{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Hvordan leger jeres staff? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg ville lige spørge jer om hvordan jeres Staff leger med andre hunde. Grunden til jeg spørger er fordi at min Manse leger godt med andre hunde, men når han leger med sin legekammerat (en hundobermann) som han leger med meget ofte, så kan han godt finde på at bide sig fast i hendes kind. Også holder han altså bare fast.
Der sker ikke nogen skader på hende. Men nogle gange når hun så piver af det så giver han ikke altid lige slip med det samme. skal lige siges hun køre ham rundt fodi hun jo self er større og stærkere. så ved ikke om det er det eneste han kan gøre.

Og jeg kan se når han leger rigtig godt med andre fremmede hunde i et stykke tid så prøver han lidt på det.

og forresten det er ikke fordi den der dobermann så bliver sur, hun leger glad videre bagefter.

Når han gør det siger jeg altså hårdt NEJ. Er det forkert af mig? Gør jeres hunde osse sådan. Jeg vil bare ikke have at han gør det på en fremmed hund og folk så tror han er en "kamphund" for han gør det altså kun i leg. synes bare det kan se lidt for vildt ud når han gør det.

sorry det blev så langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan leger jeres staff?
  • #1   21. jul 2009 Min staff gør osse sån men ikke ved alle hund...

• #2   21. jul 2009 Kevin H- det er nemlig også få hunde han gør det med hvis de finder sig i det. men den der dobermann gør han det altid på.

• #3   21. jul 2009 Chico gør det også. Men heller ikke med alle hunde. Der er nogle bestemte han leger lidt vildere med end andre!

• #4   21. jul 2009 Zamzam gjorde nøjagtig det samme som du fortæller, det var også ved en tæve, men efter nogle gange hvor de havde leget, tror jeg hun fik nok, og så satte hun ham rigtig på plads, og lige siden har han ikke gjort det ved nogen smiley

• #5   21. jul 2009 min bider sig fast i den andens hund halsbånd og trækker dem ned, men ikke noget ondt hun kan med alle hunde lige fra min fars jagt hund til red nose pittbullén henne i parken smiley

• #6   21. jul 2009 nu er kiwi godt nok en blanding, men hun gør præcis som du beskriver. Hun er lidt usikker oh har et stort behov for at finde de andres grænser, hun bruger det til at finde ud af hvor hun har dem henne. Ved nogle hunde lader jeg dem selv styre det, og ved andre griber jeg ind og stopper hende, det kommer an på den anden hunds reaktion.

• #7   21. jul 2009 Vores Joey gør også præcis som du beskriver. Nu går vi for det meste til hundemøder med ham hvor han kan møde andre hunde under kontrollere forhold - dels fordi jeg også helst ser at en kyndig person kan vurdere hvordan Joey er i sin leg. Og vi har fået af vide at der er meget normalt af en hund af den race at lege sådan. han gør det også kun med bestemte hunde - typisk nogle han har kendt siden han var helt lille, men også enkelte som han kun har et lille bekendskab til. Jeg har selv (og er stadig) lidt bekymret når jeg ser ham lege sådan, men som min træner har påpeget skal jeg lade dem om at have ansvaret for hans adfærd så lange han er på banerne - og de er slet ikke bekymret. Joey kan også tit finde på at løbe ind i siden af de andre hunde, som en værre kloset kampvogn, men igen sikre vores træner at han intentioner kun er gode - han vil lege og INTET andet. Men det er klart at man bør holde øje med udviklingen i sin hunds leg.

• #8   21. jul 2009 tak for de gode svar og råd. jeg blev meget klogere. Jeg tror jeg vil lade dem lege som de nu gør. ham og den der dobermann. Jeg tror dog stadig jeg vil træde ind og sige nej hvis jeg kan se det bliver lidt for voldsomt. Håber bare den anden hund så kan sige fra, så han ikke bare bliver ved med at holde hende fast. eller andre hunde.

Men overfor andre hunde der er han slet ikke slem, men kan se han gerne lige vil gøre det. de giver ham bare ikke lov smiley

Så længe han ikke gør skade, så er jeg rolig. Dejligt at få afvide det er nogenlunde normalt det han gør smiley

• #9   21. jul 2009 min tezza gør det samme ved hendes gode ven som er en amrikansk bulldog men hun har også leget med ham lige siden hun var helt lille og må gøre alt ved ham uden han bliver sur...... men vil også sige det er helt normalt... hun gør det ikke ved andre godt nok......

• #10   21. jul 2009 skal forresten lige siges, det er ikke fordi han bare går hend og gør det. han får kun lyst til at gøre det på hunde han leger rigtig godt med. det er ikke fordi han har sat sig fast i en fremmed hund endnu. det er kun sket med dobermanen. var bare lidt bekymret for hva andre ville sige til hvis han gør det på deres hund.

• #11   21. jul 2009 det kan jeg da godt forstå... men tror bare han gør det fordi han er glad og føler sig tryg i sin leg...... men det kommer jo helt an på hvad det er for en hund og ejer om de bliver sure over det....... men de folk der bliver sure lader dem jo nok slet ikke lege overhovedet:)

• #12   22. jul 2009 Ruben tager fast i halsbåndet og ryster dem, det er ret sødt og ellers løber de rundt og tumler som alle andre racer jeg har set smiley

• #13   22. jul 2009 Cassie er også rigtig fræk og tager fat i andres kæber og halsbånd, og der kan da godt være lyd på når hun leger med andre af hendes race smiley men sådan leger vores racer, men der er intet forkert i at du lære ham at ikk være for fræk men har vi også svært ved at lære cassie...

• #14   24. jul 2009 Princess har altid leget med åben mund men bider ikke, den er bare åben.. Men efter hun er blevet angrebet for noget tid siden kan hun kun med min venindes pomse, og igen har hun nogle gange hele hans hoved i munden uden at bide, og piver han det mindste flygter hun og bliver bange - hun er ikke klar over hendes størrelse og kan derfor godt nogle gange være en anelse for voldsom hvor jeg blander mig. Men hun gør intet for at være ond bevist. Piver pomsen kommer hun hen og og snuser og slikker på ham.

• #15   26. jul 2009 Min hund bandit har os en legekammerat som han leger med hver dag og når de går til den lyder det som om de er ved at slå hinanden ihjel men det er kun leg og han bider sig os nogen gange fast i kinden men slipper hvis den anden syntes det går lidt for hårdt til

Kommentér på:
Hvordan leger jeres staff?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce