{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

damp? {{forumTopicSubject}}

hey alle... her i starten af måneden var vi til det årlige tjek af hundene...alt var fint og flot...men men men doktor dyr mener at jack måske har damp...

Er der andre der har hørt om sådan noget før eller oplevet... og kan man gøre andet end at træne spor(gøre ham mentalt træt)??

Hjælp siger jeg bare
knus os

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  damp?
  • #1   18. feb 2007 jack stresser nemt når han er ude.. f.eks ved dyrlægen eller steder han ikke kommer tit...
    det gør at han er meget flyvsk og har ligesom ikke tid eller ro bare mere end par sekunder til det vi ber ham om..
    vi kan cykle lang og meget med ham og stadigvæk er det bare lige at ligge sig ned når man kommer hjem puste ud og så kan man godt lege med brormand igen..
    ved ikke om doktor dyr har nogen uddannelse inden for faget med adfærd

knus
    os

• #2   18. feb 2007 Hej Tina, *griner lidt*
    hunde kan altså ikke ha DAMP det er kun noget mennesker har. Det er da klart din hund er urolig over nye steder og især dyrlægen. Selvom at jeg har været ude og gå længe med mine hunde er det stadig hyper når vu kommer hjem. Men hvis de fx får et ben lige når de kommer hjem blir de
    helt optaget af det.
    Vh malene

• #3   18. feb 2007 Jeg har også haft en hund der fik stillet dianosen damp/hyper aktiv, så jo det kan altså også forekomme hos dyr. Tro mig jeg ved alt om det at have sådan en hund. Han er desværre blevet aflivet pga det og pga hd i bagbenene. smid en pb hvis du vil høre mere eller have svar på noget.

• #4   18. feb 2007 For lidt og for meget er aldrig godt...
    Såvel overstimulation, og understimulation kan være årsag til stress. Damp inden for hunde tror jeg ikke på, men der er mange mennesker der forveksler aktivitet / stress med damp.

• #5   18. feb 2007 Heeej- jeg så lige at det var Lunas søn.

• #6   19. feb 2007 Det gjorde min dyrlægen.

Han var hyperaktiv hele tiden og man kunne ikke få ham til at slappe af. Han splittede alt ting ad, og gjorde hva der passede ham. Stak af hele tiden, og blev aggrasiv til sidst.

Han var en dårlig blandning og det havde også noget at gøre med det. Han var rottweiler og ruhåret hønsehund. og de to racer er ikke den bedste blanding.

Hans bror har det samme og han er den eneste der er tilbage i det kuld ud af 11 hvalpe.

Ved godt der er mange mennesker der ikke tror på at hunde kan have damp. Men det kan de altså.

Det er svært at forklare hvordan en hund er damp. De kan også finde på at stå og gø som en gal uden nogen grund, rende rundt efter deres egen hale, fare rundt som om de har ild i rumpetten.

• #7   19. feb 2007 og det er umuligt at køre dem trætte.

Ja der er mange flere ting der kan spille ind.

Kommentér på:
damp?

Annonce