hjælp til renlighed og gåture. {{forumTopicSubject}}
Hej HundeGalleri.
Jeg er den blevet den heldige ejer af min nye lille Chihuahua hvalp, Chika<3. da jeg ikke har haft så lille en hund før, og aldrig har skulle opdrage en anden hund, bliver jeg nu i tvivl. Vi har før haft hund i familien da jeg var lille, men det er flere år siden, og nu vil jeg selvfølgelig gerne selv prøve
-Hun fik et tæppe med fra det sted hun blev avlet, som så dufter af moren og hendes søskende, det er hun rigtig tryg ved, men hun vil helst kun tisse på det, jeg har prøvet at tage hende ud ligeså snart jeg kan se at hun skal til at tisse, men hun vil bare ikke af med noget udenfor, hvad gør jeg? hun tisser også i sengen hvis hun lige kan se sit snit til det
-Jeg har forsøgt mig til frem med de gåture, har øvet hende i at have en sele på, men ligeså snart hun får selen på, kan hun ikke "bevæge" sig -.- så de gåture bliver ikke rigtig til noget, hun kan ikke lide at være udenfor. Nu har jeg heller ikke hfat hende længe, så regner stærkt med at hun vænner sig til selen
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
nov 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 8
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Som Julie også skriver så gå ud med hende det samme sted hver gang, så hun til sidst bliver tryg det sted, så skal det nok komme.
Med hensyn til selen, så er det en god idé at give hende sele på, giv hende nogle lækre guffer, og derefter selen af igen. På den måde oplever hun selen som noget positivt. Til sidst skal hun nok vende sig til den :o)
nov 2010
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 47
Nu ved jeg ikke hvad for en sele du har til hende, men du kan evt starte med at vende hende til altid at have halsbånd på. og så evt købe sådan en"kanin" sele, jeg havde selv en såkaldt softsele til min, og den er altså bare for klumpe dumpe når de er så små. selen skal være let og lille
nov 2010
tak for hjælpen. jeg har købt en meget lille og let hvalpesele ved dyrelægen. hun er ok med den på, og jeg kan sagtens se fremskridt med den. men det store problem er at hun tisser i min seng, hun har en kurv som er nem at vaske, men den tisser hun ikke i. hun er meget ude i løbet af dagen, når hun har spist, leget og sovet. men alligevel laver hun intet ude jeg har kun haft hende i en uge ca., men synes bare man burde kunne se lidt forandring, for hun er lærenem nok, bla. har hun lært at sit osv.... men, det at tisse, er jeg bange for kan blive et problem
hjælp til renlighed og gåture.