{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

hjælp.. DAMP???? {{forumTopicSubject}}

hej..
håber nogle kan hjælpe mig..

vores yngste hund Jason, tror vi har DAMP:.. han ødelægger alt der ser spænende ud når de er alene hjemme.. han er ikk til at få til at falde til ro om dagen (han sover fint om natten, heldigvis) når jeg er ude og gå med dem, er der bare over meget energi i ham.. (det er til at få gråhår af)

han kan ikk forstå¨når vi har skældt ham ud at han ikke må gøre det igen.. han bliver ved og ved og ved, sådan har det været de sidste 3 mdr..

når de skal ud og tisse og div. ting, går der ikk 2 minutter før han næsten graver hele haven op. eller løber frem og tilbage konstant..

når han er inde hopper han op og ned af sofanen, nærmest også op af væggen...

er der nogle der ved noget om det måske kan være DAMP????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp.. DAMP????
  • #1   24. aug 2008 p.s.
    ligger spor til ham 4-5 gange dagligt.,.. han bliver ikk træt i hovedet af dette..

• #2   25. aug 2008 Hailie havde det på samme måde, men hun havde også meget svært ved at falde ned igen, hvis hun havde kørt sig selv op. Vi fik det råd af dyrlægen og sætte os ned på gulvet til hende, og simpelthen tvinge hende til at slappe af. Når hun var faldet til ro, slap vi hende igen og så ellers starte forfra hvis hun fortsatte i højt gear.
    men en masse mentaltræning gør dem som regel trætte.

• #3   25. aug 2008 anne-sofie & Kasper:

de fleste dage går vi 3-4 timer... vi kan bare ikk få ham til at være rolig...
    når vi skælder ham ud for noget,gør han det i gen efter 10 min.. sådan kan det blive ved hele dagen

• #4   25. aug 2008 For det første er han hvalp. for det andet kan det være hans tænder der driller, for det tredje kan han bare ha over meget krudt i sig, kunne være du skulle prøve og beskæftige ham lidt mere..
    vi troede også Cuba havde damp, men han er ikke vild mere efter vi leger meget med ham

• #5   25. aug 2008 Jeg har altid fået at vide, at hvis en hvalp får motion mere end 30 min om dagen, kan den blive hyper når den bliver voksen.... Men ved ik hvad man gør hvis det allerede er sket :-S Men tror det er det der er sket, for 3-4 timer er meget for en unghund som ik er større

• #6   25. aug 2008 30 min (gælder for små racer) der er andet max på en labrador = 1½ time

• #7   25. aug 2008 ja okay

lykke & kim... han har tabt alle tænder så det er ikk det...

men jeg sys bare det er underligt, da jeg har haft adskellige labber, og der har det altså ikk været så voldsomt...

nu har jeg prøvet at tvinge ham til at falde til ro... sys bare ikk det virker, han bliver mere aktiv når jeg sidder nede på gulvet med ham...

• #8   25. aug 2008 jamen fik afvide af dyrelægen sidst jeg var der nede at jeg skulle gå mere med ham for at få alt energien ud af ham... hm..

og når han bliver lukket ind i et rum for sig selv lidt, begynder han og kredse på døren og dørkammen... har har ødelagt en dør og kam af

• #9   25. aug 2008 Hvad med foder?
    HAr hørt om folk der han ændret på foderet for at vovse ikke har så meget energi, ved ikke om dette kunne være en mulighed?!

Hvis Felix går funldstændig i selvsving har jeg taget ham op (nu er han også så lille, ellers kan man jo putte på gulvet) og taget et tyggeben, og så har han lært at vi hygger og geare ned. Dette er en skøn vane for så kan jeg altid "nå" ham når han kører sig selv op.

