21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Det er akavet {{forumTopicSubject}}
Ja, det her emne er lidt sært og et svært emne..
Men jeg er lidt en akavet person, jeg har svært ved at trøste folk der er kede af det (selv gode veninder) og jeg aner stort set aldrig hvad jeg skal sige til folk..
Men altså, en af mine kolleger, som jeg har arbejdet med i 3 år tror jeg, er i en svær situation, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre..
For at gøre det kort har hun lige mistet sin mor og mormor, og det er under et halvt år siden hun blev skilt, så hendes liv er lidt i opbrud..
Og jeg aner vitterligt ikke hvordan jeg skal reagere??
hun er kommet tilbage på arbejde, men er kun en skygge af sig selv, hun smiler ikke, hun har tabt sig (har også været indlagt) og er generelt tydeligt (selvfølgelig) præget af hele situationen..
Da hun kom på arbejde for første gang igen, sagde jeg bare at det var godt at se hende, og at vi havde savnet hende..
Jeg ville ønske jeg kunne tale med hende, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal sige? Hun er en af de piger som er lidt hårde, men hun er jo stadig følsom og et menneske..
Og så har hun lige skrevet noget i sin FB-status som bare knuser mit hjerte "du sagde du altid vil være hos mig, når jeg har brug for dig, men du var den første der forlod mig, der jeg havde mest brug for dig.............."
Altså, det hele er så akavet, og jeg har bare så ondt af hende, og det bliver jo ikke bedre af at hele butikken taler om hende..
Hvad fanden gør man..??
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person, hvad de har brug for.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Behandler hende, som man plejer.
Lytter til hene, hvis hun har brug for det.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
det er bare svært.. især fordi hun er lidt indelukket (som jeg faktisk også selv er når det gælder den slags ting)..
Men samtidig har vi jo kendt hinanden længe, på godt og ondt, og snakker generelt godt sammen..
Vi har jo også haft snakket om hendes skilsmisse, men ikke rigtig på det dybere plan, bare mere "hvordan går det" og "hvad så nu"..
Jeg skrev det her til hendes status "XXX, jeg er virkelig ked af at høre om alt hvad der er sket for dig..
Aner ikke hvad jeg kan sige eller gøre, udover at det gør mig virkelig ondt!..
Jeg håber at du med tiden vil se en eller anden mening med tingene, eller finde et lys midt i det hele..
44 sekunder siden · Slet"
nov 2004
Måske ville det være en ide at sende hende et postkort (ligge det i hendes dueslag på jobbet i en kuvert)
Husk du kan blot hjælpe mennesker der beder om hjælp (til dig)
Eller måske ring til hende bare for at hygge sluddere og fortælle om hvordan det går hos dig også kunne det være at hun havde lyst til at åbne sig for dig....
nov 2004
nov 2004
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Det var som om folk var bange for at sige det højt, det der egentlig var galt.
Det var 100 gange nemmere at forholde sig til folk der rent udsagt sagde 'det er sgu noget lort', i stedet for man skal sidde og føle sig skyldig over at den foran har det akavet.
Hvis hun var min veninde/kollega, så havde jeg taget hjem til hende med en ordenlig buket blomster, og så havde jeg bedt hende om at I satte jer ned til en snak, og lagt ud med at fortælle at du har rigtig svært ved at tale med hende om hendes situation, da du er bange for at sige noget forkert og da det også går dig på at hun har det skidt - men at du vil gøre det bedste for at være der for hende, og at du i den grad vil lytte til hvad hun har at sige.
Og så håb på at hun åbner sig op og snakker ud, så skal du ikke gøre så meget andet end at lytte
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Jeg valgte at tage tyren ved hornene og sige at jeg var glad for at se hende igen men at jeg var såå forfærdeligt ked af det der var sket.
Jeg sagde at jeg ikke vidste hvad mere jeg skulle/kunne sige men at jeg altid var parat til at lytte hvis hun havde brug for at snakke og det var det.
Det betød at der ikke var afstand mellem os da hun vidste at jeg havde forståelse for hendes smerte.
Hun valgte faktisk at snakke om det og hun fortalte faktisk at hun var ked af den måde mange havde reageret på på arbejde idet de undgik hende for at undgå at forholde sig til det ...
Men de er jo svært
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
dec 2008
Men jeg skrev en smule med hende på FB om at det var noget pis, og en grim situation, og at jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre, men hvis der var noget som helst skulle hun bare komme..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
dec 2008
nemlig.. Men ja, prøver da..
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
hvis du sidder sammen med hende ved frokostbordet, kan du jo spørge hende om i skal tage en kop kaffe eller noget et sted efter arbejde, eller om i skulle mødes og gå ud og spise en brunch i weekenden, da du keder dig, vil hun det skal hun nok undervejs åbne sig for dig, men hun åbner sig ikke hvis hun føler du gør det af medlidenhed.
jeg er selv den samme type som hende og jeg ville ikke åbne mig for en jeg følte interesserede sig for migaf medlidenhed-
om hun er den type kan jeg ikke sige, men det er sådan jeg ville ønske nogen gjorde for mig hvis jeg stod i sådan en situation.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg spørger ind til det, og folk fortæller. Jeg laver ikke så meget en bedømmelse af det, de fortæller, men understøtter egentlig bare fortællingen.
Det bliver sjovt nok ikke akavet - også selvom emnerne er de rigtig svære.
Så jeg vil sige - vil du tale med hende, så tal direkte om det, der er ubehageligt. Lov hende ikke, at du vil være der for hende, hvis du ikke er sikker på, at du kan være det. Men lyt til hende.....
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
Det kan du gøre ved at invitere hende med på cafe, på en kort gåtur, ud at shoppe. Start med at gøre det kort og forlæng langsomt tiden i bruger sammen. Hvis hun en dag lukker op for det hun går og tumler med, vil du ikke føle det akavet længere, fordi du så kender hende det bedre og ved om du skal knuse eller bare lytte.
Har et hold venner som mistede et barn i 38. uge. De siger enstemmigt at det næsten var værre at møde venner og bekendte som "overså" dem når de mødte dem efterfølgende, end det var at miste barnet.
De havde brug for at folk stadig talte til dem. Også selv om der var nogle blandt som sagde at de ikke vidste hvordan de skulle forholde sig. Det vigtigste var at venner og bekendte ikke undgik dem.
Det er akavet