730 visninger
|
Oprettet:
Hvordan leger i med jeres hvalp? {{forumTopicSubject}}
Her tænker jeg især på om trække lege fx er noget i leger eller om det er bandlyst
Tager i altid initiativ til legen eller leger med når hvalpen vil?
Murphy vil meget gerne lege trækkelege men jeg synes at have hørt at det er en meget dårlig idé
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.020
Jeg legede bare med Xanthos, dog ikke så meget trækkelege, men hente ting, drille med hænderne, og spille bold rundt i hele lejligheden( eller det er mest Jacob der gør det, og det gør det stadig, så hele hytten gynger) *sss*
Går det godt med ham???
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 109 Svar: 800
Forresten tillykke med den lille ny, hvad siger Nelly-pigen til at være blevet storesøster?
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Men jeg vil jo heller ikke gøre noget forkert.
Der er jo også nogle lederskabs aspekter i det ik?
med hvem der starter legen og hvem der skal vinde trækkelegen - jeg ved bare ik hvad der er bedst
Det går rigtig godt med ham - det bedste er at min kæreste er helt vild med ham - og han ville bare ikke have hund!
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.020
Ja man skal vist vinde når man leger trække lege... Det med lederskab og leg er jeg ikke den store mester i.
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 472
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Jeg synes godt du kan lege lidt trækleg med Murphy, du kan også godt lade ham vinde en gang i mellem.
Det vigtigste er at være opmærksom på hans adfærd omkring legen, bliver han helt kørt op? Kan han finde på at knurre? Hvis disse ting optræder, kan det jo være at det ikke er den mest gavnlige leg for ham.
Trækleg, er sjældent god til Terriere, da de i forvejen kører i et højt gear. Mange bidskader sker enten i forbindelse med trækleg eller lige bagefter. Ligesom slagsmål hunde i mellem også ofte opstår i lign situationer.
Trækleg kan dog i mange tilfælde være gode, i situationer hvor hvalpen/hunden bliver bange eller ikke tør passere bestemte ting, altså i miljøtræning.
Mange bruger det til indlæring af de svære/'farlige' agility forhindringer(balance a-bræt og Vippe). Da godbidder i disse tilfælde ikke kan være 'gode' nok til at opveje det onde hunde oplever!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Når vi leger fanger så knurre hun også og rejser børster, men det er bare fordi hun bliver så ivrig.....hun mener intet med det.
Men så længe man kender sin hund godt så kan man også skelne og hvis jeg giver hende tegnet for slip, så slipper hun omgående.
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 603
Hvordan leger i med jeres hvalp?