• #10   25. aug 2008 altså kan prøve.. men har prøvet at sætte mig på gulvet med ham.. og det hjælper ikk... han bliver kørt mere op når det er.. det er til at få grå-hår af aaaarhg

• #11   25. aug 2008 kan prøve..
    lige pt ligger han rolig... da jeg lige har skældt ham ud (igen) så nu ligger han og sover.. (dejligt)

• #12   25. aug 2008 ja okay, han får også meget ros nu...
    og kan også se på balder, at det bare er dejligt når han ikk er så aktiv.

• #13   25. aug 2008 Som de andre siger syns jeg du skal prøve med andet foder, evt. gå mindre med ham ( de får også energi af at gå- tro det eller ej ;-)) og evt. lære ham kunstner så du ikke kun ligger spor. Der skal helst variation på ellers tænker han jo ik. For mig lyder han også som en god kandidat til Agility smiley der skal de både tænke og løbe... Men er op til dig jo..bare et forslag

• #14   25. aug 2008 ja okay...
    har prøvet 5 forskellige foder, han vil kun spise pedigree

• #15   25. aug 2008 ores er nødagtig på samme måde dog ikke ødelægger ting og ja det er sgu til og blive skør over er så træt af det men det går jo vel over:-)

• #16   25. aug 2008 Det lyder som Viggo - han er også fuld af krudt. Og det er ganske normalt. Nu siger du, at I ligger spor til ham 4-5 gange om dagen - hunden kan jo også bliver overstimuleret og stresset. Prøv måske at træne "slap-af" med ham. Det gør vi! Så snart han skal slappe af nusser vi ham i lysken - så sætter han sig ned og så får han masser af guf og ros.

Noget helt andet er, at jeg ikke kunne forstille mig at DAMP/ADHD er en sygdom der kan ramme hunde- hunde og mennesker er jo meget forskellige og har også vidt forskellige sygdomme - kunne jeg forstille mig!

• #17   25. aug 2008 3-4 timer er ALT ALT for meget for en hvalp - du risikere at han kan få alvorlige følgesygdomme af det. Desuden gør du dig selv en bjørnetjeneste - for han bliver bare i meget bedre kondition og dvs. at i skal bruge endnu mere krudt på at få ham kørt træt.

• #18   25. aug 2008 ja okay...

jo hunde kan godt få DAMP... min kæreste havde en hund engang den havde DAMP.. den skulle aflives til sidst pga det..

• #19   25. aug 2008 sidst vi var ved lægen med ham, (var det ikk så slemt) fortalte vi dem hvad jeg lavde og sådan.. vi fik af vide vi skulle gå lange ture.. og gerne skulle ligge spor mange gange dagligt... hm

• #20   25. aug 2008 Nanna: Man skal ikke altid stole på hvad dyrlægen siger - her er f.eks. en dyrlæge som siger det stik modsatte : (link fjernet)

ADHD hos mennesker er jo en neuropsykiatrisk lidelse som gør at mennesket har svært ved at koncentrere sig og holde fokus.

Hvorimod det ved hunde (som forklaret ovenfor) er under/overstimulering.

• #21   25. aug 2008 Som de andre skriver er det fuldstændig normalt hvalpeadfærd! Det er skide irriterende og som du selv skriver - til at få grå hår af! :b Men jeg har kun en ting at sige til dig: HVALPETRÆNING! Det har simpelthen hjulpet os utrolig meget. Ikke fordi hunden bliver mere rolig af det (eller jo - lige når man kommer hjem sover de godt ;b), men man lærer hvordan man skal aktivere hunden og hvordan man kan styre den smiley Buster kan gøre selv holdets vilde labrador som er dobbelt så stor som ham selv træt! smiley
    Jeg har også selv haft hund før, men alligevel har hvalpetræning hjulpet mig meget med Buster smiley

Desuden når du prøver det med at holde hunden stille mens du sidder ved den, så virker det altså ikke efter 2 gange. Der skal 10.000 gange til! smiley Sådan er det jo med al træning. Og udover det lyder det ikke som om din hund forstår "nej". Det lærer du også til træning.

Kommentér på:
hjælp.. DAMP????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce