Hund som ejer :´( {{forumTopicSubject}}
Nogle gange ville jeg ønske at jeg havde fået en hund, der mindede lidt mindre om mig. En lige ud af landevejen hund, der tog det meste i stiv arm.
Tikka er ligesom jeg, følsom og nervøs. Normalt er jeg en kvinde der rimelig godt kan dække over min usikkerhed, men med min Tikka er det svært- hun reagere på mine mindste tegn på usikkerhed ved selv at være usikker. Hun bliver i disse situationer, min smertens "barn". Hun har brug for at jeg er en stærk og fast leder- hvilket jeg kun er engang imellem.
Men på den anden side kan hun jo lærer mig MEGET om mig selv- det er bare på den "hårde" måde.
Kunne sagtens skrive meget mere om dette emne- men det var i forvejen svært for mig at skrive dette indlæg.
Jeg vil gerne høre kommentarer og hvis andre evt. har samme oplevelse ? At din hund også er et smertens "barn".
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Om kort tid får jeg en lille hvalp hjem og jeg håber bare så meget, at hun bliver lige som Canis.
Jeg tror rigtig mange hunde ligner deres ejere og jeg håber du og Tikka finder ud af at være lidt stærke sammen :o) Selv om jeg har en nem hund, kan jeg sagtens sætte mig ind i, hvordan du har det!
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Men ja, min hund ligner da også meget mig. De er meget stærke og stædige som bare fanden, det er nok derfor vi nogle gange har lidt svært ved at enes. Men mine hunde ved at de altid kan stole på mig, og jeg altid kan stole på mine hunde og at jeg altid vil være der for dem og beskytte dem, det afspejler hundene dog også. For de vil hellere end gerne beskytte mig overfor alt fare.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Maj-Britt H
Ja, det tror jeg du har ret i - det er uundgåeligt at komme til at ligne sin hund.
Mia....
Det føles ikke som om at du er nedladende
Vi træner også en masse selvtillidsøvelser.
Men hvis jeg ikke tror på at jeg kan styre situationen, hvordan kan Tikka så tro det?
apr 2005
Ja se det er et rigtig godt spørgsmål. Træner du et sted hvor du føler dig helt tilpas og hvor der eventuelt ikke er andre mennesker som kan gøre dig usikker? For måske det kan hjælpe jer lidt. Hvis hunden kan mærke at du er sikker så bliver den også mere sikker på situationen. Og så kan i måske langsomt bygge jeres selvtillid op sammen.
jan 2008
Du har helt ret. Det handler om at udelukke muligheden for en dårlig oplevelse- for os begge faktisk.
apr 2005
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Jeg er dog blevet meget bedre til at tænke over hvilke signaler jeg sender til min hund, når jeg selv bliver usikker og nervøs.
Jeg har været rigtig meget igennem med min hund, og hans usikkerhed er blevet meget bedre. Men jeg kan være 100% sikke på, at viser jeg at jeg er nervøs så går det lige igennem snoren og ned til ham.
jan 2008
Puha, det letter i mit hjerte at du kender det.
Jeg trøster mig selv med at at jeg nok bliver bedre og bedre med tiden, og godt at høre at man faktisk bliver det!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
jan 2008
Det er oftest sværest at se sine egne fejl!! Jeg overvejer seriøst også at begynde til adfærdsbehandler med Tikka og MIG.
apr 2005
Hund som ejer :´(