{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Hjælp til renlighed? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har en border collie blandning på lidt over 6 måneder. Han er ikke blevet renlig endnu. Når vi går ture, tisser han godt nok ude. Men så snart vi kommer hjem, så skider han indenfor. Og så er det ligegyldig om man har været ude i 20 min, 1 time eller 2. Vi roser ham meget, de få gange han laver det udenfor. ( Han tisser også indenfor.

Vand og foder står fremme døgnet rundt.

Håber der er nogen det kan hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til renlighed?
  • #1   14. aug 2016 Bliver ude til han skider.. Finder et roligt sted, hvor han føler sig tryg.. I har jo gjort det til en vane ved netop at gå ind før han gør det ude.

• #2   14. aug 2016 Okay det vil vi prøve.

Hvad hvis der går 2-3 timer og stadig ikke gør det, skal vi så bare blive ved?

• #4   14. aug 2016 Okay det tænkte jeg også lige på! Tak

• #5   14. aug 2016 Jeg ville, ind til hunden er helt renlig, kun fodre/ tilbyde mad på bestemte tider af døgnet, på den måde vil du hurtigt begynde at se et mønster mht. hvornår din hund skal lave, det er jo nu en stor hvalp så måske det ikke længere er lige efter den har spist men feks. en ½ time efter, ved at indføre faste mad tider samt fjerne uspist mad med det samme vil i sikkert også opleve en form for mønster i hvornår på dagen han laver, så i ved hvornår han skal ud og blive ude til det er klaret, sørg for han er i kedelige omgivelser og der så at sige ikke sker en skid omkring ham ( hvis det ikke er i haven så gå frem og tilbage de samme 200 meter, det samme kan i også gøre i haven hvis altså hunden vil lave når den er i snor, hos mig kaldes alt hunden laver - både stort og småt for ordet ´´tis´´ når en af delene lykkes får de en helt specielt lækker guf som de kun får/kan opnå som belønning til disse lejligheder, de fantastiske guffer bruges ikke til anden træning end pottetræning, ( jeg plejer at bruge købe frikadeller) og synes hurtigt hunden fanger ordet tis med frikadeller (derfor gives frikadelle både når hunden laver stort og småt, husk at sig ordet tis også når hunden laver smiley

• #6   14. aug 2016 ps. jeg havde for nogle år siden en hund som var specielt svær at gøre renlig trods ovennævnte træning og mad system, valgte derfor at sige ordet ´´tis´´ i neutral tone som om jeg blot konstaterede det den havde lavet indendørs uden hverken at lyde positiv eller negativ, når vi så er ude for at lave stort eller småt bliver ordet ´´tis´´ sagt i en rosene tone og selvfølgelig efterfulgt af et stykke frikadelle, - så fattede den det da endelig og blev renlig

• #7   14. aug 2016 Jeg har en sheltie tæve og hun er lidt forsigtig af natur. Og hun sked først uden for haven da hun var 7 -8 mdr. Og hun er 1 år og 3 mdr og er først begyndt at marker tisse når vi går ellers tissede hun kun når hun skulle tisse. Så tænker mere om han har roen og trygheden til at gøre det ude.

Kommentér på:
Hjælp til renlighed?

Annonce