{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Hjælp med indkald. {{forumTopicSubject}}

TIL DEM DER IKKE GIDER LÆSE DET HELE:
Vil have gode råd til hvordan man lærer sin hund indkald.

Er lidt i tvivl om jeg har brug for at blive urolig, for min hund (Misya) har ellers lystert som regel. Hun er bare begyndt at lukke HELT ned når jeg slipper hende fri i en mindre park hvor jeg bor (indhegnet og hvor hunde må gå løs). Så snart hun ser en anden hund eller menneske, spæner hun over til dem, hopper op og så når jeg prøver at kalde hende til mig eller fange hende, gør hun alt for at gøre mig endnu mere pinlig berørt. Prøver at kalde både sødt og vredt.
Jeg tror hun kommer i løbetid i løbet af denne eller næste uge, og det er jo nu lømmelalderen begynder (hun er 8 mdr.), men jeg kender hende bare nok til at hun bliver ustyrlig hvis hun ikke kan slippes fri. Hun har brug for SÅ meget motion, og der er ingen steder jeg kan tage hen med hende hvor vi ikke møder nogen, så bliver nød til at lære hende endnu bedre at komme når jeg kalder.
Godbider hjælper ikke hvis der er en anden hund. Hun er også begyndt at løbe pænt langt væk fra mig når jeg slipper hende løs.

Er der nogen som kender en rigtig god metode at lære sin hund indkald på? Jeg har faktisk aldrig trænet det med hende, det kom bare af sig selv, og hun har været rigtig dygtig engang, men nu hører hun bare INTET!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med indkald.
  • #1   16. apr 2009 Som du selv skriver så er hun i lømmelaldren, også hører og ser de ikke noget smiley

    Men det du kan prøve er når hun begynder og løbe og hun er kommet lidt for langt væk, så vend ryggen til hende og gå den modsatte vej mens du kalder på hende.
    Hunden går i den retning dine fødder pejer, og når de pejer i den retning hun løber, så tror hun at det er det rigtige hun gør.
    Du kan evt. have noget legetøj med som du så kan vifte med når du går imodsatte retning, så hun får fokus på det. Husk og ros når hun kommer smiley

    Hvis ikke det hjælper, ja, så må du holde hende i snor, også lave en masse mentale øvelser så hun bliver træt. Det virker os lidt bedre end bare motion smiley

    Held og lykke.


  • #2   16. apr 2009 De fordømmer hvad de ikke forstår: Ja, gør også gerne det at gå den anden vej, men opdager hun ikke hvis hun først har fået øje på nogen. Jeg synes bare det er så 'befriende' at gå tur. Jeg samler altid mine tanker når jeg lufter hende, og hjælper mig meget, da jeg let får hovedet 'fuldt'.

    Mia: Jeg ved det godt, og jeg tager også meget hensyn til at hun er en amstaff, men det er jo noget som næsten lige er kommet. Tak for det gode råd, men tror jeg har fundet min metode inde fra et andet forum (: . Det minder meget om dit gode råd ..


  • #3   16. apr 2009 Tusind tak (:

  • #4   17. apr 2009 Skideballe hjælper langt fra...

    Min kan også finde på det , men tro mig det blir bedre med aldren...
    Men ja gå den anden vej , det har altid hjulpet på min...


  • #5   18. apr 2009 Ja, regner jeg også med det gør, håber bare ikke der går for lang tid, som der jo nok gør.
    Tror bare ikke det hjælper at gå den anden vej, hvis hun først har fået øje på en anden hund.


  • #6   19. apr 2009 nej ikk hvis der en anden hund virker det sku ikk...

Kommentér på:
Hjælp med indkald.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce