hovedet på mig....hehe.

• #10   6. sep 2008 Camilla
    Det er oftest sværest at se sine egne fejl!! Jeg overvejer seriøst også at begynde til adfærdsbehandler med Tikka og MIG.

• #11   7. sep 2008 izabella - Det syntes jeg er en kanon ting hvis du begynder til, for selvom man som sådan ikke har nogle problemer så kan de sagtens hjælpe en med at blive bedre til at forstå sin hund.

Kommentér på:
Hund som ejer :´(

Annonce