{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

hjælp til renlighed {{forumTopicSubject}}

nu slettede computeren lige mit lange indlæg, så her kommer den væsentlig kortere version.

Jeg har købte en berner han på knap 4mdr. for 14dage siden.
Mine gulvtæpper er efterhånden ved at være ødelagte fordi han tisser på dem og hvor det ellers lige falder ham ind f.eks han egen seng. Han giver ikke tegn. Han bliver luftet på tur 2 gange om dagen, lange ture. Går med ham i haven så han kan få lavet ja jeg ved ikke hvor mange gange om dagen. Han skal have en med sig, for ellers bliver han bare siddende på dørtrinnet indtil jeg lukker ham ind igen. Jeg går hjemme, så kan hele tiden holde øje med ham.

Har haft hund mere eller mindre hele livet, også hvalpe, så det er ikke noget nyt for mig. Ja selvom han har været ude og få lavet stort og småt, kan han komme ind og 5min senere finder jeg en stor plamase på gulvet fordi han har tisset der. Nogle gange skal jeg ligefrem bære ham ud, så han kan få tisset. Jeg er ved at være rigtig godt frustreret over dette svineri og at intet jeg gør hjælper.

Hvad skal jeg gøre???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til renlighed
  • #1   28. aug 2011 Ud med ham min hver anden time. Ros helt vildt, når det sker ude, ignorer når det sker inde og vask af i rodalon. Hav tålmodighed, ikke alle fatter det det første lange stykke tid. Han lyder til at være rigtig godt utryg ved at være i haven, så prøv at gøre det til et dejligt sted at være. Husk, det er ikke hunden der er noget galt med, det er dig som ikke formår at få ham til at forstå, hvad du ønsker

• #2   28. aug 2011 Og husk, han må ikke gå i mere end et kvarters tid af gangen i den alder.

• #3   28. aug 2011 Man må ikke skælde ud. Hunden kan ikke forstå, hvorfor du skælder ud men vil forbinde det med selve handlingen. Derved får du en hund som bliver endnu mere utryg ved at forsørge og søger endnu mere trygge steder at gøre det. Fx sengen, under bordet etc

• #5   28. aug 2011 Han får en masse ros når han tisser og pøller udenfor. Vi bor på landet så ingen naboer der kigger skævt hvis man er lidt fjollet :o)
    Ser jeg ikke han tisser på gulvet får han naturligvis ikke skæld ud, så er det jo for sent. Ser jeg ham gøre det, kommer han ud i en fart med et højt øv/fy.
    Han tisser i sengen, ikke pøller. Undrer mig også voldsomt over det, det er jo hans fristed hvis man kan kalde det det. Har set han bevist gik i han seng og begyndte at tisse. Hans seng og madres, som heldigvis er vandtæt, er nyt og ingen andre hund har brugt det. Ej heller har der boet hunde her før.
    Han har ikke haft nogle grimme oplevelser udenfor/i haven, så jeg forstår ikke hvorfor han er så usikker.

• #6   28. aug 2011 Regitze: går du 20 timer om dagen med din hund?

Karina: verden kan være et stort og farligt sted for en lille hvalp. Der behøver ikke lægge nogle dårlige oplevelser bag utryghed ved sådan en bette størrelse. Han går i kurven og tisser fordi han er utryg. Lad være med at sige noget som helst, når du fanger ham i det- det gør ham bare usikker

• #7   28. aug 2011 Og selvom døren står åben, så vælger han stadigvæk gulvtæppet.
    Jeg undres virkelig at hans usikkerhed/utryghed, synes jo ikke ligefrem det tegner godt. Inde i huset er han sikker og selvstændig hund, der kun trækker sig hvis kattene væser/slår ud efter ham.

Ved opdrætter er de født og opvokset indenfor, de kom ud i stalden at bo sammen med kattene, hestene og deres andre hunde, da de var omkring 2½mdr. Jeg købte ham da han var 3 mdr og 5dage, så det burde jo ikke have haft betydning.

• #8   28. aug 2011 Klikkertræning var en mulighed ja, har altid en klikker på mig, da jeg bruger den sammen med hestene.

• #9   28. aug 2011 Karina: jo det kan da have masser at sige. En måned i en stald er ikke optimalt for en lille hund i sin vigtigeste prægningsperiode. Han skulle have været ude og opleve verden i selskab med mennesker. Ikke glo i en stald med andre hunde og dyr

• #10   28. aug 2011 Når de så var hjemme fra arbejde, kom hundene ud og løbe og havde menneske kontakt.
    De har været med på dyreskue i herning, med på plejehjem og sådan noget, så de har da oplevet noget.

• #11   28. aug 2011 ang. at tisse i hans seng. Det gjorde Buddy også i den ene kurv og i hans transport bur. Disse 2 ting fjernede vi så indtil han var helt renlig og nu tisser han ikke i dem mere.
    Tror hurtigt det bliver en dårlig vane for dem at tisse i fx kurven, fordi det var kun hans kurv i stuen han tissede i, ikke den i soveværelset,

Grunden til han tissede i transport buret var at det havde samme underlag som deres hvalpegård - så et underlag han havde tisset på mange gange før smiley

Prøv at fjern kurven og giv ham noget andet at sove på et stykke tid.

• #12   28. aug 2011 lyder lidt som vores Ipsen, som dog IKKE tisser i kurven, men hun har altså blærebetændelse, så det ville jeg da få checket for inden du giver helt op.

Men ellers vil jeg sige at ipsen er den 4. hund vi skal renligheds træne og hun er bestemt også den der opfatter mest langsom, hun bliver gald for rosen udenfor, men sætter sig stadig lige så gerne indenfor, så ja vi håber også tiden og alderen bringer lidt godt med sig på den front...

Kommentér på:
hjælp til renlighed

Annonce