{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan leger i med jeres hvalp?
  • #1   1. jun 2006 Nicola: Uhh ja det er svæt hvad man må lege med en hvalp... smiley

Jeg legede bare med Xanthos, dog ikke så meget trækkelege, men hente ting, drille med hænderne, og spille bold rundt i hele lejligheden( eller det er mest Jacob der gør det, og det gør det stadig, så hele hytten gynger) *sss*

Går det godt med ham???

• #2   1. jun 2006 Hmm... har også hørt meget dårligt om trækkelege, men ærligt, så har vi nok aldrig hørt særlig godt efter her hjemme hos mig, for var der en hund som blev leget meget trækkeleg med som hvalp var det nemo, og jeg har idag en meget dejlig dreng smiley men jeg tror da nok man skal passe på, så hunden ikke tror den kan tage magten, og Chuky leger vi faktisk slet ikke trækkelege med, det har han Nemo til og vi kan så lege med boldt eller pind med ham smiley
    Forresten tillykke med den lille ny, hvad siger Nelly-pigen til at være blevet storesøster?

• #3   1. jun 2006 Murphy er helt vild med pive dyr - og han kommer med det og vil gerne at jeg kaster det eller at jeg holder i det og ligesom leger med!

Men jeg vil jo heller ikke gøre noget forkert.

Der er jo også nogle lederskabs aspekter i det ik?
    med hvem der starter legen og hvem der skal vinde trækkelegen - jeg ved bare ik hvad der er bedst

Det går rigtig godt med ham - det bedste er at min kæreste er helt vild med ham - og han ville bare ikke have hund!

• #4   1. jun 2006 Nicola: hi hi, ja sådan skal det være, så det ender med at det er ham der hele tiden skal nusse Murphy. smiley

Ja man skal vist vinde når man leger trække lege... Det med lederskab og leg er jeg ikke den store mester i.

• #5   1. jun 2006 En hunde fader kan godt lege trækkeleg og lade hvalpen rende af med trofææet. Har man en stor dominans behøver man ikke at vinde !!

• #6   1. jun 2006 jeg har kun gode ting at sige om træk leg, men pas på tænderne..og giv efter når legen bliver for vild.

• #7   1. jun 2006 Ja en cavalier er jo ikke lige en dominant race af natur...

• #9   1. jun 2006 Nicola:
    Jeg synes godt du kan lege lidt trækleg med Murphy, du kan også godt lade ham vinde en gang i mellem.
    Det vigtigste er at være opmærksom på hans adfærd omkring legen, bliver han helt kørt op? Kan han finde på at knurre? Hvis disse ting optræder, kan det jo være at det ikke er den mest gavnlige leg for ham.

Trækleg, er sjældent god til Terriere, da de i forvejen kører i et højt gear. Mange bidskader sker enten i forbindelse med trækleg eller lige bagefter. Ligesom slagsmål hunde i mellem også ofte opstår i lign situationer.

Trækleg kan dog i mange tilfælde være gode, i situationer hvor hvalpen/hunden bliver bange eller ikke tør passere bestemte ting, altså i miljøtræning.

Mange bruger det til indlæring af de svære/'farlige' agility forhindringer(balance a-bræt og Vippe). Da godbidder i disse tilfælde ikke kan være 'gode' nok til at opveje det onde hunde oplever!

• #10   1. jun 2006 Jeg har altid leget trækkelege med Emma......nogle gange vinder hun andre gange ikke......Emma har en lidt voldsom måde at lege på....hun knurre meget højt og lyder aldeles farlig, men det er bare en del af legen......hun knurre også også når hun er glad....
    Når vi leger fanger så knurre hun også og rejser børster, men det er bare fordi hun bliver så ivrig.....hun mener intet med det.

Men så længe man kender sin hund godt så kan man også skelne og hvis jeg giver hende tegnet for slip, så slipper hun omgående.

• #11   1. jun 2006 vi leger sjældent trækkelege med Balder. Balder er en hund, som meget gerne vil bestemme og ved at lave trækkelege med ham, giver man ham ubevidst magten. når/hvis vi laver trækkelege med ham, lader vi ham ikke vinde hver gang - dette er simpelthen noget vi både har fået at vide af hundetræner, dyrlæge og en ven som er hundepsykolog:-)

Kommentér på:
Hvordan leger i med jeres hvalp?

Annonce