{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Hjælp! Gåture med min hund..... {{forumTopicSubject}}

For 2 uger siden, fik jeg jordens dejligste hund. Han er en mellemstor hund. Kommer fra Rhodos, hvor han uden tvivl har haft en dårlig start på livet. Det kan jeg mærke på ham, idet han er meget nervøs.
Han er en rigtig dejlig, nem og kærlig hund. Selvom han er cirka 2 år, skal han naturligvis lære alt fra bunden, idet han sandsynligvis aldrig før har boet i et hjem sammen med mennesker. Men han er utrolig lærenem. 100 % renlig. Kan være alene hjemme. Forstår et nej - og laver kun en fejl en gang.
Men, men, men vores gåture er ved at udvikle sig til et mareridt. Hver gang vi møder en anden hund, reagerer han meget voldsom, trækker i snoren for at komme helt over til den, gør og knurrer. Møder vi mennesker på vores ture, trækker han også i snoren, dog ikke som når det er en hund vi møder. Men møder jeg så nogen som jeg kender og som jeg stopper op for at snakke med, bliver han igen meget voldsom i hans reaktion.
Jeg ved godt, at det er meget nyt min hund skal lære på en gang og at jeg ikke kan forvente at alt går så nemt. Men vores gåture bliver værre for hver gang - og jeg føler det er nu, der skal ske noget, hvis jeg i fremtiden skal have fornøjelse at gå med ham.
Jeg har selvfølgelig prøvet at sige nej til ham, hvilket ikke hjælper.
Jeg har prøvet at sætte mig ind i hundens situation. Han er kommet til et hjem, hvor han oplever tryghed og kærlighed, måske er han bange for at miste mig til en af de hunde eller mennesker vi møder. Så jeg har også prøvet at tale beroligende til ham. Også uden den ønskede effekt.
Er der nogen her på HG der har oplevet lignende? Og er der nogen, der har et godt råd til, hvad jeg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Gåture med min hund.....
  • #1   17. jan 2012 Hvor længe har du haft ham ? Er han kastreret ?

• #2   17. jan 2012 forstand på det har jeg ikke, men vil foreslå at hvis det er muligt går du på tider og steder hvor I møder så få som muligt en tid så han lærer at nyde turene med dig... men nogle møder I jo... der ville jeg ikke stoppe op og stå og snakke en tid... jeg ville gå, og når nogen kommer imod jer og han begynder på det der, så ville jeg sige fast nej, holde ham tæt og vende om og gå den anden vej til han falder til ro, og det ville jeg blive ved med, man kommer en tid ikke så meget fremad, men det virker, hvis du har set nogle af de udseendelser der er med Victoria Stillwell så er det den metode hun bruger overfor hunde der ikke kan gå forbi andre hunde uden at gøre udfald... du kan sikkert google omkring det eller søge under hendes navn på fx youtube, der kan ligge nogle eksempler

• #4   17. jan 2012 Ja, han er kastreret.
    Hanne, tak for rådet. Næste gang vi møder nogen på vores vej, vil jeg prøve det:-)

• #5   17. jan 2012 Karin, god ide med godbidder. Så viser jeg jo også, at han har min opmærksomhed, fremfor den anden hund.

• #6   17. jan 2012 Jeg ville starte med afledning. og vise med kropssprog at jeg ikke vil have det, ved at stille mig ind foran konstant. Simpelthen blokere ...

• #7   17. jan 2012 Hvis han trækker meget, så vil jeg anbefale en halti til ham.

Den virker som en grime til en hest, og lægger trykket på snudeskaftet og IKKE i nakke og hals,, når han trækker.
    Det giver dig mulighed for at kunne styre hovedet (og dermed resten af hunden) uden at skade hverken ham eller din egen arm. Det vil give DIG og dem, som I møder på jeres vej en meget større tryghed, fordi du får meget mere styr på ham.

En fantastisk opfindelse!!!!!

Og så skal der selvfølgelig trænes i at han beholder fokus på dig, selvom der foregår spændende ting omkring ham.

Så afsted i dyrehandlen med dig. Haltier fåes fra ca 50,-, men jeg synes man skal op i 200,-klassen for at få en der sidder ordentligt og behageligt på hunden.
    Den skal sidde til rundt om snuden UDEN at stramme, og må IKKE gå op i øjnene.

Pøj med projektet.

• #9   18. jan 2012 Lyder meget fornuftigt det Palle skriver.
    Han har jo været vant til at skulle kæmpe med andre hunde og være på vagt overfor mennesker..Det er sikkert fordi han er usikker og han signalere nok, at han vil ha folk/hunde skal holde afstand fordi de gør ham utryg..
    Vil os mene du skal kontakte en adfærdsbehandler , så er du sikker på at gøre det rigtige for ham, han er jo nok en lille følsom dreng som har meget med i rygsækken..

Syntes det er flot af dig du har hjulpet den væk fra gaden smiley Det er da noget der går lige i hjertet smiley

• #10   18. jan 2012 Jeg ville sidde ham af så han ved hvad han skal gøre, skærme ham mod den anden hund med min krop så han ser du har styr på situationen og samtidig give ham godbidder som afledning mens den anden hund passerer. Det har jeg lært min tæve,hun sætter sig nu automatisk når vi møder en anden hund.

• #11   18. jan 2012 Halti´en er BESTEMT ikke noget møg, og den er r ikke "bare" ment som en nem løsning. Den er ment som en skånsom hjælp til at få kontrol over hunden, så hverken den, ejeren eller andre hunde/mennesker kommer til skade imens rehabiliteringen foregår.

• #12   18. jan 2012 Jeg har selv et lignende problem, min chihuahua gør meget af mennesker, cykler, biler o.lign. på gaden når vi går, dog ikke hunde. Jeg har ikke arbejdet så meget med det, men det jeg har oplevet være bedst, var at når jeg ser det, inden han reagerer, sætter jeg mig, og giver en masse godbidder for at forbinde det der sker med noget godt - nemlig godbidderne. Hvis jeg opdager det for sent, begiver jeg mig til at træne med ham, idet han da får fokus et andet sted, men ikke får kastet godbidder i munden for uønsket adfærd.

• #13   18. jan 2012 Tusind tak for alle jeres indlæg.
    Jeg tror også, at Louis reagerer fordi han er usikker. Han har været vant til at kæmpe for at overleve. Måske tror han nu at han skal kæmpe for ikke at miste mig, jeg er jo = mad, en varm seng og kærlige klap.
    Så da jeg havde læst de første indlæg i aftes, gik jeg ud og fyldte jakkelommen op med godbidder. Jeg synes allerede, jeg kan se en forskel. Nu viser jeg jo Louis, at han har min fulde opmærksomhed, når jeg sætter mig ned og giver ham godbidder og snakker med ham.
    Jeg tror også, han har mange grimme ting med i bagagen. Hurtige bevægelser gør ham bange, det samme gør mænd.
    Louis skal have utrolig meget opmærksomhed og kærlighed. Jeg kan allerede mærke stor forskel fra den dag jeg fik ham og så til nu. Han er en meget kærlig hund over for de mennesker han har tilllid til.

• #16   20. jan 2012 Ja, alle hunde fortjener at have det godt:-) Og rigtig, selvom min Louis har haft en svær start på livet,skal han stadigvæk opdrages. Det bliver han osse. Han får masser af kærlige klap,bliver nusset på maven og bag ørerne. Men han bliver osse opdraget og får at vide når der er noget han ikke må. Som f.eks.forleden hvor han først var igang med at grave mine roser op ude i haven og bagefter tog vasketøjet ned;-) Det fik han at vide med et meget bestemt og højt nej, at det må han ikke og han har ikke gjort det siden.
    Jeg synes Louis er faldet godt til hos mig. Det er tydeligt at han allerede kender min døgnrytme. Hvornår jeg står op, hvornår jeg tager på job, hvornår vi skal gå tur osv. Og heldigvis er han en meget kærlig hund og har stor tillid til mig. Er max to skridt fra mig, når jeg er hjemme. Så det er altså bare det med gå-turene han skal lære. Og det skal nok komme:-)

• #18   21. jan 2012 Tak skal du ha Palle smiley

Kommentér på:
Hjælp! Gåture med min hund.....

Annonce