1.437 visninger
|
Oprettet:
Slankekur {{forumTopicSubject}}
Begge mine 2 huskier er nogle fede hunde - på godt og ondt.
"God-fede", fordi de er nogle skønne hunde.
"Skidt-fede", fordi - ja, fordi de har fået forkert kost, spist for meget, fået for mange godbidder, rester o.s.v.
Hvor meget (= hvor lidt) skal de have a deres barf-mad for at tabe sig ?
P.t. får de ca. 1,5 % af deres vægt.
Har nogen af jer erfaringer med slankning ?
Hvor lang tid går der før man kan begynde at se virkningen ?
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 9 Svar: 152
For første gang i går og idag har de spist der barf helt op - efter at have skiftet fra RHM til DBC (undskyld RHM - men mine hunde er lidt kræsne, tror jeg)
Fastedagene er godt nok svære at komme igennem. Begge hundene (specielt tæven) er "lettere utidige", når de ikke får deres mad. Skifter foder-tidspunkt hver dag.
De får gulerødder som "tyggeben".
Alle godbidder og fed mad er væk nu. De får kun mad i deres skål. (ja, ja, de fik også mad ved bordet før).
De får salat, barf (varieret), kallun, ben-dag.
De har en hundegård på ca. 250 m2 at fise rundt i - men ligger bare og daser dagen lang. Vi går meget længere ture nu (også godt for mig, hehe !)
maj 2008
Tæven skal gerne ned på 20 kg og hannen på max 25 kg.
Af grønt får de blandet salat: grøn salat, tomater, revet gulerod, agurk, lidt koldpresset øko-olivenolie.
Ind imellem får de tun og makrel.
maj 2008
Jeg fodrer med frossen DBC fra i går af - og der spises op nu for første gang efter starten for 3,5 uger siden. RHM-maden måtte jeg fryse næsten helt op for at kunne skære det ud - og det blev spist uden lyst. Men i går åd de alt - og idag har de spist alt kallunen for allerførste gang .)
Weight pull: tænker at prøve med hannen. Har kørt vogn med dem begge tidligere, men tæven har sammenvoksede ryghvirvler, så vognen blev solgt - og de mangler selvfølgelig denne gode motion - det var sjovt og dejligt at køre med dem.
Daisie:
Ja, det er mange kilo de skal tabe !
Jeg har lige fået Jeanette og Lunas kostplan, så den skal nærlæses og her kan jeg helt sikkert også hente god inspiration.
dec 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Emner: 13 Svar: 66
dec 2006
dec 2006
dec 2006
dec 2006
maj 2008
Nu får basserne 2% af deres ideal-vægt.
De æder DBC's kallun med største fornøjelse - hvilket de absolut ikke gjorde tidligere, da jeg havde købt et andet sted. Oksemix er de glade for, okseben er de MEGET glade for, fisk for de også. Hest er de ikke så glade for, men måske slagterens hest bliver bedre end RHM. Det skal i hvert fald prøves.
Blandet salat er grønt salat med alt forefindende grønt: tomater, agurker, gulerødder, etc. Men jeg blender det ikke - bare finthakket. Jeg må prøve at få fat på kanin og lunge.
Efter 1 måned på barf er vi nu kommet af med dårlige ånde, ulidelige prutter og fisen og mindre affald i hundegården at samle op. Dejligt. Håber at vægten går nedad lidt efter lidt.
maj 2008
Slankekur
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside