hjælp.. DAMP???? {{forumTopicSubject}}
hej..
håber nogle kan hjælpe mig..
vores yngste hund Jason, tror vi har DAMP:.. han ødelægger alt der ser spænende ud når de er alene hjemme.. han er ikk til at få til at falde til ro om dagen (han sover fint om natten, heldigvis) når jeg er ude og gå med dem, er der bare over meget energi i ham.. (det er til at få gråhår af)
han kan ikk forstå¨når vi har skældt ham ud at han ikke må gøre det igen.. han bliver ved og ved og ved, sådan har det været de sidste 3 mdr..
når de skal ud og tisse og div. ting, går der ikk 2 minutter før han næsten graver hele haven op. eller løber frem og tilbage konstant..
når han er inde hopper han op og ned af sofanen, nærmest også op af væggen...
er der nogle der ved noget om det måske kan være DAMP????
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 69
ligger spor til ham 4-5 gange dagligt.,.. han bliver ikk træt i hovedet af dette..
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 530
men en masse mentaltræning gør dem som regel trætte.
apr 2008
de fleste dage går vi 3-4 timer... vi kan bare ikk få ham til at være rolig...
når vi skælder ham ud for noget,gør han det i gen efter 10 min.. sådan kan det blive ved hele dagen
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 61
vi troede også Cuba havde damp, men han er ikke vild mere efter vi leger meget med ham
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 24
sep 2007
apr 2008
lykke & kim... han har tabt alle tænder så det er ikk det...
men jeg sys bare det er underligt, da jeg har haft adskellige labber, og der har det altså ikk været så voldsomt...
nu har jeg prøvet at tvinge ham til at falde til ro... sys bare ikk det virker, han bliver mere aktiv når jeg sidder nede på gulvet med ham...
apr 2008
og når han bliver lukket ind i et rum for sig selv lidt, begynder han og kredse på døren og dørkammen... har har ødelagt en dør og kam af
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 10
HAr hørt om folk der han ændret på foderet for at vovse ikke har så meget energi, ved ikke om dette kunne være en mulighed?!
Hvis Felix går funldstændig i selvsving har jeg taget ham op (nu er han også så lille, ellers kan man jo putte på gulvet) og taget et tyggeben, og så har han lært at vi hygger og geare ned. Dette er en skøn vane for så kan jeg altid "nå" ham når han kører sig selv op.
apr 2008
apr 2008
lige pt ligger han rolig... da jeg lige har skældt ham ud (igen) så nu ligger han og sover.. (dejligt)
apr 2008
og kan også se på balder, at det bare er dejligt når han ikk er så aktiv.
sep 2007
apr 2008
har prøvet 5 forskellige foder, han vil kun spise pedigree
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 447
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
Noget helt andet er, at jeg ikke kunne forstille mig at DAMP/ADHD er en sygdom der kan ramme hunde- hunde og mennesker er jo meget forskellige og har også vidt forskellige sygdomme - kunne jeg forstille mig!
dec 2007
apr 2008
jo hunde kan godt få DAMP... min kæreste havde en hund engang den havde DAMP.. den skulle aflives til sidst pga det..
apr 2008
dec 2007
ADHD hos mennesker er jo en neuropsykiatrisk lidelse som gør at mennesket har svært ved at koncentrere sig og holde fokus.
Hvorimod det ved hunde (som forklaret ovenfor) er under/overstimulering.
jan 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 80
Jeg har også selv haft hund før, men alligevel har hvalpetræning hjulpet mig meget med Buster
Desuden når du prøver det med at holde hunden stille mens du sidder ved den, så virker det altså ikke efter 2 gange. Der skal 10.000 gange til! Sådan er det jo med al træning. Og udover det lyder det ikke som om din hund forstår "nej". Det lærer du også til træning.
hjælp.. DAMP????
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside