{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Kan det være patella luxation? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Nu er der så mange tråde om patella luxation, hvilket fik mig til også at lave et emne.

Jeg har en lille hund, han er næsten 1½ år gammel, og der har ikke været tegn på lidelsen før for nylig.
Da han var 1 år gammel, skulle han have sine vaccinationer, og vi fik vores dyrlæge ud som vi plejer i eget hjem - men Nemo kan ikke lide gæster, så da jeg bad om at få ham tjekket for lidelsen, kunne hun ikke give mig en afklaring, da han var så spændt at hun ikke kunne tjekke det ordentligt smiley

For nylig havde han så som så mange andre gange hilst på en hund, og faret rundt som han plejer - der er ingenting, før vi kommer hjem. Da vi kommer hjem piver han helt vildt og nærmest gisper, og kravler nærmest hen til mig. Da han har dækken på skal jeg jo have benene igennem nogle elastikker, men da jeg forsøger meget forsigtigt at løfte højre bagben hyler han op og kravler helt hen til mig. Jeg får fint venstre bagben igennem (løfter han altid selv), og langsomt fik jeg højre igennem også. Og hunden fiser glad rundt i huset som altid.
Her tænkte jeg: kan det være patella luxation på højre bagben?

Så kom der rigtig meget sne og salt, og Nemo render pludselig konstant med venstre ben løftet, også selvom der ikke er noget i vejen, og han gør det stadig nu hvor der ikke er noget på stierne :S han glemmer det bare hvis han skal snuse til noget eller bliver distraheret, men ellers er det nærmest hele tiden.
Så tænker jeg: det var dog underligt, nu er det venstre ben han render med oppe under maven, burde det ikke være højre hvis det er det ben den er gal med?

I dag da jeg luftede ham, løb vi lidt rundt, og pludselig ser han en hund, men den er langt væk, og jeg holder i snoren da han vil efter den, (han har sele på) lige efter kaster han op, og står et stykke tid og sunder sig og smasker. og pludselig piver han op og sætter sig ned gispende. Kort tid efter går han videre igen som om intet er hændt.

Der er intet at se herhjemme, og han fiser rigtig meget rundt, løber fra den ene ende af huset til den anden, med en bold. Fiser op og ned af sofaer etc.

Jeg synes det er forskellige symptomer, og jeg overvejer meget at få ham undersøgt igen - bare på en dyrlæge klinik denne gang.

Er der nogen der kan fortælle mig om dette er sædvanlige symptomer på patella luxation?
Min hund er meget følsom!

Hilsen Maja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det være patella luxation?
Kommentér på:
Kan det være patella luxation?

Annonce