{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

hjælp.. DAMP???? {{forumTopicSubject}}

hej..
håber nogle kan hjælpe mig..

vores yngste hund Jason, tror vi har DAMP:.. han ødelægger alt der ser spænende ud når de er alene hjemme.. han er ikk til at få til at falde til ro om dagen (han sover fint om natten, heldigvis) når jeg er ude og gå med dem, er der bare over meget energi i ham.. (det er til at få gråhår af)

han kan ikk forstå¨når vi har skældt ham ud at han ikke må gøre det igen.. han bliver ved og ved og ved, sådan har det været de sidste 3 mdr..

når de skal ud og tisse og div. ting, går der ikk 2 minutter før han næsten graver hele haven op. eller løber frem og tilbage konstant..

når han er inde hopper han op og ned af sofanen, nærmest også op af væggen...

er der nogle der ved noget om det måske kan være DAMP????

ligger 4-5 spor dagligt, og han bliver overhovedet ikk træt i hovedet af det.. ved virkelig ikk hvad jeg skal gøre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp.. DAMP????
  • #1   24. aug 2008 Har i prøvet at begrænse han bevagelseszoner når han er alene hjemme. Det kan jo komme af at han har alt for meget at holde øje med og give sig til. Det skal være sådan at han faktisk keder sig når han er alene, så ligger han sig nemlig til at sove. Vores hund lider også af DAMP og ikke er til at slå ned selv om vi har været ude med andre hunde i 3-4 timer. Hvor de andre går hjem og sover resten af dagen, sover vores bare en time eller to og så er hun klar igen. Hun har først nu fået lov til også at være i stuen når hun er alene hjemme. Før var hun bare i gangen og køkkenet og det fungerede perfekt. Nu er hun 16 måneder og har først lige fået udvidet sin bevægelsesfrihed. Foreløbig går det godt, men hvis der skulle komme problemer vil vi igen lukke til stuen når vi forlader hjemmet.
    Hvad træner i ud over spor? Med en klog hund skal der hele tiden nye udfordringer til for at de bliver trætte i hovedet, dog skal man også passe på at der ikke er for mange forskellige, da de jo helst ikke skulle gå hen og blive forvirret. Det er en ballancegang, men du vil nok opdage hvis du giver ham for mange udfordringer for så vi han ikke udføre nogle af dem.
    Men mon ikke noget af den DAMP vores hunde lide af går af med tiden, det håber jeg da lidt på ;-)))

• #2   24. aug 2008 Stavefejl er gratis :-)))
    Der er mindst en:
    bevagelseszoner= bevægelseszoner

• #3   25. aug 2008 susan.

mange tak... vi må prøve at gøre sådan noget selv om vi har prøvet, han ødelægger dørekamme ovs. fordi han vil ud.

• #4   25. aug 2008 ja det gør vi... han er den mest aktive af alle hvalpe.. sys det er lidt for meget aktivitet han har i sig..

• #5   25. aug 2008 har haft andre labber, og de var ikk så meget aktiv som jason er... kan slet ikk forklare hvordan han er...det skal nærmest ses..,

• #6   25. aug 2008 gjorte vi i starten.. men tingene blev værre og værre...
    har ikk været udsat for noget så voldsomt med andre hunde

• #7   25. aug 2008 nej er ikk ved at miste modet.. er bare bange for at han har damp.. så kan lægerne ikk gøre nu.. kunne de i hvert fald ikk med min kærestes tidliger hund, den blev aflivet..

• #8   26. aug 2008 han er vel bare som en vær anden hvalp !

• #9   26. aug 2008 Nu kender jeg ikke Nanna's hund, men min egen er ikke bare som en hver anden hvalp. Har haft flere hunde og ingen af dem var som hun er. Jeg har haft forskellige typer af store hunde (Golden retriever, Collie mfl.) før denne lille sag og der har været meget gang i dem alle, men dette er altså som at have et barn med DAMP. Tror dog stadig at det tager af med tiden og at det har noget at gøre med alderen, selv om hun er noget mere aktiv end andre hunde både af egen race og hunde generelt.

• #10   27. aug 2008 har også selv haft mange hunde, men ingen så aktiv som Jason..
    jeg var oppe ved dyrelægen igår.. han kunne godt se at han er utrolig aktiv (mere end "normale" hvalpe er) han mener det ville være en go ide at få han kastereret, det ville vist hjælpe en del på det... men jeg ved ikk helt

• #11   28. aug 2008 Ja, det har jeg også fået at vide skulle hjælpe på hanhunde, men nu er min en hun og der skulle det ikke have samme effekt med en sterilasation. Vi har nu også i tankerne at hun måske skal have et kuld hvalpe.

Kommentér på:
hjælp.. DAMP????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce