{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

HJÆLP !!! Gåture er blevet irriterende {{forumTopicSubject}}

Pirelli er begyndt at gø hver gang han ser en anden hund eller en cykel, ja selv biler der kører forbi. Ved det er fordi han vil snakke med hunden, ang. biler og cykler tror jeg han dominerer dem. Jeg ved ikke hvordan jeg får ham til at stoppe, for selvom jeg siger FY eller skælder ud hører han ik på mig og fortsætter. Jeg gider ikke være en af dem med en irriterende lille hund, for sådan er han jo slet ikke, og han skal heller ik være en del af "myten" om små hundes temperament. Nogle der har gode råd til hvordan jeg får ham til at stoppe????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP !!! Gåture er blevet irriterende
  • #1   22. aug 2008 Det værste du kan gøre er at hive i snoren, råbe af hunden osv. Så går du nemlig lige det som hunden vil have -> en reaktion..

Det du skal gøre er at vende om hver gang hunden gør af et eller andet. Altså vende om og gå væk fra det den gøet af. Når den så stopper vender du om igen og går hen mod det igen. Såda bliver du ved indtil den stopper.

En anden god metode, som jeg har gode erfaringer med, er at have lommen fuld af godbidder. Når se de ting der normalt provokerer hunden til at gå nærmer sig stopper du op, sitter hunden af, roser og giver godbidder og sørger for øjenkontakt med hunden. Det gør du indtil det farlige er væk igen, og så går du videre. Så finde hunde hurtigt ud af at det er mere spændende at holde øje med dig end med 117 andre ting smiley

God fornøjelse.. smiley

• #2   23. aug 2008 Jeg kan kun give Maria ret. Den med at vende om og gå i modsatte rening er i hvert fald effektiv. En anden metode kunne også være at stille sig imellem hunden og det det gør af. Hvis den ikke kan se det vil den automatisk holde op med at gø. Jeg foretrækker dog også klart den første metode da den er rigtig effektiv smiley Det skal lige siges, at jeg har haft samme problem. Dog kun med hunde smiley

• #3   23. aug 2008 Tror du skulle prøve at få hans opmærksomhed når i er ude og gå.. i stedet for han kigger og gøer på bilen, så inden du kan se han gør det, så får du kontant med ham, evt med godbid og roser ham for at have kontakt til dig og ikke gø... Bare en ide...
    Held og lykke..
    Heidi

• #4   23. aug 2008 Tusind tak for alle de super gode råd. Er simpelthen ikke til at holde ud med sådan en hund der gør af alt og alle forbipasserende smiley Men vil da prøve vend-om metoden fra nu af smiley

Kommentér på:
HJÆLP !!! Gåture er blevet irriterende

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce